Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

onderwater

Gestart door heleen, juli 25, 2013, 18:41:27 PM

heleen

Ik lig in bed, ik weet niet zeker of ik slaap of dat ik wakker ben.
Ineens ben ik in het midden van  een meer en ik drijf op het water. Dan drijft er een eiland  waar ik tegen aanstoot. Ik drijf onder het eiland, en raak lichtelijk in paniek omdat ik weet dat ik niet onder het eiland vandaan kan komen. Totdat ik voel dat ik gewoon kan ademen onder water, en ontspan me weer.

Heleen

Ricca

Lieve Heleen,

Meestal glijden we in slaap zonder iets te merken van de verschillende bewustzijnstoestanden waar we doorheen gaan,  maar zo te lezen ga jij er in dit geval juist heel bewust doorheen. In een soort sluimertoestand, op de drempel van de slaap, laat je je heerlijk en passief wegdrijven op het water van het persoonlijke onbewuste (het meer). Je bent al in het midden van het meer aangekomen, als je je van dit drijven bewust wordt. Het drijvende eiland is een dagrest, iets uit het waakleven dat je hebt meegenomen in de slaap en waarvan je je nu bewust wordt doordat je er letterlijk op stuit (tegenaan stoot). Het vormt een obstakel om rustig verder te drijven en als je onder het eiland terecht komt, raak je zelfs lichtelijk in paniek, omdat je gelooft dat je er niet meer onder vandaan kunt komen. Was de paniek groter geweest, dan was je op dat moment wakker geworden, maar gelukkig merk je nog net op tijd dat je onder water gewoon kunt ademen. En natuurlijk kun je daar gewoon ademen, want je ligt niet in gewoon water, maar in het element water van de droomwereld. :) En dan word je blijkbaar toch nog wakker, maar wel met deze mooie herinneringen aan het begin van een droomreis. En kun je opnieuw beginnen met wegdrijven...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

heleen

Lieve Ricca.

Ik was deze droom (bijna) vergeten. Gek hé. Toen ik hem terug las, werd hij weer helemaal levendig voor mij. Het gekke is toen ik hem terug las, zag ik mezelf drijven. Water element wat bij mij duidelijk vertegenwoordigd is in het 3de huis, dus onder in mijn horoscoop, misschien niet gek dat er een eiland (stukje aarde) voorbij komt drijven, waar ik wel eens tegen aan moet botsen, anders zou ik me niet eens bewust zijn en zomaar kunnen wegdrijven in het niets (of het alles). Hoewel ik daar zelf  geen last van zou hebben. Het onderwater ademen had voor mij ook een ander gevoel. Het gevoel van de baarmoeder, waar je ook in het water bent, en je ook kunt ademen, en dan kom ik weer uit op de kaart van de kleine gehangene, die heel erg veel indruk op mij heeft gemaakt.

liefs
Heleen

Ricca

Lieve Heleen,

Als het eiland in zijn geheel drijft, hoort het niet bij het element aarde, want dan is het geen vaste grond (voor onder de voeten). Het is slechts een schijnbaar stukje aarde dat, net als jijzelf (jouw bewustzijn), de droomwereld van het meer is binnengedreven. Het is iets uit het dagelijks leven dat geïsoleerd is (= eiland) om in de droom mee in aanraking te komen. Het kan van alles zijn, maar wat het precies is, kun je uit deze droom niet opmaken, en dat is ook niet de bedoeling, dus plak er maar geen (astrologische) symboliek op. Het gaat om de ervaring van wat je bewustzijn tijdens de droom aan het doen is en die ervaring beleef je als een serie fysieke gebeurtenissen (drijven, botsen, wel of geen lucht krijgen).

Het is overigens niet mogelijk om in het niets weg te drijven, want het niets bestaat niet. :) Je zou wel een schijnbare leegte kunnen ervaren, maar dat is in deze droom niet aan de orde.

De associatie met de kaart van kleine gehangene is een hele mooie, vooral omdat je het gevoel van veiligheid in de onderwaterwereld ervaart. Maar een ongeboren kind krijgt zuurstof via de navelstreng en hóeft nog niet zelf te ademen, dus dat baarmoedergevoel is toch niet helemaal waar het in de droom om gaat. Al zou je de droom wel een titel als "In de kraamkamer van een droom" of "De geboorte van een droom" kunnen geven...

Lang geleden heb ik eens iets gepost over de fasen waar we tijdens de slaap doorheen gaan. Ik heb het met veel gezoek teruggevonden en nu in een apart topic opnieuw gepost. Misschien helpt het je om te herkennen wat er in je droom gebeurt.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Er zou ook nog een link kunnen zijn met het mythologische drijvende eiland Aiolia (van Aeolus, koning van de winden) en dan zou het eiland in de droom tot het element lucht behoren.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

heleen

lieve, lieve Ricca.

Heel erg bedankt voor deze info. Voor mij zijn beelden die in mijn hoofd zaten ineens op de juiste plek gevallen.

liefs
Heleen.

Varen

Citaat van: Ricca op augustus 17, 2013, 11:03:00 AM
Er zou ook nog een link kunnen zijn met het mythologische drijvende eiland Aiolia (van Aeolus, koning van de winden) en dan zou het eiland in de droom tot het element lucht behoren.

Liefs,
Ricca

Denkt aan aioli als in knoflooksaus. Logisch die winden. ;-)

Xuma

Just a closer walk with Thee...........

Ricca

From Ricca with Love

heleen

Citaat van: Kraai op augustus 17, 2013, 16:43:31 PM

Denkt aan aioli als in knoflooksaus. Logisch die winden. ;-)

Lieve kraai. Het ging inderdaad over winden, maar dan frisse winden. Verhaal moet bij mij nog even bezinken, maar ik zal nog wel uitleg geven. misschien in dit topic anders bij koning staven.

liefs
Heleen.