Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Een vos in mijn droom

Gestart door Salsafret, november 19, 2012, 17:01:11 PM

Salsafret

De droom van vannacht laat me niet los. Hij was ook zo duidelijk.
Ik droomde dat ik op een bedrijf was waarvan de eigenaren dezelfde waren als de duikschool waar ik op Curacao voor heb gewerkt. Ik moest voor een klein vosje zorgen. De eigenaresse gaf me een beetje op mijn kop omdat ik het vosje niet had ingesprayed tegen vlooien en ongedierte. Ze zei dat ik ook de minder leuke dingen moest doen. Maar ik had het busje spray niet kunnen vinden. In ieder geval zwom het vosje plotseling rond in een aquarium en ik wist niet hoe ik hem er weer uit moest halen. Mopperde een beetje van: ja leuk dat jij zoveel lol in dat aquarium hebt maar hoe krijg ik je er weer uit? Opeens zag ik een gangetje waarbij ik achter de aquariums kon komen en kon ik het vosje uit het aquarium halen.
Er kwamen een aantal dames langs die het vosje knuffelden en zeiden hoe leuk en speciaal ze het vosje vonden. En dat vond ik ook. Dat het wel heel speciaal was dat we een vos hadden en dat ik er voor mocht zorgen. Het was ook echt een superleuk vosje. Plotseling zag ik dat de vos toch wel heel erg onder het ongedierte zat en dat daar echt iets aan moest gebeuren. Dus ik liep de schuur in om de spray te zoeken. De schuur was bijna leeg en ik vond het niet. De eigenaresse kwam aangelopen met de spray en duwde het in mijn handen.
Toen bedacht ik me dat de vos toch een wild dier was en mij misschien ging krabben en bijten als ik het zou insprayen. Dus ben ik een beetje op afstand gaan sprayen. De vos beet en krabte niet. Vond de spray niet leuk en keek erg ongelukkig maar bleef in elkaar gedoken zitten tot ik hem zeikensnat had gesprayed. Ik dat nog dat ik te weinig had vertrouwd op de band die we hadden maar weet niet meer of die gedachte tijdens de droom was of toen ik wakker werd.

Wie kan hier iets mee?

heleen

Hoi Salsa.

Bedreiging en levensverwachting
In het wild wordt de vos zo'n tien jaar oud. De meeste vossen worden echter niet ouder dan 3 jaar. Meestal is jacht de voornaamste doodsoorzaak. Ook worden veel vossen verkeersslachtoffer. Belangrijke ziektes waaraan vossen lijden zijn schurft en hondsdolheid. Verder zijn ze ook drager van vlooien, teken, een serie parasieten waaronder de lintworm (incubatietijd: 2-4 weken) de belangrijkste is (tot 4 verschillende soorten per vos). De vos ondervindt geen schade van de lintworm.

11. Kunnen vossen zwemmen?
Ja. Ook al leggen ze geen grote afstanden af, vossen kunnen zonder moeite een sloot, kanaal over meertje overzwemmen. In de meeste gevallen zullen ze via het droge land proberen hun doel te bereiken maar als het niet anders kan dan wordt er gezwommen.

Nu je droom salsa.
Je droomt dat je weer aan het werk bent, ik denk dat dit een verlangen van jouw is. Vinden van een nieuwe opdracht. En die krijg je in je dromen, je moet zorgen voor een klein vosje, maar omdat te bereiken moet je eerst dingen doen die je niet leuk vind. Zoeken, en in dit geval heb je de spray niet kunnen vinden.
Dan gebeurd er iets vreemds, de vos is gaan zwemmen, en zoals je kunt lezen heb ik opgezocht of een vos kan zwemmen. Dat doen ze alleen als ze niet anders kunnen. Ze hebben er dus geen plezier in, terwijl jij de conclusie trekt dat de vos lol heeft. Misschien is dat wat er innerlijk in je afspeelt, jij wil weer graag iets met duiken of zwemmen gaan doen. Maar het lijkt erop dat je in Curacao deze taak niet zo leuk hebt gevonden. Je was een vos in het water, vooral omdat je over je vorige baas hebt gedroomd. Vos staat ook voor sluwheid en valse streken, die vos is gaan zwemmen in jouw water. Dat komt gemeen over, daarom mopper jij tegen het vosje, dat hij zoveel lol heeft in het aquarium, terwijl vossen in werkelijkheid niet willen zwemmen alleen als dit noodzakelijk is. Gevoel dat je van Curaçao over hebt gehouden. Gemene streken, valse streken en het gemis aan je eigen aquarium.
Gelukkig vind je een weg om de vos te bevrijden, je moet er wel naar zoeken. Dus je rotgevoelens los laten over wat er in Curaçao is gebeurd. Je zult de valse streken er bij wijze van spreken eruit moeten knuffelen. Dus vergeven. Dan komt de Eigenaresse met de spray, die broodnodig is voor het vosje, want vossen zijn nu eenmaal dragers van vlooien, dus het vosje zal ingesprayed moeten worden. Dan moet je aan je taak beginnen, en plotseling word je bang. Je gaat je bedenken dat het vosje jouw wel eens zou kunnen bijten en krabben, je neemt afstand van je taak, en overijverige spuit je de vos kletsnat. Misschien iets wat je in het dagelijks leven ook doet. Je begint met volle moed aan taken, komt er een taak op je pad die je leuk vind, dan begin je na te denken, je volgt je gevoel niet meer, maar je verstand. Om vervolgens je weer rot te voelen, omdat je denkt dat je de taak niet goed hebt volbracht. De vos is kletsnat (vocht-water-emotie)

Heleen.

Carla

Salsafret

Hallo Heleen, dank je voor deze uitgebreide duiding. Inderdaad wil ik heel graag aan het werk en die link snap ik goed. Het duiken mis ik ook heel erg. Het Curacao gedeelte kan ik minder goed plaatsen. Curacao is voor mij juist een geweldige ervaring geweest. Ik heb nog niet eerder met zo veel pezier mijn werk gedaan. Mijn werkgevers waren super. Het was meer een thuis dan werk en ik voelde elke dag zowel van hun als mijn collega's en klante een enorm gevoel van waardering. Weggaan was heel moeilijk.

Dus misschien liggen de valse streken, het gevoel van onbehagen hier in Nederland. Hoewel ik hier mijn hele leben heb gewoond voel ik me niet meer als een vis in het water.  Ik voel "bedreiging". Zowel in het zoeken naar een opdracht als mijn tweede Zumbagroep die aan een andere docent is gegeven. Bedrijfsmatig snap ik het wel maar toch vind ik het een beetje gemeen. Dat was mijn groep. Wat ik ook als "gemeen" ervaar is da ik gevoelsmatig altijd harder voor dingen die ik wil moet lopen dan andered. In mijn eigen vakgebied (aquarium).

Dus, ik denk dat ik de rotgevoelens over hier moet loslaten. Ook inderdaad Curacao ls moet laten. Mijn hart lig nog steeds daar ook al schreeuw ik dat het niet zo is.

Het laatste gedeelte was superduidelijk.

Heleen, nogmaals dank je wel. Deze duiding heeft een hoop donkete wolkjes opgelost.

heleen

Hoi Salsa.

Waarom geeft je oude eigenaresse jouw dan het spuitbus om de vos te ontvlooien?  Maar nog meer waarom geeft zij jouw op je kop? Ben jij niet tevreden over jezelf? Vind jij dat jezelf niet voldoende doet om weer verder te komen?

Heleen.

Salsafret

En dat laatste, Heleen, is de spijker op zijn kop. Ik vind inderdaad altijd dat ik niet genoeg doe. Het moet meer, beter en het is nooit genoeg.

De waardering die ik voelde op de duikschool kwam van hen, niet uit mezelf.

heleen

Lieve Salsafret.

de waardering die je hebt gekregen in Curacao heb je verdiend. En dat is misschien ook wat de droom je wil vertellen. Geef jezelf de waardering die je verdiend. Jouw bazin kan je geen waardering meer geven, en iemand moet het overnemen. Dat ben jij zelf. En de vos moest ontvlooid worden.  Je mag trots zijn op jezelf, hoewel je bang was voor je taak, heb je de vos toch mooi ingespoten. Twijfel nu niet meer aan jezelf. Je kunt het, je durft het. En je doet het goed Salsa.

liefs
Heleen.