na de mooie kaarten van de hoge priesteres en de magier, vandaag de duivel en bekers 2. Vandaag even in het onderaardse domein waar de duivel zich schuil houdt. Samen met een gehoornde Adam en Eva vast aan de schatkist waar de duivel zijn vogelachtige poten aan heeft vastgeklemd. Maar tevens zwaait hij frivool naar me. He Heleen jij hier ook weer. Ja duivel, lief heeft je vandaag uit haar stok getoverd. Was dat de magier die dat heeft gedaan? De magier kijkt me onschuldig aan. Uhh misschien gisteren te fanatiek,ik had wel zin , ik was lekker bezig. Draaide mijn magische toverstok in de ronde. De hoge priesteres waarschuwde nog even, niet te fanatiek magier, luister ook naar mijn stem. Maar ik was niet te stoppen. Ik wou, vooruit, bezig zijn geen talenten verspillen. En het ging mooi Heleen, Het ging fantastisch. Ik maakte een grote draaikolk, en vervolgens kwamen we uit onder de aarde. Ja magier dat zie ik. Ga zitten Heleen, nu je hier op bezoek bent. Ik heb nog wel wat kettingen over, kun jij ook op mijn schatkist passen. Dank je de Koekkoek, duivel. Dat doe ik wel als ik jezelf heb getrokken. Ik kom nu voor Lief. Ook haar schijn je vandaag naar je onderaardse nest te hebben gelokt. Lief, Lief, Lief zeg je, de duivel kijkt mij onschuldig aan. Een blik die ik maar al te goed van hem ken. Ik weet meer dan genoeg. Lief is hier! Lief zei je Heleen. Nee ik heb in mijn schatkist gekeken Lief is er niet. Ik houd ook helemaal niet van Lief Heleen. Lief-Lief-Lief dat klinkt te uhhhh Ik help de duivel mee, te Lief? Ja Heleen te lief ja. Zoiets wil ik in deze Hel helemaal niet hebben. Jij klinkt veel beter hel1. Ja duivel het zit in de naam. Maar vreemd dat Lief hier niet is. Lief heeft namelijk gisteren een ongelukje gehad met de magier, en is een beetje naar beneden gestort. Is misschien enigszins geschrokken maar ik wil lief vertellen dat het allemaal goed is Duivel. Dat u enkel en alleen een duivel in een doosje bent. Met de talenten van Lief zit het wel goed, ze moet zich niet door haar angsten en onzekerheden laten leiden. Op tijd met de bekers van vreugde proosten, een liefdevolle gebaar aanvaarden. Dan veranderd de duivel in een leeuw die krachtig en sterk zijn vleugels kan uitslaan.
Heleen