Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nieuw Huis

Gestart door Xuma, februari 08, 2013, 11:34:09 AM

Varen

strippen of strepenkaart.

waar wil jij een streep doorheen halen?

Xuma

Terugkerend naar het topic:

uit de lucht komt vallen een kleine kans op een Nieuw Huis, niet alleen dus in symbolische zin, maar ook in de werkelijkheid. :D
E.e.a. is in een voorstadium  en nog heel onzeker, maar ik ben erg benieuwd of het doorgaat, en zo ja, zijn er dan verbanden met de huizen in mijn dromen ?

Voor de astrologische kenners onder ons: Pluto tr. inconjunct Uranus r. conjunct Mars conjunct IC .
(Pluto heer 9, Uranus heer 1, Mars heer 2.)
Ik zou nog moeten kijken voor verdere aanwijzingen.

Allemaal groetje ,
:) Xu

Ik heb inmiddels nader onderzocht en e.e.a ziet er uit als volgt:: Saturnus r in 4, Saturnus tr conjunct NM tr  inconjunct Uranus/Mars/IC . Saturnus heer 11 en 12. Pluto tr in 11.
(Interessant in dit verband wat Jeff Greene schrijft over Pluto door het 11de huis.).
Uranus tr driehoek Pluto conjunct NM in 6.
Uranus tr sextiel Uranus/Mars/IC.

Er is dus wel het e.e.a. gaande op het gebied van het 4de huis, hetgeen de afgelopen tijd heel merkbaar is geweest dmv  een aantal onverwachte huis/thuis gebeurtenissen. En zeer passend in het geheel zijn de symbolische  huizendromen. :D

Maar eventuele verdere astrologische  ontwikkelingen hieromtrent zal ik beter vervolgen op het astrologie-forum.........

:) Xu <3

Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Een slot-PS:
de heerser van het 4de huis, Mercurius, staat op mijn verjaardag deze maand, dus in de Solaar , driehoek Uranus/Mars/IC driehoek ZM. Een grote luchtdriehoek dus.
De driehoek met ZM doet me denken aan de tweede droom over het voorouderhuis .
Ik ben voorwaar zeer benieuwd, zij het op een ontspannen manier; either way is okay . :D

<3 ♡ Xu

Varen

Vanaf een heuvel, nabij het huisje van de 7 dwergen, kijkt roodkapje bekommerd  naar het lelijke eendje. Het eendje blijft maar struikelen met zijn zeven mijls laarzen. Hoewel de laarzen erg indrukwekkend lijken te zijn, echt helpen doen ze hem niet. Hij verdwijnt  bijna in de laarzen en komt niet echt vooruit. Het eendje  is echt een schatje en zowel van binnen als van buiten een heel mooi eendje. Helaas verstopt het eendje zich telkens in die onhandige laarzen waarmee alleen kleinduimpje en de reus mee overweg kunnen.

Xuma

O jee , doe ik het weer !
Voor Miranda en andere astrologie- beoefenaars:

Het is dus Jeff Green zonder en Liz Greene met e aan het eind.  ;D

Varen

Die zeven mijls laarzen stappen ook overal overheen zonder pardon, spookte het weemoedig door wolf zijn hoofd.

Xuma

Uhuh.   :-*

Xuma

Ik bevind mij, samen met enkele bekenden, in een paleis van de Engelse koningin Elisabeth: het paleis bestaat uit vele enorme zalen van vertrekken en de weg naar de koningin is lang en niet eenvoudig te vinden.
Wij zullen aan haar worden voorgesteld .
Ik diep mijn lipstick op uit mijn tas, de lipstick breekt af en ik vind een andere die ik ongezien op mijn lippen smeer.
Dan zie ik dat de anderen van het groepje even verderop al op weg zijn en ik haast mij me bij hen te voegen.
Dan merk ik dat ik een zwaar voorwerp meedraag in mijn rugzak; ik wil dit niet meezeulen, haal het uit mijn tas, leg  het in een soort nis en loop weer verder.
Het groepje is uit het oog verdwenen, en ik denk, nou ik kom er alleen ook wel en anders vraag ik wel aan de bedienden hoe ik moet lopen. Ik vraag inderdaad her en der de weg en kom tenslotte op de plek alwaar de koningin zich bevindt.
Ik herinner me niets van het eigenlijke voorstellen, maar wel dat ik na het voorstellen een lijst krijg van een bediende met adressen van allerlei hooggeplaatste personen. De bediende is gekleed in het gebruikelijke rode livrei , behalve dan dat zijn hoofd bedekt is met een traditionele Surinaamse vrouwenmuts en ik denk: wat is die servant goed gemutst ! ;D
Bij het verlaten van het gebouw bedenk ik dat de koningin mij nu kent en kan bereiken en ik hoop dat zij contact met mij zal opnemen.....

Vrolijke, blije droom.....voel me dienovereenkomstig  bij het ontwaken ... :D

:) Xuma

Audrey

Beste Xuma,

Zo een Surinaamse "vrouwenmuts" heet een anisa. Een Anisa is het traditionele hoofddoek van de creoolse Surinaamse vrouw. Afhankelijk van de vouwwijze heeft elk anisa een betekenis waarmee de vrouwen in de koloniale tijd met elkaar communiceerde. :)

Een prettig weekend,
Audrey

Xuma

Hee lieve Audrey ,

mooie informatie, wist ik niet.
Wellicht meeneembaar in de duiding van de droom.
Ik vond ze altijd wel prachtig kleurig, maar ingewikkeld gevouwen en ik vroeg me dan af hoe dat ging, dat vouwen.
In mijn ogen zien ze er uit als een hoofdtooi, een hoofdsieraad, vanwege de fierheid die er vanuit gaat.
Anisa klinkt alsof het een koninginnen-naam zou kunnen zijn.

Dank voor je reactie en jij ook een goed weekend toegewenst!  :D

Xuma

Eigenlijk vind ik mijn laatste droom voornamelijk voor zich zelf spreken; de symboliek lijkt mij helder.
Vooral wanneer ik het verband leg tussen de droom  en de laatste Osho-legging (Sharing i.e. Koningin van Staven) is mij de meaning vrij duidelijk.
Tegelijkertijd ben ik e.e.a. ook nog eens herkenbaar tegengekomen in het dagelijkse leven.
Verder geen commentaar dus mijnerzijds. :D

Eenieder 1 groetje van  :) Xu

Xuma

Wel werd mij gisteren bericht, dat men doende is naar een ander (Nieuw) huis voor mij te speuren.
Ik verkeer nu in de positie van vrije keuze: laat ik mijn huidige huis grondig herstellen en vernieuwen of zal ik mij daadwerkelijk vestigen in een Nieuw Huis ?
E.e.a. hangt voor mij af van de aard van de aangeboden huizen.
Ik ben heel vaak verhuisd gedurende dit leven, en deze keer ben ik voornemens alleen dan een ander huis te accepteren als het helemaal bij mij past en ik het meteen herken als "mijn huis".

Er mag enige tijd overheen gaan; ik wil dit proces niet verhaasten.
Vooral ook omdat e.e.a. voor mij te maken heeft met die wet,  waarvan ik ook hier op het forum vaak heb getuigd, hetzij als Acacia hetzij als Xuma, en waarvan ik menigmaal de schoonheid heb bezongen: die wonderschone wet van synchroniciteit. **
Het is uitstekend en goed dat Jung deze wet aldus heeft benoemd,  maar ikzelf ervaar dit soort manifestaties als wonderen, als wondertjes............ :D

Ik zie dat ik 2 maal Xu heb geschreven. Ik laat het zo. XuXu bevalt me ook prima . ;D

Xuma

** Voor eventueel geinteresseerden: vele voorbeelden hiervan, geillustreerd met prachtige verhalen, geschreven door vele forumgenoten op het topic Toeval of Synchroniciteit, gestart op 23 januari 2010 door mijn voorhene pseudoniem Acacia.
Wel even terugzoeken want het staat niet meer op de zoekmachine.

Enjoy !

Ricca

Zoekfunctie heeft het toch gevonden. De resultaten van het zoeken hangen af van waar je je bevindt tijdens het zoeken. Als je in dit topic zit, zoekt hij alleen binnen dit topic. Als je op de indexpagina van het Dromenforum zit, doorzoekt hij het hele dromenforum. Als je op de indexpagina van het forum zit, doorzoekt hij het hele forum.

Dit is de link naar het topic:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,3082.0.html

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Xuma

Dank je wel lieverd Ricca - ook voor de gratis meegeleverde tips !  :-*