Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

33.3

Gestart door Ricca, mei 23, 2013, 15:28:42 PM

sonja

Ik las afgelopen winter een leuk, leerzaam en leesbaar boek over lucide dromen:

Robbert Wagonner- Lucid Dreaming- Gateway to the Inner Self.

Ik weet niet of het ook in het nederlands vertaald te verkrijgen is.
De schrijver begon al in zijn pubertijd te experimenteren met lucide dromen
naar aanleiding van een boek van Carlos Castaneda waarin Don Juan zijn leerling leert om lucide te dromen door hem zijn handen te laten vinden in zijn droom.
Voor hij gaat slapen moet hij enige minuten naar zijn handen kijken en zich voor nemen ze in zijn droom terug te zien. Op het moment dat de leerling zijn handen ziet in zijn droom wordt hij inderdaad lucide (bewust van het feit dat hij droomt)

Robbert, de schrijver van dit boek probeerde het uit en droomt al 30 jaar heel regelmatig lucide dromen. Het boek staat vol dromen en tips en uitleg voor de lucide dromer. Hoe je kunt vliegen als superman bijvoorbeeld. Lijkt me heerlijk.
Maar het kan ook het inzicht vergroten in het grote geheel. 

DroomBode

Is geen makkelijke techniek hoor Sonja; die van Castaneda. In het boek de Kunst van het Dromen legt hij (Castaneda) mede uit dat het bij hem ongeveer een tiental jaren duurde voor hij zijn handen kon vinden en een begin kon maken met het Dromen... ;D

Dit is wel een interessante site>>> http://www.ld4all.com/nl/ worden ook trucs en tips van de hand gedaan om het lucide dromen onder de knie te krijgen.

sonja

Thanks DB. Ik ken de site maar was er al een tijdje niet geweest.
Afgelopen winter heb ik naar aanleiding van het boek van Robbert Waggoner een beetje geexperimenteerd met de hand-techniek voor lucide dromen.
Ik kon mijn dromen beter herinneren en schreef ze op in in droomboek, maar het lukte me niet om lucide te dromen. Misschien gaf ik te snel op...
Grappig dat ik hieraan dacht en later op dezelfde dag op Ricca's lucide droombeschrijving stuite in dit forum.