probleemlegging

Gestart door Purper, april 23, 2013, 12:23:42 PM

Purper

beste forummers,

Zo af en toe trek ik kaartjes wat betreft een relatie.
Het begon een maand geleden met:

jijzelf: kracht
de relatie: de hogepriesters
de ander: de dood

positieve invloeden: matiging
negatieve invloeden: de geliefden
de oplossing: de wereld

naar nu:

positieve invloeden: kracht
negatieve invloeden: de geliefden
de oplossing: de hierofant

gisteren:
positieve invloeden: de maan
negatieve invloeden: de keizerin
oplossing: de hierofant

jijzelf: de duivel
de relatie: matiging
de ander: de toren

het is mij duidelijk dat de ander veel opschudding heeft. In mijn contact maar ook in de kaarten. kaarten zoals de kaarten oordeel, toren gerechtigheid, emoties ander zwaarden 8, de dood.

ik trek continue kaarten als hogepriesteres, bekers aas, hierofant, kelken koningin, rad van fortuin, matiging, kracht. Veel voelende, vertrouwende, invoelende kaarten. Maar ook de zegewagen.
ik trek zo goed als al een dikke maand bijna alleen grote arcana kaarten, geen zwaarden 1-9 enzovoort.
Geen "vechtende" kaarten. de kaarten stralen een soort rust, sereenheid, geduld, inzicht, vertrouwen,voelen en kalmte uit..
maar dat is lastig, en ik weet ook niet precies of dat wat ik voel juist is.

vooral met de laatste legging, de duivel, matiging en de toren.. heb ik moeite.
Twee " heftige" kaarten met een mooie matiging ertussen.
En de maan van gisteren, weer die hierofant.

veel dezelfde kaarten.

willen jullie licht schijnen op mijn leggingen?
misschien jullie eigen gevoel laten spreken?

Liefs.

dameblanche

kaarten van de grote arcana zijn spiritueel ook zeer geladen kaarten.
de kaarten van de kleine arcana worden meer als hulpkaarten gezien...

maar je trekt kaarten op je relatie, als ik het goed lees.
maar waarom dan nu een soort van wantrouwen...

in eerste instantie sta je vol geduld en wilskracht tegenover je geliefde, die ook heel open staat voor de toekomst.
de hoge priesters als relatie-kaart betekend dat er veel genegenheid is en ook intimiteit.
er is harmonie en ontspanning, het loopt prima.
tegenslagen kunnen in deze harmonie goed geincasserd worden, omdat er een gezonde basis is..

wat is er nu het geval...
jij; de duivel het niet kunnen loslaten van destructieve gedachten, het doemdenken, waarom je weet immers dat deze relatie tegen een stootje kan, het is nu eenmaal zo dat men weer eens wat meer water bij de wijn zal moeten doen, maar de overleefd deze relatie heus wel, echter je brengt je partner onnodig uit balans.
je staat te ver van jezelf af en dat brengt je aan het twijfelen.
niet zo veel kaarten trekken, luister meer naar je eigen intuitie en je eigen gevoel.
immers kaarten triggeren je onderbewustzijn...

Purper

Ha Marianne,

Bedankt voor je heldere bericht.
Waarom? Omdat hij in de clinch ligt met iets en er daardoor nu afstand is.
Vanaf het begin die ruimte geboden aan hem, maar ik word onzeker door niet te weten wat de afloop gaat worden.
Had de afstand beslissing niet zien aankomen.
Wel wat wrijving, maar onze match is geen kattenpies, maar écht de beslissing voor zichzelf om even afstand nodig te hebben die had ik niet kunnen voorspellen.
En hoe langer dat duurt hoe moeilijker ik het vind "lief" in mijn gedachten te blijven.

Dus ja., dan ga je alles extra afvragen.
Ik ben een zeer intuïtief persoon. Krijg veel door van allerlei mensen.
Zeer zeker in het begin niet het idee dat hij er klaar mee was, maar het nu even teveel werd alles op de grote hoop.
En dat begint nu te wankelen. Zoals de kaarten laten zien.

Dan trek ik dagkaarten als pentakels 7 en bekers 5 en de grote arcana.

In hoeverre is je gevoel en intuïtie juist.. En je put wat hoop uit de kaarten..
En een belangrijke vraag., ik ben een "gever" wanneer geef je teveel ruimte, vertrouwen.
En hoe bereik je iemand weer.

Maar de laatste liggingen met de maan en de toren enzovoort deden mij schrikken!
Je wilt natuurlijk zoals alle chlichée's.. Dat het goedkomen gaat wat je het liefste wilt!

dameblanche

je bent ongeduldig,
probeert het via de kaarten uit te vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn.
maar laat hem de ruimte, je kwam en kot te kortbij, hij heeft die ruimte voor zichzelf even nodig.
het is een stap op de plaats voor hem, terwijl jij het als een afstand ziet....

pentakels 7 geeft onduidelijkheden aan, jullie zijn niet duidelijk naar elkaar toe en dat brengt onnodig conflikten en misverstanden...

Purper

Snap er onderhand geen drol meer van.

We blijven in hetzelfde hangen.
Ik: hierofant
Relatie: de wereld
Hij: de dood

Dagkaart hierofant.
Vind ik trouwens de moeilijkste kaart te duiden.
Zal ik m daarom zo vaak trekken?
Oplossing, positieve invloeden.. Stomme hierofant!

Negatieve invloed: rad van fortuin. Oplossing hierofant en positieve invloed de keizerin.

Hoe kan iets wat zo beangstigend goed voelde voor mij, niet wegrennen purper en lekker van genieten hoor je dan, uiteindelijk de ander doen wegrennen als ik er klaar voor ben?
Wanneer is iets genoeg? Wanneer is een samenzijn tussen twee mensen genoeg om gelukkig te zijn en het aan te gaan?
Op dit moment snap ik niks meer van alle ontmoetingen in het leven.
De pijn is schrijnend. Hartenpijn is fysiek. Duidelijk een bijzonder mens.
Nooit zo geraakt.

Schiet mij maar lek!
Rottige pijnlijke situatie met prachtige kaarten..
Laat die prachtige vertrouwende beloftevolle kaarten tot uiting komen!
Kom tot bloei!
Snap. Er. Niks. Van.!

Bizar.

dameblanche

nee, geen moeilijk te duiden kaart hoor purper...de hierofant, ofwel de hoge priester, ook wel Jupiter genoemd bij sommige decks, geeft aan dar je vooral veiligheid en stabiliteit nodig hebt, je vind dat belangrijk om je ergens aan te kunnen vasthouden in moeilijke tijden...
moeilijke tijden, noem het maar tijden waarbij je eigenlijk moeilijk naar je eigen innerlijke stem kunt luisteren, je laat je te veel aflieden van wat anderen zeggen....

de hierofant wil je iets duidelijk maken, vaak heeft het ook te maken met ene leermeester, je bent eigenlijk nu op een punt gekomen dat je een leermeester zoekt, je bent altijd je eigen leermeester geweest, maar nu ben je het spoor even bijster...
wat wil jij?
weet je dat zelf al, er komt iemand op je pad die je daarin kan steunen en richting aan kan geven, maar.....
ten alle tijden dien je naar eigen geweten te handelen.

wat geeft het rad nu aan.....
er is een kans, maar daarbij zul je opnieuw moeten gaan beginnen, jullie kunnen niet meer op die zelfde voet doorgaan, wil jij mss wel maar hij niet [meer]

Purper

Dankjewel Marianne.

Mijn zielskaart is ook de hierofant. Blijft een lastige kaart, en dat is niet voor niets.
Dus speelt sowieso een grote rol, rode draad in alles!

En mijn relatiekaart met bovenstaande persoon is de zegewagen.
Ook lekker treffend.

Ik sta vaak genoeg versteld van de kaarten, in allerlei situaties!

Purper

Het is gek maar ook mooi, dat wanneer je het gevoel hebt dat bovenstaande situatie begint weg te glippen... Voor m'n gevoel af te glijden.. Je ook andere kaarten trekt:

Pentakels 9, staven 2.

Na 6 weken dezelfde dagkaarten getrokken te hebben, trek ik nu overeenkomstig m'n vage gevoel ook andere kaarten.

Blijft bijzonder, tarot.

dameblanche

i principe zijn tarot-kaarten gene waarzegkaarten, het zijn kaarten die je onderbewustzijn triggeren.

een voorbeeld;
hoe kunnen tarot kaarten 'weten 'hoe je adonis over je denkt?
9 van de 10 vragen gaan daarover...een simpel antwoordt is;NIET
maar jezelf echter wel.
als je op iemand verliefd bent, is er wellicht een bepaald kontact geweest.
dit kontact kan bestaan uit gesprekken, werkelijk samenzijn, maar ook een enkel oogkontact.
op welke manier je ook kontact hebt gehad, de signalen die hij /zij je geeft heb je onbewust al opgevangen.
op deze vraag trek je ene kaart, de symbolen op deze kaart geven je een bepaald gevoel met betrekking tot je vraag.
het gevoel dat je krijgt is afkomstig uit je onderbuikgevoel, GEBASEERT OP DE ERVARINGEN, DIE JE MET DEZE PERSOON HEBT GEHAD.

pentakels 9; je wit je weer goed voelen, je wilt de twijfels weg, je wilt het gevoel van geborgenhied en veiligheid weer helemaal terug.

Purper

Hoi Marianne,

Ik snap hem hoor!
Maar vandaar dat ik het zo mooi vind, dat de kaarten wel veranderen en passend zijn en blijven.
Als ik in de put zit heb ik wel eens midden in de nacht zwaarden 9 getrokken.
Vrouw, wakker rechtop in bed enz, dat bedoelde ik met stuitende kaarten.

Ze geven vaak passend mijn gevoel of uitdagingen aan.
Bedoelen we dus hetzelfde.