(Be)Dag(t)kaartjes

Gestart door Belle, november 07, 2012, 11:19:39 AM

heleen

#30
(Be)dag(t)kaartjes.

Citaat van: Belle op november 23, 2012, 16:24:51 PM
Een beetje woordfucken vind ik van zo'n laag niveau. Had dat op dit forum niet verwacht. Mijn fout!

de 1e keer dat wij op een lijn zitten.

Heleen

Belle

Snap je echt het verschil tussen woordspeling en woordfucking niet?

Waarom reageer je dan op iets wat je bij voorbaat al woordfucken vind?
Is dat open en eerlijk?


Belle

Dus mijn basisgevoel dat ik alleen maar serieus genomen en gerespecteerd wordt als ik het op jou/ jullie manier doe klopt helemaal!
Ongeacht mijn ervaringen met kaartleggen voel ik me hier als NIEUWKOMER niet welkom door dit soort reacties!
Dat is het enigste wat belangrijk is voor mij en belangrijk zou moeten zijn voor jou/jullie, gelet op het "open en liefdevolle" karakter van dit forum!

dameblanche

#33
ik snap hier helemaal niks van.
dit is een dagkaarten topic, en een dagkaart is 1 dagkaart.
je hebt dan nog een uitgebreide dagkaart die een basiskaart betreft met een takenkaart en een kanskaart.

ik snap niet waarom je je beledigd voelt hoor, als je het niet eens bent met de duiding van een ander hoeft toch niet te betekenen dat je de taal dan denigrerend vindt of onfatsoenlijk.

elkaar zo op de vingertjes tikken doen we hier niet, daar zijn ander fora voor belle!

Ricca

Oh Belle toch! De oorzaak van een pijn zit altijd in degene die de pijn voelt. Niet in een ander die toevallig aanwezig is op het moment dat de pijn gevoeld wordt... 

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

dameblanche

#35
 ;) ricca.
ja belle,

het gaat er niet om wie het beste kan kaartleggen hoor, mijn hemel want da is een totaal verkeerde inschatting die je maakt.
iedere duiding is een duiding en als die zuiver mag zijn hoeft het nog niet zo te zijn dat je de duiding direct kunt plaatsen, het kan best mogelijk zijn dat je over 14 dagen denkt aha, dat wordt er mee bedoelt.

dus geen gemekker meer, we zijn ALLEN GELIJK want we komen hier bij elkaar om van elkaar te leren!


Belle

Wat moet ik hier nou mee? Wordt er dan echt zo slecht gelezen?

@ Ricca, tuurlijk zit de oorzaak van de pijn bij mij. Daarom heb ik ook 2 weken gewacht met reageren. Om eerst met mezelf in het reine te komen hierin. Neemt niet weg dat als ik dat uit dat ik me daarin gerespecteerd zou moeten voelen. In plaats daarvan worden mijn woorden uit zijn verband gerukt en worden er veronderstellingen gedaan die niet kloppen. Dat is misschien niet respectloos maar het is niet de manier waarop ik met andere mensen omga. Het is ook niet wat ik verwacht had op dit forum. Daar zit dus duidlijk mijn fout en mijn pijn.

@Marianne,

Hoe kom je erbij dat ik je duiding niet accepteer? Ik accepteer niet dat je dingen verondersteld die niet waar zijn. Hoe jij de kaarten duidt, daar heb ik niets over gezegd.
Hoe kom je erbij dat ik er een wedstrijd van maak. Dat is juist mijn probleem. Ik heb het gevoel dat wat ik gedaan en gezegd heb fout is. Maar waarom?

En weer mijn pijn, maar woorden als "geen gemekker meer" vind ik niet respectvol of vriendelijk. Over dat soort dingen heb ik het.



dameblanche

oef oef, dat vind ik allemaal veel te ver gezocht... :-\
we zijn hier om te leren, ook voor de gezelligheid, niet om kamelen te slachten......

Ricca

Citaat van: BelleWat moet ik hier nu mee?

Twijfel niet aan de goede intenties van anderen. Ieder vogeltje is anders gebekt, maar iedereen hier heeft het goed met jou voor. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur hoor. En niemand twijfelt aan jouw oprechte bedoelingen. Het is nog niet te laat om de draad van het kaartleggen weer op te pakken. Ik hoop van harte dat je daartoe bereid bent. Uiteraard zonder verdere discussies over de kwaliteit en het liefde-gehalte van het forum, want die staan buiten kijf.

Misschien zou het topic Omgaan met Pijn (door te kiezen voor groei) op het Algemene Forum verhelderend voor jou kunnen zijn...

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,1416.0.html

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Belle

@Marianne
Je hoeft niet ver te zoeken hoor. Goed lezen doet al wonderen.

@Ricca,
Ik twijfel niet aan de goede intenties van anderen. Ik ben alleen erg verbaasd over het feit dat het alleen over mijn gedrag gaat. Waar er 2 vechten hebben 2 schuld toch? Dat voel ik niet in deze discussie. Schuld is niet het juiste woord, maar het lijkt me dat wel duidelijk is wat ik bedoel.

Verder laat ik het hierbij. Kennelijk heb ik verkeerde verwachtingen gehad van dit forum. Heel jammer en spijtig van en voor mij maar het is niet anders.

Kaartjes trekken zal ik blijven doen. Het hier delen, dat weet ik nog niet.


heleen

Citaat van: Ricca op november 24, 2012, 18:48:21 PM

Twijfel niet aan de goede intenties van anderen. Ieder vogeltje is anders gebekt, maar iedereen hier heeft het goed met jou voor. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur hoor. En niemand twijfelt aan jouw oprechte bedoelingen.

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,1416.0.html

Liefs van Ricca

Citaat van: Belle op november 24, 2012, 19:19:02 PM
Waar er 2 vechten hebben 2 schuld toch? Dat voel ik niet in deze discussie. Schuld is niet het juiste woord, maar het lijkt me dat wel duidelijk is wat ik bedoel.


LEES WAT ER STAAT BELLA. Het gaat niet om vechten, het gaat om de intentie. Wij (Marianne en ik) hebben schijnbaar dingen tegen jouw gezegd die jij niet prettig vind. Ik heb niets met mijn woorden bedoeld, ik ben alleen maar een discussie met je aangegaan. Dat doe ik op mijn manier. Misschien vind jij dat niet prettig. Dat kan. Maar het is maar hoe je alles interpreteert. 2 richtingen op.

Ik hoop dat je de moed kunt opbrengen om gewoon de kaartjes te blijven leggen, misschien is de manier van communiceren even wennen. We bedoelen het alleen maar goed, Belle, en neem wat we zeggen af en toe met een korreltje zout.

Heleen.

dameblanche

#41
duidingen die gegeven worden komen vanuit een volledig kunnen leegmaken en openstaan voor de boodschappen van boven.

het is het gevaar dat we ons dat persoonlijk aantrekken heleen, en eigenlijk moeten we ons niets aantrekken van de reaktie van belle.

belle, ben je het niet eens met de duiding, laat het even bezinken, leg het naast  je neer, pak het over een tijdje misschien nog eens op, of leg dan helemaal geen kaartjes meer!

Belle

#42
Citaat van: marianneof leg dan helemaal geen kaartjes meer!

Ben ik nou echt de enige die dit een nogal rare opmerking vind, tegenstrijdig met de algemene taal op dit forum en vooral tegenstrijdig met kaart leggen in zijn algemeenheid?

Waar er 2 (of meer) discussieeren hebben 2 (of meer) een aandeel!
Tuurlijk is het 2 richtingen en moet ik accepteren dat ieder vogeltje anders gebekt is.
Maar in die 2 richtingen zit dan toch ook dat ik mag aangeven dat ik bepaalde verwoordingen niet prettig vind.

Ik snap dat ik de pijn bij mezelf moet onderzoeken. Ook het vertrouwen en erkenning moet ik uit mezelf halen. Let it be en laat mij mijn zoektocht hebben.

Blessed be,
Belle

Belle

Sorry, er is weer wat misgegaan met het citeren. Forumkneus dat ik ben  :P

klaproos1945


DE STRATEEG
Het is je opdracht werkelijk te vertrouwen op je kennis en levenservaringen.
Deze wijzen je vandaag namelijk uitstekend te weg.
Wat je nodig hebt is tactiek,
maar ook vooral overzicht in de situatie waarin je jezelf op dit moment begeeft.
Je hebt vandaag alles in huis om je stukken te plaatsen op je schaakbord.

lieve belle
het is zo jammer dat je vooral in het begin
zo gefrustreerd bent geworden en dat dit nou
hopelijk kunnen we nog eens opnieuw beginnen
met het duiden van de dagkaart war in het begin 1 kaart
word getrokken en er al is het een zinnetje je eigen gedachten
er bij word geschreven........................... ;)

juist zo getricherd is bij jezelf blijven is ook moeilijk hoor
nog hartelijk bedankt voor je compliment dat je me gegeven hebt

veel liefs van klaproosje :)