Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Oja! Ik ben dood.

Gestart door Carla, juli 22, 2013, 16:07:14 PM

Carla

Ik sta op een soort zolder of bovenverdieping en wil mijn Maroccaanse laarzen aantrekken, ze zitten in een boodschappentas weet ik, en een beetje in gedachten steek ik mijn voet in wat ik denk dat een tas is, maar het lukt me niet om m'n voet in de laars te steken. Als ik naar beneden kijk zie ik zo'n soort dekenopruimding met een rits die gedeeltelijk open is (zoiets als dit).

Dan zie ik dat ik daar zelf in lig, op mijn linkerzij, en ik denk 'Oja! Ik ben dood'. Ernaast staat de boodschappentas met de laarzen en die trek ik aan. Ik ga naar een lager gelegen vertrek. In de hoek zit Klaas (mijn lief) en hij is met iets bezig, misschien een tablet. Ik draai in de rondte met met handen op mijn rug en (voor zover mogelijk met zulke laarzen aan) min of meer op mijn tenen. Ik vraag hem "Weet je wat ik nu zo bijzonder vind?" Klaas blijft doorgaan met wat hij doet en ik geef pas antwoord als hij vragend naar mij opkijkt, dan zeg ik "Dat ik dood ben!". Aan de ene kant wist ik dat ook wel, dat je dood kon zijn en toch aanwezig, aan de andere kant verbaast het me ook.

Even later houdt Klaas zijn armen om mij heen terwijl ik omhoog wordt getrokken. Er is een baan van energie die helemaal schuin naar boven het universum inloopt, het is donker en licht te gelijk. Ik draai me naar links zodat mijn gezicht bij Klaas z'n gezicht is en zeg 'Vergeet nooit dat ik heel veel van je heb gehouden'. Dan kan ik niet meer praten en Klaas zegt iets tegen mij wat ik nog maar heel moeilijk kan verstaan. De stilte neemt het over, overstemt als het ware alles en ik noem het in mijn droom in gedachten het 'stiltegeluid'. Behalve donker en licht is er nu ook een 'baan kou' te voelen. Misschien is kou niet het juiste woord en zou 'koelte' beter passen, en Klaas heeft in mijn droom zeer waarschijnlijk gezegd dat het koud werd.

Ik weet in mijn droom dat ik naar 'een volgende fase' ga, Klaas weet dat ook en we zijn er beiden niet bang voor ofzo. Het is.

En dan word ik wakker, en deze droom blijft heel erg bij me...

PS Wat betekenen die laarzen toch? Ik heb zulke laarzen, en ik ben daar wel heel erg aan verknocht (zoiets als dit).

DroomBode

Hoi Carla,

Bijzondere transformatiedroom hoor... ::) Wil even ingaan op je vraag: "Wat betekenen die laarzen toch?"

Ik krijg er namelijk het gevoel bij dat ze symbool staan voor de dingen die je - ondanks dat je weet dat je dood bent in je droom en naar een ander niveau gaat en daar in berust - nog niet of moeilijk kunt loslaten.
De boodschappentas staat symbool voor die dingen die je in je leven bij elkaar verzameld hebt. Dat het je niet lukt om je voeten in die laars te krijgen duidt erop dat deze je nu niet meer passen; het past niet meer bij je...

Je bent ook tegenstelingen aan het transformeren in deze droom, dat is de baan van energie die donker en licht tegelijk is en het universum (jouw universum?) instroomt. De koelte wijst erop dat dit met weinig emoties gepaard gaat, denk ik.

Ben je toevallig met iets nieuws bezig of ergens aan begonnen in je leven dat tegelijk met een afsluiting van het oude te maken heeft?

groetjes,
DB

Carla

Dankjewel Droombode, voor je reactie.

Dat van die boodschappentas (verzamelen) vind ik mooi, dat 'past' me wel. Uiteindelijk trek ik die laarzen wel aan hoor, maar pas als ik bewust heb gekeken waar ze zijn. Ik moet me (denk ik) dan ook ergens van bewust worden, of -om op jouw spoor verder te gaan- ik moet kijken wat me nog past en wat niet..

Afsluiten.. mmm.. ik ben wel toe aan vakantie, aan luieren, en ik zou sowieso wel wat meer vrije tijd willen hebben en wat minder werken. Misschien hink ik wel wat op 2 gedachten, aan de ene kant dat dat ook best kan, aan de andere kant misschien toch angst dat ik m'n bedrijf dan laat 'versloffen'?

Misschien heeft het ook wel wat te maken met een soort spirituele tweesprong (komt er nu spontaan in mij op!), dat ik een beetje bang ben voor mijn eigen kracht. Ik typ dit, maar weet eigenlijk niet goed wat ik hier nu precies mee bedoel. Ik laat het staan en laat het sudderen  :)

DroomBode

Hahaha... ja, lees nu pas dat je ze inderdaad toch aangetrokken hebt... :-[ was me helemaal ontgaan... ;D

"Misschien heeft het ook wel wat te maken met een soort spirituele tweesprong (komt er nu spontaan in mij op!), dat ik een beetje bang ben voor mijn eigen kracht"...

Zou wel eens betrekking kunnen hebben op het verenigen van licht en donker, misschien... Maar inderdaad, laat maar sudderen hoor, dan komt 't antwoord van zelf wel.

;)

Varen

Heb ooit een voorspellende droom mogen ontvangen waarin ik voelde en ervoer hoe het is om over te gaan naar  het onbekende. Nadeel is dat een een voorspellende droom vaak uitkomt. Rust zacht David Zegwaard.

Zal me er eens in verdiepen. Antwoord volgt.

Kraaienpoot

Varen

Laarzen,

Dromen en sprookjes liggen dicht bin elkaar .

Zevenmijlslaarzen komen voor in sprookjes. Met deze laarzen kunnen enorme afstanden worden afgelegd, of komt men op de plek waar men wil door dit te wensen.

Laars komt van "leder hose" oftewel, leren broek. Leren wie er de broek aan heeft.

Ik blijf denken ;-)

Carla

Ik heb zelf bij deze laarzen juist het gevoel dat je er heel goed mee kunt aarden.
(Ik brainstorm gewoon mee Kraai..)

Varen

Citaat van: Carla op juli 22, 2013, 19:20:26 PM
Ik heb zelf bij deze laarzen juist het gevoel dat je er heel goed mee kunt aarden.
(Ik brainstorm gewoon mee Kraai..)

Dus ben je je bewust van elke stap. Wellicht iets te bewust?

Carla

Citaat van: Kraai op juli 22, 2013, 22:22:53 PM
Dus ben je je bewust van elke stap. Wellicht iets te bewust?

Mmm.. weet ik niet..
Ik was vroeger nogal een dromer, en ook heel onzeker, toen ik jong was.
Die laarzen passen wel bij wat ik me inmiddels ook eigen heb gemaakt, een plaats innemen en dingen doen en organiseren enzo. In die zin voor mij 'aarden'  :)

Varen

Marokko. Hier haal ik dan Maar ook

Aarden maar ook...

Carla

Citaat van: Kraai op juli 23, 2013, 00:12:41 AM
Aarden maar ook...

Daar zou je best een wat waars kunnen zeggen Kraai!  ;D

Dat ik nu weer wat meer tijd moet besteden aan.. dat gevoel kreeg ik zelf ook wel steeds sterker de laatste tijd. Op mijn manier ook wel mee bezig..