droom over gebeurtenis van vroeger

Gestart door kreeft66, maart 17, 2013, 16:42:08 PM

kreeft66

Hallo, ik ben nieuw hier op de site en heb er eigenlijk niet veel mee, naar ben wel geneigd om hieraan toe te geven als er iemand om mij heen hierover verteld.

Nu is het op het moment zo, dat ik een beginnende relatie heb en mijn vriendin krijgt al veel langer allemaal dromen die dan later uitkomen en zo. Zo zegt ze ook al eerder gedroomd te hebben, dat dit tussen ons ging gebeuren. Nu heeft ze in haar jeugd een vervelende gebeurtenis meegemaakt met een familielid, een gebeurtenis die ze toen aan niemand verteld heeft, ook nu ben ik een van de weinigen die ervan weet, en ze heeft het toen eigenlijk niet echt verwerkt.

De laatste weken droomt ze regelmatig dat ze met mij naar haar ouders gaat en als we dan daar zijn, verandert mijn gezicht in het gezicht van dat familielid van vroeger. Zij interpreteerd dit als een waarschuwing voor mij en weet nu niet wat ze ermee aan moet. Voor mijzelf is dit ook moeilijk, ik ben niet zo'n mens als dat familielid en onze relatie staat stil op dit moment.

Kan iemand helpen met een mogelijke verklaring van deze dromen?

zodiacgirl

Ik denk dat ze zich kwetsbaar voelt, doordat ze een relatie krijgt met jou. Jij zit nu in haar meest persoonlijke, intieme deel. Jij komt dichtbij en dat is eng, omdat ze in het vereden iets vervelends heeft meegemaakt met een familielid (iemand die óók belangrijk voor haar was en dichtbij kwam).
Je gaat in de droom mee naar haar ouders, dus: naar haar basis. En als je bij die basis komt, confronteert haar dat met haar onverwerkte verleden. Jij verandert dan in dat familielid.
Dit betekent niet dat ze bang voor jou als persoon moet zijn, maar dat ze bang is dat jij haar pijn gaat doen, omdat je dichtbij komt, omdat jij gevoelen in haar oproept. En juist die gevoelens heeft ze ver weg gestopt. Nu jij haar 'raakt' komen ook de onverwerkte emoties uit haar verleden naar boven. Dit doet haar pijn. Zij is daar ook bang voor. En omdat jij degene bent die dit in haar oproept, droomt ze dat jouw gezicht verandert in dat van dat familielid, die haar ook pijn heeft gedaan.

Carla

Dat is een mooie duiding zodiacgirl.

Liefs,
Carla

kreeft66

Hallo zodiacgirl,

Bedankt voor je mooie en duidelijke uitleg van de diepere betekenis van zaken, hier kan ik wat mee!!

zodiacgirl