stikkende roze hond

Gestart door Muluc, maart 22, 2013, 07:58:44 AM

Muluc

Vanochtend werd ik wakker met een moedeloos en chagerijnig gevoel na een droom. Ik had gedroomd over een lief hondje dat plotseling begon te spartelen en heen en weer te rollen en ik snapte het niet. Ik zat op bed. Hij had ook gepoept en ik dacht misschien moet hij uitgelaten worden maar ik maakte me zorgen. Het hondje lag opeens op bed en was aan het stikken en liep roze aan. Ik durfde het niet aan te raken want ik vond het een beetje eng. Ik riep toen hulp van mijn moeder en mijn zus en ze waren behulpzaam en ze vroegen wat ik dacht wat het was maar toch was ik boos dat ze er zo luchtig over deden.

Ik ben net een geliefde verloren, heeft dit ermee te maken en wat betekent het?

Carla

De associaties die ik gelijk krijg zijn:
roze - alles door een roze bril zien
hond - zo trouw als een hond

Het spartelen van het hondje wat opeens lijkt te stikken doet me denken aan een relatie waarin die ene persoon zich gevangen lijkt te voelen. Je deelt je bed (je meest intieme plaats) met hem, maar op het hondje werkt dat blijkbaar verstikkend. Ook heeft hij gepoept (de 'shit' naar buiten gebracht) maar jij weet niet goed wat je er mee aan moet "je vond het een beetje eng".

Dus ja, ik denk wel dat je droom met een verbroken relatie te maken heeft, en ik denk dat jij daar teveel met een roze bril op naar hebt gekeken. Dat je je af en toe ook best zorgen hebt gemaakt over bepaalde zaken, maar niet goed wist wat je ermee aan moest.

Liefs,
Carla

Muluc

Hallo Carla, bedankt voor je intrepetatie.

Ik bedoelde met verloren: overleden en daarmee heeft hij inderdaad wat shit naar buiten gebracht
wat anders voor niemand zo duidelijk geweest was. Hij was namelijk depressief. Dit wist ik niet
omdat ik hem daarvoor nog niet goed genoeg kende, ik had wel een gevoel dat er iets
aan de hand was en daarom maakte ik me zorgen. Mijn intrepetatie was dat hij ook blijkbaar een beetje "anders" was en kon mn vinger niet echt leggen op wat er nou echt was.
Bleek dus wel heftiger te zijn dan iemand ooit had kunnen denken.

Het hondje stond eerst naast mijn bed en is zelf op het bed gaan liggen.
Ik vind dat verstikkende wat je zei wel bij hem passen, dat hij zich zelf in zo'n situatie wurmt
die eigenlijk niet bij hem past (intiem zijn). Of misschien was het een roep om hulp.

Muluc

dus met andere woorden: niemand had een heldere bril op, anders had het misschien wel voorkomen kunnen worden

Carla

Oh wat erg Muluc, dat spijt me voor jou. Hoe het echt is om zoiets mee te maken weet ik niet uit ervaring, maar het lijkt me heel heel erg moeilijk als je een intieme relatie hebt met iemand en die persoon stapt uit het leven en je wist eigenlijk niet dat dit stond te gebeuren. Of interpreteer ik je woorden nu weer verkeerd? Pff.. het moeilijke is natuurlijk dat er geen mogelijkheid meer is om er met diegene over te praten. Hoe dan ook, ik wens je oprecht heel erg veel sterkte met de verwerking.

Muluc

Hoi Carla, inderdaad woorden op een beeldscherm blijven altijd toch maar een paar tekentjes dus ik begrijp dat het makkelijk verkeerd begrepen kan worden, nu is het gelukkig weer duidelijk ;)
Dank je voor je medeleven, het is inderdaad een hele onwerkelijke situatie.