Auteur Topic: Levensboomserie, chakras en extra's :)  (gelezen 3565 keer)

Developerone

• Gast
Levensboomserie, chakras en extra's :)
« Gepost op: december 15, 2012, 17:52:41 pm »
Hallo allemaal :)

Ik heb vorige keer de Spirit Science series gedeeld met jullie, maar daar wordt nergens rechtstreeks over de Tarot gesproken...

Nou heb ik al door ik kan zo uren blijven surfen op die site en heb nog lang niet alles gezien.
Maar ik heb wel al een juweeltje gevonden van een Amerikaanse jongeman die in zijn kleine serie toch wel heel meesterlijk de Tree of Live (de Levensboom) weet uit te leggen, wat ik heb begrepen zijn ook de kaarten van de tarot via bestudering van deze boom en zijn 32 paden ontstaan.
Het gaat zeg maar dieper in op enkele dingen die worden genoemd in de Spirit Science serie, die alleen soms heel snel gaat :S

Nu staan er al prachtige omschrijvingen van Ricca hier ergens ook meen ik, maar ik meen dat deze dingen elkaar prachtig kunnen aanvullen voor bestudering, groei en zelfreflectie van dit wonderlijke mystieke systeem van de Tree of Life

Ahum, en nee ook de maker van deze filmpjes lijkt nergens direct op de tarot in te gaan maar dat maakt het misschien wel veel schitterender! hahaha veel plezier

http://thespiritscience.net/spirit/2012/05/24/the-tree-of-life-part-one/

Ook is de Chakra pagina op de site erg goed vindt ik:

http://thespiritscience.net/spirit/2012/03/27/working-with-chakras/

Vooral de rights (rechten), en blocks (blokkeert), kunnen heel confronterend zijn en daardoor krachtig voor groei naar mijn mening.
Als je hiermee aan de slag gaat bijvoorbeeld na een goede meditatie of gewoon als je er echt ff tijd voor hebt gemaakt en voor open staat, kun je echt verbluffende resultaten bereiken in duidelijkheid in je kaartenleggingen ook, mocht je daar bijvoorbeeld in willen groeien.
En als dat zo dan is moet je daar vindt ik niet omheen draaien, dat is een kans voor groei, en nee dit stukje is niet voor de vele wijze Uilen en Raven op dit forum maar voor al die dappere Kabouters die met hun setje Tarot-kaarten in dit forum-woud zijn beland :)
Jullie zijn hier niet voor niets, de jeugd heeft de toekomst en in een niet al te lang verleden was je i.p.v. dit forum in een kerker gegooid met je kaarten erbij; wie weet lol :P
Dus wat ik vooral wil benadrukken is; gebruik deze inzichten alsjeblieft eerlijk voor jezelf als reflectie; misbruik ze niet bijvoorbeeld door teveel met anderen te spiegelen ( of hou dat netjes voor je als je dat ziet in het openbaar :) ), zo werk je jezelf niet tegen hierin.
En zul je zelf ervaren dat geduld de snelste weg is en nog meer van die prachtige dualistische dansen van je eigen bestaan.
En de boel wil soms flink gaan dansen als je aan de slag slaat met deze materie :)
Maar als je echt in toeval geloofde zat je hier toch al niet waarschijnlijk ;) Maar deze synchroniteiten en hun dans gaan de hele dag door om ons heen en in ons, ook zonder kaarten natuurlijk :)
En wordt ook ergens op deze site nog uitgebreid besproken geloof ik.

Hopelijk wacht je hierdoor met leggen voor anderen als jij daar ZELF voelt aan toe te zijn en zo teleurstelling/onzekerheid bij een legging met een ander te kunnen voorkomen :)
Ik zeg dit allemaal omdat ik zelf persoonlijk weinig leggingen voor anderen heb gedaan maar de Tarot heel hoog heb als een liefdevol instrument, van hoe je het wil noemen je onderbewustzijn, je hogere zelf, een engel?, wie weet? wie weet is de route via al deze dingen en de puzzel deze dingen in balans brengen :)
Ik heb het hierover in mijn enthousiaste eerste post op Catharinaweb al :)
Dat lezen is voor mijzelf ook reflecteren :)
Sommige meiden kennen misschien het door jongens vaak onbegrepen fenomeen dagboek, wat heel wat duidelijker kan zijn soms hahaha
Maar onderschat niet de kracht van als je op zolder of in de schuur een klein dingetje al is het een speeltje ofzo maakt niet uit, oppakt en even wordt meegevoerd naar hoe je gevoel TOEN was, nog heel jong.
Er zouden wel eens veel lessen/onthullingen in zo een moment voor JOU kunnen zitten als je je er even helemaal voor openstelt. (Zodat je het opslaat en gedurende komende periode mee aan slag kan, hoeft niet in een keer)

Daarom hou ik persoonlijk van indianenverhalen hahaha :)
Er zit vindt ik bijvoorbeeld veel wijsheid in de vision-quest van de indiaan, die vele vormen kent maar wat ik belangrijk vindt is er wordt gezocht naar een PERSOONLIJK visioen.
Kijk; ik kan hier een hoop mooie praatjes op hangen maar alle woorden en plaatjes schieten tekort bij JOUW persoonlijke ervaring.

Dus blijf kritisch, ervaring is altijd mijn sterkste leermeester geweest, maar gelukkig hoef je niet alle fouten zelf te maken :) In het leren zien van die 'dans van dingen en toevalligheden' kun je ook een beetje leren 'spieken' bij de fouten van anderen, met alle respect he natuurlijk.
Vaak zit zoiets ook in een vreemd gedrag of consequentie van iets wat je herkent in jezelf; dit geeft JOU  de gelegenheid iets in jezelf te veranderen, en betekend dus niet dat je iemand ff inwrijft dat zijn chakra's niet goed zitten bijvoorbeeld hahaha :)
Dit heeft natuurlijk geen positief effect op jou of diegene zijn groei dan (net zoveel als met je scherpste kristal zijn derde oog uit proberen te houwen waarschijnlijk )
Ik heb ondervonden dat liefde, geduld en respect het vaak het verst schoppen op dit pad in je innerlijk :)
Ook ben je natuurlijk vrij te 'spieken' bij iemand die lijkt zo een rust in zijn hart uit zijn ogen te stralen, en 'toevallig' in jouw omgeving of via een mooie site jou aanspreekt bijvoorbeeld :)
Dat had ik persoonlijk bij deze mooie talkshow van 20 min. met Dean Brown; Engels vertaler van de Upanishad's :

http://www.youtube.com/watch?v=7Brv2FaOluU

Ik vond het in ieder geval een mooie soort Cyber-Ohm-Pa voor de wereld wie daar voor open staat of beter misschien die ouwe grijze wijze beer in ons al eerder genoemde forum/woud hahaha
Hier in de lange grot onder de grote hazelboom bij de 7 stroompjes (deel de route met anderen alsjeblieft)
Word vervolgd:
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 00:06:19 am door Developerone »

Developerone

• Gast
vervolg/extra's :)
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2012, 17:53:51 pm »
:)

Wat ook nog wel belangrijk is vindt ik, reflecterend aan bovenstaand belicht materiaal en met name de chakra's :)
Deze prachtige manieren die er zijn om Chakra's te omschrijven kunnen wel eens voor verwarring zorgen.
Simpelweg omdat er erg veel manieren van omschrijven zijn, en het moeilijk is misschien dat al die dingen iets uitleggen wat zeg maar niet in een bepaalde vorm voor je neus hangt.
Soms zal ook de ene healer uit de ene cultuur deze energie punten anders omschrijven dan iemand met een andere achtergrond (of visioen?)
Dit klopt allemaal als een bus als je ziet dat deze 'archetypes' overal anders zijn maar toch dezelfde informatie/energie bevatten, als voorbeeld gaat een indiaan in zijn visioen vaak mee op een vlucht met een grote vogel, om zo het concept van informatie overdracht aan te geven.
Ik kan me voorstellen dat iemand die veel interesse in computers heeft of er dagelijks mee werkt kan 'dromen' dat hij naar een rustige groene kamer gaat met groot scherm waar hij wonderbaarlijke informatie verkrijgt via een nederige 'klik' met een levende muis, die hem op zijn rug meeneemt, waar ze surfen door wonderlijke dimensies van gevoel en golven van mogelijkheden en rimpels oeroude informatie bijvoorbeeld :)
Kijk ik heb een hoop fantasie zie je al :)
En voor een indiaan die leeft volgens de jacht en de stam zou dit niet duidelijk zijn.
Maar punt is voor JOUW is iets wel duidelijk te maken, stel je de kracht voor van wat jouw eigen fantasie voor jou zou kunnen bedenken aan de hand van jouw persoonlijke ervaringen tot nu toe:

Dat is een overweldigende gedachte vaak, en zou je niet aan die indiaan kunnen uitleggen :)
Dan zou je ook eerst wat je NU doet moeten uitleggen: Nou kijk Sitting Bull, ik zit in mijn tijd heel veel op internet snapt u? hahaha veel succes daarmee :D

Om de indianen verhalen af te ronden :) moet ik wel een pijl schieten in het feit dat de oorspronkelijke indianen met hun vaak harmonieuze levensstijl veel dichter bij de natuur staan dan de gemiddelde westerling bijvoorbeeld.
Hierdoor moet je dus beseffen dat dit allemaal een proces is, maar dit kan wel degelijk tot een zeer krachtig gevoel of een zogeheten visioen lijden.
Geen snel-cursus helaas nee en niet jaloers worden op indianen nou, begraaf die innerlijke strijdbijl maar meteen. :D
Bovendien toen was er DE moccasin (geen disrespect bedoelt hoor loopt prima), maar ja nu kies je misschien Tussen de flatgebouwen Voor de botacelli moccasin, Achter een winkelruit, Onder felle LED-verlichting, dat heet vooruitgang ja ;)
Tsjongejonge 'get over it' is ff wennen zeggen ze dan lol
Verdergaand;
Is er nog een puntje over de Chakra's wat misschien wat houvast geeft:
In de inleiding van de Chakra pagina die ik heb gepost staat een stukje over dat al je ervaringen als mens: emotioneel, fysiek, gedachten (visies), interacties met anderen noem maar op verdeelt kan worden over de Chakra's.
Dat iemand dat daar schrijft hoef je natuurlijk niet voor zoete koek te slikken, maar vergeleken met bovengenoemde informatie en eigen ervaringen kun je misschien het beeld vormen van hoe je dat kunt toepassen voor jezelf.
Korgezegd: ergens dwars door die meerdere dimensies bedoelend b.v. JOUW eigen gesteldheid :) , gesteldheid van de planeten (nee je hoeft niet precies te weten hoe ze op dat moment staan, alleen eerlijk hun invloed accepteren)
En alle dimensies daartussen is die flow, die Ohm zeg maar, die je aanvoelt met je hart.
Die dingen 'zie' je natuurlijk niet met je ogen en daarin ligt ook de sleutel.
Kijk ik heb al gezegd dat ik veel kracht vind zitten in die 'rights' en 'blocks'op de Chakra-pagina:
zo zie je dat een recht van de wortel-Chakra is te bestaan en te hebben, maar dat is natuurlijk maar net wat JIJ erin stopt :)
De een vindt vrede in een plaats om zijn hoofd neer te kunnen leggen in rust 's nachts, de ander is met drie auto's een zeilboot en 2 villa's nog niet tevreden :)
En gewoon wat 'spiegelen' met filmpjes of foto's van de gemiddelde 'rich and famous' mensen onthuld aan mij dat die rustige blik in die ogen daar erg zeldzaam is.
Daarentegen de Dalai Lama schuifelt daar stralend tussendoor op z'n slippers vind ik :)
Met precies zo een blik en een glimlach van oor tot oor.

Spreekwoordelijk: van t pad raken, klinkt door als we het over bovengaand pad in jezelf hebben.
Kijk ik bedoel terugkomend op het belang van je hart, de kern van het belang van morele waarden in zoveel esoterisch onderwijs is volgens mij dat.
Als je dus echt ge interesseert bent in die groei en trekken van heldere kaarten snap je het belang misschien.
Zo niet; geen 'no harm done'  volgens krijgt mij iemand alleen geen heldere lezing in zijn eigen 'schaduw' en kun je wel eens flink bang gemaakt worden, maar is het niet geruststellend en mooi dat alleen liefde je op deze weg helpt?
Of je nou in je 'Maan' chillout hangt of ontdekt of als een onschuldige baby op zijn paard/iphone in de zon-kaart rondracet, de paden kennen ups en downs voor iedereen maar je bent heus niet verdoemt of vervloekt hahaha doe gewoon geen gekke dingen en wees zuinig op jezelf kan ik zeggen

Heel veel respect en liefde als je me HELE (wauw) topic heb gelezen eenieder :)
Tja alleen ff linkje poste vondt ik beetje goedkoop van mezelf/ toch ff toegewijd dit pareltje geproduceerd voor wie dat waardeert :)
Ik ben namelijk nog steeds even enthousiast als eerst over deze mooie site en hoop wat te kunnen bijdragen met mijn broodje hazelnootpasta hier hahaha :)
Misschien inspireert mijn stukje of een van de geweldige Raven of Uilen op het forum je wel, maar het belangrijkst is dat je je eigen 'licht' vind en vast weet te houden lijkt mij :)
En dat kun JIJ het beste aan jezelf uitleggen.
Kijk een Raaf of Uil zogezegd kan een stukje laten meezweven,en ook de Tarotkaarten/besprekingen op het forum hier kunnen hierin helpen bijvoorbeeld,
maar om echt zelf te kunnen vliegen in dit spreekwoordelijk bos moet je zelf transformeren, of weef vleugels van je kabouterbaard ofzo :D geef er maar een draai aan maar iedereen is hiertoe in staat ben ik overtuigd!

One Love

Kleine PS dan:

Dit is een afbeelding van een middeleeuws ritueel genaamd Het AZoth ritueel, met omschrijving eronder.
Met name interessant omdat het een direct ritueel voor innerlijke transformatie is (een mandala waar je naar moet kijken en over filosoferen zeg maar)
En ook de soms wel zinnen lange omschrijving van andere afbeeldingen die in de plaats van de kleine afbeeldingen erin zijn gebruikt :)
Om hierdoor misschien wat meer te leren hierdoor over symboliek en archetypes (door b.v. je eigen moderne te maken als je dat wil)

http://azothalchemy.org/azoth_ritual.htm

Namaste

Developerone
« Laatst bewerkt op: december 17, 2012, 00:08:57 am door Developerone »