Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nieuw Huis

Gestart door Xuma, februari 08, 2013, 11:34:09 AM

Xuma

Ik bevind me in het huis van een wat oudere vrouw.
Bij haar in  het huis woont een kind, een klein meisje van rond de drie a vier jaar.
Het kind speelt in het huis, maar loopt ook regelmatig weg.
Wanneer het kind wegloopt of weg is, ga ik haar zoeken.
Soms duurt het even voordat ik haar weer zie, maar ik vind haar steeds terug, mede vanwege haar opvallende rode bos krulhaar.
Ze draagt het jurkje waarover ik al eerder schreef.
Telkens als ik haar terugvind zijn er groepjes mannen om haar heen, die haar mee zouden kunnen nemen; te duchten gevaar dus.
Na de laatste keer dat ik het kind terugneem mee naar huis, doe ik de voordeur op slot, zodat ze niet meer weg kan lopen.
Vervolgens vertel ik de oude vrouw over mijn bezorgdheid aangaande het kind. De vrouw luistert aandachtig; zij begrijpt mij en zegt mij haar steun en hulp toe.
Dan hoor ik buiten achter de gesloten voordeur een  bekend geluid: een soort snuifje, typisch voor mijn ex-husband.
Ik hoor hem de sleutel in het slot steken, zie hem binnenkomen en alles is goed.
De vader van het meisje is thuisgekomen, het kind is veilig.
Er lijkt een last van me af te vallen.

Een droom die me erg raakt.
Ik laat hem even indalen en bezinken.

:) Xu

Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Het is de eerste keer in een droom dat het kind c.q. mijn kind, zich presenteert als een op zichzelf staand symbool.
Het meisje oogt heel opvallend vanwege de overvloedige rode krullen, maar ook vanwege haar grote beweeglijkheid, haar kwikzlver-achtigheid; zij laat zich slechts met moeite vangen; zij bezit een bepaalde mate van ongrijpbaarheid.
Zij is een kind van vlees en bloed en tegelijkertijd straalt zij  iets mythisch, iets sprookjesachtigs uit.
Ik weet en voel, dat mij de komende tijd nog verdere ingevingen omtrent dit kind te  wachten staan.

Ik zie de oude vrouw als symbool van de wijze oude vrouw, die wij allemaal in en met ons meedragen en waarop wij een beroep mogen doen in tijden van nooddruftigheid. Ook is zij gelieerd aan de Griekse godin van wijsheid Sofia, die ik al enkele dromen eerder in symbolische vorm tegenkwam.
Zij kan tevens gezien worden als de grootmoeder van het kind, oftewel de Grote Moeder.

Mijn ex-echtgenoot zal, ondanks dat wij ervoor kozen om apart van elkaar verder te gaan, altijd de vader blijven van mijn zoon.
In die zin staat hij in de droom symbool voor de " eeuwige vader."
Nu de vader is thuisgekomen wordt het kind door hem beschermd; het kind heeft nu, in symbolische zin, een moeder e n een vader.
Al in de droom " Op zoek naar jas ", die ik hier eerder beschreef, was onder meer sprake van de behoefte van het kind aan warmte, aan deze vaderlijke bescherming.
Deze behoefte wordt nu ingelost door de thuiskomst van de vader;  de moeder wordt, door de homecoming, eveneens verlicht van haar last om alleen zorg te dragen voor het kind.

Zoals ik al aangaf: deze droom heeft mij diep geraakt en gaat nog door dit te doen.
Ik ervaar het ook als een zeer intieme droom.
Het is dan ook binnen bepaalde, voor mij aanvaardbare grenzen, dat ik deze droom voorzie van bovenstaande duiding.

Lieve groet van

Varen

Het nieuwe huis is wel een beetje leeg...

Xuma

Lieve  Kraai,

whatever you say
I love you anyway.  :-*

Varen

Xuma, en ik ziels veel van jou.

Liefde is jezelf in de ander ontdekken...

Xuma

Ja.
En ook: de ander in jezelf ontdekken.

Omarming van

Xuma

Voor Kraai:

In termen van de eeuwige wetten zijn jouw en mijn stelling aan elkaar gelijk; zij zijn met elkaar verbonden, zij vormen een eenheid.
Het ene kan niet bestaan zonder het andere.

Volgens aardse wetten is er een tijdslijn noodzakelijk, een scheppingsdaad, om beiden te verenigen.
Zoals b.v. in : zoektocht is gelijk aan vindtocht. Ja, volgens kosmische wetten zijn zij een en hetzelfde; er is geen onderscheid.
Op planeet aarde is tijd en schepping vereist om beiden met elkaar te verbinden.
Nog een: chaos en ordening; ook hier geldt wederom dezelfde wet.
En dichter bij huis: man en vrouw, oftewel het mannelijke en het vrouwelijke principe.

Ten gevolge van de vereniging van beide, ogenschijnlijke tegenstellingen, kan een nieuwheid worden geboren, kan zich een nieuwe schepping aandienen; iets wat daarvoor nog geen bestaan had, in de vorm van b.v. een nieuw inzicht of een nieuw kunstwerk of, zoals in het geval van man en vrouw, een nieuw mens; een kind.

Varen

Waar twee mensen water uit dezelfde put halen, komt het water van steeds dieper weg.

Xuma

The river never runs
dry Kraai.

Xuma

Het is misschien aardig om te melden dat mijn zus J. die optreedt in de eerste droom, toenadering heeft gezocht en een ontmoeting heeft voorgesteld.
Ik had e.e.a. verwerkt en geaccepteerd waardoor dit voorstel volstrekt onverwacht kwam.
Het duurde enige tijd voordat ik in staat was deze voor mij  "closed case " te heropenen en er fris en nieuw naar te kijken.
Inmiddels zijn we doende data en lokaliteit uit te wisselen.
Heeft dit tevens te maken met de tweede droom waarin ik een deel van de woonkamer die was afgesloten, weer gereed maak
voor gebruik en bewoning ?
De betreffende kamer die deel uitmaakt van mijn " familiehuis " ?  :D

Ook treffend: gedurende deze periode ontving ik de Osho-kaart Participation...

Xuma

Enkele dagen na de ontmoeting met mijn zus Josepha.
Aanvankelijk was ik blij met en na de ontmoeting en ik had vertrouwen vwb het toekomstige vervolg ervan.
Daarna begonnen allerlei oude, onheilspellende gedachten mijn hoofd binnen te vallen.
Ik heb een kleine Osho-legging gedaan:

1. Ik en wat ik bijdraag aan de relatie: the Creator
2. De ander en de bijdrage van de ander: Transformation
3. De combinatie van energieen: Playfulness
4. Het inzicht: Aloneness

Daarna heb ik de " paradox-legging " gedaan:

1.Het hier en nu: Harmony
2.Invloed van vorige levens: Mind
3.Het inzicht in de paradox: The Rebel

Voor een deel begrijp ik beide leggingen met mijn intuitie, zonder het nog te kunnen verwoorden.
Ik voel de inzichten gedeeltelijk min of meer woordeloos aan.
Maar ik ontvang heel graag duidingen, aanvullingen, inzichten van jullie die meer bedreven zijn in kaartleggen dan ik.
Willen jullie even kijken pls ?

Ik heb geaarzeld tussen hier of bij de tarotleggingen; ik heb voor deze afdeling gekozen omdat e.e.a. een link heeft met de dromen.
However, indien lieve Ricca dit bericht naar de leggingen wil verplaatsen heeft zij mijn zegen !  :D

Aufwiedersehen van  :) Xu

Xuma

Even een technisch vraagje aan Ricca : hoe voorkom ik de grote lege ruimte onder mijn berichten ?

Thanks alvast !

Ricca

Lieve Xu,

:) Die lege ruimte onder je berichten was me al vaker opgevallen. En ook die ene lege regel waarmee je bijna al je berichten begint. Ik neem aan dat je je teksten in je tekstverwerker schrijft en dan naar het forum kopiëert? En blijkbaar selecteer je dan een paar lege regels mee. De oplossing is heel eenvoudig: voordat je bij het posten op Verzenden drukt eerst de lege regels deleten. Dus: de cursor achter het laatste woord zetten en even helemaal naar beneden slepen, zodat je de lege regels geselecteerd hebt. En dan druk je op je toetsenbord op Delete. De lege beginregel kun je ook selecteren en deleten (cursor vóór het eerste woord zetten, even naar boven slepen en de regel deleten). Succes!

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Xuma

Lieve Ricca,

Ik zie nog steeds de lege plekken onderaan; het zou met mijn Galaxy te maken kunnen hebben, daar ik er vroeger, met mijn gewone computer, geen moeite mee had.
Ondanks het feit dat de Galaxy 4 toetsenborden heeft is er geen deleteknop zoals op een computer. Maar ongetwijfeld is er een oplossing die ik zelf niet vermag te verzinnen.
Misschien weet Kraai, die als ik het goed heb begrepen, ook met Galaxy werkt, wat ik anders kan doen ?
Overigens schrijf ik altijd rechtstreeks vanaf de G. op het forum.

Lieve groet van  :) Xu

Xuma

Citaat van: Xuma op oktober 31, 2013, 14:12:02 PM
1.Het hier en nu: Harmony
2.Invloed van vorige levens: Mind
3.Inzicht paradox: The Rebel

Invloed van vorige levens: Mind, drukt precies uit wat er gebeurde na de beschreven situatie.
Niet eerder heb ik mijn denken, of manier van denken, zozeer ervaren als een burden.
Het voelde letterlijk als een enorme last uit het verleden die werkelijk vorm had aangenomen; hetgeen letterlijk een mindblowing inzicht opleverde.

Overigens kan " vorige levens " voor mij ook staan voor vorige episodes, vorige fases, in dit leven.
Want alhoewel ik me het meest verwant voel met de meerdere levens filosofie waar het gaat over leven en dood, heb ik me nooit actief beziggehouden met vorige levens.
Wel heb ik in de loop van mijn leven er zo nu en dan spontaan inzichten over ontvangen, die zouden kunnen stroken - ik zeg het voorzichtig - met bepaalde standen van mijn horoscoop, met name de ZMK en Pluto.
Ik heb mijn handjes en mijn voetjes al volledig vol aan mijn huidige leven.  ;D

Byebye,