Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nieuw Huis

Gestart door Xuma, februari 08, 2013, 11:34:09 AM

Xuma

Citaat van: Audrey op maart 09, 2013, 13:25:16 PM
Beste Xuma,

Dank voor de terugkoppeling en dat je je ervaring c.q. ontwikkeling met ons wil delen.
Via deze topic zal ik je voortgang en ervaringen blijven volgen. Je gaat er komen!

Hartelijke gr.,
Audrey

:-* :-* van Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Lieve Ricca, Audrey, Jupie en Vlinder,

Vervolg:

het betreffende liedje over de voerlui dat ik in een vorig bericht trachtte te symboli- c.q. analiseren past overigens niet in het de-coderen van de desbetreffende dromen in de zin van een puzzle-stukje.
Ikzelf zie de karresporen meer als achtergelaten sporen of voetstappen, achtergelaten tijdens de reis.
(Hier heeft Jupie misscien een punt over haar opmerking over verleden heden en toekomst.)
Dat het expliciet k a r r e sporen zijn zegt misschien iets over de wijze waarop is gereisd: langzaam, moeizaam, de eenvoud,  alleen en zelf de teugels in handen. :)
Bij mij kwam eerder de song van Randy Newman bovenborrelen: "I'll be home, I"l de home".......

Bij de tekst ...en hij doet mij nederliggen in grazige weiden... hoort ook nog een strofe over wateren of bronnen of beken; weet iemand misschien de aanvullende tekst hierover uit indien ik mij niet vergis de Bijbel ?
Bij voorbaat dank !

Bij de tweede droom heeft Audrey het over een bepaald talent en ik heb al geantwoord dat ik me daarnee kan verenigen, maar het voelt tegelijkertijd als dat het talent zich zal manifesteren t e n g e vo l g e van het werken de afgelopen 3 jaren aan, laten we zeggen bij gebrek aan een beter woord, een bepaald karma wat al generatieslang in de familie was.

Wordt vervolgd

Audrey

Lieve Xuma,

'Hij voert mij aan rustige wateren' (Psalm 23)

Hartelijke grtjs,
Audrey

Xuma

Ik had het inmiddels al opgezocht lieve Audrey maar wel mijn oprechte dank voor je gezwinde reactie !

De Statenbijbelvertaling:
Hij doet mij nederliggen in grazige weiden.
Hij voert mij zachtjens aan zeer stille wateren.
Hij verkwikt mijn Ziel.
en nog meer van dit beeldschoons.  :)

:) Xu

Audrey

@Xuma:

Over beeldschoons gesproken, ik moest ff op zoeken wat 'gezwind' betekende, LOL! :D
Je beschrijft je journey op een vrij poëtische manier (wat ik tot nu toe van je hand heb gelezen). Mooi!

Een fijn w-end,
Audrey

Xuma

Lieve Audrey,

ik zie vaak en veel schoonheid in en om me heen, ik heb een link met schoonheid, en ik houd erg van taal, van het woord.
Ik ben echter ook bekend met de beproevingen en de duisternis, zoals de afgelopen drie jaren.
Overigens doet het mij goed, doet het mij deugd dear Audrey, dat jij mooiheid put uit mijn reisverslagen...dank je wel ! :)

Terug naar de dromen:

Gisteren viel het me ineens in: de sporen in het landwegje symboliseren "de kar die ik heb getrokken", de laatste jaren. (dank voor de aangevers lieve Ricca !) Een - zoals ik al eerder aangaf - heel zwaar karwei, waarbij ik van niets en niemand hulp mocht ontvangen.
Van de toen nog te trekken kar heb ik destijds vrij letterlijk gedroomd, als symbool van de beproeving die me te wachten stond.
Maar boy, wat heb ik er veel van geleerd.........

De hexagrammen uit de I Ching, waarover ik ook al eerder schreef, sluiten naadloos aan op op dit proces.
Volgens het grote I Chingboek (in de vertaling van Richard Wilhelm):
De Grote Kracht van het Temmen
(hexagram 26)
Bezit van het Grote
(hexagram 14)
(Heb jij misschien nog een opmerking hieromtrent  Klaproosje Klap, jij als oprecht liefhebber, lyrisch uiteenzetter en dichteres der I Ching ?)
De I Ching- gegevens zijn op hun beurt weer gelieerd aan Kracht, tarotkaart 11, de Leeuw, die zich laat temmen door de Maagd.
(Kunnen de Keizer en de Keizerin zich eerst dan verenigen nadat de Leeuw,  the Animal. zich heeft laten temmen ?)

Zoals ik nu doende ben de puzzlestukjes van de dromen te verzamelen en te rangschikken, zo is deze droom zelf weer een puzzlestukje van het grote geheel van mijn reis, mijn leven, mijn proces.
Ziet hoe wonderschoon de ordening der dingen.......

Wordt vervolged
Xuma  :)   

Xuma

Vervolg:

Daar de karresporen het voltooide werk symboliseren heb ik nu het gevoel dat de eerste droom het verleden aangeeft tot het moment dat Times Square NYC plotseling opdoemt.
Want dit is on-(nog niet)verwacht.
Bovendien heeft het de goedkeuring van mijn zuster(s), hetgeen mijn vrouwelijke kant zou kunnen symboliseren , maar het is ook mogelijk dat de betekenis letterlijker is.
Men kan pas een autonoom persoon zijn, wanneer men in staat is de familie los te laten i.e. wanneer onze deconditionering volbracht is.
Mijn zus als symbool van mijn familie was in het verleden (in de droom) afkeurend, afgunstig, maar na het in de afgelopen jaren volbrachte werk "voel ik bij het opdoemen van Times Square (i.e. de toekomst) wel haar goedkeuring." 
De verleden jaren heb ik in tamelijke afzondering mogen doorbrengen; ik had al mijn energie nodig voor het innerlijke werk waarvan ik hierboven al melding maakte.
Times Square, maar ook de tweede droom lijkt aan te geven dat hetgeen de afgelopen jaren is geleerd, d.w.z. het verworven talent, spoedig in de praktijk, of op aarde in de buitenwereld mag worden geplaatst.  :)

Ook zie ik hetzelfde fenomeen zich herhalen via de geraadpleegde  I Ching:  de Grote Kracht van het Temmen (hexa 26)hoort bij de afgelegde laatste jaren,  vervolgens hoort Bezit van het Grote (hexa 14) bij Times Square, de tweede droom en hetgeen in aantocht is.

"Het Talent" is mij nog onbekend, al is er nog steeds het broze, breekbare voorgevoel dat voorlopig ongezegd door woorden  lijkt te moeten blijven.

Het bovenstaande is het voorlopige vervolg van de 2 dromen, doch wel onder groot voorbehoud daar alles, behalve het e n e, veranderlijk is.  Bijgeval van andere c.q. nieuwe ontwikkelingen/inzichten, hoop ik mij alhier opnieuw te mogen melden. 

:) Xuma     

Xuma

Ik heb besloten om vooralsnog e.e.a. te laten rusten, te laten betijen; ik vertrouw erop, dat mettertijd het totaalbeeld zich zal aandienen......

Natuurlijk blijven eenieders op- en aanmerkingen welkom ! 

Xuma

D e laatste tijd droom ik over reizen in Engeland, Duitsland, New York, Nederland .
Ik reis in een trein waarvan ik de bestemming niet weet of
Ik  moet me haasten om een vliegtuig te halen en ik ben nog bezig met koffers pakken of
Ik dwaal rond op een station om het  perron te vinden vanwaar mijn trein vertrekt of
Ik ben op weg naar de luchthaven en ik tob erover of ik het vliegtuig zal halen.
En meer van dit soort dromen, waarbij geen sprake is van aankomen op de plaats van bestemming.u
[ Dit schrijvende denk ik aan het verhaal van de  Verloren Zoon, maar dan in dit geval,
De Verloren Dochter  ].
Ook valt een uitspraak van, ik meen Virginia Woolf mij in : waarom zou je op reis gaan
als je thuis kan blijven ?

Vannacht reisde ik via de trein naar Hamburg, maar ik twijfelde of ik in de juiste trein zat.
Ik verliet de trein tijdens een tussenstop en ging een stukje lopen in de omgeving en terwijl ik terug liep vroeg ik me af of de trein er nog wel zou staan en niet inmiddels vertrokken zou zijn.

Zijn er mensen die hun intuïtie, gedachten of invallen  hierover met mij zouden willen delen ?
[ sorry Hoyma  ;)
Ik kan het niet rijmen ook, met de nieuwe huis-droom hierboven...???
Alvast mijn dank !

Xuma

Een toevoeging aan bovenstaande : ik voel me onbehaaglijk bij het ontwaken na deze dromen.
Het voelt alsof ik me bevind in een " lager " soort van energie, die een deel van de ochtend blijft doorschemeren.

DroomBode

Hoi Xuma,

Ik heb 's even naar je droom gekeken en krijg een beetje het gevoel dat je in een spreekwoordelijk kringetje-ronddraait. Een trein staat altijd voor jouw levenstrein, dat op het spoor (een vaste route) van station tot station (de door jouw gestelde doelen in het leven) rijdt.

Je eigen twijfels (mogelijk over de door jouw gestelde doelen of het uitblijven daarvan in het leven(?)) lijken je in deze dromen parten te spelen.

Je schrijft: "Vannacht reisde ik via de trein naar Hamburg, maar ik twijfelde of ik in de juiste trein zat.
Ik verliet de trein tijdens een tussenstop en ging een stukje lopen in de omgeving en terwijl ik terug liep vroeg ik me af of de trein er nog wel zou staan en niet inmiddels vertrokken zou zijn".

Ben je soms bang de door jou gestelde doelen in het leven niet te zullen halen? Of wordt je misschien onzeker van het leven zelf, omdat je soms het leven als doelloos en niet zinvol ervaart? Heb je jezelf misschien teveel doelen gesteld waardoor je uiteindelijk aan weinig tot niets toekomt of afmaakt?

Het onbehaaglijke gevoel dat je ervaart 's ochtends bij het wakker worden voelt zwaar en loom aan. En remt je creativiteit en de mogelijkheid om je dag energiek en licht te kunnen beginnen, klopt dat?

Groetjes,
DB   

Xuma

Dank dat je je over mijn droom hebt gebogen dear Droombode !

Vannacht wederom een droom uit dezelfde categorie:
Ik daal een trap af naar beneden en bevind me in de wachtruimte van een tandarts.
Ik ontmoet er een vriendin uit de tijd dat ik in Engeland woonde [Thea], zij is eerder aan de beurt.
Nadat de tandarts naar mijn tanden heeft gekeken ga ik terug naar de wachtruimte.
Ik zoek nog even naar Thea, maar ze is er niet meer.
De tandarts-assistente komt mij melden dat er a.s. zaterdag-middag  midden -onder een kroon moet worden vervangen.

E.e.a. heeft enkele uren in beslag genomen, het is koud geworden inmiddels, ik ben met de fiets en slechts gekleed in een katoenen kleedje met korte mouwtjes , ik zie op tegen een koude fietstocht.

Je verwoord mooi de sfeer waarin de dromen zich afspelen DB.  :)
Het in kringetjes ronddraaien voelt eerder aan als de belemmeringen die er zijn - en die ik zelf opwerp of course - om op  mijn bestemming  c.q. thuis te geraken; vandaar  mijn vreugde over de droom in het nieuwe huis.  :)

Ik denk, [doch kan me vergissen, het is geen heilig weten ] dat ik een fundamenteel soort overtuiging in mijn hoofd heb gecreëerd waardoor ik vooralsnog niet de bestemming bereik.
De enige gedachte hieromtrent die ik momenteel kan bedenken is, dat ik hier op deze planeet niet thuishoor , en me hier niet en nooit zal thuisvoelen; een gedachte die ik zolang ik me kan herinneren met me meedraag.
Misschien niet de volle waarheid, gezien de bovengenoemde zwerversdromen...... ???
Tevens lijkt zijdezachtjes
een weinigjes
door te sijpelen over
een voormalig kind,
een goddelijk kind.
Verscheidene forumgenoten wezen mij hier reeds op na eerdere dromen, doch ik vermocht destijds het kind niet in te zien, waardoor e.e.a. mij destijds jammerlijk ontging .Tijdens de beschrijving van het kleedje met de korte mouwtjes begon ik te denken aan het kind en een koude fietstocht en geen warme kleding om haar te beschermen.
Misschien ook is er verband met de engelse periode, gezien de korte ontmoeting met  Thea bij tandarts ...
Thea is vrouwelijk voor Theo i.e. god c.q. godsgeschenk.

En inderdaad  DB, voel ik me zwaar en vermoeid en weinig energiek, 's ochtends de eerste uren na dit soort dromen.

Ik wil hier heel graag opheldering over en ik blijf doorpuzzlen.
Hulp en steun hierbij wordt zeer gewaardeerd !  :)

Wat ik overigens grappig vind is dat ik hier gedurende deze hele topic op 333 bijdragen ben blijven staan.
Mooi getal ook .
Inmiddels is het 334 geworden na dit bericht; is er dan toch verandering op til ? ;)

:) Xuma

DroomBode

Hoi Xuma,

Als ik het zo allemaal lees denk ik dat je je ook nog aan het oude vasthoudt (Thea, die allang al weg is bij de tandarts). En jij bevindt je in de wachtruimte van de tandarts; tanden kunnen staan voor jouw energie (-beheer) en het voor verteren van voeding; met name geestelijke voeding (b.v. dat wat je aan info tot je neemt). De tandartsassistente wijst je erop dat er een kroon moet worden vervangen; dit lijkt mij te duiden op een verandering van, of een andere manier vinden om je eigen energie te beheren.

Het fietsritje in de kou wijst erop dat je dit alleen zult moeten doen. Bevind je je nu in een eenzame periode van je leven? Want dat kan erop wijzen dat je er zo tegen opziet.

Het gevoel dat je hier op deze planeet niet thuishoort is natuurlijk niet waar; je ziel heeft hier voor gekozen. En je ziel heeft daarmee een bedoeling. Het idee (ego) hier niet thuis te horen lijkt mij erop te duiden dat je eerste chakra (aarden) wat verzwakt is (energiebeheer dus). Ben je hier al vaker op gewezen door je omgeving? Als je basischakra verzwakt is kan het je ook moeite kosten om je taken en doelen die je je stelt te volbrengen. Advies: meer aarden (mediteren), in de tuin werken, veel rode kleuren om je heen verzamelen enz enz...       

Nou ik hoop dat je hier wat mee kan en aan hebt Xuma.

;)
DB

Xuma

Dank je wel voor je kijk op de dromen lieve Droombode !
Je lijkt e.e.a. wat zwaarder in te zien dan ik  ;) .
Ik zie behalve de moeilijkheden ook lichtpunten en mooiheid in de dromen.
[Godlof ].
Vandaag trok ik dagkaart Matigheid ;  herkenning alom.
Ook draag ik overal het Kind met me mee in de vorm van De Zon - kaart.
Vannacht lag de kaart onder mijn hoofdkussen .

Je ziet het goed vwb mijn 1ste chakra en ik doe zo nodig visualisaties om te aarden.
[ ik heb een grote lucht - driehoek, astrologisch gezien, en aarde - vierkanten ].
Draag veel rood c.q. rode accenten in mijn kleding. Tuinier graag, struin gaarne door bossen in omgeving, fiets en loop veel en probeer [ meer ] te genieten van het schonen en ordenen van mijn huis. :-\

Natuurlijk heb ik er voor gekozen om hier aardse lessen te leren, maar dit hoeft nog niet te impliceren dat ik me hier dan ook thuis zou voelen.
Ik voel me hier op doorreis en verlang soms hevig naar de Bron van Herkomst.
Ken je Sufi - muziek of -poëzie ?
Daarin wordt dit soort van verlangen vaak beeldschoon uitgedrukt.......

Nogmaals  dank voor je energie !  :-*

Wordt vervolgd.

Xuma

Ik h eb zelfs een rode fiets, bedacht ik me later . :D
Weliswaar gecombineerd met zwart en de groene letters van het merk Peugeot, maar de eerste indruk is: dit is een rode fiets.
Ook eet ik veel rood fruit en rode groenten. 
Geen rood vlees weliswaar want ik eet geen vlees .

Wat ik me vooral afvraag is het schijnbare gebrek aan verband tussen de 2 huizen-dromen en de dromen waarin ik juist niet thuis
of op bestemming lijk te geraken.
Het verschil ook tav  mijn gevoelens tijdens en vlak na beide dromen.
Misschien drukken de eerstgenoemde dromen een toekomstig beeld uit en schilderen de andere dromen het reizen en zoeken af voordat het zover is , de thuiskomst ? [ toch weer de associatie met De Verloren Dochter  :'( ]
Terwijl ik inzie dat dit gezoek onnodig en zelfs zinloos lijkt , is er kennelijk een diepere laag die daar anders over denkt en zich vooralsnog thuisloos lijkt te wanen.
[Het beeld van het kleine meisje van 4 , 5 jaar dat buiten het huis staat, terwijl haar familieleden zich binnen in het huis bevinden. Een beeld dat opdoemde tijdens een vrouwengroep van jaren geleden en dat me is bijgebleven .]

I' ll get there , I'll find out, en,  like Randy Newman: I'll be home, I'll be home.........  :D

PS: dagkaart Staven 8