Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Rode sproeivliegtuigen

Gestart door Vlinder, juni 15, 2013, 13:48:58 PM

Vlinder

Ik vraag me af...
Ik had deze week een droom die me niet loslaat, ineens verschijnt dit dan weer in mijn gedachten,
maar het is maar een fragment van de droom, verder weet ik er niets meer van,
dit is het fragment;

ik sta met een collega( van nu) in een huis/kamer,
alles boven ons is weg, er staan alleen muren om ons heen,
Er komen zij aan zij 2 vliegtuigen (rood) aanvliegen een metertje boven de open ruimte, het zijn sproei vliegtuigen ( kleine cabine met enorme vleugels/armen)
We kijken elkaar aan, ik heb hartkloppingen van angst..
Ik word dan heel angstig wakker.

DroomBode

Kan duiden op een emotioneel conflict in wording; de kamer is je eigen ruimte en je hebt je collega hierin toegelaten en misschien heb je nu het gevoel of de angst dat je 'iemand' (hoeft niet die specifieke collega te zijn) teveel in vertrouwen te hebben genomen. En dat roept dan weer angst en kwetsbaarheid bij je op, denk ik zo... ;)

Vlinder

Hoi droombode...
Lief je reactie,
Mijn collega "voelde" ook bang, en in werkelijkheid vertrouw ik haar, ik mag haar erg graag.
Maar wie weet, het is me nog een raadsel, maar het zou wel met vertrouwen te maken kunnen hebben idd.

Bedankt  ;)

DroomBode

Je collega kan hier ook voor een aspect in jezelf staan; ik bedoel niet te zeggen dat je haar niet kan vertrouwen. Het gaat er meer om, denk ik, dat je je kwetsbaar hebt opgesteld of hebt blootgegeven en dat dit je onrustig en bang maakt.

Alles boven jullie is weg; het dak is eraf. De Toren misschien en het plotselinge inzicht?

liefs,
DB

Ricca

Oeioei, ik sproei...

Lieve Vlinder,

Als het dak verdwenen is, heb je onbelemmerd zicht op wat zich in je gedachtenwereld (element lucht) afspeelt. En daar zie je twee vliegtuigen (gedachten, misschien zelfs ronkende gedachten), zij aan zij, die jou en je collega angst aanjagen. Maar het zijn je éigen gedachten en het zijn waarschijnlijk aanvalsgedachten, want de vliegtuigen zijn rood... Bovendien zijn het sproeivliegtuigen en die sproeien gewoonlijk verdelgingmiddelen, is het niet? Ik denk dus dat je in het waakleven heel boos bent geweest en misschien wel iets of iemand hartgrondig hebt verwenst. Niet die collega hoor, want in een zo symbolische droom staan alle personen voor bepaalde aspecten van jezelf.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je dit gedroomd hebt. Misschien ben je ervan geschrokken dat je zo boos kon worden en vind je dat het je op een of andere manier geestelijk naar beneden haalt (de vliegtuigen vliegen zeer laag over), maar dan wil ik je geruststellen. Het is toch mooi dat je een spontaan gevoel kunt hebben, ook al is het boosheid. Geniet van die spontaniteit. :) Het betekent dat, net zoals je boosheid kan losbarsten, je je hart ook spontaan kunt openstellen voor de allermooiste gevoelens...Maar je ziet ook dat boosheid of verwijten naar anderen een nadelig effect hebben op je eigen welbevinden.

Onder boosheid ligt altijd angst. Dat wordt in de droom heel letterlijk uitgebeeld: vliegtuigen boven en angstige jij beneden. Het mag dan lijken alsof de vliegtuigen die angst veroorzaakt hebben en in zekere zin is dat ook het geval, emoties zijn de lichamelijke vertaling van gedachten (je aanvalsgedachten vertalen zich lichamelijk in angst), maar oorzaak en gevolg zijn in dromen ook omkeerbaar. Een droom kan beginnen met het gevolg en eindigen met de oorzaak... En dan zie je dat de angst tevens de oorzaak is van de boosheid.

Ik hoop dat ik het niet te ingewikkeld gemaakt heb en dat je de link naar je waakleven kunt leggen. De collega kan ook een aanwijzing zijn. De vliegtuigen vliegen zij aan zij en je collega en jij zijn samen bang. Misschien hebben jullie je samen opgewonden over iets op het werk of in de wereld, de politiek etc.

En als je helemaal niet boos bent geweest... zit ik er gewoon naast. ;D Maar met rode sproeivliegtuigen kan het eigenlijk niet missen...

Liefs van Ricca

P.S. Ik heb de titel van de droom aangepast, want de titel 'vraagje' sloeg natuurlijk nergens op. :P Bedenk altijd een passende en pakkende titel voor je dromen. Een goede titel is het halve werk.
From Ricca with Love

Vlinder

Lieve Ricca,
Dank je voor de goede titel...

En wat mooi beschreven, nee het wordt niet ingewikkelder, het wordt steeds duidelijker voor mij...
Boosheid onder ogen zien... daar angstig voor zijn, ik snap steeds beter wat er gebeurt is...
Een paar dagen voor deze droom bood deze collega me een kans, mijzelf te laten zien met al mijn kwaliteiten.
Ik weet nog dat ik dacht; "dit is wat ik wil, hier ben ik goed in", maar krijg zelden de kans dit te laten zien.
daarbij m,n onvermogen dingen positief te veranderen, en de boosheid en teleurstelling die dat voor me mee brengt heeft me bijhoorlijk uit evenwicht gebracht. ( het speelt al een poosje).

De collega in de droom staat  wrs voor de stabiliteit ( werk en inkomen) die ook heel belangrijk is

Lieve droombode,
het inzicht is heftig ( toren)
het inzicht is nodig om nu eindelijk eens een nieuwe weg in te slaan.

Bedankt lieve dame en heer..., snap nu wel waarom de beelden zo lang bleven spoken ;D

Liefs Vlinder

Ricca

Citaat van: Vlinder op juni 16, 2013, 15:42:24 PM
Bedankt lieve dames

Graag gedaan hoor.
Maar eh... DB is toch echt een heer. Kijk maar in zijn profiel. ;D
From Ricca with Love

Vlinder

Sorrie Droombode....
Heb het meteen recht gezet...  :-*

DroomBode

;D haha... Geeft niet hoor vlinder. Mijn mentor heeft me eens verteld dat ik mijn vrouwelijke kwaliteiten verder dien te ontwikkelen... :P volgens mij slaag ik daar steeds meer in.

Mooie uitleg ook weer van Ricca, ik kon eigenlijk weinig met die vliegtuigen en moest aan het ontwikkelen van creatieve vermogens denken of het overspoeld worden (sproeien) door emoties. Vind deze uitleg van Ricca dan ook meer op zijn plaats.

Liefs,
DB

heleen

Citaat van: Vlinder op januari 10, 2013, 20:11:00 PM
Wie wil zijn licht hier over laten schijnen?
Ik wil een switch maken in mijn werk maar heb koud water vrees, doe nl al heel lang hetzelfde,
Vroeg me zomaar af...?

1 - staven aas
2 - het rad van fortuin
3 - 8 bekers
4 - 2 zwaarden
5 - koningin bekers
6 - 2 munten
7 - 6 bekers
8 - het ordeel
9 - bekers koning
10 -bekers 2

Ik las de droom en ik moest meteen aan deze KK van jouw denken. Hetzelfde gevoel roept het bij me op. Het overwinnen van (koud) watervrees.

Liefs
Heleen.

Vlinder

Heleen,
heel opmerkzaam van je, en idd, toen was ik maar aan het afwegen en twijfelen
het is  een proces , ik kan pas loslaten als ik helemaal klaar ben...
ik denk dat ik wel wat verder gekomen ben ...

Dank je heleen.