mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

kreeft

goeiemorgen,

bekers 7

kaart van verwarring, er moet opgeruimd worden,
Maak je leven weer netjes en ordelijk en ontdekt dat je onder al die rommel heel goed weet wat je wilt. Laat je niet tegenhouden door al die opgelegde aannames die je in het verleden op hebt gedaan. Ontdoe je dan die onnodige last en ontdek je richting.

grtj,

@lief, de week is nog jong, afwachten wat er komt  :)

kreeft

goeiemorgen,

staven 10

De Tien van Staven laat zien dat het een tijd behoorlijk zwaar zal zijn. De reis zal een tijdje bergop gaan, waarbij elke stap moeilijker uit je voeten lijkt te komen. Vermoeidheid zal je deel zijn.
de laatste dagen waren wat zwaar en vooral gistren,

proberen die lasten af te gooien nu  :)

isiskaartje,
hoorn van overvloed
Sleutelwoorden :  Rijkdom van geest, een gezonde levensinstelling, vruchtbare ideeën, welsprekendheid, iemand die tot een beroemdheid kan uitgroeien, geboren voor het nieuwe geluk, creativiteit, kunstenaars, gulheid, beroemdheid, fortuinlijke ontmoetingen, een gelukbrengende periode en een stralende toekomst.

grtj en fijne dag iedereen  :)

kreeft

goeiemorgen

zwaarden 8

Laat je niet weerhouden om jezelf te zijn, maar maak je los van je schakels en bevrijd jezelf uit de banden die je gebonden houden. Voel de angst die je voelt, maar laat je er niet door tegenhouden te zijn wie je bent.

symbolon

De Toneelspeler 

Je hebt geleerd dat je altijd echt en authentiek moet zijn, met heel je ziel en gevoel door het leven gaan. Dat is je vroeger zo bijgebracht. Door wie? Je ouders? Je eigen visie op moraal? Neem het levensspel toch wat lichter op. Speel mee met de grote Ego-wedstrijd, dat is veel leuker dan je denkt. Niets is in ons zo korte leven zo belangrijk dat jij je daarmee belasten moet. Over het geheel genomen spelen we nu ook weer niet zo'n grote rol dat het de moeite waard is om daar een drama van te maken.

grtj  :)




dameblanche

wie laat je zien hoe je werkelijk bent, je voelt je gevangen in een eigen gecreerde persoonlijkheid.

kreeft

goeiemorgen,

de gehangene,
verwarring over de nieuwe richting, het allemaal even over mij laten gaan,

@marianne, beetje gevangen zitten ja, de Ex die mij niet echt met rust laat  :-\

grtj

heleen

Citaat van: kreeft op september 06, 2013, 06:32:02 AM

de Ex die mij niet echt met rust laat 


De koning is dus niet dood, hij lag alleen stil op de grond, terwijl jij probeerde al te dromen van een nieuwe ridder. Eerst afsluiten Kreeftje. En vandaag het begin met een hele mooie kaart, de gehangene. Langzaam zullen nieuwe inzichten tot je komen, maar neem de tijd overhaast niets.

Heleen.

kreeft

goeiemorgen,

pentakels 8

Bij deze kaart kan je ook eens kijken of je werkhouding is wat je nodig hebt om je doel te behalen. Soms hebben we een doel in ons hoofd, maar willen we of durven we van binnen niet echt. Vaak zeg je dan: "Het wordt weer tijd dat ik ..." of "Ik moet ...." Als mensen moeten ontstaat er vaak weerstand. Kijk wat je tegenhoudt en verander de bijbehorende gedachten. Dwing jezelf niet te veel, maar geef jezelf de ruimte om rustig aan dingen aan te leren of juist af te leren.

isiskaartje
  Oogst

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor zorgzaamheid, ijver, optimisme, oogst en zomertijd.

U bent over het algemeen iemand met een zorgzaam karakter, een harde werker die behoorlijk ijverig is. U werkt graag met uw handen en houdt van de natuur. Meestal bent u goed gehumeurd en optimistisch. Ook nu lijkt dat zo te zijn.

Door uw inzet en ijver lijkt u nu de vruchten te gaan plukken. Het is tijd om te oogsten en te genieten van het resultaat. U zult zich zonnig voelen en ongeacht het jaargetijde zult u innerlijk de zomer ervaren. Een tijd van welvaart en succes, behaald door eigen inzet.

Neem nu wel even uw welverdiende rust en trek er even op uit in de natuur, want de tijd van het land bewerken en zaaien komt er natuurlijk weer aan. 

@Heleen, het is wel het laatste waar een mens zich aan verwacht, een dag voor het definitief afsluiten van hetgeen  voor mij 'morsdood' was, de heer die vraagt om toch nog te overwegen om samen terug verder te gaan,
Neen dus  >:(
vanavond staat er een etentje op het programma dat voorzien was voor de dochter haar verjaardag,
in stilte in mezelf, zie ik dat als een mooie afsluiting,  ;)
vanaf morgen kan ik dan 'anders' naar de wereld kijken  :) , een eigen pad uitstippelen, en ja, rustig de tijd nemen

dank Heleen  :-*

dameblanche

pentakels 8 geeft aan dat je niets op de lange baan moet schuiven, zelf in handen nemen, doen wat er gedaan dient te worden.

kreeft

goeiemorgen,

staven 2

Kracht is een belangrijk aspect bij deze kaart. Ben jij in staat om je kracht aan te boren en er gebruik van te maken? Het kan ook zijn dat iemand anders je je kracht ontneemt. In dat geval zal je moeten beslissen of je op deze weg door wilt gaan of dat je kiest voor een andere oplossing. Of je nu de touwtjes in handen hebt of niet, laat je niet overweldigen of verblinden. Wees moedig, zet stappen en blijf gestaag doorgaan op weg naar waar je naar toe wilt. Grijp de kansen die je krijgt. Wees creatief en ga er voor.

@marianne, ik denk dat de kaart van vandaag een mooi vervolg is op de pentakels 8  :)

isis

Fontein

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor geluk, schoonheid, waarheid, beloningen en een kosmisch bewustzijn.

Een periode van geluk en schoonheid en geestelijke verjonging. U doet grote kennis op en raakt door uw groeiende kosmische bewustzijn, bijna in extase. Uw hogere en lagere zelf worden nu eindelijk verbonden. Daardoor zult u uw eigen waarheid gaan ontdekken. Het geeft u zoveel nieuwe inspiratie en kracht dat u zult slagen bij de meeste dingen die u doet. Het is nu ook de periode dat u een bekroning op uw werk krijgt, eindelijk komt de lang verwachte beloning. Er gaat wel veel veranderen, mogelijk zelfs uw werkomgeving en mogelijk gaat u reizen. Maar alles ten goede. U zult in een gunstig milieu verkeren en daar de vruchten van kunnen plukken.

Een tussenkomst zal beslissend zijn en in uw voordeel uitpakken. 

grtj en fijne zondag aan allen  :)

kreeft

#669
goeiemorgen,

weekkaart,
het oordeel,

Als deze kaart komt dan heb je hard gewerkt. Je hebt veel overwonnen. Nu zul je weten of het genoeg was.
De cyclus waar je in zit komt aan zijn einde en je zult na moeten gaan denken wat je hierna wilt doen. Heb je al nagedacht over een nieuw doel?


kaartje voor vandaag, maandag 9 september

het rad van fortuin,
Met elke beweging van het Wiel kun je een nieuwe cyclus starten met nieuwe mogelijkheden. Het kan geluk zijn maar ook uitdagingen die je de kans geven om te ontwikkelen.


isiskaartje,
  Engel

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor spiritualiteit, extase, hergeboorte, hulp en een beloning.

Een periode van grote spiritualiteit en zielekracht. U raakt er bijna van in extase en bent meer dan enthousiast. Uw oordeel was weer eens juist en daar plukt u nu de vruchten van. Er staat veel op het punt te ontluiken en u zult zich als herboren voelen. Dat alles heeft te maken met de roep van binnenuit tot verandering. U komt in contact met uw hogere zelf en draagt dat uit op anderen. Daardoor wacht u een grote beloning.

Vrienden snellen u te hulp als u het nodig heeft en iedereen lijkt naar u te willen luisteren. Maak daar gebruik van, want u zal de komende periode zijn zoals een engel, die anderen net dat beetje steun geeft dat ze nodig hebben en verdienen, en u op uw beurt krijgt alle hulp en steun die u zelf nodig zult hebben. 

grtj

kreeft

goeiemorgen,
schildknaap zwaarden,

Deze schildknaap is nieuwsgierig en wil veel leren over het element dat hij vasthoudt. Hij leert over de manier van communiceren met anderen, maar ook hoe hij met zichzelf communiceert. Door zijn totaal andere kijk op de wereld kan het zijn dat hij het moeilijk vindt om de mensen om zich heen te begrijpen. Hij kijkt zo anders tegen alles aan. Zijn les ligt daarin om zich te verdiepen in wat anderen drijft en hen te ondervragen over hoe zij kijken naar de wereld om hun heen.

isiskaartje,

De Zwaluwen

Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voor besluitvaardigheid, een boodschap van ver, reizen en voldoening.

Een periode van grote bewegelijkheid en soepelheid staat voor de deur. Een periode waarin u mogelijk een bericht krijgt van ver en waarin u mogelijk zelfs onverwachts op reis gaat.

U weet de komende periode van aanpakken, u bent behoorlijk besluitvaardig en er staat u duurzaam geluk te wachten. U dient daarvoor wel snel en doeltreffend te reageren en te handelen, iets dat u ongetwijfeld zult doen en lukken.

Het lijkt er op dat zaken goed en snel worden afgehandeld en dat zal u veel voldoening geven. Er wacht u goed nieuws op veel vlakken. Een periode van innerlijke lente. 


grtj en fijne werkdag iedereen  :)

kreeft

goeiemorgen,

staven 9
De strijd lijkt gestreden, maar is dat ook zo? Je zit op de grond en moet bijkomen van het harde werken.
Dit is niet het moment om op te geven. Neem een pauze, maar stel je dan weer op om de strijd opnieuw aan te gaan. Geef niet op...

grtj

kreeft

goeiemorgen,

staven 10

beetje teveel lasten te dragen hebben,
nagaan hoe ik die lasten draag 



grtj :)

kreeft

goeiemorgen,

de hogepriesteres,

ze komt me vertellen dat ik meer naar mijn gevoel moet luisteren,
Ze weegt de zaken altijd zorgvuldig tegen elkaar af en vertrouwt uiteindelijk op haar innerlijke stem.

isiskaartje,

Herfst 
Omschrijving :  Deze kaart staat symbool voorbezinning, weemoed, melancholie, spaarzaamheid en herdenkingen.

Een tijd van grote weemoed en melancholie en bezinning. Een tijd waarin u ook de doden zult herdenken en geconfronteerd zult worden met het vergankelijke. U blikt terug op het verleden en uw leven en op alles dat is geweest en nooit meer komen zal. U staat stil bij de vergankelijkheid van uw eigen lichaam maar u heeft weinig te vrezen als u goed voor uzelf zorgt. De kans dat u een hoge leeftijd zult bereiken is sterk aanwezig.

Wees wel spaarzaam waar nodig en gebruik wanneer nodig uw geestelijk inzicht.

Een wat sombere periode maar wel eentje met grote dankbaarheid voor alles dat is geweest. 

grtj  :)

heleen

Lieve kreeft.

Een mooie kaart de Hoge priesteres. En als ik naar haar kijk, en ik luister naar haar, verteld zij mij een verhaal uit de tora. Haar stem zal klinken als de zee achter haar, en haar woorden zullen als zachte golven mijn oren bereiken. Mij zal ze kunnen bereiken, maar jouw nog veel beter als waterdiertje. Inderdaad kreeft luister goed naar deze vrouw, ze hoort bij jouw.

Heleen.