Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

schoonmoeder

Gestart door kreeft, december 06, 2012, 16:30:42 PM

kreeft

vorige week een droom die kort maar krachtig was,
een ziekenwagen die mijn schoonmoeder komt halen,
ze ligt op die brancard te gieren van het lachen (snap het zelf niet  ::) )
en ik sta op een afstand gewoon te kijken en zeg luidop
'allez, ze zijn er nog maar eens mee weg'
toeval wilt, dat ze op korte tijd twee maal in het ziekenhuis lag, de eerste keer een paar weken geleden
om een stend te laten plaatsen in een nierkanaal
en nu terug voor een paar dagen om die stend te vervangen
korte droom, maar heel raar, iemand die zo lacht als hij weggevoerd wordt  :-\
terwijl ze het ziekenhuis haat als de pest

Vlinder

kreeft, de droom gaat ook niet over je schoonmoeder maar over jou, het is jouw droom, alleen komt je schoonmoeder er in voor, en die lacht zich en hoedje omdat ze weer naar het zh moet.
ze is natuurlijk echt geweest al 2 x zelfs,  misschien maak jij je ( te ) veel onnodige zorgen om haar?
Vind jij het echt heel naar om dat je bang bent?

Liefs Vlinder

Ricca

Het klopt, wat Vlinder zegt. De droom gaat niet over je schoonmoeder, Kreeftjelief. :) De droom is een spiegel. Als je in het waakleven in een spiegel kijkt, zie je een reflectie van jezelf: het spiegelbeeld is heel herkenbaar en doet precies wat jij doet. Het begint echt niet zelfstandig met je te praten of te gieren van het lachen als jij niet lacht. In dromen is dat anders. In dromen kijk je in de spiegel van je psyche en zie je de reflecties van je vreugden en angsten, je zorgen en verlangens. En deze reflecties praten wél met je. Ze communiceren met je en nemen een vorm aan die helemaal niet op jou hoeft te lijken... bijvoorbeeld de vorm van je schoonmoeder...
Je kijkt dus eigenlijk als een toeschouwer naar jezelf en ziet tot je verbazing dat je in een situatie die eigenlijk helemaal niet zo grappig is en misschien zelfs wel heel vervelend of verdrietig of angstwekkend is (maar verder niet met een ziekenhuis te maken heeft), ligt te gieren van het lachen. In de droom snap je het niet, maar nu je het weet van die spiegel, herken je er misschien toch wel iets van jezelf in?

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

kreeft

Goh, ja, ik dacht al dat er iets mis was met me, iemand die echt ligt te lachen omdat ze weggevoerd worden, neen dat kan niet,  :-[
maar als ik de uitleg lees, ja, dan klopt er heel veel natuurlijk,
neen het is niet om te lachen  :-X
maar ik vond er echt geen uitleg voor, al had ik wel al rondgekeken

dank allebei  :-* :-*