Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Nieuw Huis

Gestart door Xuma, februari 08, 2013, 11:34:09 AM

Xuma

Ik woon in een nieuw (ander) huis.
Ik ben bezig een uitgebreid ontbijt te bereiden met thee en koffie voor de eerste groep van bezoekers (vrienden, kennissen); ik wil hen mijn nieuwe huis laten zien.
Het huis zelf ademt een soort van oude vertrouwdheid; in ieder geval geen nieuwbouw.

Ik ga aan de achterkant mijn huis binnen met de groep mensen; mijn oudste zus J. is er ook bij, alhoewel haar uiterlijk anders is dan in werkeljkheid, voel ik dat het mijn zus is. Haar gezicht is in de droom lichtbruin en het haar is donker met donkere ogen; in werkelijkheid heeft zij grijs haar,  een blanke huid en lichte ogen. 
Het uitzicht aan de achterkant is adembenemend mooi.
Zover het oog reikt: uitgestrekte grazige, sappige weidevelden in oogverblindend groene kleuren, met hier en daar een hekje. 
Ik zeg:. kijk eens wat een prachtig uitzicht !
Ik zie aan de uitdrukking op het gezicht van mijn zus dat zij mij benijdt.

Wij lopen vanaf de achterkant recht door de vertrekken naar de voorkant.
De voorkant van mijn huis is eveneens landelijk gelegen aan een landwegje met karresporen.
Wij lopen rechts-af het landwegje op en even verderop is een bloemenwinkel.
We gaan even binnen kijken; het is een ouderwets landelijke bloemenwinkel, veelsoortig en veelkleurig door de vele bloemensoorten; e.e.a.  heeft een soort van oud-engelse sfeer.
Deze 2 huizen blijken de enige huizen aan de landweg.
We lopen verder en zien dan aan de rechter kant een zeer drukke stads-straat.
Aangezien dit nogal plotsklaps opdoemt voel ik mij hierdoor verrast maar ook blij verrast daar ik denk dat we in New York zijn, Times Square of zo. 
Ik voel mij doorstromen met, wat ik zelf noem, het New York-gevoel 
Ik zeg tegen de groep: hee dit is Marble Arch.
Hierbij voel ik weer wel een goedkeurend gevoel vanuit mijn zus.

Het eerste dat bij mij opkwam - alhoewel ik allesbehalve bijbelvast ben - is:  Ik zal u doen nederliggen in grazige weiden.
Verder lijkt het hier eerder om de lokaliteit, de omgeving van het huis te gaan, dan om het huis zelf.
Mijn New York gevoel- als ik denk aan New York -  is er een van diepe vreugde en ook een gevoel van  voortdurende mogelijkheden en vernieuwing; het is mijn favoriete stad.
Overigens kan dit New York-gevoel mij ook gewoon in Nederland overvallen; in het bizonder wanneer er sprake is van strak blauwe luchten, aangezien ik die kennelijk ook associeer met New York. :D
Het is opvallend dat ik deze drukke straat in mijn droom benoem als Marble Arch, daar Marble Arch immers is gelegen in Londen, Engeland.
In beide steden heb ik korte of langere tijd gewoond.
Aan beide steden bewaar ik dierbare herinneringen, maar New York is voor mij top of the bill.
Verder valt mij de combinatie op van het landelijke en het stedelijke, die in mijn droom beide deel uit lijken te maken van mijn woon-omgeving.
Ook zijn beide , zowel het landelijke als het stedelijke, om verschikllende redenen en op verschillende manieren - aanleiding tot gevoelens van vreugde en blijde verrassing tijdens de droom.

Met mijn oudste zus waarvan hier sprake is, beperkt het comtact zich, sinds 2006,  tot kerst- en verjaardagskaarten.
Haar rol in deze droom lijkt mij veelzeggend en van belang, maar ik weet helaas niet waarom of waartoe.  ???

Reacties in de vorm van inzichten, duidingen of opmerkingen, worden zeer op prijs gesteld.

Hug van Xu   
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Wederom een "huizen-droom" van enkele nachten geleden:

Ik bevind mij in een huis waarin ik bezig ben het achterste deel van de woonkoamer te "ont-dekken" in de letterlijke zin van het woord:
ik schuif gordinen en doeken weg om de ruimte te "onthullen".
Het voelt ook alsof dit deel van het vertrek lange tijd niet toegankelijk, niet bewoomd is geweest of alsof een deel van de woonkamer dat zeer langdurig afgesloten is geweest maar waarmee ik tegelijkertijd wel bekend mee ben.
Het is nu tijd de ruimte openbaar, dan wel zichtbaar te maken en ik ben in mijn gedachten voornemens de ruimte open te houden en er meer te gaan verblijven.
De desbetreffende ruimte ziet eruit als zich bevindend in een engels kasteel c.q. mansion met  overal schilderijen in vergulde lijsten,  fluwelen gordijnen en antieke meubelen.
Het voelt niet als mijn huis, maar ook weer wel; het is een soort van "familie-huis", dat al eeuwen in de familie is en waar vele van mijn voorouders hebben gewoond.
Bovendien ben ik bekend met het huis.
Aan de andere kant van deze woonkamer (dat al die tijd wel open en bewoond is geweest) bevinden zich gasten, waarmee ik later een maaltijd zal gebruiken. 

In werkelijkheid zijn er geen huizen in mijn familie zoals hierboven beschreven; mijn ouders zijn selfmade hardwerkende ondernemers.
Toch voelt het huis als een "heirloom", een erfgoed dat al eeuwenlang deel uitmaakt van de familie.

Als iemand zin heeft te reageren: Graag !
Hug van Xuma

Vlinder

Xuma,
Huizen staan altijd voor jezelf, elke kamer elk verborgen gedeelte, elk stukje wat juist zon krijgt het gaat allemaal over jouw..,je ziel, je lijf je geest, alles ineen.
Alles wat je herkent in de droom, is aan herinneringen gebonden, mooie of iets waar je nog niet helemaal los van bent gekomen, maar ook nieuwe vertrekken die je nog gaat ontwikkelen, en waar je soms ook op hulp van anderen mag rekenen.
Ik vind je dromen mooi, oude huizen die je niet herkent maar toch zo vertrouwd zijn, je bent ook heel gastvrij in je huis, ze zijn gezellig, je wilt eigenlijk aan iedereen jezelf wel laten zien, je voelt je wrs wel lekker in je vel, en de omgeving is belangrijk voor je, je kan genieten van de natuur, als de omstandigheden en omgeving mooi zijn, zou je je overal meteen thuis kunnen voelen.
je hebt een wat afstandelijke relatie met je zus, en daar wringt nog iets, wrs van vroeger, waar nog wat mee gedaan kan worden.
Ik dromen staan zussen ook vaak voor een aspect van je eigen zijn, in dit geval iets wat je vanjezelf moeilijk vind.

Hoop dat je er wat aan hebt... groetjes

Xuma

Lieve Vinder uh Vlinder,  :D

ik herken een aantal dingen die je zegt over mijn dromen.
Dank je wel voor je reactie.

Ik heb inmiddels ook de I Ching geraadpleegd:
hexagram 26 , 6 op de 4de, veranderende lijn,
(temmen van het grote)
en hexagram 14,
(overvloedige bezittingen)

Ik kom er later, na enige suddering en bezinking nog op terug.
Tot dan hugje van Xu

Jupie

Hallo, Xuma,

Wat me opvalt als ik je dromen lees is dat je een avontuurlijke geest hebt wat wordt bevestigt door het feit dat je in verschillende landen hebt gewoond.

Je droomt over oude huizen (maar voor jou nu nieuwe) die je niet kent maar al eeuwenlang in je familie zijn wat mij het gevoel geeft dat je in een fase zit van je leven dat je een oud thema wat waarschijnlijk al vele levens een rol speelt opnieuw op te pakken.
Je voorouders waar je over spreekt bevestigt dat voor me.

Ik ga er verder over nadenken maar wilde dit alvast neerzetten.

Audrey

Beste Xuma,

Je zult een aspect van jezelf dat je nog niet kent, ontplooien. Het is ergens tijd voor, je tijd nadert om daarmee kennis te maken. Denk in de term van een talent. Een talent dat al generaties lang in jouw familie gezeteld is.

Hartelijke gr.,
Audrey

Ricca

Een karretje op een zandweg reed
De maan scheen helder, de weg was breed

Lieve Xu,

Ken je dat liedje nog? Het speelde als vanzelf door mijn hoofd bij het landwegje met karresporen in de eerste droom. Het refrein van het eerste couplet luidt...

Ik wens je wel thuis m'n vriend, m'n vriend
Ik wens je wel thuis m'n vriend

en dat lijkt ook te passen bij de droom waarin je een nieuw huis hebt.

Het is trouwens een heel merkwaardig liedje over twee voerlui van wie er één wel thuis aankomt en de andere niet. En hoe vaker ik het lees, hoe minder ik ervan snap. Maar jij bent al aangekomen in dat huis, dus dat zit wel goed. Misschien zegt het liedje iets over de manier waarop, maar dat kun jij alleen zelf beoordelen. Dus toch maar even de hele tekst.

Twee Voerlui

Een karretje op een zandweg reed
De maan scheen helder, de weg was breed
Het paardje liep met luste
'k Wed dat het zelf zijn weg wel vindt
De voerman lei te rusten
Ik wens je wel thuis me vrind, me vrind
Ik wens je wel thuis me vrind

Een karretje reed langs berg en dal
De nacht was donker, de weg was smal
Het paard liep als met vleugels
De sneeuwjacht zweept z'n ogen blind
De voerman houdt de teugels
Ik wens je wel thuis me vrind, me vrind
Ik wens je wel thuis me vrind

Een karretje keert behouden weer
Het andere heeft er geen voerman meer
Waar mag hij zijn gebleven
'k Wed dat je 'm op de zandweg vindt
Of moog'lijk wel daarneven
Hij komt niet weer thuis die vrind, die vrind
Hij komt niet weer thuis die vrind

In een droom verhuizen naar een landelijke (pastorale) omgeving weerspiegelt vaak de behoefte aan alleen zijn, aan inkeer en bezinning. Opvallend is het grote contrast tussen de rustige, vredige omgeving met de grazige weiden (vruchtbaar gebied) en de drukte en hectiek van de wereldstad, die - heel wonderlijk - vlak om de hoek ligt. Als de stad voor het sociale leven en de buitenwereld staat, dan staat het huis met de rustige omgeving voor de binnenwereld. En de personen in de binnenwereld zijn natuurlijk aspecten van jezelf.

Je hebt goede herinneringen aan het leven in de twee steden die je in dat ene beeld herkent en misschien komt daar ook iets van nostalgie 'om de hoek kijken' (letterlijk om de hoek). Van de andere kant kan het verlangen naar de eenvoud van het landelijke leven en de grazige weiden een nog diepere nostalgie zijn. De rust van leven in het huis van de ziel...

Marmer (Marble Arch) staat voor de schoonheid van de ouderdom en ook voor spirituele stevigheid. Marmer hoort bij het element aarde en bij thuiskomen. Nog een liedje komt in me op:

Marmor, Stein und Eisen bricht
aber unsere Liebe nicht...

De ouderwets landelijke bloemenwinkel biedt jou de gelegenheid nog meer in contact te komen met de natuurlijke schoonheid zoals die bij de Keizerin hoort (in tegenstelling tot bijvoorbeeld de schoonheid van de stedelijke architectuur die bij de Keizer hoort). Misschien zijn de Keizer en de Keizerin wel de twee voerlui uit het liedje. En zijn ze elkaar in de droom heel dicht genaderd.

Ik ben ook heel benieuwd wat je zelf uit de droom gaat halen.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Xuma

Citaat van: Jupie op maart 05, 2013, 11:48:19 AM
Hallo, Xuma,

Wat me opvalt als ik je dromen lees is dat je een avontuurlijke geest hebt wat wordt bevestigt door het feit dat je in verschillende landen hebt gewoond.

Je droomt over oude huizen (maar voor jou nu nieuwe) die je niet kent maar al eeuwenlang in je familie zijn wat mij het gevoel geeft dat je in een fase zit van je leven dat je een oud thema wat waarschijnlijk al vele levens een rol speelt opnieuw op te pakken.
Je voorouders waar je over spreekt bevestigt dat voor me.
Ik ga er verder over nadenken maar wilde dit alvast neerzetten.

Wat je schrijft lieve Jupi komt overeen met gedachten die ik er zelf inmiddels over heb.
Ik ben benieuwd naar je verdere inzichten - en erg dank je wel zover !

Hug van Xu

Xuma

Citaat van: Audrey op maart 05, 2013, 13:23:25 PM
Beste Xuma,

Je zult een aspect van jezelf dat je nog niet kent, ontplooien. Het is ergens tijd voor, je tijd nadert om daarmee kennis te maken. Denk in de term van een talent. Een talent dat al generaties lang in jouw familie gezeteld is.

Hartelijke gr.,
Audrey

Lieve Audrey,

Bovenstaande is in overeenkomst met mijn eigen intuitie; maar het plaatje is verre van compleet.
Ik heb verdere bezinning nodig.
Dank je wel lief mens voor je bijdrage !

Xu  :)

Xuma

Lieve Ricca,

bij je eerste woorden werd ik geheel en al overdekt met kippenvel; waar het aankomt op thuis, thuiskomen, thuisvoelen etc., heb ik nu eenmaal een lage ontroeringsdrempel.

Ik heb je woorden afgedrukt en ga e.e.a. op het gemak nalezen en laten inzinken.

Het voelt overigens wel als een droom die wijst naar de toekomst.
Dank je wel voor je woorden van schoonheid en inzicht!.

Je hoort nog van me.

liefs van Xu

Jupie

(Ik woon in een nieuw (ander) huis.
Ik ben bezig een uitgebreid ontbijt te bereiden met thee en koffie voor de eerste groep van bezoekers (vrienden, kennissen); ik wil hen mijn nieuwe huis laten zien.
Het huis zelf ademt een soort van oude vertrouwdheid; in ieder geval geen nieuwbouw.)

Zoals ik al zei, volgens mij een thema waar je al meerdere levens aan hebt gewerkt. Maar je hebt vrienden en kennissen die je je nieuwe huis wilt laten zien....waarvan ik denk dat je nu in staat bent  nieuwe inzichten en ervaringen te laten samenvloeien met oude al reeds ontwikkelde....en je dus die oude ideeën voedt teneinde een completer beeld meer passend in het nu te vormen.

(Ik ga aan de achterkant mijn huis binnen met de groep mensen; mijn oudste zus J. is er ook bij, alhoewel haar uiterlijk anders is dan in werkeljkheid, voel ik dat het mijn zus is. Haar gezicht is in de droom lichtbruin en het haar is donker met donkere ogen; in werkelijkheid heeft zij grijs haar,  een blanke huid en lichte ogen.)

Je gaat aan de achterkant binnen wat me zegt dat je even een blik werpt op je verleden, bevestigt door je beeld van je zus...alles donkerder dan in werkelijkheid.......ik zie je oudste zus als je oude emoties en gevoelens betreft dit Thema en dat alles donker aan haar is zegt me dat je er tot nu even geen zicht op had.....het was nog duister voor je.  Dat haar gezicht anders is dan de werkelijkheid zegt me dat het oude zaken zijn die je in een nieuwe werkelijkheid plaatst....of het kan zijn dat je er tot nu toe een verkeerd beeld van had.

(Het uitzicht aan de achterkant is adembenemend mooi.
Zover het oog reikt: uitgestrekte grazige, sappige weidevelden in oogverblindend groene kleuren, met hier en daar een hekje. 
Ik zeg:. kijk eens wat een prachtig uitzicht !
Ik zie aan de uitdrukking op het gezicht van mijn zus dat zij mij benijdt.)

Je bent nu op het punt gekomen om naar je verleden te kijken en de schoonheid ervan te ervaren maar ook de mogelijkheden voor vernieuwing ondanks dat je soms even vastloopt (hekjes) en je krijgt een mooi gevoel voor het natuurlijk proces wat zich afspeelt in je innerlijk.
Je oude gevoelens strijden  met de gevoelens die je nu ervaart (Ik zie aan de uitdrukking op het gezicht van mijn zus dat zij mij benijdt) en die zitten je soms nog wat in de weg.

(Wij lopen vanaf de achterkant recht door de vertrekken naar de voorkant.)

Je brengt het oude reeds ontwikkelde naar het nieuwe dus naar het stukje waar je nu bent in je proces.

(De voorkant van mijn huis is eveneens landelijk gelegen aan een landwegje met karresporen.)
Het landelijke met karrensporen zegt me dat dit het nieuwe is waar je nu bent en nog tot ontwikkeling gebracht moet worden.....zelfs je weg moet je nog aanleggen.

(Wij lopen rechts-af het landwegje op en even verderop is een bloemenwinkel.
We gaan even binnen kijken; het is een ouderwets landelijke bloemenwinkel, veelsoortig en veelkleurig door de vele bloemensoorten; e.e.a.  heeft een soort van oud-engelse sfeer.
Deze 2 huizen blijken de enige huizen aan de landweg.)

Dit kan erop duiden dat je in dit leven tijdens je engelse periode vruchtbare dingen hebt geleerd en ervaringen opgedaan die nu geen losse stukjes meer zijn maar die samenvallen nu met je verleden en je thema (je oude/nieuwe huis en bloemenwinkeltje beide aan het landweggetje).

(We lopen verder en zien dan aan de rechter kant een zeer drukke stads-straat.
Aangezien dit nogal plotsklaps opdoemt voel ik mij hierdoor verrast maar ook blij verrast daar ik denk dat we in New York zijn, Times Square of zo. 
Ik voel mij doorstromen met, wat ik zelf noem, het New York-gevoel 
Ik zeg tegen de groep: hee dit is Marble Arch.
Hierbij voel ik weer wel een goedkeurend gevoel vanuit mijn zus.
Het eerste dat bij mij opkwam - alhoewel ik allesbehalve bijbelvast ben - is:  Ik zal u doen nederliggen in grazige weiden.
Verder lijkt het hier eerder om de lokaliteit, de omgeving van het huis te gaan, dan om het huis zelf.
Mijn New York gevoel- als ik denk aan New York -  is er een van diepe vreugde en ook een gevoel van  voortdurende mogelijkheden en vernieuwing; het is mijn favoriete stad.
Overigens kan dit New York-gevoel mij ook gewoon in Nederland overvallen; in het bizonder wanneer er sprake is van strak blauwe luchten, aangezien ik die kennelijk ook associeer met New York. 
Het is opvallend dat ik deze drukke straat in mijn droom benoem als Marble Arch, daar Marble Arch immers is gelegen in Londen, Engeland.
In beide steden heb ik korte of langere tijd gewoond.
Aan beide steden bewaar ik dierbare herinneringen, maar New York is voor mij top of the bill.
Verder valt mij de combinatie op van het landelijke en het stedelijke, die in mijn droom beide deel uit lijken te maken van mijn woon-omgeving.
Ook zijn beide , zowel het landelijke als het stedelijke, om verschikllende redenen en op verschillende manieren - aanleiding tot gevoelens van vreugde en blijde verrassing tijdens de droom.)

Beide gevoelens....landelijk en stedelijk zouden kunnen duiden op het feit dat ondanks al je ervaringen met nieuwe dingen, je altijd terugkeert bij je basis je natuurlijke aanleg waar alles een plekje moet krijgen.  Het drukke stedelijke staat denk ik voor vele nieuwe ervaringen en je zoektocht ernaar.
New York is je dierbaarder dan Engeland terwijl Engeland meer je basis is want daar staat je nieuwe huis, dus je hebt de drive in je, verder op avontuur te gaan en jezelf verder te ontplooien.
Je krijgt hier de goedkeuring van je zus; dus je oude gevoel zegt je hiermee denk ik dat je op de voor jou goede weg bent.

(Ik bevind mij in een huis waarin ik bezig ben het achterste deel van de woonkoamer te "ont-dekken" in de letterlijke zin van het woord:
ik schuif gordinen en doeken weg om de ruimte te "onthullen".
Het voelt ook alsof dit deel van het vertrek lange tijd niet toegankelijk, niet bewoomd is geweest of alsof een deel van de woonkamer dat zeer langdurig afgesloten is geweest maar waarmee ik tegelijkertijd wel bekend mee ben.
Het is nu tijd de ruimte openbaar, dan wel zichtbaar te maken en ik ben in mijn gedachten voornemens de ruimte open te houden en er meer te gaan verblijven.
De desbetreffende ruimte ziet eruit als zich bevindend in een engels kasteel c.q. mansion met  overal schilderijen in vergulde lijsten,  fluwelen gordijnen en antieke meubelen.)

Je zit nu in een fase van je leven waarschijnlijk dat je bezig bent al je ervaringen, tot nu toe meegemaakt in dit leven, te plaatsen in en te combineren met je oude thema.....maar omdat te kunnen doen moet je (her) ontdekken wat dat thema is.
Wat me gevoel wel zegt is het volgende: Ondanks dat ik het werkelijke thema nog niet zie denk ik wel dat je het in dit leven afrond....dus geen andere levens meer betreft dit stukje, omdat je dat thuisgevoel al hebt.

Tot zover wat gedachten van me Xuma..

Jupie

Xuma

Lieve Ricca, Jupie, Vlinder en Audrey,

een glimlach op mijn lippen bij je opmerking over de keizer en de keizerin die elkander naderen, Ricca. :)
Een half jaar geleden begon ik vrouwenportretten te schilderen met kronen op het hoofd, ( 2 ervan zijn inmiddels geexposeerd ) en enkele weken geleden ontstond een mannen- en een vrouwenportret samen op een doek (nog niet eerder vertoond) beiden met kronen op het hoofd.

Ik heb een ragfijn voorgevoel over de betreffende dromen. Iets wat zich gaat aandienen, wat in aantocht is maar wat nog onbenoembaar is en zich nog niet heeft gemanifesteerd.
Er zijn al wel enkele puzzlestukjes bekend, maar de gehele puzzle, het complete inzicht,  zal zich mettertijd, geleidelijk aan doen kennen.
Alles heeft in mijn ogen betekenis en is exact passend en kloppend met mijn ontwikkeling.

De I Ching met hexagram Het temmen van het Grote bijvoorbeeld.
Mijn Zon staat op 23 graden Maagd en de daarbij passende symbolische zin is: De leeuwentemmer snelt onverbvaard de arena van het circus binnen".  (Dane Rudyard.)
De afgelopen 3 jaar is dat het werk, het grote werk, wat ik heb mogen voltooien.
Dit verliep niet bepaald zachzinnig, integendeel, ik heb mij zeer hardhandig aangepakt gevoeld, maar het heeft een behoorlijke verandering in mij teweeggebracht; alsof ik een ander, een nieuw persoon ben geworden.
(Het Neuwe Huis.)

Wordt vervolgd

Xuma

Dank je wel Jupie, voor je uitgebreide bijdrage ! :)
Ik zal e.e.a. nauwkeurig meenemen om uiteindelijk tot het totaalbeeld te komen.
Maar zoals ik hierboven beschrijf: de tijd zal mij leren, de tijd is mijn goede vriend.
(Sommige van mijn dromen snapte of "zag" ik pas na 4 of 5 jaar !).  :D

Liefs van Xu

Audrey

Beste Xuma,

Dank voor de terugkoppeling en dat je je ervaring c.q. ontwikkeling met ons wil delen.
Via deze topic zal ik je voortgang en ervaringen blijven volgen. Je gaat er komen!

Hartelijke gr.,
Audrey

Xuma

Aanvankelijk "zag" ik ook niets in het Voermannen-lied.
Na enkele malen herlezen geviel mij hetvolgende:

het beeld van voerman, paard en wagen kan staan voor lichaam, ziel en geest of lichaam hart en denkvermogen.
In mijn perceptie komt de eerstgenoemde voerman waarschijnlijk niet of nog niet thuis en de tweede zal veilig thuis aankomen.
De eerste voerman (of koetsier) begaat de brede weg, verlicht door de maan,( hij kiest de makkelijke weg van de massa) en is in slaapgesukkeld. (hij is zich niet bewust), hij laat de teugels los en ipv zelf de "meester"te zijn, laat hij het paard (het animal) de reis bepalen. 
De tweede koetsier reist over een smalle weg, (het smalle, vlijmscherpe pad) langs berg en dal,(in licht en donker, schoonheid en treurnis)  terwijl hij belaagd wordt door sneeuwstormen (beproevingen,tegenslagen) waardoor hij wakker blijft en de teugels stevig vasthoudt; op weg naar huis.

Enkele dagen geleden stuitte ik op het boekje "Secret talks with mr. G.", ( Gurdieff) een beduimeld, veelgehanteerd, tweeddehands boekje.
Ik sloeg het open bij het hoofdstuk "Mastering the Animal".
De prachtige wet van synchroniciteit wederom in werking.  :D

Liefs van Xu