uurhoekhoroscoop

Gestart door franciska123, februari 01, 2013, 17:52:35 PM

franciska123

beste mensen,

ik denk eraan om een rechtzaak te starten om bezoekrecht te vragen voor mijn kleinkinderen
ik heb een uurhoek getrokken maar ik denk dat het er niet goed uitziet voor mij , wat denken jullie?

http://www.astro.com/cgi/chart.cgi?rs=3&btyp=w2at&lang=h&cid=f66filej6bIve-u974454314&nhor=177073987

Kiwiwoman

Dat ziet er prima uit! Zon en Mercurius in het huis van de rechtbank en Jupiter in het huis van de kleinkinderen (ja toch, is toch het elfde?)

Hang me er overigens niet aan op, want ik heb nog niet zoveel met uurhoek gedaan.

Succes!

Romira

#2
Hoi Hoyma,

Het huis van de rechtzaken is het 9-de huis en Zon en Mercurius staan in 7, dus ik begrijp je eerste zin niet.
Het huis van kleinkinderen (kinderen van de kinderen) is dus het 5-de van het 5-de, dat is het 9-de.

Hoi Francisca123

Bij deze uurhoek ga je kijken of diegene die de vraag stelt (in dit jij) en het gevraagde (in dit geval je kleinkinderen) bij elkaar komen. Want dat is volgens mij de vraag die eronder zit.

Degene die de vraag stelt is altijd heer1 (de Zon dus in dit geval) en de Maan.
De Zon staat in 7, ze is dus met 'de ander' bezig. Met relateren.
De heerser van het 9-de huis is Jupiter (de klassieke heer van Vissen).
Nu kijk je of heer 1 en Jupiter een aspect (gaan) maken.
Het antwoord is nee.
Nu de Maan nog. Maken de Maan en Jupiter een aspect ?
Ook nee.

Kiwiwoman

Gut, ik heb geleerd, dat het zevende huis het huis van de rechtzaken is. Evenwicht, jij (eerste huis) de ander (zevende huis). Nou, ik bemoei me er verder maar niet mee,hoor!  ;D

Romira

Citaat van: Hoyma op februari 04, 2013, 06:47:33 AM
Gut, ik heb geleerd, dat het zevende huis het huis van de rechtzaken is. Evenwicht, jij (eerste huis) de ander (zevende huis). Nou, ik bemoei me er verder maar niet mee,hoor!  ;D

Ja joh, wel mee bemoeien !!
We leren toch juist van elkaar   :D
Ik heb even het heerschappenboek erbij gepakt want ik ging eigenlijk automatisch naar het 9-de huis....
Nou, een hele waslijst :
Rechtbanken algemeen : 9, Jupiter, Boogschutter
Rechters : 10, Jupiter , Zon, Venus, 7, Weegschaal, Saturnus
Rechtbank, een zaak voor een :
- aanklagers en verdedigers bij : 7
- jury-uitspraak bij : 7
- overwegingen van de jury bij : 6
- rechter bij : 10
Rechtspraak : 7, Weegschaal
Rechtzaak : 9

Dus het is zo makkelijk nog niet.........
Daarom probeer ik altijd te spitten naar de vraag die er onder ligt en dat is of ze door een rechtzaak haar kleinkinderen weer gaat zien. Zij als heer 1 en de Maan en de kleinkinderen als heer 9 (het 5-de van het 5-de), dan omzeil je ook meteen het hele rechtzaak gebeuren  ;)

Kiwiwoman

Dank, Romira,

@ Franciska: wat was de PRECIESE vraag, die je gesteld hebt? op dat tijdstip?

franciska123

zal een rechtzaak starten helpen om mijn kleinkinderen te zien

Romira

Hoi francisca,

Ik volg je op meerdere fora en weet dus wel dat dit een heikel punt is.
Maar realiseer je je wel wat je hiermee aanricht ?
Vanuit de familieopstellingen staat een moeder áchter haar dochter zodat zde dochter voor háár kind(eren) kan zorgen. Je steunt je dochter dus. In het geval je door een rechtzaak je kleinkinderen weer zou mogen zien, zou je daardoor je dochter voorbij lopen en de kleinkinderen 'inpikken'.
Wat wil je ermee bereiken, waarom is het zó belangrijk voor je ?
Vanuit de Jungiaanse psychologie zou je daarnaar kunnen kijken voordat je stappen onderneemt die het misschien alleen maar erger maken. Als ik naar mezelf kijk, zou ik niet mijn kleinkinderen willen zien zonder dat ik een goede band met mijn dochter heb. Dáár begint het toch ? Bij je eigen kinderen ?
En als mijn moeder zoiets zou doen, denk je dan dat ik daar blij mee zou zijn en dat de kans dat het beter wordt, groter wordt ? Die kans wordt denk ik alleen maar kleiner !
Wat ik dus erg frappant vind is dat in deze uurhoek Mercurius en Venus ongeaspecteerd staan.
Hoe zit het met de communicatie en het relateren in deze ?



cathy

Openijke vijanden zitten dan ook weer wel in het zevende huis  :P
Ik kan me de redenering van Hoyma dan ook wel voorstellen.

Cathy