Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nieuw Huis

Gestart door Xuma, februari 08, 2013, 11:34:09 AM

Xuma

Downloaden schadelijk voor mijn Galaxy ; but it's the intention that counts . Thks Kraai !
:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Varen

Prrft, mijn galaxy tab vind pdf wel fijn.  ;D

Varen

Zo, knip en plak dan maar.

Ik zuiver met elan het juiste en ware uit

Traditioneel staat de kaart voor het opgeven van je onzekerheid. Niet blijven hangen in twijfels, eindeloze discussies of ijverzucht.

Hou op met dat knagen aan je geweten. Er zit namelijk iets in het vat voor je. De pot met goud van het leven. Graaf het in jezelf op en maak het vruchtbaar.

Bij uitzondering staat er op de kaart van Pamela Colman Smith en Arthur Waite geen persoon. Veel mensen vinden het een moeilijk te interpreteren kaart, maar ervaren deze wel als positief. De Staven acht van Frieda Harris en Aleister Crowley zit, zoals altijd, vol met verscholen symboliek en is evenmin eenvoudig te interpreteren. Hier zie je een vrouw met één staf met een papaverknop in haar rechterhand.

Ze weet waar ze mee bezig is. De andere zeven staven wijzen optimistisch naar boven. De roodoranje bloem geeft aan dat ze een flamboyant karakter heeft.

Het blijft een stavenkaart. De groene kleur op de achtergrond verklapt dat zij vol hoop en leven zit. Vleugels staan voor naar boven kunnen gaan maar ook weer kunnen landen.

Ze zijn paars gekleurd wat duidt op groots en realistisch kunnen denken. De zaadjes geven aan dat zij zich goed realiseert dat wat zij bereikt ook verspreid dient te worden.

Het is niet zomaar iets. Bij tegenstellingen kun je aan de volgende trefwoorden gaan denken. Positief is dat schoonheid, verwachting, passie, hoop en fantasie.

Bij twijfel vraagt ze zich af of ze mag zijn wie ze is, hoe ga ik met geluk om en ben ik niet te onbescheiden. Dat kan zich dan bijvoorbeeld uiten in een laag zelfbeeld.

Bij het kaartleggen zul je moeten peilen wat er daadwerkelijk aan de hand is. Het is tijd voor vooruitgang. Wees actief, volg je onverwachte gedachtekronkels.

Verruim je leven. Hou van jezelf en de ander in jezelf.

Ga terug naar de oerbron en gebruik je pijlen van liefde voor de herschepping van jouw leven

Xuma

Mooie en ook treffende uitleg.
Nodigt uit tot herhaald herlezen

Kisskiss Kraaikraai  !

Varen

Waarom op reis gaan als je thuis kan blijven.

Hou op met dat knagen aan je geweten. Er zit namelijk iets in het vat voor je. De pot met goud van het leven. Graaf het in jezelf op en maak het vruchtbaar. 

Varen

Tijdens het lezen van je verhaal moet ik telkens aan een tekst denken van de Osho Zen Tarot.

VIII - Moed

Op deze kaart staat een kleine bloem die de rotsen en stenen op haar weg heeft getrotseerd en naar het daglicht is gegroeid.

Omgeven door een aura van stralend, goudkleurig licht, toont ze de luister van haar piepkleine zelf. Ze schaamt zich niet, ze is de gelijke van de stralendste zon.

Als we geconfronteerd worden met een heel moeilijke situatie hebben we de keus: óf we proberen verontwaardigd iets of iemand de schuld te geven van onze tegenspoed, óf we kunnen de uitdaging aannemen en groeien.

De bloem toont ons de weg, want haar passie voor het leven voert haar uit de duisternis naar het licht. Het heeft geen zin tegen de beproevingen van het leven te vechten of te proberen ze te omzeilen of te ontkennen.

Ze bestaan nu eenmaal en als het zaad een bloem wil worden moeten we ze doormaken.

Wees moedig genoeg om te groeien naar de bloem die je bestemming is.Het zaad kan niet weten wat er gaat gebeuren, het zaad heeft de bloem nooit gezien.

En het zaad kan niet eens geloven dat het de mogelijkheid heeft een prachtige bloem te worden.

De reis is lang en het is altijd veiliger niet aan die reis te beginnen, want het pad is onbekend, er zijn geen garanties. Er kunnen geen garanties zijn. De reis kent duizend-en-één gevaren, vele valkuilen - en het zaad is veilig, het zit verscholen in een harde kern.

Maar het zaad doet zijn best, het spant zich in; het laat de harde schil los die voor zijn veiligheid zorgt, het komt in beweging.

Meteen begint de strijd: het gevecht met de grond, met de stenen, met de rotsen. En het zaad was heel hard en het jonge plantje is heel zacht, er dreigen vele gevaren.

Het zaad liep geen gevaar, het zaad had duizenden jaren kunnen overleven, maar het jonge plantje staat bloot aan allerlei gevaren. Toch gaat het plantje op weg naar het onbekende, naar de zon, naar de bron van het licht; het weet niet waarheen of waarom.

Het te dragen kruis is zwaar, maar het zaad is bezeten van een droom en komt in beweging.

Het pad voor de mens is hetzelfde. Het is moeilijk begaanbaar. Er is veel moed voor nodig.

(Uit: Dang dang doko dang, hoofdstuk 4)

Xuma

Quote :
Waarom op reis gaan als je thuis kan blijven

Euj  Kraai , ik vind dit citaat van Virginia W. juist heel grappig, geestig, tong in cheek .
Heeft niet zo veel van doen met knagen aan wat dan ook......

Mooie tekst over het moedige bloemetje .
Dank U zeer
Gevleugelde  Heer.  :D

:) Xuma

Varen

reizen is de kunst zich thuis te blijven voelen

Ik knabbel en knaag wat af. ;-)

Xuma

Enkele dagen geleden kreeg ik van een dierbare vriendin het Osho -deck alvast voor mijn verjaardag [16 september], daar zij op de betreffende datum het land uit is.
Zoals eerder aangegeven trok ik op 4 augustus de Staven 8; ik liet de kaart al die tijd goed zichtbaar in mijn boekenkast staan, omdat ik de symbolische werkzaamheid ervan bleef voelen.
Als eerste zocht ik de Osho-betekenis op van deze kaart en in een flits van inzicht viel van alles op de geëigende plaats.
De kaart heet Reizen [zie de reisdromen, die ik overigens niet meer had sinds de korte mouwtjes-droom] en de uitleg gaat o.m. over de blijdschap van het reizen, het leven, zonder bestemming of einddoel.
Met dat laatste, bestemming, bedoeling, heb ik me inderdaad een hele tijd overmatig beziggehouden, hetgeen  blijkt uit de
" reisdromen " tijdens dewelke  ik naarstig op zoek was naar die bestemming, tobde over er niet op tijd aan te komen of deze in het geheel niet te bereiken.

Na dit inzicht  voel ik mij in staat die bestemming los te laten en "bestemmingloos" te reizen / leven , bovendien geeft de Osho uitleg tevens aan,  behalve  meer soortgelijk moois, dat de reis makkelijk zal verlopen en dat het onnodig is veel te zwoegen of  te plannen, een eveneens niet ongebruikelijke attitude mijnerzijds. :D
Kortom het cadeautje van vriendin bereikte mij op de aller-juiste tijd , overeenkomstig de wet van synchroniciteit. Prachtigmooi die wet !
In het topic Stelletje Egoïsten schreef ik al over een fietstocht zonder bestemming, terwijl het uiteindelijke inzicht toen nog niet had plaatsgevonden.

Overigens zat jij met je droomuitleg over gestelde doelen er wel heel dichtbij lieve Droombode.
Droombode, Kraai en andere forumgenoten die bijdroegen nogmaals mijn grotelijkse  dank ! :-*

Ik wens eenieder een mooie en gezegend dag toe !

PS:
Where ever I'll roam
I'll allways find 
my way back home

{ Van Morrison }

Xuma

Ik bevind mij in mijn nieuwe huis en de droom speelt zich af in mijn woonkamer.
Links is de  deur van de woonkamer waardoor ik alle gasten zie arriveren.
Het is een komen en gaan van allerlei kennissen, vrienden, vrienden van vrienden, onbekenden, die mij bezoeken in mijn nieuwe huis. Ik voorzie mensen van drank; men kan kiezen uit watertjes, vruchtensap,frisdrank en sherry.
Net als ik er genoeg van begin te krijgen om alle aanwezigen te laven, komt een man mij helpen met het ronddragen der drankjes.
De man is een goede vriend, die mij heel vertrouwd is en die ik al heel lang ken, althans in de droom, want in werkelijkheid komt hij mij weliswaar bekend voor, maar ik kan hem niet benoemen of benamen.

Wanneer eenieder mijn huis heeft verlaten komt er een jongeman binnen, veel jonger dan ik in ieder geval, ook weer door dezelfde deur binnentredend.
Wij zitten samen op de donkerrode fluwelen sofa .
Ik merk en zie aan zijn lichaamstaal, aan zijn gelaatsuitdrukking,  dat hij erg in mij is geïnteresseerd. En dan niet op de usual man -naar -vrouw- toe -manier, maar hij is oprecht geïnteresseerd in mijn Mij, zeg maar.
Hij stelt mij allerlei vragen en ik beantwoord zijn vragen.
Hij zit zeer aandachtig en geïnteresseerd te luisteren.

Feel free wie wil om te reageren !  :D
Ik ben voornemens er later op terug te komen.

Xuma

De droom lijkt en voelt als een voortzetting, of liever het vervolg van de eerste droom.
In de eerste droom was sprake van ontbijt en in deze droom worden al frisdranken etc. geserveerd, hetgeen op zich al duidt op het zich afspelen van  " later op de dag ".  Toch voelt het niet op dezelfde dag ; maar, laten we zeggen , enkele dagen later.
Verder observeer ik, dat ik mij, en met mij de beschreven andere mensen, zich IN het huis ophouden, in tegenstelling tot de eerste droom waar voornamelijk de omgeving (eerst) werd verkend.
In werkelijkheid voel ik mij ook veel steviger " gevestigd " in mijn " huis ", zeker nadat ik een hernieuwd en dagelijks contact met mij als  kind, met het kind, heb gelegd.
Opvallend en mooi is ook dat ik in de droom meteen hulp krijg, wanneer ik dat nodig denk te hebben, zonder erom te hoeven vragen.
In mijn herinnering, voor mijn gevoel, niet eerder vertoond in dit leven.
Waarschijnlijk heeft deze " man " mij eerder en vaker bijgestaan, zonder dat ik me daarvan bewust was, gezien de wijze waarop ik hem in de droom, maar ook daarna, ervaar.

De jongeman was in de droom vaag bekend, maar bekend of onbekend was tegelijkertijd niet belangrijk in de droom.
Na het ontwaken herkende ik hem als de zoon van de eigenaar van het bedrijf waarvoor ik in het verleden 6 jaar heb gewerkt.
Het bedrijf hield zich bezig met alles wat je kunt bedenken op het het gebied van kunst.
Destijds had ik een soort haat / liefde verhouding met het bedrijf, maar na verwerking had en heb ik er alleen maar positieve gedachten en gevoelens over: Ik heb er zo veel geleerd en de mensen, de collega' svan toen, zitten allemaal in mijn hart gesloten.

Later verder; ik ga nu aan de slag elders met andersoortige bezigheden. :D

Xuma

Vervolg:

Het bedrijf bestaat nog steeds.
De zoon is er inmiddels directeur en eigenaar.
Zo nu en dan ontmoet ik nog steeds "toevallig" oud-collega's.

De rode sofa of bank wijst waarschijnlijk op het geaard zijn van de situatie, terwijl we spreken over spirituele zaken - hij is immers geïnteresseerd in mijn Mij - waarover hij mij allerlei vragen stelt.
Het woord sofa doet mij denken aan Sofia, het griekse woord voor en godin van wijsheid.
Ik vind het opvallend, dat hij mij bezoekt n a d a t de andere bezoekers mijn huis hebben verlaten.

Zover mijn eigen versie.
Zijn er nog luitjes  die aanvullingen hebben ? Alles in die richting is meer dan welkom. ♡ ♥

Xuma

Last night:

Ik ben op rondreis in Frankrijk.
Het gaat allemaal weer niet erg soepel. Ik heb het juiste geld niet bij me om een ticket te kopen.
Iemand leert mij hoe ik in het frans een kaartje kan bestellen en ik loop dit uit mijn hoofd te leren. (Ik kan mij echter aardig redden in het frans; ik heb een jaar in een voorstadje van Parijs gewoond in het wat verdere verleden. In tegenstelling echter tot mijn dierbare herinneringen aan NYC en Londen heb ik minder
plezierige memoires aan deze tijd.)
Ik logeer tijdelijk bij een vrouw en weet niet of ik haar zal kunnen betalen, etc. etc., enfin, opnieuw de reisobstakels , de reistobberijen zijn terug.

Dan ben ik plots in het huis van mijn (overleden) vader.
Het is een tamelijk hoog gelegen appartement en uit het raam kijkend zie ik een tamelijk drukke verkeersstraat midden in de stad, en ik zie her en der auto's rijden. New York- achtig wederom.
Terwijl ik naar buiten sta te kijken zegt mijn vader : Waarom kom je de volgende keer niet gewoon met de auto.
Ik weet niet of ik  durf te rijden in de stad, is mijn antwoord.

Xuma

Ik leef kennelijk nog steeds niet onbevangen, onbezonnen, zorgeloos, bagageloos, bestemmingloos  genoeg, gezien de reistoestanden in bovenstaande droom.
Maar ik ben weer wel "in het huis van mijn vader" , hetgeen mij opnieuw  doet denken aan de Verloren Dochter die, zoals dat ging met de Verloren Zoon, inmiddels thuis is in het huis van haar vader.
De vraag die mijn vader stelt roept bij mij de suggestie op van: waarom doe je zo moeilijk, het kan allemaal veel makkelijker en eenvoudiger  i.e. waarom neem je niet gewoon de auto ipv dat ingewikkelde gereis van je.  ;D

De een af andere angst echter schijnt mij ervan te weerhouden "gewoon met de auto te komen".
Om welke , om wat voor soort angst het gaat is me heel vagelijk bekend, maar in het geheel (nog) niet duidelijk.

We'll see, one day I'll know oh Lord. :D

:) Xuma