Mijn dagkaartjes/Lief

Gestart door Lief, januari 01, 2013, 09:45:49 AM

Lief

Hoi Heleen,

Dank je wel. Ik heb veel rust en wijsheid nodig. Gisteren weer een heerlijk pakje ellende erbij gekregen. Ik dacht dat ik een recalcitrante puber had, die in herhaling ging vallen. Hij was weer eens weggelopen en wij maar denken dat het gedrag kwam door fout vriendje (mijn zoon valt op jongens. Ik bel gisterochtend een telefoonnummer met het idee dat het het nummer van het vriendje was. Ingesproken dat mijn zoon ongeoorloofd bij hem zat en dat ik hem voor 12 uur thuis wilde hebben. Belt te persoon op, geeft zich uit als hulpverlener, zegt dat mijn zoon hulp heeft gezocht bij hem en wist een heleboel over hem te vertellen. Heeft zelfs contact gehad met jeugdagent van onze wijk en met casemanager van jeugdzorg. Deze 2 mensen hebben klakkeloos aangenomen dat het om een hulpverlener ging. Hebben hem toestemming gegeven om hem mee te nemen naar God weet waar en hebben hem zelfs weer aangemeld voor een internaat omdat deze persoon dat adviseerde. Toen hij de naam Preston Palace noemde als time out plaats waar mijn zoon even bij ging komen vond ik dat raar. Het is een oord waar mensen feesten, drinken, vrijgezellefeesten vieren en als ze willen hele orgies houden. Ik ben dan ook jeugdzorg gaan bellen en gaan vragen waarom ze daar toestemming voor hebben gegeven. En verteld dat ik het zaakje niet vertrouwde nadat ik deze persoon gegoogled had. Toen gingen bij hun ineens wel bellen rinkelen. Zijn ze hem gaan benaderen met alle heisa van dien.

Mijn zoon is dus mooi in handen gevallen van een pedofiel. Is seksueel misbruikt. Het blijkt nu dat hij meer jongetjes meenam naar deze plek dus de beerput wordt groter. Tot vannacht half 3 in het ziekenhuis gezeten voor forensisch onderzoek, kind moet hivpillen slikken, prikken hepatitis B, over 3 maanden hiv test doen.
Wat een ellende. Ik moet nog voor mezelf even alles op een rijtje zetten, maar het is amper te bevatten. En dan zeggen ze ieder huisje krijgt zijn ??? Nou ik weet niet hoeveel meer ik kan trekken.

Nu straks nog een rechtzaak met alle besognes. Deze persoon weet ook waar we wonen, waar mijn zoon op school zit, misschien zelfs waar mijn dochters op school zitten. Ik voel me even niet meer veilig op deze wereld.

Misschien veel info, maar ik vind het fijn dat ik even van me af kan schrijven. Dit is het eerste moment dat ik tijd heb het even te uiten.

Toch maar even mijn kaartjes leggen en hopen dat ik snel wat meer kracht heb.

Kaartjes voor 3 mei.

Schildknaap van Staven met begeleidingskaart Kelken 3.

Er komt nieuws mijn kant op. Iets op mijn pad waar ik vol vertrouwen mee ga beginnen. Ik weet Kelken 3 niet te plaatsen in het plaatje van vandaag en hoe ik me viel. Ik heb niks te vieren.....

symbolon:

DE SLAAP VAN DOORNROOSJE

Vandaag is het moment aangebroken om in subtiele beweging te komen. Zoek de informatie waar je naar op zoek bent in jezelf vandaag en niet in de buitenwereld! Omarm daarom de situatie waar je op dit moment in verkeerd en laat je pantsertje die je om je heen hebt gecreƫerd weer zakken!

groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

dameblanche

je zoon [schildknaap van staven] heeft nu alle zorg, steun en liefde nodig van jullie gezin, de vaste basis.
even goede mensen om hem heen, om hem weer een gevoel van veiligheid te geven, want dat is hij geheel krijt...[kelken 3]

Lief

Dank Marianne,

Hij heeft inderdaad alles zorg, steun en liefde van ons allemaal. Het is zeker voor hem, maar ook voor de rest van het gezin erg pijnlijk. En dan de angst of zo'n persoon wraakgevoel is? Voorlopig komt zo'n zaak op de plank te liggen voor maanden omdat ze geen mankrachten hebben bij de politie. This raar maar waar. Hoeveel slachtoffers maakt zo'n persoon nog in 6 tot 9 maanden?

Wat een rare wereld waarin we leven..... :-\

Liefs, Lief :-*
Look for the answer inside your question...

Lief

#423
goedmorgen,

Kaartjes voor 4 mei.

zwaarden 7 met begeleidingskaart Munten 3.

Diplomatie is nodig om tot een creatief project te komen?

groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

dameblanche

hallo lief,
nu moet ik je iets zeggen, ik heb gedoomd dat ik je aan de telefoon had....
telefoon staat voor kommunicatie...

de zwaarden zie ik nu liggen, ook het werk, het project waar je zoveel energie in mag en wil stoppen, maar......
ik heb zeer sterk het gevoel dat je je te veel op iets focust waarbij het andere minder aandacht krijgt, en dat is minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, laat dat project even voor wat het is, je gezin heeft je nu meer nodig dan ooit

Salsafret

Wat ik er in zie is dat je, onterrecht, niet genoeg gelooft. Niet genoeg in jezelf en niet genoeg in de wereld om je heen. Onterrecht omdat ondanks al wat er gebeurt en is gebeurt in je leven je nog steeds niet bent omgevallen. En dat gaat ook niet gebeuren. Wat ik zie is dat je moet putten in een rotsvast vertrouwen dat het allemaal goed komt. Ook al lijkt het allemaal niet goed te gaan. Je zoon is er nog. Jij bent er nog. Don't let this get to you sweet Lief!

Lief

Hoihoi,

Dank dames :-*

Ik ben op dit moment alleen met mijn zoon bezig. Heb totaal geen behoefte aan creatieve projecten wat fotografie betreft. Ik weet niet eens of ik dit schooljaar ga afronden. Er zijn meer belangrijke zaken nu en daarnaast heb ik er de zin en energie niet voor.

Ik begreep de kaart dan al niet. Ik kan hem ook niet betrekken op de situatie nu. Ik balanceer op het randje. Moet echt bijtanken en mijzelf bij elkaar houden. Alles gaat nu pas inzinken. Ik hou inderdaad vast aan het feit dat we dit hoe dan ook goed gaan afronden. Politiezaak, alles loopt. Kwestie van tijd nu hoe het verder gaat.

Liefs, Lief
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 5 mei.

Koning van Kelken met begeleidingskaart De Wereld.

Mijn emotioneel betrokken voelen. Zorgen dat ik niet over mijn grenzen heen ga.

symbolon:

DE ONT-BINDING

Neem vandaag de ruimte in die je nodig hebt! Je oude bescherming toont barsten omdat je op Zielsniveau uit je voegen groeit. Het oude past niet meer bij je! Neem hier vandaag afscheid van. De ruimte is te klein geworden. Laat de rebel in jezelf ontluiken en kom op wat goed voor jou is!

groetjes, Lief
Look for the answer inside your question...

dameblanche

evenals het rsd wijst ook de wereld op verandering, op een einde aan en een nieuw begin van.
dit moet ook wel, want de koning van kelken is dan wel een krachtige kaart, maar de koning zit vooral vast in zijn/haar emoties.
hoewel je je tijd goed hebt gebruikt, je bent spiritueel en ook heb je gewerkt aan innerlijke vrede en of tevredenheid...
hoewel de kaarten alemaal positief mogen zijn heb je toch het gevoel in ene impasse te geraken..

Sweetie

Ik wens je heel erg veel liefde, heel erg veel sterkte en weet we denken aan jou
Dikke knuffel mei!

Suus

Lief

Dank je wel Marianne en Suus :-*,

Er moet inderdaad verandering komen. Vandaag gaan we weer in gesprek en kijken wat kan. Het is vreselijk naar wat mijn zoon overkomen is, naast zijn problematiek wat hij al had. Hij wil echter niet veranderen. Vindt alles wel best. Neemt zijn medicatie tegen HIV niet in, zegt dat hij op dezelfde voet verder gaat. Om de rest van het gezin en ook mezelf te beschermen en ook hemzelf zal er toch iets van zware therapie moeten komen wil hij nu nog te behandelen zijn. Hij is bijna 15. Over 3 jaar is het te laat. En dan te bedenken dat we al 10 jaar in de hulpverlening zitten en dat ze maar lekker pappen en nathouden. Nooit eens kordaat stappen ondernomen.
Vanaf vandaag gaat dat anders worden. Ik ga niet meer vragen, maar eisen!!

Kaartjes voor 6 mei.

Ridder van Kelken met begeleidingskaart Zwaarden 5.

Emoties die vandaag de overhand hebben, strijdlustig zijn.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

dameblanche

de ridder van kelken; je zoon, een gevoelig persoon functionerend vanuit het element vuur.
een persoon met ook een rijke fantasiewereld.
hij zit momenteel zwaar in de shit.
hij zal zijn 'verlies' moeten gaan aanvaarden, zal zijn valse trots moeten gaan inslikken om steviger op zijn fundamenten te kunne staan, om een nieuwe richting in te kunnen gaan.

ik brand een kaarsje voor HEM.

Lief

Dank Marianne,

Ik hoop maar dat hij die andere richting gaat kiezen. Het is die richting of geen richting. Wanneer hij het niet oppakt is hij verloren. Zo voelt het ook echt. Hier brand ook de wierook de hele dag en probeer naar mogelijkheden te zoeken. Hoofd staat niet stil.

Liefs en knuffels, Lief :) :-*
Look for the answer inside your question...

heleen

Lieve Lief.

Kinderen maken hun eigen keuze, verstandig of onverstandig. Ik herken heel veel van jouw verhaal in mijn jongste dochter, die ook iedere keer het "rechte pad" afloopt. Verdomt in therapie te gaan, en nergens aan meewerkt. Het is een hele leuke meid, maar zit altijd in de problemen. Problemen door haarzelf of andere gecreƫerd mag ik dan vervolgens zien op te lossen. Wat mij ook niet lukt. Maar ik ben wel in gaan zien dat het haar levenspad is, en dat ik haar mag begeleiden, maar dat ik niet haar sores mag overnemen. Hoeveel verdriet mij dat ook doet. Zorg dat je niet in een zinloze strijd terecht komt Lief.(zwaarden 5) want dat gaat ten koste van jouw energie.

Liefs
Heleen.

Neentje

Heel veel sterkte Lief,

Zelf heb ik ook heel veel meegemaakt en de hulpverlening heeft niet altijd even goede invloed weet ik uit ervaring.
Samen met mijn zoontje van vier hebben we een kaarsje aangestoken en ik wens jouw heel veel positieve energie en kracht, kracht om in je zoon te blijven geloven hij is niet alleen puber maar heeft het nog zwaarder vanwege dit hele gebeuren met de buitenwereld in strijd en ook nog is met zichzelf dat is verschrikkelijk!
Blijf alsjeblieft in hem geloven en geef de hoop niet op.. Hele warme knuffel