mijn week- en dagkaarten

Gestart door kreeft, januari 01, 2013, 07:44:19 AM

Lief

Hoi Kreeftje,

Ook stukje zelfwaardering. Jezelf als waardevol zien en zo ook behandelen.

Liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

Symbolon,

de gouden jonkvrouw,

diep van binnen voel je je minderwaardig, je gevoel van eigenwaarde lijdt eronder omdat je , of gelooft dat iemand in de buitenwereld jou kleurloos en saai vindt, of omdat je denkt dat je dit je hele leven al bent, dit betekent dat je je eigen situatie afzet  tegen anderen, daarmee kan je op de duur alleen maar verliezer zijn, zolang jij je best doet om er aantrekkelijk uit te zien of van meerwaarde te zijn, blijf je gevangen in die gedachte, je gelooft het namelijk zelf niet
gevoelsmatig voel je je nog steeds de onderliggende partij,

grtj,

@lief, je hebt gelijk, moet mezelf wat beter weten te waarderen

dank  :-* :D

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden koning,

Een overmatige mentale aanpak kan er toe leiden dat je je eigen gevoelens niet meer kan of durft te erkennen. Geef jezelf de ruimte om jezelf te zijn. Houd jezelf niet tegen in je ontwikkeling en maak een einde aan de oppervlakkigheid. Een klein beetje diepte is niet zo eng als je wel denkt.

symbolon,

onverenigbaarheid,

in de grond van de zaak begrijp je niet dat de kern  van het probleem de principiële onverenigbaarheid is tussen man en vrouw. je gelooft dat het voor jou mogelijk om met een beetje goede wil je eigen eenduidige richting in te slaan. daarbij verwaarloos je je eigen andere kant die zich nu achter je rug om weer een plaats moet verwerven, het geen door jou wellicht als een aanval van achteren wordt beschouwd. als man begrijp je de vrouw in jezelf niet en als vrouw begrijp je de man in jezelf niet. probeer de zaak eens van een andere kant te bekijken.

grtj

Lief

Mogguh Kreeftje,

Stel orde op zaken en vertel ze maar eens hoe het is Kreeft. Kom op voor jezelf.
Analyseer en neem beslissingen....

Liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Sweetie

Kreeftje,

Je staat op een troon en bekijkt alles , je zal nadenken over bepaalde zaken en bepaalde handelingen , dat doet een koning en voel je vandaag koning

Suus

heleen

kreeftje.

Citaat van: Suzy op juli 18, 2013, 09:39:59 AM
Kreeftje,

Je staat op een troon en bekijkt alles ,

Kreeftje ik wil je vragen te gaan zitten op de troon, dadelijk val je nog van de troon af, en dan word het huilen. En mijn moeder zou vroeger zeggen "eigen schuld dikke bult, je weet dat je niet op stoelen mag staan. Nu sta je gelukkig op de stoel van de vader, maar ook hij zou zeggen dat het geen verstandige keuze is om op de troon te gaan staan. Dus ga lekker zitten.

De koning van de zwaarden op bezoek op deze warme dag, je zou zeggen geen wolkje aan de lucht maar op de kaart wel. En wolkjes kreeft is waterdamp dat opstijgt, water dat bij jouw zonneteken hoort. en dan kan ik jouw eerste zin van de duiding begrijpen.

Citaat van: kreeft op juli 18, 2013, 07:58:30 AM

Een overmatige mentale aanpak kan er toe leiden dat je je eigen gevoelens niet meer kan of durft te erkennen.


je gaat vandaag teveel in het lucht zitten, teveel denken of zaken te rationeel benaderen, waar jij eigenlijk wel van houdt zoals ik je ken. Maar kreeftjes houden het niet lang vol in de lucht, water valt daar altijd uit. Zoals jij wel eens van de troon kan vallen, en dan komen er traantjes, die jij dapper zult proberen in te slikken, om vervolgens weer op de troon te klauteren. Dit is niet een proces van vandaag, dat is een proces die ik vaker bij jouw voel.


en dan lees ik in je symbolonkaart

Citaat van: kreeft op juli 18, 2013, 07:58:30 AM

onverenigbaarheid,

je gelooft dat het voor jou mogelijk om met een beetje goede wil je eigen eenduidige richting in te slaan. daarbij verwaarloos je je eigen andere kant die zich nu achter je rug om weer een plaats moet verwerven, het geen door jou wellicht als een aanval van achteren wordt beschouwd.


je probeert iedere keer jouw mooie gevoelige kant te onderdrukken door heel sterk te "willen" zijn. Door iedere keer dapper je tranen in te slikken als je weer van de troon bent gevallen, en ook jij hoort het kritiek van je aardse moeder die je hoogstwaarschijnlijk vroeger niet gewaardeerd heeft. "eigen schuld kreeft, dikke bult" woorden waar je niets mee kan. Ook de koning van de zwaarden verteld je, maar dan vanuit zijn liefde voor jouw,kreeft het is niet verstandig om op de troon te gaan staan. Je mag best bij mij op  bezoek komen in het paleis, dat vind ik  heel gezellig, maar ga lekker zitten.

Heleen


kreeft

@heleen, je hebt gelijk, ik moet meer mijn gevoel toelaten, ik hoef niet altijd dapper en sterk  te zijn, het mag ook eens wat minder strak  :-[
je hebt het weer prachtig beschreven, waarvoor dank  :-*

@suus, lief, ik moet wat minder piekeren  :-*

kreeft

#577
goeiemorgen,

kelken schildknaap

De figuur die we hier zien staat over het algemeen met een beker in zijn handen waaruit een vis springt. Deze staat symbool voor je gevoelens en intuïtie. Omdat water als element hier ook mee te maken heeft is het ook belangrijk dat je kijkt naar de staat van het water om een indruk te krijgen hoe het met je gevoelens en intuïtie staat. In het geval van deze kaart is dat dus redelijk in beweging; maar ook weer niet zodanig dat de schildknaap er door wordt overspoeld.

Deze schildknaap moet je zien als iemand die in zijn gevoel moet duiken om te ontdekken wat daar allemaal te vinden is. Duik in je gevoelens en breng onderscheid aan in wat je allemaal voelt. Is het verdriet of boosheid? Is het jaloezie of onzekerheid? Kijk ook of het jouw gevoelens zijn of gevoelens van anderen waardoor je je laat beïnvloeden.

grtj

symbolon,

de gouden kooi,

het thema, kopen en gekocht worden geeft een bittere bijsmaak aan je relatie, deze relatievorm loopt noodzakelijkerwijze uit op bitterheid en jaloezie, je bent onvrij of je nu bezittende bent of gevangene, en gevangen in de gouden kooi, je wordt steeds gemakzuchtiger en onbeweeglijker, je betaald een hoge prijs voor zekerheid

grtj

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden 6

problemen achter mij laten, iets nieuws opbouwen,  Je gaat de goede kant op, vertrouw er op dat je het goede doet dat werkelijk nodig is.

grtj

Lief

Hoi Kreeftje,

Veranderingen ten goede, je komt in rustiger vaarwater. Lekker weer energie opbouwen...

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

zwaarden schildknaap

beetje oppervlakkig zijn,
Hij leert over de manier van communiceren met anderen, maar ook hoe hij met zichzelf communiceert. Door zijn totaal andere kijk op de wereld kan het zijn dat hij het moeilijk vindt om de mensen om zich heen te begrijpen. Hij kijkt zo anders tegen alles aan

grtj

@lief, kdoe mijn best  :)

Lief

Goedemorgen Kreeftje :D

Breek door de oude denk- en gevoelspatronen heen. Weg met onzekerheid en stap de wereld in. De aanhouder wint!

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

kreeft

@lief, je hebt gelijk, ik moet oude dingen doorbreken en anders gaan denken  :D

:-*

Lief

Look for the answer inside your question...

kreeft

goeiemorgen,

weekkaart,
pentakels 8

Sta jezelf toe om alert te zijn op goede kansen en gelukkige gevolgen. Laat jezelf leren van dag tot dag momenten. En laat het leven met je praten.
Vaardigheden die u nu ontwikkelt brengen in de toekomst geld op.
Ik ontspan en vertrouw op het leven

kaartje voor deze maandag,

de zon,

Dit is een zeer positieve kaart die symbool staat voor innerlijke vreugde en levensrijkdom. Er wacht geluk, vreugde, eloquentie, positieve periodes en succes op velerlei vlak

grtj