Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Kraambed

Gestart door luna63, november 29, 2012, 21:25:05 PM

luna63

In een kamer staat een  (kraam, ziekenhuis)bed. In dezelfde kamer zitten een man en een vrouw op een stoel. Onder het hoge bed zit een meisje met een pup op de grond te spelen. De man zegt iets boos naar het meisje, waarop ik reageer dat hij haar met rust moet laten, want ze is een Kirsten (zo heet onze dochter), maar terwijl ik dat zeg denk ik ze is een corrina (mijn naam).

Alvast bedankt.

heleen

wat is het voor een kamer?een kamer in een ziekenhuis, of in een huiskamer met een ziekenhuisbed. De man en de vrouw, zijn dat onbekende voor je, of ben jij de vrouw, omdat jij reageert op de man. Is dat meisje onder je bed je eigen dochter (die je in deze wereld ziet), omdat je schrijft, want ze is een Kirsten. Het lijkt alsof je haar niet herkend, en uiteindelijk trek je de conclusie dat je het zelf bent.

Heleen.

luna63

Ik heb daar ook over na gedacht en het is gewoon een kamer met een eenpersoonsbed tegen de ene muur en twee zit stoelen tegen de andere muur, de kamer komt me niet bekend voor en ook is het onduidelijk waar of wat voor kamer het is.

En nee ik kan het meisje niet . het is een blond meisje  dat onder het bed zit met een bruin pupje met lange oren, tegen over haar, ook onder het bed.

De man wil iets van haar en ze wil niet onder het bed uit komen [misschien verlegen?]

De man en vrouw waren uiterlijk  niet duidelijk herkenbaar al dacht ik wel meteen aan gerrit, mijn man, dus de vrouw in de andere stoel zou ikzelf kunnen zijn.

Dat ik de conclusie trek dat Kirsten (onze dochter) eigenlijk ik zelf ben zou te maken kunnen hebben met dat we hetzelfde karakter hebben of dat we veel op elkaar lijken .

Ik vindt dit een hele moeilijke droom.
Als achtergrond informatie vertel ik erbij dat onze dochter Kirsten nu 7 maanden zwanger is.

Jupie

Halo Luna,

Ik ben geen droom uitlegger hoor maar soms lees ik een droom of hoor er een en en zit dan even te mijmeren erover en krijg er dan soms een gevoel bij en dat heb ik ook bij deze.

Ik ga er altijd van uit dat alles en alle personen in je dromen stukjes van jezelf zijn maar aangezien je een beeld wil vormen van die stukjes plak je er beelden op van personen of zaken die je iets kunnen zeggen zodat je het voor jezelf kan vertalen.

Citaat van: luna63 op november 29, 2012, 21:25:05 PM
In een kamer staat een  (kraam, ziekenhuis)bed. In dezelfde kamer zitten een man en een vrouw op een stoel. Onder het hoge bed zit een meisje met een pup op de grond te spelen. De man zegt iets boos naar het meisje, waarop ik reageer dat hij haar met rust moet laten, want ze is een Kirsten (zo heet onze dochter), maar terwijl ik dat zeg denk ik ze is een corrina (mijn naam).

Als je goed leest wat je schrijft zit er denk een duidelijke boodschap in.
Je schrijft in je aanvulling dat je dochter 7 mnd. zwanger is, (1e kleinkind ?) en vandaag zitten we 3 mnd. verder dus kind zal er al wel zijn.

Dit zegt mij dat je voor een nieuwe fase in je leven staat dat geeft dat kind aan en die pup bevestigt dat en geeft er voor mij een natuurlijk trekje aan.
Die man zie ik als je ratio of je verstand en die vrouw je gevoel.
Die man wil iets van het kind schrijf je....waarvan ik denk dat je met je ratio wil begrijpen wat er aan de hand is of wat je gevoelens je willen laten weten.
Misschien onzekerheid van je omdat je kind geen kind meer is en zelf moeder gaat worden....en je meer moet loslaten..en je een andere rol gaat spelen in het geheel.
Je zegt dat jij het kind zelf bent in je droom maar ook die vrouw dus het gaat idd. denk ik puur om jezelf en wat het teweeg brengt in je.

luna63

Hallo Jupie,

Bedankt voor je uitleg.

MVG Luna

Sterre

Dag Luna,

Ik heb ook al vaak dromen gehad waarin ik mensen niet herken... uit enkele ervaringen heb ik geleerd dat het vaak om iemand gaat die een gelijke rol/functie heeft maar daarom niet de persoon hoeft te zijn waaraan jij denkt. Maar iemand die dezelfde rol heeft.
In dit geval misschien niet jouw man maar misschien de papa van het kindje van jouw dochter... of zijn vader waar ze precies bang van heeft. (hij verwacht wat van haar schreef jij)

Inderdaad wel een moeilijke droom!

Groetjes,

Sterre

zodiacgirl

Ik denk dat deze droom echt de nieuwe levensfase symboliseert waar je nu ingaat. Het kindje is jouw dochter. Zij speelt met een pup: dat staat (voor mij) voor nieuw, jong leven. Je schrijft dat ze zwanger is: er komt dus nieuw leven bij, maar het is nog speels. Ze heeft in jouw droom nog niet de verantwoordelijkheid, want ze speelt nog. Ze zit ook nog ónder het (kraam)bed, niet erín, ze verschuilt zich nog een beetje.

De man is mss. jouw man, maar vertegenwoordigt ook het mannelijke, de (strenge) vader die haar aanspreekt op haar verantwoordelijkheid. De vrouw staat voor jou als moeder. Je beschermt je dochter: 'Laat haar met rust'. Dit is:'Kom niet aan mijn kind!', dus de natuurlijke bescherming die jij als moeder altijd voelt.

Ze is een Kirsten, maar ze is ook Corrina. Met andere woorden: julie zijn verbonden. En jij leeft in haar voort, net zoals zij weer in haar kindje. De cyclus is rond: jij bent haar moeder, zij wordt nu ook moeder. En jouw neiging om haar te willen beschermen, is nu misschien wel sterker dan ooit.

Volgens mij zit er ook nog een diepere laag in deze droom: jouw man (=haar vader) spreekt haar boos toe, hij corrigeert haar misschien wel. Jij spreekt hem daar op aan. Want 'Zij is een Kirsten'. Zij is jullie kind, maar nu ze volwassen is (want ze is óók Corrina). Jullie moeten jullie haar loslaten. Je man mag zich niet meer als opvoedende vader naar haar gedragen. Zij wordt nu zélf een ouder en daardoor verandert de rol die jouw man en jij in haar leven innemen. Maar het is goed zo: je zegt je man dat hij vertrouwen moet hebben in jullie dochter. Jullie hebben haar goed opgevoed. Ze kan het nu zelf!