zwevend naar een hoek

Gestart door kreeft, juni 16, 2013, 12:06:47 PM

kreeft

had een heel rare droom, was kort, maar krachtig  :o

ik ga eerst vertellen wat er aan vooraf ging, want dat was geen droom,
maar eerder een merkwaardig verhaal

ik ging gistren naar een opendeurdag, waar er demonstratie gegeven werd van
Seiki en chakra-healing
dorn en breuss (vr de rug)
lichaams en oorkaarsen,
energetisch advies
aromatherapie,
bachbloesem

ik ben er met de fiets heengegaan en toen ik vertrok, lag hier op de trap aan de voordeur een veertje
ik dacht nog, strax als ik terug kom raap ik het op, maar het was weg toen,

ik was daar de eerste twee uren alleen met het koppel die dit alles deed en dus was er kans om vanalles wat te proberen,
ik kreeg een dornbehandeling voor mijn rug en heupgewrichten,
en toen mocht ik op een tafel gaan liggen, voor een seiki, chakra-healing sessie,
er werd op mijn energieveld gewerkt, en mij heel wat energie toebedeeld,
intussen werd er verteld over het leven, gewoonweg wat ik de laatste tijd allemaal meegemaakt had
en hoe mijn leven er, in grote lijnen , tot nogtoe heeft uitgezien
hij stelde een paar vragen, maar vertelde hier en daar ook dingen die er waren en die hij niet kon weten
na afloop kreeg ik een heerlijk kopje thee en werd er wat nagepraat,
ik was heel rustig en heel voldaan en had een goed gevoel
in de woonkamer hing een heel mooi, heel opvallend aquarel, hele levendige kleuren,
echt opwekkend, daarnaast hing langs beide kanten een tekening, een portret
toen ik vroeg wie dat waren werd mij gezegd dat het hun gidsen waren,
getekend door een iemand die gidsen tekent
toen bleek ook nog dat de man op net dezelfde dag als ik geboren is, met een paar uren verschil,
heel rare dingen allemaal,

's avonds dommelde ik wat in , hier gewoon op de bank en toen kreeg ik een hele rare droom
ik zag die man terug, zijn oogleden waren helemaal rood en opgezwollen
hij ademde ook heel zwaar en raar en keek me heel raar aan,
het voelde aan alsof hij helemaal controle over mij kreeg
plots voelde ik dat ik omhoog ging , van de grond, net of ik ging zweven,
ik had geen controle meer over mijn lichaam en werd naar boven gezogen naar een hoek van de kamer  :o
ik raakte hierdoor een beetje in paniek en slaakte een kreet
daarop werd ik wakker,
ik had een heel raar gevoel, maar verder heb ik deze nacht toch goed geslapen

grtj

DroomBode

Lijkt op een beginnende uittreding Kreeft. Het moment dat je dat overkomt, en je bent je hier bewust van, dan kan de paniek (angstreactie) je overrompelen en ervoor zorgen dat je weer razendsnel terug in je lichaam bent en wakker wordt in het hier en nu. De man die zich aan je toonde en macht (controle) over je leek te willen verkrijgen moet je eigenlijk aan het denken zetten. Ik weet het niet zeker hoor, maar als iets niet goed voelt (was dat dat rare gevoel waar je mee wakker werd?) dan zal het ook wel niet goed zijn... moest direct aan zwarte magie denken, maar weet eerlijk gezegd niet of dat een terechte gedachte is... ???
Het kan ook een verwerking zijn geweest van je dag en je beleving daarvan; misschien dat dat je op onderbewust niveau toch wat angstig heeft gemaakt...

Liefs,
DB

kreeft

ja, droombode , dat was ook mijn eerste gedacht, een uittreden, maar meestal als je die verhalen daarover leest, staat er dat je dan je eigen lichaam ziet liggen, en dat had ik niet, maar ik was nog niet helemaal boven.
de manier waarop de man keek, was een dwingende blik, hij dwong me werkelijk, alsof hij zeggen wou, 'weg, hier jij'
en ergens smeekte ik van 'laat me toch op de grond blijven'
het was eerder de paniek van dat zweven die me deed wakker worden, het gevoel dat je in het ijle hangt
het was dus met een schok dat ik wakkerschoot, alsof terug de grond raakte

ik had nochtans een goede dag, en kwam geheel tot rust, door de handelingen die de man deed,

op een gegeven ogenblik, ik lag toen op zo'n malse behandel tafel, zei hij dat hij door bepaalde handelingen in mijn energieveld zou komen en dat ik dan mss wel het gevoel zou kunnen hebben alsof hij me aanraakte, maar dat dat niet zo was,
om helemaal rustig te zijn, sloot ik gewoon mn ogen en wachtte af en idd ik voelde 'iets', kon het ook niet uitleggen, maar het leek op aanraken, hij vroeg ook telkens of ik iets voelde, ik antwoorde dat dus en toen zei hij, 'doe je ogen even open en kijk hoever mijn handen boven je zijn' en ja hoor zijn handen waren zeker een halve meter boven mij en toch voelde het alsof hij me aanraakte,

maar op geen enkel ogenblik heb ik angst ervaren
het zal de verwerking van de dag geweest zijn,

dank voor je visie, grtj  :D

Sweetie

Ons Kreeftje heeft dus een wandelingetje gemaakt , een klein astraalk reisje !!

Suus

kreeft

ja, suus en daarstrax een zwarte veer gevonden  :o
het wordt iedere dag raarder,

mss kom ik morgen Merlijn de tovenaar tegen  :P  ;D

Sweetie

huh ....

En ik zei nog dat dat moeilijk te vinden is .....  :-[

Suus

kreeft

mss wordt ik kip en kom ik morgen eitjes voor je leggen, hihihi  ;D :P

Sweetie

hahahaha als er een 5de ei bij ligt weet ik dat je gepasseert zijt é !!!

Heb ik misschien weer een merkwaardig verhaal te vertellen whoehahaha

DroomBode

Citaat van: kreeft op juni 16, 2013, 15:37:31 PM
ja, droombode , dat was ook mijn eerste gedacht, een uittreden, maar meestal als je die verhalen daarover leest, staat er dat je dan je eigen lichaam ziet liggen, en dat had ik niet, maar ik was nog niet helemaal boven.
de manier waarop de man keek, was een dwingende blik, hij dwong me werkelijk, alsof hij zeggen wou, 'weg, hier jij'
en ergens smeekte ik van 'laat me toch op de grond blijven'
het was eerder de paniek van dat zweven die me deed wakker worden, het gevoel dat je in het ijle hangt
het was dus met een schok dat ik wakkerschoot, alsof terug de grond raakte

Het was duidelijk een beginnende uitreding, alleen (doordat je zo bewust bent op dat moment) ben je doordat je er waarschijnlijk verder niet mee bekend bent, gedesoriënteerd geraakt. Je zintuigen werken niet hetzelfde als wanneer je je in een lichaam bevindt en boven en beneden, links en rechts zijn ook niet meer zo makkelijk te onderscheiden.

Ik heb 't zelf een keer meegemaakt dat ik een uittreding opwekte 's ochtends en niet veel later tegen me plafond aan leek te stuiteren. Op dat moment werd ik (voelde ik me) doodsbang worden en met plof werd ik weer wakker in me bed. Uit veel boeken en verhalen over dit onderwerp wordt dit ook duidelijk, het schijnt iets met het emotioneel lichaam te maken te hebben als ik me niet vergis. Robert Monroe - http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Monroe - heeft hier hele mooie boeken over geschreven en beschrijft ook de problemen die je in het begin kunt ervaren als je je eerste (bewuste) uitreding hebt.

‘De grootste illusie is dat mensen beperkingen hebben’
Robert A. Monroe

De buitenlichamelijke ervaring of BLE komt voor wanneer het onzichtbare dubbellichaam van een persoon welke ook het astrale of etherische lichaam wordt genoemd in staat is om in vol bewustzijn uit het fysieke lichaam te treden. Daarom word het ook wel ‘astrale projectie’ genoemd. De meeste mensen hebben geen enkele controle over hun BLE, het gebeurd gewoon. Iemand die dit ervaart hoeft niet ziek te zijn of bijna dood. Ze weten dat de reden dat ze terugkeren naar hun fysieke lichaam is omdat ze nog steeds verbonden zijn met dit lichaam met een zilveren koord. Wanneer het zilveren koord onomkeerbaar scheurt, kan het dubbellichaam verder leven in de volgende dimensie.

Citaat van: kreeft op juni 16, 2013, 15:37:31 PM
ik had nochtans een goede dag, en kwam geheel tot rust, door de handelingen die de man deed,

op een gegeven ogenblik, ik lag toen op zo'n malse behandel tafel, zei hij dat hij door bepaalde handelingen in mijn energieveld zou komen en dat ik dan mss wel het gevoel zou kunnen hebben alsof hij me aanraakte, maar dat dat niet zo was,
om helemaal rustig te zijn, sloot ik gewoon mn ogen en wachtte af en idd ik voelde 'iets', kon het ook niet uitleggen, maar het leek op aanraken, hij vroeg ook telkens of ik iets voelde, ik antwoorde dat dus en toen zei hij, 'doe je ogen even open en kijk hoever mijn handen boven je zijn' en ja hoor zijn handen waren zeker een halve meter boven mij en toch voelde het alsof hij me aanraakte,

maar op geen enkel ogenblik heb ik angst ervaren
het zal de verwerking van de dag geweest zijn,

dank voor je visie, grtj  :D

Oké goed, als je er verder een goed gevoel over hebt zal het ook wel goed voor je zijn geweest...  ;)

Liefs,
DB

Sweetie

@ Droombode
Ik heb het een aantal keren gehad , de eerste keer was het echt eng , maar daarna wil je wel vliegen , het heeft een zeer fijn gevoel , het komt meestal als je net indommeld , nog niet in een diepe slaap bent terecht gekomen , zoals Kreeft nu.
Je kan zo weer naar je lichaam als je dit wil , hoeft er alleen maar aan te denken , het gaat eigenlijk vanzelf allemaal !

Suzy

DroomBode

Dan ben je een gezegend mens Suus.. ;D Ik heb 't in mijn leven pas twee keer bewust meegemaakt, waarvan één keer bewust opgewekt, de andere keer (alweer heel lang geleden realiseer ik me nu) werd ik zwevend wakker in de straat en voelde ik hoe ik mij (dwars door de muur en een stuk van het raam en door de gordijnen heen) weer in mijn lichaam terecht kwam; dat was de aanzet om mij verder in het onderwerp en het algemeen paranormale te verdiepen.

;)
DB

kreeft

dank voor de link, droombode,  :)
er staat daar eigenlijk een beetje beschreven hoe ik het voel, achteraf bekeken, dan,
ergens de schrik dat je niet meer terug in dat lichaam geraakt  :-\
je wilt nog niet 'weg'  ;)

ik had een hele rare dag gistren, maar niet negatief, neen dat kan ik niet zeggen, eerder dingen die ik niet kan uitleggen , verbaasd ook over wat me overkwam, die man die rommelde in mijn energieveld  :P,
magnetiseren, ja heel duidelijk, ik wist eigenlijk ook op voorhand niet aan wat ik me kon verwachten, ik ben gewoon op goed gevoel naar een opendeurdag geweest, hihi,  :D

dank voor je visie en uitleg, zo leert een mens iedere dag bij  ;)