Mijn dagkaartjes/Lief

Gestart door Lief, januari 01, 2013, 09:45:49 AM

Lief

Goedemorgen!!

Kaartjes voor 18 augustus....

De Hogepriesteres met begeleidingskaart Koningin van Munten.

Luisteren naar mijn innerlijke stem. Het managen van werk en thuissituatie.

Gaat morgen weer beginnen, kids weer naar school...

symbolon:

DE IJSKONINGIN
Vandaag wordt je geacht je volwassenheid op te pakken en verantwoordelijkheid te nemen voor jezelf! In je is er verstarring, waardoor je gevoel niet kan stromen! Ook in jou is er een innerlijk, kwetsbaar kind. Deze is mistroostig en bang om in deze wereld te ontwaken! Betreed vandaag je kasteel van gevoeligheid en zachtheid.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 19 augustus.

Schildknaap van Zwaarden met begeleidingskaart Munten 5.

Mij verdiepen in andere mensen en hun denken. Mij richten op dat wat ik heb en waar ik naartoe werk.

symbolon:

DE HUWELIJKSE SLEUR
Je wordt aan het werk gezet vandaag! Er zijn namelijk serieuze zaken op het gebied van een relatie, waaraan je verbonden bent, aan het daglicht gekomen. Je liefdesrelatie of een vriendschappelijke en zakelijke relatie, vraagt je activiteit en te spiegelen waar het aan scheelt. Doe dit op praktische wijze en zet alles op een rijtje.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

kreeft


Lief

Hoi Kreeftje, dank!!

Ik heb gisteren weer een stapje gemaakt met een nieuwe foto. Ik sta op een drempeltje. Moet er overheen komen, maar het zit eraan te komen volgens mij....

Kaartjes voor 20 augustus.

Gerechtigheid met begeleidingskaart de Ster.

Dingen afwegen en overdenken. Hierdoor kan krijg ik nieuwe kansen om dingen te veranderen.

symbolon:

DE ONT-BINDING
Neem vandaag de ruimte in die je nodig hebt! Je oude bescherming toont barsten omdat je op Zielsniveau uit je voegen groeit. Het oude past niet meer bij je! Neem hier vandaag afscheid van. De ruimte is te klein geworden. Laat de rebel in jezelf ontluiken en kom op wat goed voor jou is!


groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 21 augustus.

Ridder van Zwaarden met begeleidingskaart Staven 3.

Niet te snel willen gaan, soms mis je dan dingen. Proberen alles eens zonder emoties te bekijken om een objectiever beeld te krijgen.
Het grotere geheel bekijken zodat ik verder mijn richting kan bepalen.

Symbolon:

HET EGO
Vandaag openen zich nieuwe mogelijkheden die je graag vertellen je dat de weg voor je open ligt om de scepter over je leven op te pakken. Geef zelfexpressie en eigen identiteit nieuwe ruimte en vorm. Pak de mogelijkheden aan en kom tot besef wat je werkelijk waard bent. Zet jezelf in de spotlights vandaag!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

heleen

Lieve Lief

Ik las je duiding en meteen zetten je me aan het denken.
Citaat van: Lief op augustus 21, 2013, 08:42:18 AM
Proberen alles eens zonder emoties te bekijken om een objectiever beeld te krijgen.

Dat kan niet, was het eerste wat in mij opkwam. Je kan niet zonder je emoties kijken. kijken is ervaren, en dat roept emotie op. Lief als fotografen moet dat toch weten?

Daarom maar eens naar je kaarten gekeken. En ik snap wel wat je bedoeld. Kijken met een afstandelijke blik, maar toch zullen je emoties altijd geroerd worden. Niks menselijker dan de mens. Emotie is nu eenmaal een knopje wat je niet aan en uit kan zetten. Je kan er wel in sturen, je hoeft het niet te laten overheersen, maar je moet het ook niet negeren. Dat is ook hetgeen de man doet in de woestijn. Hij kijkt (terug) naar een dorre woestijn. Hij heeft het een en ander meegemaakt, zo aan zijn kleren te zien. (maar wat wil je als je net de ridder zwaarden hebt ontmoet). En het enige wat hij doet is kijken, zou hij voelen? Hij laat zijn gevoelen in ieder geval niet (meer) overheersen.

Heleen.

Lief

Hahahaha, je hebt gelijk. Daarom stond er ook proberen ;D

Maar je snapt me. Ik kan sommige dingen met alleen maar emotie bekijken en dan maak je er een janboel van. Ik moet beter relativeren, mag wel voelen maar er niet in verdrinken. Iets van meer afstand bekijken, met rust. Niet impulsief.

Dank Heleen voor de wijze woorden. Kan ik weer eens even op voortborduren.

Liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Moonskin

Hoi Lief en Heleen,

Ben ook altijd zo blij met de uitleg van Heleen. Kan er echt iets mee. Zet me aan het denken en geeft me kracht om dieper te graven dan ik eerst durfde..

Hele fijne dag..

Liefs Thea

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 22 augustus.

Aas van Munten met begeleidingskaart Zwaarden 2.

Een nieuwe start. In staat zijn de resultaten te behalen die ik wil. Niet bang zijn een stap te maken ook al is alles niet helemaal helder....

symbolon:

DE ZWARTE MIS
Vandaag wordt sterk je aandacht getrokken. Je wordt namelijk geroepen om aandacht te schenken aan je persoonlijke ontwikkeling! Je bent er klaar voor om een transformatieproces te doorstaan. Hou je vandaag bezig met iemand of een geestelijke stroming die je bewondert. Door je simpelweg je gevoel te volgen kom je de juiste personen tegen.

fijne dag allemaal!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

heleen

goede avond lieve Lief (wat klinkt dat toch leuk) ;D

ik zit te staren naar je kaarten. De mooie witte hand, de mooie witte lelie's, en daarnaast zit de dame in haar smoezige (avond)jurk. soort nachtjapon, moeilijk te doen met 2 zwaarden. Ik zit een beetje naar haar te staren, en mijn ogen glijden continue naar haar buik. Ik zou zo die pentakel in de hand, in de schoot van de dame willen werpen. Niemand kijkt dus, niemand gezien dat ik dat deed. De dame heeft ook niets in de gaten, want zij is geblinddoekt. Maar ik weet dat ik dat niet kan. Ligt helaas niet in mijn macht. Wat zou er met die vrouw gebeuren, als ik die pentakel zomaar in haar schoot werp. Zou ze het voelen? of zou ze het negeren? Als het een klein muntje is, zou ze het niet merken. Pas als ze klaar is met laten we zeggen met moeilijk doen, en haar blinddoek af zou werpen, zou ze het muntje zien liggen, of als ze opstaat zou het muntje op de grond vallen. Zij zou niet weten dat ik dat heb gedaan, maar heel blij zijn. Althans dat stel ik me voor. Maar als het nu een hele grote zware munt is die ik in haar schoot werp, zou ze per direct de zwaarden neerwerpen, en haar blinddoek afgooien, en verbaast om haar heen kijken. Maar zoals ik al schreef het ligt niet in mijn macht om dat te doen. Ik weet van jouw dat pentakels heel belangrijk voor je zijn, het zou je leven veraangenamen, en dat je heel veel moeite doet om te zorgen dat je het financieel wat ruimer krijgt. Deze gedachtes maken jouw de vrouw met de zwaarden, die het zwaar heeft, en soms wel eens te kosten gaat van je eigen geluk. Want deze dame sluit met haar houding haar hart af. Alle zegen komt van boven lieve Lief, als je er voldoende vertrouwen in hebt.

Heleen.

Lief

Dank Heleen voor deze eyeopener.

Ik denk dat ik beide munten zou voelen. Ook de kleine. Wanneer je nl niets ziet door een blinddoek, zijn de andere zintuigen meer gefocust. Door de blinddoek heb ik ook tijd om na te denken. Normaal dender ik maar door, maar nu ik niks anders kan met blinddoek en zwaarden heb ik even de tijd.

Ik doe zeker mijn best om financieel vooruit te gaan, maar zie ook steeds meer wat een rijkdom ik al om mij heen heb. Door deze waardering lijkt het alsof dingen al veel makkelijker mijn kant opkomen.

Wat nu mijn focus heeft is mijn lichaam. Ik moet daar beter voor zorgen en probeer dat nu in mijn systeem te krijgen. Verder waait de wind heerlijk met mij mee op het moment.

Dank voor de prachtige uitleg. Het heeft mij weer veel duidelijk gemaakt.

Slaap lekker!

Liefs, Lief :-* :)

Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 23 augustus.

Munten 2 met begeleidingskaart Kelken 3.

Alles in balans brengen. Werk/prive, inkomsten/uitgaven, lichamelijk. Ik zit in zijn totaal in een overgangsfase en het voelt goed. Waarderen en een feestje geven om wat ik heb. Ik voel me zeer tevreden met alle ontwikkelingen....

symbolon:

HET EGO
Vandaag openen zich nieuwe mogelijkheden die je graag vertellen je dat de weg voor je open ligt om de scepter over je leven op te pakken. Geef zelfexpressie en eigen identiteit nieuwe ruimte en vorm. Pak de mogelijkheden aan en kom tot besef wat je werkelijk waard bent. Zet jezelf in de spotlights vandaag!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 24 augustus.

Staven 8 met begeleidingskaart Gematigdheid.

Druk bezig zijn vooruit te komen en in een rap tempo doorgaan om resultaten te willen behalen. Gematigdheid zegt mij te stoppen en te kijken of ik op de goede weg zit. Er is disbalans. Deze moet ik eerst in orde maken alvorens mijn pad te vervolgen.

symbolon:

DE RATTENVANGER
Vandaag stap je in een waardevolle, persoonlijke ontwikkeling. Je doet er goed aan hier geconcentreerd mee verder te gaan. Je ontdekt namelijk steeds beter dat het leven, met alles wat bij het leven hoort, soms ook loze beloften heeft. Je doet er goed aan te vertrouwen op je krachten en inzichten vanuit jezelf.

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 25 augustus.

Vandaag 2 floepers die tegelijk uit mijn deck sprongen.

Koningin van Kelken met begeleidingskaart Munten 3.

Het zorgen voor anderen (prive) en tegelijk druk bezig zijn mijn talenten te ontwikkelen (werk).

symbolon:

ONVERENIGBAARHEID
Er wordt vandaag van je gevraagd je af te stemmen op dat wat je hart aangeeft. Wees je er van bewust dat er een constant samenspel is van gevoel en kracht. Deze kunnen alleen maar samen gaan als beiden alle ruimte krijgen om te kunnen creƫren. Wat verwaarloos je in jezelf! Kom in balans.

fijne zondag!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...

Lief

Goedemorgen,

Kaartjes voor 26 augustus.

Munten 7 met begeleidingskaart Munten 10.

Stilstaan en overzien of ik de doelen behaald heb die ik wil. Zo, niet dan is het nu tijd mijn doelen bij te stellen.
Er komt financiele verbetering qua werken. Er zijn verschillende mogelijkheden dit te bewerkstelligen.

symbolon:

DE DEPRESSIE
Op dit moment wordt je niet gespaard door het leven en vandaag wordt het hoog tijd dat je jezelf weer gaat herinneren! Vanaf nu ben je er klaar voor een zinvolle en grote uitdaging in je leven aan te gaan. Vervolg vanaf vandaag je levensweg, zodat je als een rozenknop weer kan openbloeien!

groetjes, Lief :)
Look for the answer inside your question...