Positieve maar rare yoga-ervaring bij volle maan

Gestart door Belle, november 29, 2012, 11:52:40 AM

Belle

Het was gisteren volle maan en bij yoga deden we daarom een maangroetoefening. Na elke oefening gaan we altijd even liggen om zo te kunnen voelen wat een oefening met ons lijf heeft gedaan. Je scant je lijf als het ware. Dus dat deed ik nu ook.

Maar deze keer had ik er een visualisatie van een soort skelet bij. Mijn lijf was een zacht omhulsel (denk aan het buitenste van een olie/medicijncapsule) waar een donkere substantie met blauwe en groene flarden/wazen, waar mijn skelet het binnenste van was. Het was niet echt van bot, meer een soort mengsel van hout en steen.  Ik zag ook niet alle kleine losse botjes maar alleen de grote lijnen. En allemaal verbonden, aan elkaar vast. Bij al mijn gewrichten was het dikker. Alsof de energie die ik normaal gesproken voel, nu door dat geraamte vertegenwoordigd werd. Ik had er totaal geen emotie bij. Het was er gewoon. En dat het er gewoon was voelde positief.

Ik heb het als heel byzonder ervaren omdat mijn gevoel zegt dat het heel symbolisch was. Zeker in combinatie met de volle maan. Maar hoe ik dit moet uitleggen weet ik nog niet. Iemand een idee?

Warme groet,
Belle Felice

heleen

Hallo Belle

mooie ervaring die je hebt gehad. Het doet mij denken aan de periode van het leven in de baarmoeder.
Citaat van: Belle op november 29, 2012, 11:52:40 AM

Maar deze keer had ik er een visualisatie van een soort skelet bij. Mijn lijf was een zacht omhulsel (denk aan het buitenste van een olie/medicijncapsule) waar een donkere substantie met blauwe en groene flarden/wazen, waar mijn skelet het binnenste van was. Het was niet echt van bot, meer een soort mengsel van hout en steen.  Ik zag ook niet alle kleine losse botjes maar alleen de grote lijnen. En allemaal verbonden, aan elkaar vast.

zacht omhusel, de periode dat je rond zwemt in het vruchtwater, en het vormen van je skelet.

Bij al mijn gewrichten was het dikker. Alsof de energie die ik normaal gesproken voel, nu door dat geraamte vertegenwoordigd werd. Ik had er totaal geen emotie bij. Het was er gewoon. En dat het er gewoon was voelde positief.

Je bent in deze visualisatie je lichaam aan het verstevigen, en ik denk dat dit de laatste tijd in je leven ook is gebeurd. Je bent sterker gaan worden, op de juiste punten. Om je gewrichten (kwetsbare gedeelte van het skelet), het je extra energie op gebouwd.

Ook mooi dat de maan om de hoek komt kijken. In de astrologie staat de maan de band die je hebt met je moeder.

Ook zag ik dat je vandaag als dagkaart de wereld hebt. En ook hier zie ik een verband.
Als je in de uitleg van Ricca leest.

De vorm van de krans herinnert aan het getal 0 van de Dwaas en aan het kosmische ei dat een nieuw begin of wedergeboorte symboliseert, de verwerkelijking van dat wat altijd al in de kiem aanwezig was.

blauwe en groene flarden/wazen,

Het tastbare groen van de krans is ook een symbool van de stoffelijke ervaringswereld. De krans lijkt op het eerste gezicht een begrenzing van de wereld van de dansende vrouw, maar de twee rode linten (kleur van aarde en materie) zijn in de vorm van een lemniscaat (symbool van oneindigheid) om de krans gebonden. Dit geeft aan dat onze ervaringswereld niet gesloten is, maar openstaat voor de ervaring van het Universum, de Bron van Leven en Liefde. Groen is de kleur van het hartchakra. De krans is geen begrenzing, maar juist een opening naar een nieuw bestaansniveau,

Het ontbreken van kledingstukken en het ontbreken van een herkenbare achtergrond - de Werelddanseres zweeft in de blauwe lucht - laat zien dat de overwinning het karakter heeft van een bevrijding. Het is de verlossing die aan elke strijd, disharmonie of onvrede een einde maakt.

fijn dat je gebleven bent op het forum. En ik heb alle respect dat je de moed hebt, om een discussie met ons aan te gaan. Daar leren wij allemaal van. En hier zie je hoeveel ruggengraat je hebt gevormd.

Liefs

Heleen

Belle

Wow, Heleen,

Wat een treffende woorden! Jouw woorden beschrijven wat ik voelde.

Ik voelde zelf duidelijk een verband met de maan (onbewuste), met het binnenste, de basis. En ook de wereld pastte hier gevoelsmatig in. Maar zo mooi als jij dat verband beschrijft!

Dank je!!

Liefs,
Belle Felice