vraag om mee te kijken naar een keltisch kruis legging

Gestart door hatsjepsoet, juni 11, 2013, 23:27:21 PM

hatsjepsoet

Hallo allen,

Afgelopen maandag heb ik weer eens een keltisch kruis gelegd m.b.t. mijn liefdesleven. Al jaren tob ik hiermee. Twijfel en maar niet een keuze kunnen maken (vaste relatie en een verliefdheid/relatie voor/met een ander). De laatste maanden probeer ik dat wel maar mijn goede voornemens stranden voortdurend en zo onderhand ben ik de wanhoop nabij. Ik lijk wel een mot die op een kaars afvlieg en haar vleugels gaat verbranden. Het is niet handig maar kan toch geen weerstand bieden.
Oké, dit was wat ik had opgeschreven alvorens de kaarten te leggen:
Het lukt me maar niet om afstand te nemen van die "ander", zelfs nu ik meer voel voor mijn vriend, meer zoals vroeger. Nu op het toppunt van mijn angst om mijn vriend kwijt te raken, nu op het moment dat ik dat ik zeker weet dat ik mijn vriend niet kwijt wil, doe ik nog steeds het geen waar ik hem juist mee kwijt raak. Ik ben te einde raad. Help!!

Aangezien het niet echt een vraag was dacht ik aan inzicht te willen verkrijgen:
1, Centrumkaart: bokalen 4
2, Kruiskaart: zwaarden 6
3, Basiskaart: zwaarden 4
4, Recent Verleden: staven koningin
5, Kroonkaart of Mogelijke Uitkomst: zon
6, Nabije Toekomst: pentagrammen 4
7, Zelf: bokalen 10
8, Omgeving: zwaarden koning
9, Hoop en Vrees: zwaarden koningin
10, Uitkomst: magiër

Mijn uitleg:
Bokalen 4:
Niet tevreden zijn met wat mij wordt aangeboden. Het mannetje heeft ook iets halstarrigs, bijna iets opstandigs met zijn weigeren. Lijkt wel op mij. Ik voel ook een verzet in mij. Bij elke keuze verlies ik iets kostbaars, waardevols, dierbaars. Dus dan maar niets doen.
Zwaarden 6:
Zou op mij en mijn vriend kunnen slaan. Ik met zorgen en een gebogen hoofd en mijn vriend die mee gaat hierin of met mij samen verder gaat ondanks die zorgen.
Zwaarden 4:
Deze vind ik moeilijk want het gaat om een diepgaand thema. Wat ik alleen maar kan bedenken is dat ik passief ben, dat deze kaart daarvoor staat. Ik neem geen keuze, doe niets constructiefs.
Koningin van staven:
Het is een koningin dus bewustwording van iets. In dit geval gaat het om staven dus energie. Nou, dat zou ik deus wel meer mogen hebben, die energie maar de positie zegt iets over het verleden wat aan het afnemen is. Nou, dat begrijp ik dan niet goed want ik doe er weinig aan en ga dan nu nog minder doen? Ik zou die energie juist meer moeten krijgen. Misschien geeft het aan dat ik voorheen meer energie en daadkracht had?
De Zon:
Mooie kaart en zeker op deze positie. En een grote Arcana kaart, dus een belangrijke ontwikkeling. Ik wil inderdaad graag dat het leven weer een beetje leuker werd want nu vind ik er niet veel meer aan. Ik wil ook graag goed zijn voor anderen, voor deze twee lieve mannen. Dat is wel mijn bewuste intentie, dus dat klopt wel.
Pentagrammen 4:
Staat vaak voor krampachtig vasthouden van. Dat herken ik wel. Ik  klamp me vast aan beide mannen, de laatste tijd meer aan mijn vriend. Echt panisch om hem kwijt te raken, bijna hysterisch. Ook angst om mijn veiligheid, vertrouwdheid, thuishaven kwijt te raken. Staat deze kaart dan voor hem en mij? Ik dacht ook wel eens voor die ander omdat ik die ook maar niet los kan laten maar deze kaart staat ook voor aardse dingen, materie.
Bokalen 10:
Die vind ik zeer positief maar herken hem niet in mijzelf waar deze positie voor staat. Het is wel een 10, dus afronding, dacht ik. Bokalenkaart, dus ben ik misschien bezig met het afronden van mijn emoties en gevoelens? Misschien wel want ik loop wel bij een psycholoog sinds een half jaar en ben bezig met een bepaalde therapie, zeg maar.
Koning van zwaarden:
Staat voor de omgeving. Een hofkaart zou staan voor een specifiek persoon. Moet voor mijn vriend staan. Een rechtvaardig persoon. Dat is hij.
Koningin van zwaarden:
Ik wil knopen doorhakken maar ben er ook erg bang voor. Die klopt als een bus!
De magiër:
Mooie kaart. Weer een grote Arcanakaart en ook op deze positie. Wat ik begrijp bij deze kaart is dat je zelf de attributen hebt om je werkelijkheid te schapen. Dus ga ik dat waarschijnlijk in de nabije toekomst doen.

Klopt dit een beetje?

Liefs, H.

Vlinder

Hoi Hatsj
wat me opvalt zijn de 3 vieren in de legging, en de verstarring die er van uit lijkt te gaan,
maar vieren lijken ook de verwachting van iets in wording in zich te hebben,
Ik vind die mot die naar de kaars vliegt  wel mooi beschreven , en gevoelsmatig en gezien de kaartjes denk ik dat het echt nog tijd moet hebben, rijpen zeg maar, waarbij het proces wat je doormaakt het belangrijkste is.

Ik hoop dat er nog iemand zijn licht op laat schijnen

liefs vlinder

hatsjepsoet

Hé Vlinder,

In ieder geval bedankt dat je mee kijkt en mee denkt. Heel lief altijd!
Wat jij schrijft bij die vieren, dat is helemaal waar. Ik voel ook een enorme verstarring. Kan geen kant op wat betreft kiezen. Ben maar passief (nou ja, naar die ander tot op zekere hoogte actief) maar passief in het kiezen. Als ik de ene deur open doe gaat de andere deur dicht en dat durf ik niet aan. Doe veel stiekem en even tussendoor om maar geen verlies te lijden maar fijn voelt het niet.
Ik vind het wel bijzonder wat jij schrijft over het rijpen en dat het nog tijd moet hebben. Dat geloof ik zelf ook wel.

In ieder geval erg bedankt. En meerdere uitleggen van anderen zijn ook welkom natuurlijk!

Liefs, H.

Salsafret

Hallo H, ik heb niet zo heel erg naar de kaarten zelf gekeken maar wel naar jouw verhaal. Wat mij vooral opvalt is het panische en hysterische wat je aangeeft als je denkt aan het kwijtraken van je vriend. En dat "als een mot op een kaars" aangetrokken voelen tot die ander. De vraag wat bij mij opkomt is: In hoeverre heb jij beide relaties nodig om je gelukkig te voelen? In hoeverre ben jij zelf voel jij jezelf in staat om jezelf gelukkig te maken? Ben je bang dat je jezelf verliest en kun je daarom geen afstand nemen. Van beiden niet. Ik ben zelf geen voorstander van monigamie maar ben er wel van overtuigd dat het ene voortvloeit uit het ander.
En dan zie ik de Bokalen 4 als iemand die vastzit en niet meer kan genieten van wat er wordt aangeboden. En waarom niet Hatsje? Mis je misschien iets in jezelf wat je "vind"  bij de anderen?

Groetjes,

Salsafret

hatsjepsoet

Hé, Salsafret,

Het klopt wat jij schrijft. Sinds ik bij die psycholoog loop is me dat ook duidelijker. Ik heb een man erg hard nodig. Ik ben totaal niet gelukkig met wie ik ben, nooit geweest. Ik haal zeker uit mijn relatie wat ik bij mijzelf mis.
Ik vind het verder niet heel vreemd om van slag te raken bij het idee dat ik mijn vriend na al die jaren kwijt te raken. Ik voelde me vooral ontredderd toen. Misschien is hysterisch wat overdreven maar aan de andere kant lag ik wel heel erg te huilen toen. Was even niet meer te bedaren, mijn vriend deed snel het raam dicht, zo hard.

Genieten doe ik al la ge tijd niet meer. Ben niet gelukkig. Weet ook niet meer hoe het wel te pakken, dat geluk.

Bedankt voor je woorden, groetjes H.

hatsjepsoet

Nog even Salsafret,

las je bericht nog een keer. Wat bedoel je met deze dingen:
"Ben je bang dat je jezelf verliest en kun je daarom geen afstand nemen."

en deze:
"maar ben er wel van overtuigd dat het ene voortvloeit uit het ander."

Groetjes, H.

heleen

hoi hats.

voor jezelf is het nu pentagrammen 10 of bokalen 10? KK schrijf je pentagram in de omschrijving heb je het over bokalen.

Heleen

hatsjepsoet

Heel slim, Heleen! Inderdaad, het gaat om bokalen 10. Stom, ik ga kijken of ik het kan veranderen.

hatsjepsoet

Salsafret

Ken je de term symbiose H? Je legt zoveel van jezelf in de ander dat er paniek uitbreekt bij de gedachte dat de ander er niet meer zal zijn. Dat is logish want dan raak ne een stuk van jezelf kwijt. Dan kom je ook in en visieuse circel. En nu heb je er nog een bij waar je jezelf in hebt gestopt dus daar trek je ook steeds weer naar toe terwijl je eigenlijk op zoek bent naar jezelf. En daar ligt ook je oplossing. Werk er aan om een goede solide relatie met jezelf op te bouwen. Een relatie met jezelf en jezelf's allerbeste maatje zijn is in mijn optiekde mooiste relatie die er want die kan nooit stuk en dat leidt naar de Zon. De Magier: zelfbewust zijn en ewust zijn van jouw "magie".
En als jij je eigen magie asn kunt boren vind je vanzelf je weg met je twee mannen. Succes Hasje, je kunt het. Ik lees een warm persoon met passie.

hatsjepsoet

Dank je wel, lieve Salsafret. Heel duidelijk verhaal, ik begrijp het helemaal en snap de Magier nog meer nu!

Liefs, H.

hatsjepsoet

Mijn maandkaart voor juni was trouwens bokalen 2, ligt in de lijn van jouw verhaal, Salsafret. Misschien lukt het mij deze maand om meer met mijzelf te verzoenen. Ik hoop het maar.

Salsafret

Niet hopen Hatsje, gewoon doen. Stapje voor stapje. En soms weer een stapje achteruit en daarvan leren. Je kunt in dit proces niet fout gaan als je het met de passie doet die je je twee mannen geeft.

Ik kijk naar het blote zonnekind en ik zie jou aan het eind van je proces.

Enne, zoals ik al zei lees ik in jou een mooi mens en een relatie met mooie mensen aangaan is niet zo moeilijk toch:-)))))))

hatsjepsoet

Thanks, Salsafret! Een hart onder de riem kan ik wel gebruiken.
En laat die zon maar komen  ;D