Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zwarte Draak

Gestart door Ronald, februari 08, 2013, 13:56:16 PM

Ronald

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag, een vraag om een droom te duiden of in ieder geval mij een denk richting te geven.
De laatste tijd wordt ik regelmatig (zo'4 keer per week) "geplaagd" door een droom. In die droom sta ik tegenover en zwarte draak die mij met vlammend rode ogen strak aankijkt, het is mij wel duidelijk dat hij iets van mij wil. Ook kijkt hij regelmatig en wijst regelmatig met zijn snuit naar een plek direct achter zijn vleugels. De kracht die het beest uitstraalt is heel groot veel groter dan dat ik aan kan en hiervoor ben ik bang en ren van de draak weg.
Omdat de droom al een tijdje terugkomt zal dat een betekenis hebben en ik wil hier graag vanaf...vind het eigenlijk best wel eng...kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Developerone

Namaste Ronald :)
Klinkt als een uitnodiging voor een ritje...
Waar ben je bang voor? loslaten en de drakentour doen zou ik zeggen :D
Chinese jaar van de draak begint ook, maar benadert met veel respect en als jouw persoonlijke draak(boodschapper) zal hij vast wat te 'vertellen' hebben speciaal voor JOU...
Spannend :D

Ricca

Lieve Ronald,

De zwarte draak met de vlammende ogen, die jou strak aankijkt, heeft natuurlijk iets afschrikwekkends, maar toch is hij gewoon een nog niet herkend iets in jouzelf dat jij als een bedreiging ervaart en daardoor tot drakenproporties hebt opgeblazen. Hij heeft het echter goed met jou voor en lijkt inderdaad iets van jou te willen. Misschien nodigt hij je, zoals Developerone ook al veronderstelde, uit om op zijn rug te klimmen voor een ritje, misschien heeft hij ook gewoon jeuk op die plek vlak achter zijn vleugels en wil hij daar graag gekrabd worden. Maar ik begrijp dat je (nog) niet staat te springen om hem aan te raken...

Je rent voor hem weg en dat is jammer, want hoe banger je voor hem bent, hoe meer macht je hem geeft. Niet dat je een heroïsch gevecht met hem zou moeten voeren, dat is echt niet nodig, en je zou zo'n gevecht ook nooit kunnen winnen, want zijn kracht is precies even groot als jouw angst voor hem. Dat is het vervelende met draken. :P Als je in een situatie bent waarin de angst ontvlamt (vlammende ogen), moet je weten dat je die angst alleen maar hoeft te accepteren. Als je weerstand biedt aan wat je voelt, versterk je dat gevoel. Toelaten, aanvaarden, daar gaat het om (ook in de situatie in het dagelijks leven die de aanleiding was voor deze dromen).

Het is jouw uitdaging om vrede te sluiten met de draak, want dan sluit je ook vrede met dat deel van jou dat in de veronderstelling leeft de situatie te moeten beheersen en dat bang is de controle te verliezen. Want dat is het hele punt met draken-angst: het is eigenlijk de angst voor vernietiging. In onze cultuur heerst nog te vaak de opvatting dat we alles onder controle moeten hebben. Als je een situatie niet beheerst, wordt die door een ander beheerst en ben je zelf de pineut... aldus die opvatting. Maar zo zit het leven niet in elkaar. Het is zeer wel geoorloofd om bang te zijn. Door jezelf toe te staan de angst te voelen, zal de angst ook weer verdwijnen en zul je vanzelf meer licht en liefde genereren (want alles wat geen angst is, is liefde). En dan zal de draak zo mak zijn als een lammetje, dat geef ik je op een briefje. :) Hij zou zelfs voor jouw ogen in zo iets kleins en wits kunnen veranderen...

De dromen hebben jou al gedwongen de angst te voelen, en in dat opzicht zijn het helende dromen. En soms zijn er meerdere dromen nodig.

Je kunt op twee manieren met deze dromen werken:

1) In het dagelijks leven. Als je een situatie herkent waarin je bezorgd of angstig bent omdat je geen invloed op de omstandigheden lijkt te hebben, aanvaard het en bied geen weerstand. Het is goed zoals het is. Het is geoorloofd om bang te zijn en dat ook uit te spreken. Zeg gerust dat je iets maar eng vindt en veroordeel jezelf niet omdat je bang bent. Iedereen is bang.

2) In je dromen. Je wilt de draak liever niet meer tegenkomen, maar blijkbaar ben je nog niet klaar met hem. Herinner jezelf er voor het inslapen aan dat je absoluut veilig bent en neem je voor om in ieder geval niet meer weg te rennen als de draak verschijnt. Of niet meteen... De rest zal vanzelf gaan. En mocht je wakker schrikken van de draak, probeer dan zo snel mogelijk weer in slaap te vallen, want dat is op zich al een uiting van vertrouwen. Hoe nieuwsgieriger je uitkijkt naar een volgende drakendroom, des te beter, want ook dat is een uiting van vertrouwen.

Het zwart van de draak is geen bedreiging, maar een mogelijkheid om liefde te geven.

Liefs en licht,
Ricca
From Ricca with Love

Ronald

Dank je wel Ricca.
Ja er zijn een paarangsten in mijn dagelijkse leven en beleven gekropen. Dus dat herken ik.
De korte meditatie voor het slapen gaan is helemaal niet zo verkeerd. Ik volg je advies op.
Dank je wel.

BB
Ron

zodiacgirl

Mss. moet je ook een innerlijke 'draak' verslaan? Iets waar je bang voor bent.
Maar je weet: iedere draak beschermt een schat. En als je jouw draak verslagen hebt, kom je bij jouw innerlijke schat. Je moet dus moed hebben om dat waar je bang voor bent, of dat wat jou achtervolgt, in de ogen te kijken en de baas te worden.