Mijn kaartjes

Gestart door Mieneke, oktober 06, 2012, 15:08:23 PM

Mieneke

hoi suzy,

crematie was vrijdag, was een mooie en apparte crematie. op verzoek van mijn ma en haar laatste wens, is het een crematie met een lach en een traan geworden, wij hebben alles zelf geregeld, mijn broertje heeft zoals zo vaak mijn ma naar de bestemming gereden, de kleinkinderen hebben haar kist naar binnen gedragen, toespraken en inleidingen door ons de kinderen en kleinkinderen, ceremonimeester kon bij ons vrijaf nemen, op de kaart staat,
heb geen verdriet omdat ik dood ben, vier dat ik geleefd heb. en dat hebben we geprobeert te voldoen, ook op gepaste wijze een wals gedaan bij haar afscheid, vond ze geweldig als we dat zouden doen, dat was besproken met haar en na de crematie naar mn pa zijn huis gegaan (was er bij maar woont in verzorgingstehuis) en in de avond ook op verzoek van mijn ma, uit eten met het hele gezin.

dus al er te ronde gaat dat er gedanst werd op een crematie. klopt :)

met mij... zit nu twee dagen binnen, doe alsof er niets aan de hand is, maar wie zit nu op mij te wachten.. het leven gaat door.. ik kom er wel, volgend weekend met mijn vriendin afgesproken dus zorg wel dat ik niet weer thuis zit te kniezen..

een heel verhaal, maar het was ook een hele mooie waardige afscheid van mn ma

wat betreft je duiding

ik denk de erfenis, en daar aangekoppeld de gesprekken over een einde...

thnx suzy  :-*

Sweetie

Wel Mieneke,

Wat mooi om zo een afscheid te geven
Wat mooi dat haar allerlaatste wens is uitgekomen ..
Nu de rouwperiode en de verwerking maar weet ... ze is overgegaan  en leeft verder maar nu in een andere wereld maar ze is niet weg ..

Veel sterkte  :-*

Eva_84

Dat lijkt me een heel mooi en ontroerend afscheid!
Krop je verdriet niet op hé, laat je tranen maar stromen.
Knuffel  :-*  :-*

Mieneke

dank julli wel  :)

er word nog veel gevraagd aan me hoe het gaat, opkroppen lukt echt niet, al zou ik het willen

vandaag en gister op werk nog traantje weggepinkt..

thnx xxx

Sweetie

Laat het stromen Mieneke, dat is heel erg belangrijk , hou je niet in meid !!

Veel sterkte en een dikke knuffel  :-* :-*

Suus


Zonnetjeinhuis

Hoi Mieneke,

Gecondoleerd.
Een heel bijzondere, warme, lieve moeder heb je mogen hebben, geloof ik zomaar.
Sterkte en hou je taai,

groetjes,

Zonnetjeinhuis

Mieneke

hoi zonnetje,

mijn moeder heeft geen makkelijk leven gehad
was een stugge vrouw die veel te hard voor zichzelf en de omgeving was. dat is jammer, want daardoor heeft ze veel gemist in het leven, maar wij allen wisten beter hoor, ze had veel vrienden die dwars door haar heen keken, ook ik ;-)

ook vocht als een leeuw voor haar kinderen en kleinkinderen, en de laatste 12 jaar ook voor mn pa die door een beroerte in een rolstoel kwam.

en op het laatst wilde ze ons nog steeds ontzien, waardoor ze nog meer respect van mij kreeg dan voor mogelijk was

dankjewel voor je lieven woorden xx

Lief

Hoi Mieneke,

Ik heb net je berichten van de laatste tijd gelezen. Wat een mooi afscheid en wat een respect voor je mams en begrip. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Ik heb altijd moeite met het fenomeen rouwen. Hoe doe je dat? Ga je op een stoel zitten en komt het dan? Ik merk de laatste tijd dat ik een wegstopper ben. Probeer het een plek te geven en mee te dealen maar ook je leven verder te leven. Dat zou zij gewild hebben. Qua gevoel krijg ik een fijn gevoel bij je moeder. Ook al leek ze hard. Prachtig hoe ze voor jullie kinderen en kleinkinderen stond. Een echte oermama.

dikke knuffel en veel liefs, Lief :-* :-*
Look for the answer inside your question...

Mieneke

dank je wel lief,

rouwen, ieder op zijn eigen manier, maar het komt zoals het komt. wegstoppen ben ik ook goed in. gelukkig is mijn omgeving " nieuwsgierig" en bezorgd hoe het met me gaat waardoor (zoals nu) ik mijn gevoelens toch even kan delen en het rouwen zijn kans kan geven. De ene keer met een traan, de andere keer met een glimlach.
want mn ma blijft altijd bij me, ze is alleen niet meer aanwezig om even te knuffelen.

antwoorden van haar, dat lukt nu even niet, maar ze zal (en ik) een weg vinden om met elkaar te kunnen communiseren, ik hier, zij daar :-)

dank je wel voor de knuffel x

Lief

Prachtig hoe je je weg daarin aan het vinden bent Mieneke.

Lijfelijke knuffels zitten er niet meer in. Maar ze zal ze zeker gaan voelen. En communiceren zal je nog verbaasd doen staan. Ik wens het voor je want dat voelt fijn....

liefs, Lief :-* :)
Look for the answer inside your question...

Mieneke

bedankt lief <3

mijn kaartjes

klaver maan kruis kist hond

oei... wat ik zie is, een overledene (mijn mams), kort maar heftig verdriet, maar ook wensdromen die uitkomen

gr

mieke

kreeft

Mieneke ,

heel veel sterkte  :-*

het afsluiten van een periode  :)

grtj

Eva_84

Mieneke,

klaver maan kruis kist hond

Er vrede mee vinden bij het overlijden van een persoon aan wie je heel trouw bent.
:-*

Sweetie

Mieneke,

klaver maan kruis kist hond
klaver .. loslaten .. maan kruis = u emoties verteren om iets te verwerken , rouwen ( kist ) en heb vertrouwen , hond kan staan voor het gezin maar ook steun zoeken bij een broer of een goede vriend(in)

Suzy