Wil iemand voor mij aub een kaartlegging doen??

Gestart door anitajankie, mei 31, 2013, 23:46:06 PM

Ricca

Ik heb het niet over jouw mening of ideeën als kind, maar gewoon over wat je leuk vond. Het gevoel. Wat maakte jou blij?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Ricca

Lieve Anita,

Ik kom bijna in de verleiding om voorbeelden te geven of een multiple-choice-lijstje met dertig doldwaze kinderspelletjes te maken, maar dat doe ik toch maar niet. :P De Maan staat in het hier-en-nu van de legging, dus die herinneringen liggen voor het grijpen.

Het verleden heeft voor ieder mens zowel momenten van vreugde en speels plezier alsook minder leuke momenten gehad. Je huidige gedachten over je leven-van-nu werken als magneten en trekken precies die herinneringen aan die bij die gedachten passen. Als je sombere overtuigingen hebt over het bestaan, kies je uit je vroegere ervaringen alleen die dingen die je overtuigingen lijken te bevestigen en negeer je alles wat er niet mee klopt. De leuke dingen van vroeger kunnen dan zelfs niet lijken te bestaan. Dat voelt misschien als een blokkade, maar daar is wel een keuze aan voorafgegaan... Je bent namelijk echt helemaal vrij om over het leven te denken en geloven wat je maar wilt.

Alles begint in het nu. Als je bereid bent om bij wijze van proef af en toe met volle overtuiging even net te doen alsof je het leven heerlijk vindt, zal dat niet zonder gevolgen blijven. Je zou vanzelf ook met andere ogen naar het verleden gaan kijken, en zomaar een leuke herinnering of een vervlogen droom kunnen opdiepen. Om je over te halen stuur ik je een paar zonnestraaltjes. En als je meer over deze materie wilt lezen, het topic Gedachtekracht op het Algemene Forum staat er vol mee.

Verras jezelf! :D

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

anitajankie

Lieve Ricca,

Bedankt voor je motivatie en zonnestralen. klopt, je hebt helemaal gelijk. Mijn gedachten lijken onwetend waardoor alles zo gaat lijken, zelfs dingen die ik ooit wel wist. Ik trek het inderdaad aan. Moeilijk om uit die spiraal te komen.
Maar ik ga ermee aan de slag. Tenminste proberen mijn gedachten om te vormen. Misschien dat ik het moeilijker maak dan dat het is?

Liefs

Ricca

Citaat van: anita op oktober 24, 2013, 23:33:39 PM
Misschien dat ik het moeilijker maak dan dat het is?

Dat is een mooi beginnend inzicht. :) Het is inderdaad niet zo moeilijk als je zelf denkt dat het is.

Omdat de Maan ook in verband staat met de droomwereld, ben ik wel benieuwd of jij je je (nachtelijke) dromen herinnert. Maar ook als dat niet het geval zou zijn, kun je toch van de mogelijkheden van de droomwereld gebruik maken.

In een periode van depressie krijgen mensen al gauw depressieve dromen en dat kan ertoe leiden dat ongemerkt vicieuze cirkels van ongelukkige complicaties in stand worden gehouden. Dan is het heel zinvol om bewust een ander soort dromen op te wekken. Dat is helemaal niet moeilijk. Het enige wat nodig is, is je bewuste intentie. Neem je gewoon voor om de komende nacht een prettige of vrolijke droom te hebben, een droom die je goede humeur en vitaliteit volledig zal herstellen. Denk er overdag al een paar keer aan. Hoe nieuwsgieriger je uitkijkt naar wat het gaat worden, des te beter. En dan, voordat je gaat slapen, geef je jezelf nog een keer de duidelijke suggestie dat je zo'n prettige of vrolijke droom gaat hebben.

Tenzij de depressie heel diep zit, zal de droom de depressie doorbreken of in ieder geval grotendeels afzwakken, zodat je 's morgens met een ander gevoel wakker wordt. Misschien merk je er de eerste dag nog niet veel van, maar blijf ermee doorgaan, want het werkt écht en na een dag of drie zal de uitwerking in je waakleven voelbaar worden - ongeacht of je je die dromen wel of niet herinnert.

Lieve Anita, ik wil je niet overladen met oefeningen of opdrachten, maar het zou toch jammer zijn om de helende kracht van het dromen ongebruikt te laten.

Happy dreams!
Ricca
From Ricca with Love

anitajankie

Lieve Ricca, Nee hoor, ik vind de opdrachten en het feit dat je met me meedenkt erg fijn.
Ik vind dit ook zeker de moeite waard om te proberen. Ik onthoud nooit mijn dromen. Echter droom ik wel fijn vermoed ik want ik slaap ook lekker en word nooit vervelend wakker. Helaas is het zo dat op het moment ik mijn ogen open doe alle herinneringen aan een droom compleet verdwenen zijn. Ik zou ze eigenlijk wel willen onthouden.

Liefs

Ricca

Op het dromenforum staat een topic met tips voor het onthouden van je dromen:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,720.0.html

Liefs.
Ricca



From Ricca with Love

anitajankie

Lieve Ricca,

Ik wilde graag mijn droomervaring tot nu toe delen. Ben er pas 2dg bewust mee bezig en voor het slapen gaan zeg ik tegen mezelf: Ik ga fijn en vrolijk dromen en ik ga ze onthouden". Dit herhaal ik een paar x en denk aan leuke dingen. Sindsdien droom ik opeens heel naar. Bv vannacht droomde ik over mijn vader maar alsof ik het vanuit zijn opzicht en zijn droom droomde. Hij zat in een rolstoel en had Alzheimer opeens en ik zag en voelde vooral zijn pijn, teleurstelling en verdriet. Dat hij niet wilde gaan of zo. Ik was al 2/3 wk er minder mee bezig en voelde me aan de betere hand, deed leuke dingen maar nu opeens voel ik me weer heel depri en verdrietig en komen de huilbuien weer. Toen ik wakker werd 5u in de ochtend ervan kon ik ook niet meer slapen en wilde ik dit ook niet meer. Omdat ik heel vervelend wakker werd kreeg ik ook ruzie met mijn zusje die bij me logeerde en toen is vertrokken. Ik vraag me af of het nog steeds wel een goed idee is om er bewust mee bezig te zijn?

Liefs Anita

Ricca

Lieve Anita,

Fijn om te lezen dat het de laatste weken juist weer wat beter met je ging. En wat goed dat je je nu toch iets van je dromen herinnerd hebt, al ben je met een nare droom natuurlijk niet zo blij. Maar til er niet te zwaar aan! Het is toch beter om je je dromen wél te herinneren, ook al zijn het nare dromen, want anders is er een te grote scheiding tussen je innerlijke en je uiterlijke belevingswereld en ben je niet echt in contact met je innerlijke wereld. Als je doorgaat met het voornemen om een blije droom te hebben, zal zo'n blije droom er ook zeker komen. Maar blijkbaar moest die droom over je vader er eerst nog even uit.

De droom zegt niets over je vader hoor, of over hoe het nu met hem gaat, maar uitsluitend iets over jouw eigen gevoelens (hij is een spiegel voor jouw gevoelens van teleurstelling en verdriet). Het ervaren van die gevoelens is heel belangrijk voor de verwerking en is onderdeel van het genezingsproces. Het echte genezingswerk (het ervaren van de pijn) is al in de droom gedaan en dat is iets waar je overdag best een beetje blij mee mag zijn.

Blijf vooral leuke dingen doen, vertrouw erop dat die blije dromen ook zullen komen en... je maakt het toch wel weer goed met je zusje? Liefst vandaag nog! :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

anitajankie

Lieve Ricca, ik vroeg mij af hoe het vergaat met mijn rondgang door het KK. Dit voornamelijk omdat ik weer exact op hetzelfde punt ben als toen ik mijn eerste bericht plaatste vorig jaar , ook gevoelsmatig. Doe ik iets niet goed?
Ik zit ontzettend vast met wat ik met dit leven moet en alles voelt zo zinloos, nutteloos en doelloos. Ik voel me ook precies weer hetzelfde als een jaar terug. Misschien zelfs heftiger, het overlijden van mijn vader voelt nu nog zwaarder en wat betreft doelen, missies en dromen kom ik niets verder en zit ik helemaal vast. Financieel tegenslagen en elk gebied gaat mee. Alsof ik maar cirkels blijf lopen om weer iedere keer op het zelfde begin te eindigen waar ik me zo ellendig voel. Ik snap niet zo goed waar ik mee bezig ben en wat ik aan het doen ben nu....

Liefs Anita

anitajankie


anitajankie

Lieve Ricca,

Ik vroeg me af hoe het gaat met mijn voortgang door het KK.

Liefs Anita

anitajankie


anitajankie

Lieve Ricca,

Ik hoop dat alles goed met je gaat.
Ik vroeg mij af hoe het gaat met mijn voortgang door het KK.

Ik hoop van je te horen, liefs Anita