de torenkaart

Na al die prachtige kaarten van vorige week, komt er een dip?
de weekkaart, pentakels 4, willen vasthouden van zekerheden. We kennen de kaart, een mannetje zit met ijn 4 pentakels hoog boven de stad onhandig zijn pentakels vast te houden. En wee je gebeente om er met 1 vinger naar toe te wijzen. Rot mannetje, en volgens mij steekt hij zijn tong naar me uit. He die Heleen, kijk eens wat ik heb. Heb jij lekker niet! Nee mannetje ik heb geen 4 pentakels, maar ik kan lekker naar buiten om te gaan wandelen en van de zon genieten, zonder dat ik pijn krijg in mijn armen. Ik hoef niet boven op een dak te gaan zitten met mijn bezittingen. Jaloers Heleen, Jaloers. Ach ik laat hem maar, hij is niet wijzer. Eigenlijk zou ik die kaart gewoon om willen draaien, zodat ik het mannetje niet hoef te zien, en vooral niet hoef te horen. Maar ja kreeft jij hebt hem getrokken als weekkaart, en dan beland hij bij mij op de tafel. Ja Heleen ik ben de weekkaart van kreeft, kan kreeft de hele week laten zien wat ik allemaal heb. En ze mag er niet aankomen, alleen kijken want alles is van mij. toekijken wat iedereen heeft kreeft, dat beloofd het mannetje.
gevolgd door de kaart van de dood. Ook een bekende uit de tarotstok. Eric engerd komt aangereden op een mooi wit paard, iedereen bang, behalve het onschuldige kind, en de man van het geloof probeert met goede moed de dood te overtuigen dat er in de stad niets te halen valt. Mevr. bezwijkt bijna van ellende, en de koning is dood. Althans dat vermoedde we. Hij ligt op de grond, maar er is niemand die controleert of hij wel echt dood is. De ambulance is nog niet gearriveerd, dus geen deskundig personeel die er naar kan kijken. We doen het er op de maandag maar mee. Gevolgd door de toren. En de toren, als ik die trek ga ik naar bed.
De keren dat ik de toren heb getrokken, heb ik de aardschokken goed gevoeld. Maar dat naar bed gaan kreeft, dat heeft geen zin. Want in bed voel je die aardschokken nog steeds, maar dat is een onderonsje. Alleen de sterkte van de aardschokken is bij de torenkaart nooit goed na te trekken. Er is geen schaal van richter bij en dat is jammer. Ook weet je nooit precies wanneer de aardbeving gaat plaatsvinden. Nu zul je zeggen Maar Heleen ik trok vandaag de kaart, dus uhhh vandaag. Dat is het lastige van tarot, de kaarten kunnen geen klokkijken. Mijn ervaring met de torenkaart is. als ik hem trek gebeuren er dingen. Dingen die soms kleine en soms grote dingen in mijn leven om ver trekken. Is het een bloemvaas, ach wat maakt het uit. bloemvaasje kapot, bij de blokker genoeg andere (alleen de man van pentakels kijkt zuur, want het kost een pentakel). Maar bij een heftige schok kost het meer dan een pentakel, dan kost het soms wat tranen. Maar 1 ding heb ik van de torenkaart geleerd, soms is de schok heftig. 12 op de schaal van richter, de hele wereld kan instorten, maar ik ben nog altijd overeind gebleven.
Heleen.