Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

33.3

Gestart door Ricca, mei 23, 2013, 15:28:42 PM

Ricca

Op de bovenverdieping van een hoog en mij in de droom bekend gebouw, zie ik een deur die ik daar nog nooit gezien heb. Het is een donkerblauwe deur en ik ben heel benieuwd wat er achter die deur zit. Voorzichtig duw ik de klink naar beneden en de deur blijkt niet op slot te zitten. Ik doe de deur verder open en tot mijn verbazing zie ik een uitgestrekte grasvlakte. Ik vind het wel vreemd dat die grasvlakte aan de bovenverdieping van het gebouw grenst. Het lijkt wel een droom, denk ik nog, terwijl ik naar buiten stap, en dan dringt het besef bij me door dat ik inderdaad aan het dromen ben. Ik ben lucide geworden. :) Daar word ik altijd blij van, want dan kan ik leuke dingen doen, zoals vliegen... Ik probeer het meteen uit en loop een paar passen waarbij ik het gras nauwelijks raak. Een soort loop-zweven dat geen enkele inspanning kost.

Dan blijf ik staan om naar het landschap te kijken. Op het gras staat een héél lange, glanzend blauwe tafel met bochten erin, die als een soort rivier naar de horizon kronkelt. Op de tafel staan eindeloos veel dingen uitgestald. Ik loop-zweef langs de tafel en zie een glazen schaal met een rode en een witte roos erin, een kristallen olifantje, een glanzende blauwe steen (formaat tussen kiezel en kei), een kamerplant of miniboompje, een paar rode sokken, een bakje met goud- en zilverkleurige munten en nog véél meer... Bij elk voorwerp ligt een kaartje met de tekst: "Minimaal 33,3".

Als ik goed kijk is er met de voorwerpen iets vreemds aan de hand: ze pulseren een beetje, alsof ze afwisselend meer of minder aanwezig zijn, meer of minder tastbaar. Ik zie bijvoorbeeld een vierkant zilverkleurig klokje, maar op het moment dat ik ernaar kijk begint het te vervagen... en even later is het weer duidelijk zichtbaar. Er is ook een blauw flesje met het opschrift "tijd".

Gedurende mijn hele verblijf op de grasvlakte ruist de wind en af en toe klinkt er een flard muziek doorheen.

De droom is kakelvers en ik heb er nog niet veel tijd aan kunnen besteden, dus iedere ingeving van jullie is welkom. Vooral met betrekking tot het raadselachtige 33,3.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Carla

Wat een mooie droom Ricca, ik zag 'm als een film voor me, prachtig.

Tsja, ik heb altijd het idee dat ik jou niets nieuws kan vertellen, maar 33 is natuurlijk een meestergetal wat staat voor universeel bewust-zijn, het goddelijke, het all-een zijn. Het heeft ook te maken goed doorlopen levenslessen ivm vertrouwen. En omdat er een komma (of punt) komt na de 33 (en ik het anders ook niet weet  ;D ) zie ik de 3 rechts daarvan gewoon als het getal 3 dat staat voor ontwikkeling, zelfexpressie enz. En ik denk ook nog aan de Keizerin, bewustzijn, vergroting van inzicht...

Minimaal 33.3 geeft mij de associatie dat een hogere trilling voor jou beschikbaar is, en dat je op de goede weg zit. Een soort bevestiging eigenlijk, om de een of andere reden mede omdat het een lucide droom is, omdat er een verbinding is tussen je droom en je waak bewustzijn, dat is wat in mij opkomt nu.

Liefs,
Carla

DroomBode

Hoi Ricca,

Ben jaloers op je... :P Wat een prachtige droom zeg... ::) ;D Een uitdaging om daar eens op los te gaan!

De bovenverdieping (hoger- of bovenbewustzijn) van wat jij een bekend gebouw noemt (dat ben jezelf, en dat weet je). Alleen ontdek je nu een donkerblauwe (nachtblauwe?) deur (mogelijkheid om iets nieuws in jezelf te ontdekken en nieuwe inzichten op te doen). De deur doorgaand (die niet op slot zit, had je dat verwacht soms?) verbaas je je over de uitgestrekte grasvlakte (hemelse grasweide, het groene gras staat voor groei, zachtheid en je innerlijke ruimte en natuur...) Het vreemde dat dat aan de bovenverdieping grenst is niet zo vreemd eigenlijk, in dromen is tenslotte alles mogelijk. Dat besef is de trigger voor je waakbewustzijn om tot het besef te komen dat je droomt. Ja! Dat is wonderlijk en kan me voorstellen dat je daar blij van wordt... ;D
Het verlangen te vliegen maak je niet helemaal waar; je loopt-zweeft! Volgens mij duidt dat op bescheidenheid en niet de neiging te hebben al te impulsief te zijn. Je wilt overzicht houden.

Je houdt stil om het landschap te bekijken en ziet een glanzend blauwe tafel, die zich als een rivier tot de horizon uitstrekt (het is de rivier van eindeloze kennis/wijsheid die van uit het bovenbewuste je toestroomt).
je ziet een glazen schaal (dingen doorzien) die twee rozen bevatten; een rode en een witte (passie voor het leven en zuiverheid in handelen). Een kristallen olifantje doet mij denken aan communicatieve vaardigheden en een sterk geheugen, een goed gevoel voor het werken met en beheersen van je emoties (weet niet of ik het zo goed formuleer).
Blauwe steen (steen der wijzen). Een kamerplant of miniboompje (verdere groei en ontwikkeling en het bewustzijn dat alles deel uitmaakt van de grote natuur). Bij rode sokken moet ik aan van die kerstsokken denken...  :P Maar het zal er wel op duiden dat je goed geaard blijft en bent in je waakleven of hier acht op moet slaan. Het bakje met gouden- en zilvermunten drukken de balans uit tussen het bovenbewuste en onderbewuste; innerlijk rijkdom. Minimaal 33,3 (daar ga ik mee in wat Carla je al vertelde, maar toch wil ik je hier nog op wijzen: 3 (Keizerin, groeikrachten) +3 = 6 (De Geliefden; transformatie) +3 = 9 (De Kluizenaar, inkeer en het opdiepen van je (eigen)-wijsheid waardoor je een licht voor de wereld en anderen kunt zijn. Het maximaal haalbare? :o De negen keert altijd bij zichzelf terug).

(Als je probeert goed naar objecten te kijken, loop je tegen iets aan wat in lucide-dromen vaker schijnt te gebeuren, het tafereel vervaagt. Ik wijd dat aan het feit dat in een droom alles uit gedachtenenergie bestaat en het derde oog niet in staat is, zoals de gewone ogen, zich op iets te focussen... Probeer je dit wel dan zie je dat de vormen gedachtenstructuren zijn die zich beginnen op te lossen en te vervagen.
Daarom is het ook vaak in dromen zo moeilijk om iets te lezen wat ergens geschreven staat; of als je het leest en zelfs denkt te begrijpen en er goed naar kijkt het hele anderen symbolen zijn dan de ons bekende taalsymbolen.)

Het zilverkleurige klokje staat voor de tijd die eigenlijk een illusie is (vervaagd), er bestaat 'hier' alleen aardse tijd (het vierkant), de geest kent enkel oneindigheid en tijdloosheid... het blauwe flesje (was-ie halfvol of halfleeg Ricca?  :D) bevat jouw tijd, die je kunt ervaren als een vloeistof. De tijd vloeit aan je voorbij zoals je leven zich beweegt door de ruimte en tussen de stof...

"Gedurende mijn hele verblijf op de grasvlakte ruist de wind en af en toe klinkt er een flard muziek doorheen". Het kan niet anders dan dat dat de Heilige Geest geweest is die je bijstaat en wakker houdt.

Nou ik hoop dat je je erin kunt vinden Ricca? Vind het echt een prachtige droom die een soort temet transformatie lijkt aan te geven... En volgens mij gaat dit (en dat kan jij alleen vertellen) erg sterk doorwerken in je waak- en dagelijkse leven.

Liefs,
DB

heleen

Lieve Ricca.

Ik heb je droom "(v)luchtig" doorgelezen. (het was of ik zelf mee zweefde in de tuin). Heerlijk gevoel.
Citaat van: DroomBode op mei 23, 2013, 23:35:58 PM
Bij rode sokken moet ik aan van die kerstsokken denken...  :P

Ook de plek waar je cadeautjes in ontvangt, van iemand die al erg oud (tijd) is, maar toch tijdloos blijft.

dat is het eerste wat er in mij opkomt.

liefs
Heleen.

DroomBode

Mooi Heleen, zo had ik het niet bedoelt maar dat is wel treffend. Vaak kunnen zulke lucide dromen werkelijk wondermooie cadeautjes van de geest bevatten die je vanuit de tijdloosheid gegeven worden...

;)

heleen

minimaal het doet me denken aan een kleine maaltijd, tussendoortje, een mini-maal. Wat ik dan ook heel frappant vind, er is ook een mini boom, Bonsai boompje? waarom mini?

Heleen.

mini-maal ook een goddelijk hapje. Als je in een (goed) restaurant bent, waar de borden niet met overvloed zijn gevuld. Maar dat ene hapje is uitmuntend, alsof er een engeltje danst over je tong.

Sweetie

Ja Ricca wat een prachtige droom, en zo levendig verteld !

De 33,3 volledig een met Carla en Droombode, ik had ook deze in gedachten !

Liefs
Suzy

Ricca

Dank jullie wel! :) Echt heel mooi, wat jullie uit de droom hebben gehaald. Ik neem het allemaal mee en kom er (uiteraard) nog heel uitgebreid op terug.

Liefs,
Ricca

P.S. Ik zie nu pas, dat ik als titel van de droom 33.3 getypt heb, terwijl op de kaartjes in de droom duidelijk 33,3 stond. Er is geen wezenlijk verschil, dus ik laat het maar staan zoals het er staat.
From Ricca with Love

Developerone

Wauw! mooie droom en ook een hele mooie interpretatie droombode :)

Heel mysterieus allemaal, is 3 ook niet de wortel van mysterie in bepaalde tradities?

Namaste Developer

Ricca

Een klein beginnetje...

Op het moment dat ik over de drempel van de blauwe deur stapte, werd ik lucide. Die deur zal dus wel symbolisch zijn voor het derde oog en dat past bij zijn plek op de bovenverdieping van het hoge gebouw (mijn hogere zelf). Ik schreef dat ik altijd blij word als ik merk lucide te zijn, maar zo vaak heb ik dat nog niet meegemaakt hoor. Ik kan de keren dat het gebeurde gemakkelijk op de vingers van twee handen tellen. De eerste keren waren trouwens niet zo succesvol, want toen raakte ik zó enthousiast en opgewonden van de mogelijkheid om bij vol bewustzijn door mijn droomwereld te struinen... dat ik er wakker van werd. Weg pret en kans gemist! :-\ Toen heb ik me voorgenomen om voortaan vooral rustig te blijven en geen wilde dingen te doen. ;D Het gaat ook bij lucide dromen vooral om de inhoud van de droom (en minder om de vliegkunsten). Ik heb inmiddels wel eens gevlogen, het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan, maar loop-zweven is ook héérlijk. :)

Ik heb de droom 33.3 genoemd omdat dat getal voor mijn gevoel het belangrijkste element in de droom is. En dan bedoel ik het volledige getal 33,3 inclusief de komma. Bij ieder voorwerp lag een kaartje met dat getal en er waren heel veel voorwerpen, dus het getal kwam ook vele, vele malen voorbij... Ik heb trouwens maar een fractie onthouden van wat ik aan voorwerpen gezien heb - mede doordat ik al snel gefascineerd raakte door het pulseren ervan. En nu herinner ik me dat de kaartjes met het getal niet pulseerden en duidelijk leesbaar bleven.

"Minimaal 33,3" was volgens mij een mededeling die betrekking had op die voorwerpen. In de droom was er zelfs een moment dat ik die mededeling begreep, maar ik herinner me alleen nog het gevoel van openbaring dat ik daarbij had... Hopelijk komt dat vergeten stukje nog terug.

Wordt vervolgd.
From Ricca with Love

DroomBode

;D Grappig Ricca, wat je vertelt over dat lucide worden, erg herkenbaar. Heb dat ook een keer gehad toen ik er voor het eerst kennis meemaakte, toen werd ik zo helder en enthousiast dat ik totaal niet meer wist wat ik moest doen. Ik verstarde eigenlijk direct en zag alles voor me ogen(!) in een witwolkachtige energie oplossen en werd daarop met een gevoel van teleurstelling wakker. Ik heb verleden jaar voor het laatst lucide gedroomd; kan je vertellen dat wat mij aan inzicht werd aangereikt (er werd antwoord op een vraag gegeven) mij tot op de dag van vandaag niet helder is geworden...  ??? Maar de weken daarna (ondanks dat het een periode van loslaten en verdriet inluidde) wel spreekwoordelijk met mijn kop in de wolken rondgelopen. Ja ik weet het, klinkt dubbel en zo voelde het ook... nog steeds eigenlijk... ::)

Zo blijkt dus wel dat de mate van luciditeit niet altijd betekent dat je inzichten in je waakbewustzijn opneemt. Helaas. Maar ik denk wel dat dit onbewust verder doorwerkt.

Ben toch wel benieuwd wat dat minimaal 33,3 je nu wilde vertellen i.v.m de voorwerpen, het geeft in dat opzicht iets van waarde aan lijkt wel; een minimale waarde? Hoop voor dat je alsnog begrip van deze openbaring krijgt.

Succes verder met het duiden!

Liefs,
DB

Ricca

Citaat van: DroomBodeZo blijkt dus wel dat de mate van luciditeit niet altijd betekent dat je inzichten in je waakbewustzijn opneemt. Helaas. Maar ik denk wel dat dit onbewust verder doorwerkt.

Ja, dat werkt zeker onbewust wel door. En zou ook alsnog  bewust kunnen worden. :) 

Als ik het getal  even laat rusten en naar de rest van de droom kijk, valt me op dat de voorwerpen op de tafel allemaal iets met het element aarde te maken hebben (en dus ook met de Keizerin [3] en haar rode schoenen). Ik zie de aardematerialen glas, kristal en steen, een miniboompje in een pot (met pot-aarde), rode sokken (aarden en chakra 1) en munten. In de dromende geest staat een deel van iets vaak voor het geheel. Elk voorwerp zou op zich al de hele stoffelijke werkelijkheid kunnen vertegenwoordigen, en dan zijn er ook nog eens zeer veel voorwerpen... De stoffelijke wereld lijkt dubbel en dwars vertegenwoordigd op die tafel. Of overvloedig vertegenwoordigd (om in rivier-termen te spreken).

Carla ging nog iets verder en noemde de eenheid-van-alles zoals die in het universeel bewustzijn van het kruinchakra ervaren kan worden. Eén ding is alles... In een glazen schaal of zelfs in een bonsaiboompje zou ik het hele universum kunnen zien, maar vanwege de rode sokken betrek ik de voorwerpen in deze droom toch maar op de aardse werkelijkheid. Bovendien behoort tijd (het vierkante=aardse klokje en het flesje met tijd) ook tot de stoffelijke wereld, althans tot het raamwerk van de stoffelijke wereld.

En al het stoffelijke vindt zijn oorsprong in de geestelijke wereld, daar achter die blauwe deur, op die groene vlakte, waar de wind van de (heilige) geest ruist en de scheppende kracht van de geest werkzaam is...

De rode sokken waren zo te zien gewoon mijn eigen maat en geen extra grote kerstsokken, Heleen, maar het idee van cadeautjes van de geest vind ik wel heel mooi.

DB noemde de blauwe steen de steen der wijzen en zag de blauwe tafel als een rivier van eindeloze kennis/wijsheid. Ook heel mooi. Zelf denk ik aan het liedje De Steen van wijlen Bram Vermeulen: "Ik heb heb steen verlegd in een rivier op aarde."

De tafel had trouwens wel gewoon poten en was daarom in zekere zin ook een enorme blauwe duizendpoot.

Ik puzzel vrolijk verder...
From Ricca with Love

DroomBode

Hoi Ricca, hoe staat het met het puzzelen? ;D
Ik ben eigenlijk benieuwd of je schuingedrukte citaat: "En al het stoffelijke vindt zijn oorsprong in de geestelijke wereld, daar achter die blauwe deur, op die groene vlakte, waar de wind van de (heilige) geest ruist en de scheppende kracht van de geest werkzaam is... Nou van jezelf is of dat je dat ergens uit een boek of van internet opgediept hebt?

groetjes,
DB

Ricca

Ha DB,

Die regels zijn van mezelf. Ze kwamen in me op toen ik naar het totale plaatje van de droom keek. Het idee dat onze eigen geest de hele stoffelijke werkelijkheid voortbrengt is overigens helemaal niet nieuw voor mij (zie topic Gedachtekracht op het Algemene Forum), en in zoverre vertelt de droom me nog niets nieuws, maar ik was blij een aanknopingspunt te hebben gevonden dat echt goed voelde, en daarom heb ik dat stukje cursief gezet.

Verder ben ik nog volop met de droom bezig. Binnenkort meer daarover. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

DroomBode

Oké Ricca,

Ik vond het zo bekend klinken en het roept ergens herkenning op, maar ik weet niet waar dat vandaan kwam of komt. Vandaar dat ik je het maar even besloot te vragen...
Zoals jij het opschrijft wordt het bijna poëtisch... ;D

Liefs,
DB