Lieve Lief.
Als je moeder zo graag je dochter wil redden, waarom jij er een probleem van maken? Het is een levensles voor hun beide.
Mijn moeder kon niet goed met haar moeder overweg. Mijn oma had wel een hele goede band met haar kleinkinderen, dat bezeerde mijn moeder ongelofelijk. Waarom zag ze haar kleinkinderen wel staan, en haar niet. Mijn moeder deed alles voor haar moeder, mijn oma liet nooit een blijk van waardering zien.
Jouw moeder gedraagt zich als de moeder van jouw kind. Het zegt een heel veel over de band die jij met je moeder hebt. Jij wil graag haar dochter zijn, want jij bent uiteindelijk de dochter van je moeder. En jij wil de moeder zijn van jouw kind. Je moeder trotseert je op het meest kwetsbare punt. (zoals mijn oma naar mijn moeder) Neem daar afstand van, anders bezeer je alleen jezelf. Dat gevecht win je niet. Je moeder komt heus wel tot inzichten, en hoe meer afstand je daar in bewaard (keizer), (en dan bedoel ik niet dat je de band moet verbreken), des te meer kans dat gerechtigheid zegeviert.
liefs
Heleen