Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een paarse planeet

Gestart door janice, april 21, 2013, 15:57:18 PM

janice

Ik ben buiten en ik kijk naar de bewolkte en paarsgekleurde hemel. Een paarse planeet is eng zichtbaar en dichtbij en zit ingesloten tussen de wolken. Plotseling lijkt de planeet neer te storten, ik ben bang wanneer dat gebeurd. De planeet stort uiteindelijk links naast me neer maar beschadigd helemaal niks. De planeet dat op de maan lijkt stuitert zelf een paar keer weer omhoog voor het stilstaat. De planeet is grijs op de grond en niet zo groot. Iemand snijdt de planeet open en ik vraag me af of ze dat wel moeten doen, maar ik zie een geopende boek in binnenkant van de planeet. Na wat afstoffen van steentjes en stof zie ik dat wat weg heeft van een telefoonboek. Ik zie veel van groene en blauwe kleuren op de witte pagina's in dit boek.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Ricca

Ik weet nog niet wat het betekent, maar vind 'm mooi! :D
Misschien valt me nog iets in...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Vlinder

Ja prachtig, dat geopende boek...

Ik dacht meteen; die planeet is jouw wereld, en het gevoel dat hij neer stort, maakt je angstig.
Jouw veilige bekende leven... maar toch als er in gesneden wordt vind je een opengeslagen boek... met blauw en groene kleuren..
Komt een vraag bij me op:
Is er iets aan het veranderen, en besef je misschien dat het leven daarna gewoon verder gaat maar dan anders, of voel je kwetsbaar, open voor een ander.. als je veranderingen doorvoert..?

Je hoeft er geen antwoord op te geven hoor, ik vind het echt een facinerende droom,
dank je voor het delen..

Liefs Vlinder

Developerone

Wauw!

Ik hoop stiekem dat wij allemaal mogen meegenieten van wat ik interpreteer als een planeet van wijsheid (paars)...
Dit omdat we volgens mij allemaal verbonden zijn en als we daar voor openstaan is er zoveel mogelijk!
Allemaal ware eerlijkheid (wit) en in te vullen naar hartelust (groen) en creatieve beeldspraak (blauw) tot nu toe onvoorstelbaar :)

Echt niet doorvertellen natuurlijk he; maar gekke Developert is ook weer poetische pijltjes aan 't 'slijpen'
Ik heb de drang (en mis t geduld) allang om een steentje bij te dragen, dus als ik die planeet binnen bereik heb schiet ik! Whahahaaa :)

Even terug naar jou Janice :)

Misschien heb jij ook iemand die een vreemde creatieve of weet ik wat uitspatting hebt in je omgeving...
(de schrik van het opensnijden van de planeet) of zal je iets in die richting ervaren, maar die planeet moet wel open volgens mij...

Ik krijg in ieder geval veel hoop van jouw mooie droom

Groetjes van Developer

P.S. Ik zit weer helemaal in de muziek nu dus ook speciaal voor jullie de eerste ethiopische girlband:
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=5rL1UfcT16k&NR=1

Je verstaat er geen snars van waarschijnlijk :) maar de warme clip met slim gebruik van kleuren en mooie zang en muziek bracht me een dikke glimlach..

janice

@Vlinder, graag gedaan, ik maak me altijd wel zorgen =over dat er wat op een negatieve manier veranderd, wie weet komt dat nog, bedankt voor je reactie.

janice

Dank je wel developert! dat creatieve zit al in me maar heb er op het moment weinig tijd voor...

Xuma

Lieve Janice,

naar aanleiding van je voorlaatste droom "Tekstbericht" schrijf je over de balans van mannelijk en vrouwelijk.
Dit is precies wat bij mij boven kwam bij het lezen van je Paarse Planeet-droom.
De kleur paars is de combinatie van rood en blauw i.e. mannelijk en vrouwelijk.
Ook denk ik bij Paarse Planeet aan de planeet Uranus, die ondermeer symbolisch is voor androgyniteit, alsmede voor onverwachte veranderingen c.q. vernieuwingen.
Dit zou je angst kunnen verklaren, daar veranderingen vaak gepaard geen met angst.

Weet je misschien of Uranus sterk aanwezig is in je horoscoop ?

De Paarse Planeet valt uit de hemel:  speciaal voor jou een geschenk uit de hemel.
(Links is onbewust, rechts is bewust, oftewel: links is mannelijk rechts is vrouwelijk.)   

Misschien komt er nog meer binnendruppelen.......
Xuma  :)
Just a closer walk with Thee...........

janice

Citaat van: Xuma op april 24, 2013, 11:51:52 AM
[..]  Weet je misschien of Uranus sterk aanwezig is in je horoscoop ?

De Paarse Planeet valt uit de hemel:  speciaal voor jou een geschenk uit de hemel.
(Links is onbewust, rechts is bewust, oftewel: links is mannelijk rechts is vrouwelijk.)   

sorry voor mijn late reactie, bedankt voor je reactie! er staan wel veel planeten met Uranus verbonden inderdaad maar ik weet niet of ik dit een geschenk uit de hemel moet noemen, de keer dat ik de droom over dat tekstbericht kreeg werd ik een week later ontslagen, wat ik ook niet erg vond.
En het klopte ook wel dat mn mannelijke en vrouwelijke ik weer in balans kwamen maar bij het bedrijf waar ik nu werk heb ik het meer naar mn zin, ik hoop dus niet dat er weer iets soortgelijks staat te wachten.  :-\

Of misschien is deze droom een vervolg op de droom met de naam 'Tekstbericht'. In de laatstgenoemde droom kreeg ik het woord 'geduld' in blauwe letters te zien.

Xuma

Lieve Janice,

als je ontslagen werd en je voelt je nu plezieriger in je nieuwe baan zou ik dat een positieve verandering willen noemen.
Het is wel typisch Uranisch: onverwacht, ontregelend maar uiteindelijk verandering en vernieuwing in dienst van je groeiproces.
Misschien staat je Uranus in het 4de of 10de huis ?
Misschien bevindt je je in je Uranus-oppositie ?
(Tussen het 38ste en 42 ste levensjaar.)

Het feit dat je geduld wordt geadviseerd kan betekenen dat het een droom is die vaak pas op langere termijn kan worden begrepen zoals wel vaker het geval is wat dromen betreft.
Je kunt steeds opnieuw teruggaan in de droom en e.e.a. opnieuw herbeleven, net zolang totdat deze helemaal in je stysteem is geintegreerd.
In dat geval zul je je de droom mettertijd, i.e. wanneer de tijd rijp is, opnieuw herinneren.

Had je nog een bepaald gevoel bij het waarnemen van het boek ?
( Zich bevindend in de kern van de Paarse Planneet).

De opengesneden planeet doet me denken aan zo'n verrassings-ei voor kinderen - ken je die ?
De chocolade-eitjes die je openmaakt (zoals de planeet wordt opengesneden) en waarin zich dan een of ander speelgoedje, een verrassing bevindt.
Een ei heeft wederom met vernieuwing , nieuw leven te maken en (vrouwelijke) vruchtbaarheid.
Het boek zou het zaad, het zaadje van het mannelijke kunnen symboliseren.
Een ei bevrucht door het zaad lijkt me bij uitstek een symbool voor een eventueel nieuwe geboorte.
Het lijkt erop dat je je daartoe dient open  te stellen, te openen, (het opensnijden) om uiteindelijk het ei te verenigen met het zaad.
Het boek kan te maken hebben met kennis en wijsheid, en ook met verbindingen en contacten leggen.
Dit zouden dan de eventuele tools kunnen zijn die je kunt aanwenden om de vernieuwing, de geboorte te doen plaatsvinden.   

Natuurlijk kan niemand je precies de betekenis van je droom vertellen; daartoe ben alleen jijzelf in staat.
Anderen kunnen je hun eigen duiding van de symbolentaal van dromen aanreiken, maar alleen jij kunt deze in hun context plaatsen en verbanden leggen met nu, heden of toekomst.
Symbolentaal, zoals je deze ontmoet via je dromen, via astrologie, i Ching, tarot, maar ook via kunst, muziek  etc., zijn weliswaar universeel, maar tegelijkertijd zeer eigen en uniiek voor de betrokken persoon en hoe deze e.e.a. ervaart.

In mijn perceptie kortom, staan je, in de nabije toekomst belangrijke veranderingen te wachten die je mogelijk aanvankelijk niet aangenaam zullen zijn en je waarschijnlijk behoorlijk kunnen ontregelen.
Maar ik denk dat e.e.a.  uiteindelijk zal leiden tot een belangrijke bijdrage aan je  innerlijke proces.

:) Xuma 

janice

Citaat van: Xuma op april 26, 2013, 11:33:23 AM
Lieve Janice,

als je ontslagen werd en je voelt je nu plezieriger in je nieuwe baan zou ik dat een positieve verandering willen noemen.
Het is wel typisch Uranisch: onverwacht, ontregelend maar uiteindelijk verandering en vernieuwing in dienst van je groeiproces.
Misschien staat je Uranus in het 4de of 10de huis ?
Misschien bevindt je je in je Uranus-oppositie ?
(Tussen het 38ste en 42 ste levensjaar.)
ik ben nog niet zo oud, in mn geboortehoroscoop tekening staat het in mn derde huis, Uranus staat nu op dit moment in mn 7de huis
Citeer
Het feit dat je geduld wordt geadviseerd kan betekenen dat het een droom is die vaak pas op langere termijn kan worden begrepen zoals wel vaker het geval is wat dromen betreft.
Je kunt steeds opnieuw teruggaan in de droom en e.e.a. opnieuw herbeleven, net zolang totdat deze helemaal in je systeem is geintegreerd.
In dat geval zul je je de droom mettertijd, i.e. wanneer de tijd rijp is, opnieuw herinneren.

Had je nog een bepaald gevoel bij het waarnemen van het boek ?
( Zich bevindend in de kern van de Paarse Planneet).
ik vond de crash zelf en het openmaken van de planeet een stuk spannender, het boek zelf vond ik minder interessant, daarom herinner ik me alleen nog de kleuren, niet de inhoud.
Citeer
De opengesneden planeet doet me denken aan zo'n verrassings-ei voor kinderen - ken je die ?
De chocolade-eitjes die je openmaakt (zoals de planeet wordt opengesneden) en waarin zich dan een of ander speelgoedje, een verrassing bevindt.
Een ei heeft wederom met vernieuwing , nieuw leven te maken en (vrouwelijke) vruchtbaarheid.
Het boek zou het zaad, het zaadje van het mannelijke kunnen symboliseren.
Een ei bevrucht door het zaad lijkt me bij uitstek een symbool voor een eventueel nieuwe geboorte.
Het lijkt erop dat je je daartoe dient open  te stellen, te openen, (het opensnijden) om uiteindelijk het ei te verenigen met het zaad.
Het boek kan te maken hebben met kennis en wijsheid, en ook met verbindingen en contacten leggen.
Dit zouden dan de eventuele tools kunnen zijn die je kunt aanwenden om de vernieuwing, de geboorte te doen plaatsvinden.   

Natuurlijk kan niemand je precies de betekenis van je droom vertellen; daartoe ben alleen jijzelf in staat.
Anderen kunnen je hun eigen duiding van de symbolentaal van dromen aanreiken, maar alleen jij kunt deze in hun context plaatsen en verbanden leggen met nu, heden of toekomst.
Symbolentaal, zoals je deze ontmoet via je dromen, via astrologie, i Ching, tarot, maar ook via kunst, muziek  etc., zijn weliswaar universeel, maar tegelijkertijd zeer eigen en uniiek voor de betrokken persoon en hoe deze e.e.a. ervaart.

In mijn perceptie kortom, staan je, in de nabije toekomst belangrijke veranderingen te wachten die je mogelijk aanvankelijk niet aangenaam zullen zijn en je waarschijnlijk behoorlijk kunnen ontregelen.
Maar ik denk dat e.e.a.  uiteindelijk zal leiden tot een belangrijke bijdrage aan je  innerlijke proces.

:) Xuma 

lets hope so, misschien is de verandering net als in de droom ook niet echt zo heel schokkend.
Bedankt voor je reactie en hulp!

Xuma

Het moge je goed gaan lieve Janice.

:) Xu

Ricca

Lieve Janice,

Dat ik het een mooie droom vind, zei ik al. Nu ik er opnieuw naar kijk, zie ik 'm ineens als een bijna poëtische droom over... het dromen.

In je innerlijke universum staat een paarse planeet aan de paarsgekleurde hemel - als een soort paarse maan, zacht verlicht, niet verblindend en vreemd dichtbij. Een droom breekt aan... je innerlijke wijsheid heeft vorm aangenomen en breekt door de wolkensluiers die de oorsprong ervan verhullen. Doordat de planeet neerdaalt, komt de paarse energie (harmonie, hoger bewustzijn, besef van het eeuwige en verbinding met het bovennatuurlijke - en dit alles misschien in de vorm van kunstzinnige inspiratie) voor jou binnen handbereik. Je hebt het over het neerstorten van de planeet, maar ik spreek liever over neerdalen, want hij maakt een zachte landing, zonder brokken. Het neerdalen maakt je bang, maar daarom is het nog wel iets heel moois. Vergelijk het eens met de liefde... liefde is de sterkste kracht in het universum en daarom zijn veel mensen er bang voor. Maar dat is echt niet nodig. Het neerkomen van de planeet is echt geen natuurramp. ;D

Terwijl de planeet door de niveaus van je eigen mentale en psychische atmosfeer naar beneden daalt of valt, past hij zich aan bij jouw persoonlijke werkelijkheid. De kleur verandert in grijs (kleurloze kleur van as en stof en aarde) en hij wordt aanmerkelijk kleiner (de bol heeft niet meer de grootte van een maan). Precies op maat voor jou, passend bij je eigen intenties en doelstellingen. Ook blijkt hij eigenlijk heel licht en hol te zijn (hij stuitert enkele keren als een bal of ballon). Je hoeft er niet zwaar aan te tillen en mag er speels mee omgaan. Maar als je dat zou willen, kan de planeet zich altijd weer tot zijn grotere proporties uitbreiden.

Iemand (een minder bevreesde kant van jou) maakt de planeet open om te zien wat erin zit (inzicht, inzage) en om het geschenk, de gave toe te laten. In de planeet blijkt zich een boek te bevinden met blauwe en groene letters op witte bladzijden. Het lijkt een soort telefoonboek... met alle lijnen die voor jou openstaan... lijnen naar innerlijke werelden... naar de spirituele wereld... wat je maar wilt. Ook lijnen naar medemensen. Je kijkt er even naar, maar lijkt niet zo geïnteresseerd. Je droomt wel vaker over telefoons en teksten in blauwe letters. Wat dat betreft, is het niets nieuws. Maar nu weet je een beetje wat er aan je dromen voorafgaat. Ze komen niet zomaar uit de lucht vallen, maar op een heel speciale manier komt deze 'indringende materie' wél uit de lucht vallen, waarbij tijdens de val omvorming plaatsvindt tot de droombeelden die precies bij jou passen. Telefoonboeken en zo...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Weer een veel te late reactie maar dank je wel Ricca!!
Ookal voel ik nog steeds niks van een openbaring of iets sinds die droom -ik heb het ook veel te druk om extra op te letten-
Maar ik ben inmiddels bijna een maand verder en er is ook niks schokkends gebeurd.
Ik vroeg me af hoe je bij jezelf kan checken of de lijnen ook daadwerkelijk zijn geheeld.
Ik moet wel zeggen dat ik met bepaalde familieleden weer contact heb na tijden.

Ricca

Citaat van: janice op mei 16, 2013, 20:25:27 PM
Weer een veel te late reactie...

Van mij of van jou? ;D

CiteerIk vroeg me af hoe je bij jezelf kan checken of de lijnen ook daadwerkelijk zijn geheeld.

Als je uitsluitend vriendelijke gevoelens hebt, wanneer je aan de betreffende personen denkt. Vriendelijkheid is liefde in actie. :) Het is ook een kwestie van aanvaarding en begrip. En de dingen een beetje door de ogen van de ander kunnen zien. Dan zit het wel goed.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

Citaat van: Ricca op mei 20, 2013, 22:24:34 PM

Van mij of van jou? ;D

ik bedoel uiteraard mezelf  ;D
ik kom sowieso niet zo vaak meer op Cweb
CiteerIk vroeg me af hoe je bij jezelf kan checken of de lijnen ook daadwerkelijk zijn geheeld.
Citeer
Als je uitsluitend vriendelijke gevoelens hebt, wanneer je aan de betreffende personen denkt. Vriendelijkheid is liefde in actie. :) Het is ook een kwestie van aanvaarding en begrip. En de dingen een beetje door de ogen van de ander kunnen zien. Dan zit het wel goed.
ah maar dat gevoel heb ik altijd al , de laatste tijd helemaal. Die droom heeft idd vooral te maken met harmonie, aanvaarding. Ik voel me verder ook relaxter en rustiger, wat zelfverzekerder. De dromen die erna volgden zijn ook veel relaxter, meer ontspannen. Bedankt Ricca dat je ook naar mijn droom hebt willen kijken!