Liefdeslegging 'oefening', interpreteer je mee?

Gestart door Mimi88, december 26, 2012, 23:54:38 PM

Mimi88

Hoi allemaal,

Heb een manier van leggen gevonden om een situatie meer in kaart te brengen. Heb mijzelf als voorbeeld gebruikt, recente situatie met een heer die me zowel vriendschappelijk als romantisch aan de kant heeft gezet voor zijn ex. Bijzondere uitkomst, daarom ben ik zo dol op tarot en dot forum dat als oefenenveld beschouwde kan worden.

1. Wie is hij?
Ridder van staven

2. Wat voelt hij voor mij?
De gehangene

3. Wat voel ik voor hem?
Zwaarden 6 (daar issie weer)

4. Wat is er belangrijk voor hem?
Het rad van fortuin

5. Wat houdt hem tegen?
De dood en de keizerin (auch)

6. Hoe ontwikkelt onze relatie zich?
Zwaarden 2

7. Wat levert het op in zee te gaan?
Het oordeel, koningin van staven en de wereld.

Ik zelf haal hier uit:
Hij is een jonge man vol passie, emoties die vurige verlangens heeft, echter niet (meer) naar mij. Zijn gevoelens zijn afgekoeld en dit is omdat hij met zijn ex is, waarbij hij besloten heeft mij volledig te laten gaan. Het ra van fortuin doet me denken aan zijn angst voor karma, sprak hij weleens uit. Hij denkt dat wanneer hij contact met mij onderhoud hij haar hierdoor kwijt zal raken, wil ook echt voor haar gaan op emotioneel vlak als rationeel. De zwaarden 2, relatie gaat zich niet ontwikkelen, we hebben ons emotioneel afgesloten voor elkaar. En wellicht zal er een heroverweging komen, koningin van staven vindt ik een lastige, maar de wereld is zo een mooie kaart, wellicht dat er in de toekomst een positievere wending is??

Duiden jullie mee? Voor mij therapie en zelf misschien wat oefenen?

Liefs en een dikke knuffel

Mimi88

Wederom excuus voor m'n taalfouten, tik het vanaf m'n telefoon...

dameblanche

goed dat je het zelf probeert, maar kun je objectief genoeg ernaar kijken?
dat is meestal / altijd eigenlijk als je je eigen kaarten wilt bekijken....

maar even een blik over je schouder...
de ridder van staven...een energiek iemand die nniet goed weet hoe hij met zijn eigen krachten om moet gaan...
als koningin weet men dat wel heel erg goed, maar de ridder staat heel duidelijk nog een behoorlijke tree lager.
wat hij voor je voelt; de gehangene
de een is wat onderworpne aan de ander, het is niet goed dat de een te snel een een slachtoffer schiet, er moet gelijke inbreng in een relatie kunnen zijn.
wat jij voor hem voelt; de zwaarden 6
moeilijk hem te kunnen benaderen, het is goed even afstand te kunnen gaan nemen.
belangrijk voor hem is weer goed in zijn enerige te kunnen staan, hij is op dit moment niet in staat de teugels in handen te nemen.
wat hem tegenhoud is  nert die stap, de drempel is te groot voor hem...
op dit moment is men niet in staat te kommuniceren, de relatie is onstabiel.

er kan een positieve wending gasan plaatsnemen, maar op dit ogenblik moet de definitieve stap nog gezet worden, het oude moet achtergelaten kunnen worden, en dat geld dan voor jullie beiden, kijk even terug naar kaart 2, de gehangene, ook een kaart van de grote arcana
accepteer dat iedereen op momenten problemen heeft en forceer niets door steeds oplossingen te moeten zoeken.

dameblanche

wel een duidelijke legging mimi, die houden we erin.... :-*

Mimi88

Dank je wel mar!! Ja ik wil me meer op spiritueel gebied ontwikkelen, kaarten duiden en super fijn dis dat je mee kijkt. Wil je ingaan op de staven koningin? Zie deze als weten wat ze wil, doelgericht dominant etc maar in deze legging kom ik er niet uit

Sweetie

Ja gevonden Mimi, maar taroter is moeilijker voor te leggen voor mij , heb dees nog nooit in een grotere legging toegepast
Maar zal het proberen :

Wie is hij?
Ridder van staven
Een dromer, een man die van vele zaken droomt

De gehangene
Hij bekijkt het niet op de manier die jij zou willen

3. Wat voel ik voor hem?
Je wil verandering aanbrengen maar het lukt niet , heb je medelijden met hem ? ik zie hier geen liefde ..

Het rad van fortuin
Hij wil uit de problemen geraken

5. Wat houdt hem tegen?
hij kan niet loslaten , hangt vast aan het verleden en is zijn energie kwijt

Zwaarden 2
vol van de twijfels , welles - nietes, het lijkt goed maar het voelt niet goed .. zoiets

trots opzij zetten , actie ondernemen en ervoor gaan , kan succes brengen

Fieuw .. hopelijk is het een beetje raak ...
Dikke knuf

Suzy

Mimi88

Thnx Suus klopt absoluut!

Er is wel liefde maar ook weer niet idd.. Ik ben idd afstand van de situatie gaan nemen, op naar een nieuw hoofdstuk maar heb er wel moeite mee, wat ik overigens gezien de abruptheid waarmee hij afstand nam.

Thnx! En je duid super hoor

heleen

Wie is hij?
Ridder van staven

een vurige man die terug is gegaan naar zijn verleden. Het paard gaat de linker kant op. Dit heeft hij enthousiast en onbezonnen gedaan. Zoals hij dat vaker in zijn leven zal doen.

De gehangene
Een valstrik in zijn leven, jij laat hem daar bungelen ( in zijn ogen). Hij kan geen kant meer op. En zal daar ook geen poging toe doen.

3. Wat voel ik voor hem?
De sombere stille overtocht. Hij heeft je water beroerd,maar het bootje is zwijgend vastgelopen.

Het rad van fortuin
Dat hij zijn leven op orde gaat krijgen, en niet continue een vreemde draai eraan geeft. Zijn leven tolt teveel. Hij heeft het gevoel daar geen invloed op te hebben, maar hij is het die continue het rad laat draaien.

5. Wat houdt hem tegen?
de dood staat nu voor zijn angst, de angst om te moeten veranderen,wil hij tot de keizerin komen. Wil deze man groeien, dan zal er toch heel wat moeten gebeuren.

Zwaarden 2
Mimi wil je nog steeds een relatie met hem? De zwaarden omhoog houden kost ongelofelijk veel energie. Dat zal een moeizaam proces opleveren, en je hart is er al vanaf gesloten.

Het lijken hele mooie kaarten. Maar wie zit er op de troon. Is dat een man of een vrouw? Het is de koningin dus een vrouw. Op een stoere en mannelijke manier probeer je nog iets van de relatie te maken, maar is er nog sprake van een relatie? ik zou zeggen bevrijd je uit dit probleem, en ga terug naar de kaart van de wereld. Bescherm je nu met een mooie krans. Je komt er wel Mimi.

Heleen

Mimi88

Dank je wel Heleen dat je mee doet!! Niet alleen help je mij in mijn prive situatie natuurlijk hihi maar ook leer je mij en anderen hierin op andere invalshoeken kijken naar de kaarten. Zoals je bijvoorbeeld uitlegt dat de ridder van staven zn paard de linker kant op gaat, onbezonnen, teruggaan naar verleden. Zo had ik hem nog nooit bekeken!
Dit geldt ook voor Suzy en Marianne! Erg leerzaam meiden..

Ik kan me ook vinden in je duiding, heb alleen een praktische vraag. Toen de dood en de keizerin bij 'wat houdt hem tegen' verschenen, hebben we allemaal een ander soort antwoord. Hebben jullie niet zoiets dat de keizerin voor haar staat? (Even op gevoelsniveau)?

En nee, ik wil geen relatie meer met deze eikel :-X Hij heeft me zo hup uit zijn leven gebannen, na me een jaar lang te doen geloven dat hij oprecht om me gaf. Die mag fluiten naar mijn liefde. Denk dat ik nu toch een legging gedaan heb omdat ik toch vragen heb, verwerken, loskomen.

XXX

dameblanche

Citaat van: Mimi88 op december 27, 2012, 12:12:29 PM
Dank je wel mar!! Ja ik wil me meer op spiritueel gebied ontwikkelen, kaarten duiden en super fijn dis dat je mee kijkt. Wil je ingaan op de staven koningin? Zie deze als weten wat ze wil, doelgericht dominant etc maar in deze legging kom ik er niet uit

evn ingaan op de koningin van staven..
bij de laatste vraag; wat leverd het op om n zee te gaan trok je het oordeel...
daarbij wilde je nog iets verder kijken en dan kom je bij de staven koningin en de werld uit..dit zegt iets meer over;
er kan een positeve wending gana plaatsvinden als je het oude geheel kunt achterlaten.
maar dat vereist een absolute opoffering.

heleen

Citaat van: Mimi88 op december 27, 2012, 17:55:29 PM
Ik kan me ook vinden in je duiding, heb alleen een praktische vraag. Toen de dood en de keizerin bij 'wat houdt hem tegen' verschenen, hebben we allemaal een ander soort antwoord. Hebben jullie niet zoiets dat de keizerin voor haar staat? (Even op gevoelsniveau)?
XXX

Nee ik heb geen enkel moment in de duiding gedacht aan zijn vrouw. En ik vind de keizerin ook niet de kaart die iemand tegen zou houden. De keizerin is voor groei, die houd niets tegen. Die laat groeien. Voor mij staat het voor hem, zijn innerlijke groei, waar hij nu zo ontzettend bang voor is.

Heleen

Mimi88

Citaat van: marianne op december 27, 2012, 18:10:33 PM
evn ingaan op de koningin van staven..
bij de laatste vraag; wat leverd het op om n zee te gaan trok je het oordeel...
daarbij wilde je nog iets verder kijken en dan kom je bij de staven koningin en de werld uit..dit zegt iets meer over;
er kan een positeve wending gana plaatsvinden als je het oude geheel kunt achterlaten.
maar dat vereist een absolute opoffering.

Thnx! Nu helemaal duidelijk..

EN NEE DAT KAN IK NIET hihi

;D ;D

XXX

Mimi88

Citaat van: heleen op december 27, 2012, 18:16:26 PMNee ik heb geen enkel moment in de duiding gedacht aan zijn vrouw. En ik vind de keizerin ook niet de kaart die iemand tegen zou houden. De keizerin is voor groei, die houd niets tegen. Die laat groeien. Voor mij staat het voor hem, zijn innerlijke groei, waar hij nu zo ontzettend bang voor is.

Duidelijk!

En idd, hij kon niet eens verantwoordelijkheid nemen voor al z'n gelieg en afstand houden. Smoesjes, telefoon stuk, uit, bij vrienden geen tijd etc. Maar dat is natuurlijk een druppel in de oceaan vergeleken wat er nog meer bij hem speelt. Dank je wel Heleen!

XX