Liefdesrelatie legging

Gestart door Heavens, oktober 17, 2012, 13:54:01 PM

Heavens

Hallo,

ik ben zelf een persoon die al paar jaar redelijk ervaren is i.v.m. tarot maar nu zit ik toch wel eventjes in de knoop met een legging en zou wel wat hulp kunnen gebruiken  :D
Ik heb in de vorm van het keltisch kruis een legging gelegd i.v.m. liefde (paar weken geleden zijn ik en mijn ex uit elkaar gegaan, hebben nog wat contact als vrienden, dus mijn vraag was alleen op hem als persoon gericht en of ik dus de hoop zou opgeven bij hem of niet)
Mijn kaarten waren als volgt (heb als bijkomende informatie even de volgorde erbij gezet aangezien ik heb gemerkt dat ik sommige kaarten op een andere plaats leg, en dat dus redelijk kan verschillen):

Kaart 1: "Deze beschermt je": zwaarden 3
Kaart 2: "Deze kruist je": zwaarden schildknaap
Kaart 3 - "Deze is boven je": zwaarden 10
Kaart 4 - "Deze is onder je": de keizerin
Kaart 5 - "Deze is achter je": pentakels 3
Kaart 6 - "Deze is voor je": de geliefden
Kaart 7 - "Deze ben jij": staven ridder
Kaart 8 - "Deze is voor je huis en voor je gezin": pentakels schildknaap
Kaart 9 - "Deze is voor je hoop en voor je angsten": pentakels koningin
Kaart 10 - "En deze is voor wat je te wachten staat": bekers ridder

Het punt is, ik kan door mijn eerste kaart en derde kaart zien dat ik dus een keuze tegen mijn hart moet inmaken en het moet loslaten, maar wat ik niet snap is dat de nabije toekomst en de tiende kaart mij toch een goede uitkomst tonen, en ik weet dus niet hoe ik dat zou moeten interpreteren (ik dacht misschien aan een nieuw persoon maar twijfelde toch aangezien ik expliciet i.v.m. hem een vraag heb gesteld..)

Alvast bedankt!

dameblanche

ja, je hebt verschillende methodes om met het keltische kruis aan de slag te gaan.

we kijken even hier naar een paar kaarten die geven al een behoorlijk duidelijk beeld waar het om gaat..
de zware zwaarden 3 die gekruisd wordt door de page van zwaarden
dus het afscheid dat niet zonder slag of stoot is gegaan, behoorlijk wat strijd aan vooraf gegaan, vaak ook ongegrond....ongefundameteerd...daarbij vindt je het zelf moeilijk om dbeslissingen te nemen..ook omdat je je houvast op dit moment niet hebt, je bent nog zoekende en dat meen je eerder in het bekende te vinden, dan je te richten naar de toekomst, het onbekende..je grijpt hierbij uit veiligheid eerder terug...
boven je ligt ook nog eens behoorlijk stukje strijd wat verwerkt moet gaan worden, wil je daar zomaar overheen stappen, alleen omdat je bang bent om alleen te zijn?

je probeert te aarden beide voeten op de grond te krijgen, een reeeel beeld te kunnen vormen..
je hebt behoorlijk geinvesteerd in deze relatie, maar nu sta je duidelijk voor EEN KEUZE/ EEN BESLISSING...
niet weer diezelfde fout proberen te gaan maken, dit is het moment, dit is je kans om ook voorhjezelf te kunnen kiezen, doe je dat [weer] niet komt er een volgende soortgelijke situatie..waarin het nog moeilijker word een beslissing te nemen...
je kunt impulsief overkomen, daarbij zien anderen je meer als een dromertje....

de uitkomst zie ik meer als overbruggingskaart/strekkingskaart..je zult nog door een periode vol emoties heen moeten, probeer dit niet te ontwijken of voor je uit te schuiven...
lfs marianne

Heavens

Hallo,

erg bedankt! ik ben al een heel stuk verder,
maar wat ik niet snap is of ik dus nog hoop zou moeten hebben met de situatie of niet,
ik weet dat ik een keuze moet maken, maar weet niet welke dat dat is..
want de zwaarden tonen mij dat deze beslissing tegen mijn hart in gaat,
maar de geliefden tonen mij een periode in de toekomst dat ik een keuze zal maken waarop ik volmondig ja kan zeggen (wat dus niet tegen mijn hart ingaat?)
sorry als ik wat ''dom'' overkom nu, maar weet echt niet wat doen :(

Heavens

heleen

hallo Heavens.

hartzeer wordt overschreeuwd door de ridder zwaarden. Eigenlijk wil je niet kijken naar de pijn die je voelt, en laat je je verstand regeren over de situatie. Je wilt het begrijpen , maar je kan het niet. En nog erger je zou weleens door 10 zwaarden kunnen worden neergesabeld. Wat nu te doen?

Naast die sombere kaarten liggen er ook lichtere kaarten.
sowieso keizerin, de keizerin van de groei. Deze situatie is voor jouw nodig om te kunnen groeien. En in de nabije toekomst zal je een keuze "moeten"maken. Een keuze van het hart. En dat is moeilijk.

waar ik nog naar kijk is de groei van de ridders. van ridders zwaarden, de ridder van het overschreeuwen, naar ridders staven. Een ridder die op een andere manier vecht, hij wil nog wel van leer trekken, maar houdt zijn vuurpaardje onder controle. Tot het groeien tot kelken ridders. In mijn ogen de mooiste ridder die de tarot kaarten bezit. Elegant en trots zit hij op zijn paard. En daar tussen in 2 pentakel kaarten ook deze staan mijn inziens voor groei. en van schildknaap groeien tot koningin, dat is toch een mooi idee.
De situatie is pijnlijk, maar het kan ook een moment zijn om te groeien. Doe het rustig, laat rust op je pad komen. kijk naar de pentakels kaarten, zie de rust die deze kaarten uitstralen, en houdt dat voor ogen.

liefs

Heleen.