reinigen

Gestart door june, september 12, 2012, 02:10:07 AM

june

In bijna alle boeken die ik lees over Wicca wordt er gezegd dat je eerst begint met oproepen van de divine (of allerlei andere benamingen hiervoor. Dan zeg je de pledge en daarna begin je met reinigen. Dan doe je de rituelen.

Voor mijn gevoel zou je eerst moeten beginnen met reinigen, dan het aanroepen enzv. Meer in de trant van het beginnen met een schone lei. Zijn er meer mensen die hier over hebben nagedacht of hetzelfde vinden. Misschien is er wel een goede reden om eerst op te roepen. Hoop dat er reacties komen.
groetjes
June

Eveningstar

Hallo June,

in de allereerste plaats... volg je gevoel.

June, ik kan ook niet werken op een slordige of rommelige werktafel. Maar wie zegt, dat ik het zo MOET doen? ik heb mijn redenen, om mijn werktafel netjes te houden. Ik presteer dan ook het beste, ik heb dan ook het beste overzicht, enz... .

Wie denkt een voordeel te hebben door een oproeping te doen van de engelen bv., alvorens te gaan reinigen, wat is dan juist? Engelen kunnen in je gevoel bv. je kracht bijzetten bij het reinigen. Maar een ander denkt misschien... eerst te reinigen alvorens de engelen - of wie of wat dan ook- aan te roepen, uit bv. respect voor hen.

Wat je ook doet... volg je eigen gevoel. ;) :) . Dat is wat ik erover denk en hoe ik handel.

Bovendien... wat is je doel? En hoe wil je het bereiken?

Liefs,
Eveningstar