Auteur Topic: inbreker  (gelezen 8075 keer)

henny28

• Gast
inbreker
« Gepost op: maart 17, 2013, 10:24:20 am »
Hallo Allemaal,

ik had vannacht gedroomd dat er een inbreker in ons huis was.
het was midden in de nacht me st broertje sliep ook de bank, en wij sliepen allemaal boven.
toen had die inbreker ergens onder een gat gegraven en is ons huis binnen gekomen hij had heel veel geld gevonden was 9300,00 en veel andere dingen bijv fotolijstjes van ons etc.
toen hij klaar was ging hij weer weg, en toen had de buurvrouw hem betrapt en hem meegenomen en de politie gebeld later werden wij door de politie wakker gemaakt dat er was ingebroken.
ik was erg boos op mijn moeder en st pa etc, ik zei waarom hebben jullie geen kluis gekocht had jullie gewaarschuwd en waarom heeft niemand wat gehoord..
later kregen we via de politie alle spullen en geld terug, toen kwam er een kluis in huis en een alarm werd ingebouwd.
wat wilt dit zeggen ben nu de hele tyd van slag.

hoop dat iemand mij kan helpen

gr Henny.

Dorothea

• Gast
Re: inbreker
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2013, 11:21:34 am »
Dag Henny28,

Dromen werken met beelden en gaan meestal over emoties. Vraag 1: speelt er op dit moment iets in je leven, waar je je erg mee bezig houdt? Dus iets wat je raakt, waar je iets bij voelt. Dat soort dingen kunnen in je dromen terugkomen. Als je de droom als geheel bekijkt, wat trof je het meeste? Wat associeer je daarbij?

in het algemeen staat een huis vaak voor de persoon. Er gebeurt iets naars: iemand graaft ergens onder een gat. Het kan zijn dat iets uit je onderbewuste naar boven komt, en dat je daar negatieve gevoelens bij hebt. Het voelt bedreigend aan en je lijdt schade, want de dief haalt kostbare dingen weg. Niet fijn! Het gebeurt allemaal ietwat buiten jou om, je slaapt immers en merkt het niet. Gelukkig is een ander aspect van jezelf wel alert en grijpt in.
Vraag op dit punt kan zijn: wie is die buurvrouw, wat voel je bij haar? Heb je haar recent gesproken, of doet ze je aan iemand denken, danwel heeft ze karaktereigenschappen die je bewondert?
Na die ingreep van de buurvrouw neem je maatregelen. Er komt een kluis. En een alarm. Daaruit trek ik de conclusie dat je moeite hebt met dat wat in je zelf naar boven komt. Je verdedigt je, sluit jezelf ervoor af.
Wat speelt er op dit moment in je leven? Waar ben je bang voor?

Enfin, tot zover mijn persoonlijke kijk op het geheel. Dromen kunnen erg vervelend aanvoelen, maar in weze wil je jezelf helpen. In de vorm van beelden vertelt de droom je iets over een situatie, laat zien wat er speelt. Vervolgens kun je in je wakende leven beslissen wat je daar mee doet, en of het alleen om een angst gaat, die zich uit in een droom, of dat er echt iets aan de hand is. Hopelijk helpt dit je op weg en heb je er iets aan,
liefs,
Dorothea

zodiacgirl

• Gast
Re: inbreker
« Reactie #2 Gepost op: maart 18, 2013, 13:26:08 pm »
Er is iets belangrijks dat jij wilt beschermen. Dit gaat niet zozeer over bezittingen. Het geld en de spullen symboliseren 'iets dat jou veel waard is'. De fotolijstjes geven aan dat het over iets persoonlijks gaat, iets dat voor jou veel waarde heeft. Wat betekent jouw stiefbroertje voor jou? Is hij iemand die jij graag wilt beschermen, of heb je het gevoel dat hij jou bescherming nodig heeft? Dat zou nl. het beeld versterken dat het iets is dat héél belangrijk voor jou is!

De inbreker graaft een gat om in het huis te komen: iemand of iets voelt voor jou als een bedreiging. Het komt ongemerkt en sluipt zomaar jouw leven binnen! En in eerste instantie merkt niemand iets!
Jij voelt je daardoor kwetsbaar en je bent boos dat je (stief)ouders niets gemerkt hebben. Je verwijt ze dat ze dat wat voor jou belangrijk is te weinig beschermd hebben (waarom hebben ze geen alarm en geen kluis ingebouwd?).

Gelukkig komt er hulp (buurvrouw, politie) van buitenaf. Je krijgt de spullen terug en er komt alarm en een kluis.

Die hulp van buitenaf kan zijn: er zijn mensen in jouw omgeving die het goed met je voor hebben, die jou helpen als dat nodig is. Maar het kan ook zijn: jouw eigen bewustzijn. Jij moet zélf voorzichtig zijn en dat wat voor jou van waarde is in je leven beschermen.