Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Rijst met vis

Gestart door Mariposa, november 16, 2012, 15:31:28 PM

Mariposa

Hoi iedereen,

Ik heb vanmorgen een nogal rare droom gehad:

Ik droom dat ik met een bord (gekookte) rijst met stukken vis erin op mijn schoot zit.
Ik zit op een stoel op een soort van grasveld. Iets verderop zit mijn tante. Ze kijkt (glim)lachend naar me, maar er is iets vreemds met haar lach, het lijkt haast alsof het gemaakt vriendelijk is.
Op dat moment valt het bord met rijst en vis op de grond, en ik word wakker.
Als ik op mijn telefoon kijk zie ik dat het precies 3:00 AM is.

Op de een of andere manier voelde ik me niet zo prettig bij deze droom. Ik werd er zelfs een beetje angstig van. Ik probeerde evenwel weer te gaan slapen, hetgeen mij na een half uurtje weer gelukt is.

Kan iemand hier wat mee? Ben nl. heel erg benieuwd,

Liefs,

Mariposa

Mariposa

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te duiden zal zijn, want ik kom er zelf niet uit.

Ik weet dat rijst voorspoed en geluk betekent, maar gekookte rijst....geen idee?
En vis heeft volgens mij ook een gunstige betekenis.

Maar dat het op de grond valt, lijkt me weer niet goed....alsof het een voorbode is van iets minder prettigs...op zijn zachts gezegd...

Ik hoop dat iemand hier een betere benadering voor heeft? Verborgen tekens die ik niet zie misschien?

Liefs,

Mariposa

dameblanche

je plaatst je door middel van die stoel boven de slechte relatie waarin je zat....
gekookte rijst met vis duidt op een vruchtbare periode, de vis laat je afdalen in de diepten van de geest, en geeft je nieuwe energie...
nieuwe energie wordt je aangeboden, is er eigenlijk al, maar plotst valt het bord op de grond, een onverwachte terugkeer maakt je onzeker.
een vallend voorwerp wijst op gevaar of wijst je op een komende teleurstelling...
deze droom is een boodschap mariposa...heel duidelijk, doe er iets mee!

Mariposa

Dank je wel Marianne, voor de reactie..

Wilt dat zeggen dat het 'oude' pad bewandelen gevaar en teleurstelling gaat opleveren?

Ricca

Hallo Mariposa,

De droom is volgens mij geen voorbode van iets, maar gaat gewoon over het heden. De rijst en de vis zijn in deze droom voedingsmiddelen en die hebben te maken met het vervullen van een behoefte. Als het bord op de grond valt, blijf je met die behoefte zitten. Je kunt je dus afvragen welke behoefte er op dit moment in je leven niet vervuld wordt en hoe onbevredigend dit is. En waarom je een misschien welgemeende glimlach met wantrouwen beziet... Vaak zegt dat meer over jezelf dan over de ander.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Mariposa

Hoi Ricca,

Bedankt voor jouw zienswijze.
Dat is inderdaad een nieuwe invalshoek van de droom, eentje waar ik eerlijk gezegd niet zo gauw op zou vallen.
Ik moet dus nog meer inner research gaan doen....

Ik heb vanmorgen trouwens weer over vis gedroomd, het enige dat ik me kan herrinneren van die droom is dat ik 2 soorten vis krijg van iemand, van wie weet ik niet.

Ze zijn soort van samengebonden en vormen een tros.

Raar he, dat de vis blijft terugkomen?

Liefs,

Mariposa

Ricca

Twee vissen, samengebonden als een tros, dat doet me aan het sterrenbeeld Vissen denken. Ben je zelf Vissen of ken je iemand die Vissen is? :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Mariposa

Hoi Ricca,

Het waren niet twee vissen die waren samengebonden, maar een heleboel, en ook verschillende soorten vissen in verschillende groottes.
Ik ben zelf geen sterrenbeeld Vissen, maar nu ik deze post teruglees:
Die tante die naar me lachte in mijn eerste droom over rijst met vis, zij is wel van dat sterrenbeeld.

Denk je dat er een connectie is?

Liefs,

Mariposa