goede avond lieve Lief (wat klinkt dat toch leuk)

ik zit te staren naar je kaarten. De mooie witte hand, de mooie witte lelie's, en daarnaast zit de dame in haar smoezige (avond)jurk. soort nachtjapon, moeilijk te doen met 2 zwaarden. Ik zit een beetje naar haar te staren, en mijn ogen glijden continue naar haar buik. Ik zou zo die pentakel in de hand, in de schoot van de dame willen werpen. Niemand kijkt dus, niemand gezien dat ik dat deed. De dame heeft ook niets in de gaten, want zij is geblinddoekt. Maar ik weet dat ik dat niet kan. Ligt helaas niet in mijn macht. Wat zou er met die vrouw gebeuren, als ik die pentakel zomaar in haar schoot werp. Zou ze het voelen? of zou ze het negeren? Als het een klein muntje is, zou ze het niet merken. Pas als ze klaar is met laten we zeggen met moeilijk doen, en haar blinddoek af zou werpen, zou ze het muntje zien liggen, of als ze opstaat zou het muntje op de grond vallen. Zij zou niet weten dat ik dat heb gedaan, maar heel blij zijn. Althans dat stel ik me voor. Maar als het nu een hele grote zware munt is die ik in haar schoot werp, zou ze per direct de zwaarden neerwerpen, en haar blinddoek afgooien, en verbaast om haar heen kijken. Maar zoals ik al schreef het ligt niet in mijn macht om dat te doen. Ik weet van jouw dat pentakels heel belangrijk voor je zijn, het zou je leven veraangenamen, en dat je heel veel moeite doet om te zorgen dat je het financieel wat ruimer krijgt. Deze gedachtes maken jouw de vrouw met de zwaarden, die het zwaar heeft, en soms wel eens te kosten gaat van je eigen geluk. Want deze dame sluit met haar houding haar hart af. Alle zegen komt van boven lieve Lief, als je er voldoende vertrouwen in hebt.
Heleen.