(Be)Dag(t)kaartjes

Gestart door Belle, november 07, 2012, 11:19:39 AM

Belle

Mijn (online getrokken) dagkaart is Bekers Aas

Een nieuw begin. Heel simpel een nieuwe dag?

Of diepgaander, een nieuw begin begin in mijn leven. Ik voel al een tijdje dat ik in een veranderende fase zit. Van een oude fase in een nieuwe aan het overgaan ben. In zijn algemeenheid kan ik deze kaart daar zeker in plaatsen. Vooral ook omdat ik bekers aas al vaker heb getrokken afgelopen weken. Of het een algehele tendens aangeeft of me iets precieser probeert te vertellen ben ik nog niet achter.

Een fijne dag gewenst!

dameblanche

leuk bedacht hoor belle, welkom bij de dagkaaten topic.....

de aas van bekers...een stroom van emoties komen los.....

Belle

Mijn (online getrokken) dagkaart voor vandaag is zwaarden aas.

De betekenis is wel duidelijk. Een nieuw inzicht.

Maar....toch voelt de kaart niet heel duidelijk. Moet ik hier actief wat mee doen of komt dat inzicht vanzelf. Volgens mij sta ik behoorlijk open voor dit soort informatie maar vind het erg moeilijk om mijn energie hier naar toe te richten. Moet ik dat wel doen?

Ik vind het (het voelt) uberhaupt best heftig, 2 azen als dagkaarten na elkaar.

Sweetie

Hallo Belle
zwaarden aas
krachten nodig hebben om je energie te doen stromen

Suzy

Belle

Hoi Suzy,

Ik kan je uitleg wel plaatsen bij mezelf (de fase waarin ik zit) maar niet zo erg bij de uitleg die ik op dit forum heb gelezen. Dat is uberhaupt mijn probleem soms. Dat ik de uitleg van de symboliek wel kan volgen maar dat ik het duiden (de les/wijsheid) heel moeilijk vind.

Nog even terug naar zwaarden aas. Waar moet ik die kracht vandaan halen. En welke kracht? Het voelt ergens alsof ik die kracht niet voldoende bezit en vooral niet goed genoeg kan kanaliseren.

kreeft

Belle, Welkom bij dagkaartjes  :D
Misschien zou het leuk zijn , als je zelf kaartjes hebt, er even tijd voor nemen en een uitgebreide dagkaart te trekken, drie kaarten dus ipv ééntje  :)
grtj  :)

Sweetie

Hoi Belle

De kracht zit in jezelf, je hebt wel genoeg kracht, maar de wil ontbreekt soms !
De kracht vinden om iets gedaan te krijgen , de kracht is ook het doorzetten om iets te voltooien, de kracht om vooruit te komen , kracht vinden om je op te tutten en buiten te komen , de kracht is eigenlijk gewoon doen Belle , denk aan iets wat je wil en haal je kracht naar boven door het gewoon te doen !

Suus  :)

Belle

Aha, gewoon doen (en afmaken). Tsja..... daar zit inderdaad nog wel eens het probleem.

Ik zal morgen mijn kaarten erbij pakken. En als ik de rust heb een uitgebreide dagtrekking doen.

Bedankt Suzy en Kreeft.


Belle

Ok vandaag 3 kaarten getrokken en een 4de die steeds mijn aandacht trok.

Bekers Aas, Ridders van staven, staven 9...........en bekers 5.

Weer een aas en 2x staven. Weer die kracht die moet (gaan) stromen? Vooral in combinatie met 2 vuur kaarten. Mijn eigen vuur, iemand anders zijn/haar vuur?

Bekers 5 staat voor mij voor vasthouden aan verleden.

Er bekruipt mij een gevoel van een grote potentie in mij hebben maar emotioneel dat tegen houden door aan het verleden te blijven hangen. Ergens sluit ik mijn ogen voor mijn eigen potentieel en voor wat de toekomst mij zal geven.  ??

Een goede dag gewenst!

Sweetie

Halo Belle
Bekers Aas, Ridders van staven, staven 9...........en bekers 5

nieuwe kennisen , ontmoetingen, ga je weg van iets ? , iets waar je veel kracht voor krijgt en een goed gevoel geeft en iets dat afgesloten wordt ..

Suzy

Belle

Ik heb duidelijk een paar dingen die afgesloten moeten worden maar ook het gevoel dat ik nog tegen een innerlijke blokkade aanloop.
Mag ik uit deze kaarten dan concluderen dat het afsluiten bezig is? En dat het mij zal lukken om het los te laten?

In de uitleg van zowel bekers 5 als staven 9 lees en voel ik iets van niet zien wat men wel heeft of kan. Dus een beetje blijven hangen in iets.

Suzy, Bedankt en een warme groet!

Sweetie


Hallo Belle
Als je daaraan werkt zal dit zeker en vast lukken !
Maar niet voor niets in het leven hé !

Suzy

Belle

Ik zal er hard aan werken  :D


dameblanche

een kaart alleen geeft al zooooooveel info, er hoeven eigenlijk geen kaarten bijgetrokken worden, wel bijvoorbeeld als er een duideelijke vraag gestelt wordt.
dus belle een kaartje is ook al genoeg hoor...

de vijven geven onrust en beweging weer, er is iets gaande, er komt iets aan de oppervlakte belle, maar...
hier komen de staven 9 naar boven en die zeggen me dat je eigenlijk nog steeds de kat uit de boom bent aan het kijken maar dan met argwaan...

Belle

Goedemorgen,

Goh vandaag weer staven 9 getrokken.
Koningin van zwaarden, staven 8 en staven 9.

Of ze recht of omgekeer lagen weet ik niet zo goed. Ik heb ze op verschillende manieren omgedraaid waardoor je het recht of omgekeerd liggen beinvloed. Was niet mijn bedoeling maar gebeurde gewoon.

Weer die staven 9 op als 3e kaart.
Marianne haar uitleg over de kat uit de boom kijken kan ik zeker plaatsen. Ook nu geven mij de kaarten het gevoel dat ik op de goede weg ben, vooral mogelijkheden tot groei heb maar dat ik die mogellijkheden nog niet goed genoeg zie. Ik sta nog met mijn rug naar de opening in staven 9. Ik laat mezelf belemmeren door de staven/mijn staven/ mijn vuur?

Misschien is het de snelheid van staven 8 die ik met argwaan bekijk.