Glazen Bol

Gestart door hatsjepsoet, september 02, 2012, 12:30:46 PM

hatsjepsoet

Hallo,

Ik heb zo net een Glazen Bol legging gedaan maar snap nog niet goed hoe sommige kaarten te interpreteren. Ik begrijp bijvoorbeeld niet goed hoe kaart nummer vijf te interpreteren. Zegt deze kaart iets over wat er gaat gebeuren als ik niets doe met betrekking tot de situatie of is het ook een advies?
In dit geval ligt zwaarden ridder op vijf. Een vrij destructieve kaart. Betekent het inderdaad destructie als ik niets doe? Op plek vier, het advies ligt zwaarden vier. Ik neem aan dat het betekent dat ik de tijd moet nemen, geduld moet hebben. Maar wat volgt dan? Volgt dan zwaarden ridder? Wat betekent dat dan? En als zwaarden ridder volgt wanneer ik juist niets doe, wat betekent het dan?

Voor alle duidelijkheid zal ik de legging hieronder neerzetten misschien snappen jullie het dan:
Vraag: hoe de kaarten kijken tegen het feit dat ik iemand niet kan loslaten en in de toekomst weer contact met hem  wil opnemen wat daar ook verder uit voortvloeit.
1. ik als vraagsteller: staven ridder (klopt, ik ben vrij ongeduldig in deze situatie)
2. de omgevingen zoals ik het zie: koningin van zwaarden (snap ik niet zo goed)
3. de omgeving zoals het werkelijk is: staven 6 (klinkt als dat het aangeeft dat de omgeving blij met me is?
4. advies: zwaarden 4
5. antwoord: ridder van zwaarden.

kwintessekaart: 10. rad van fortuin en 1. magiër (tien van het rad van fortuin opgeteld bij elkaar)
1ste kaart: staven 3
laatste kaart: staven 7

Opvallend zijn de elementen die ik heb: zwaarden en staven. Een hoop denken, teleurstellingen en ongeduld haal ik hier uit wat ik ook erg herken.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik nu kaart vijf moet zien, zwaarden ridder?

Liefs en alvast bedankt, H.

Ricca

Lieve H'soet,

Alle antwoorden zijn er al, nu alleen nog de juiste vraag...

CiteerVraag: hoe de kaarten kijken tegen het feit dat ik iemand niet kan loslaten en in de toekomst weer contact met hem wil opnemen wat daar ook verder uit voortvloeit.

Dat is 'm niet helemaal, maar goed...

Je vraagt om advies en de advieskaart is duidelijk.
Zwaarden 4: laat het rusten. 

Als Staven Ridder heb je daar op dit moment moeite mee, want je wilt juist actie. Maar de kans is aanwezig dat je je vergaloppeert en meer kapot maakt dan je lief is (Zwaarden Ridder). Zwaarden Ridder is niet het gevolg van het wel of niet opvolgen van het advies van Zwaarden 4, maar de uitkomst van de totale legging (waarin Staven Ridder de hoofdrol speelt). De omgevingskaarten ga ik niet duiden, want die zijn nu niet belangrijk. Het gaat nog steeds om jouzelf. Verlies het doel (Bekers Aas) niet uit het oog. Misschien kun je een geheel nieuwe uitdaging voor Staven Ridder vinden... Pootjebaden in de innerlijke wateren bijvoorbeeld...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

hatsjepsoet

Hallo Ricca,

Bedankt voor de moeite en je uitleg. Tja, laten rusten is juist wat mij nu al meer dan een jaar niet lukt. Ik weet zo onderhand dat mij vastklampen aan het verleden en geforceerd bezig zijn met de toekomst geen zin heeft maar het heeft geen effect op mijn gevoelens. Ik zoek antwoorden en hoop in de kaarten omdat ik hem niet kan vergeten en ik ongelukkig ben met de huidige situatie.
En dat pootje baden in innerlijke wateren, geloof me , ik doe al meer dan een jaar niets anders. Daar stop ik dus maar mee want het veranderd niets aan bepaalde gevoelens en het frustreert me alleen maar. Het geeft me hoofdpijn en geen antwoorden.

Je schrijft dat de vraag niet de juiste is. Wat zou volgens jou de juiste vraag zijn? Ik vermoed in de trant van hoe moet ik wel loslaten of hoe verwerk ik het, toch?
En je schrijft dat Ridder van Zwaarden de uitkomst is van de totale legging. Moet ik het dan zo zien dat Zwaarden Ridder betekent dat ik meer kapot maak dan me lief is wanneer ik in de toekomst contact zou opnemen met deze man? En dat de rest van de kaarten, staan voor ongeduld en in actie willen komen? En dat ik daarom Zwaarden Ridder als uitkomst heb?
Je heb het over Bokalen Aas, bedoel je Bokalen Aas van het K.K. wat je voor me hebt uitgelegd?

Liefs, H.

Ricca

CiteerEn dat pootje baden in innerlijke wateren, geloof me , ik doe al meer dan een jaar niets anders. Daar stop ik dus maar mee want het veranderd niets aan bepaalde gevoelens en het frustreert me alleen maar. Het geeft me hoofdpijn en geen antwoorden.

Een legging met uitsluitend Staven en Zwaarden (vuur en lucht) róépt om water en aarde. Bijna nog meer om aarde dan om water. En zo kwam ik op pootjebaden: een klein laagje water en vooral het contact van de voeten met de aarde...

CiteerJe schrijft dat de vraag niet de juiste is. Wat zou volgens jou de juiste vraag zijn? Ik vermoed in de trant van hoe moet ik wel loslaten of hoe verwerk ik het, toch?

Jouw vraag was toch een verkapte toekomstvraag... Ik dacht eerder aan een waarom-vraag. Bijvoorbeeld: "Waarom lukt het me niet om los te laten?" Maar ja, daarmee bevestig je eigenlijk dat je niet kunt loslaten. Dus nog beter: "Waarom geloof ik dat ik niet los kan laten?" Of: "Welke pijn doet me geloven dat ik niet los kan laten?" Maar dan moet je wel echt het antwoord op die vraag willen weten...

Een ander punt, dat wat in de vergetelheid lijkt geraakt. Ooit had je het over de ongelijkwaardigheid die een eventuele relatie in de weg stond, zonder in te gaan op hoe de verhoudingen lagen en van wie van de twee om die reden meer wijsheid verwacht zou mogen worden. Als ik nu kijk naar Zwaarden Koningin dan zou zij op die wijsheid kunnen wijzen - maar dat geldt alleen in het geval dat de ongelijkwaardigheid inderdaad dit beroep op jou doet.

En ja, ik bedoelde Bekers Aas uit dat vorige K.K. :)

Liefs van Ricca 
From Ricca with Love

hatsjepsoet

Hallo Ricca,

wederom weer bedankt voor je tijd en uitleg.

Ik snap wat je bedoeld met dat aarden. Het viel mij ook al op dat er qua gevoel en aarde het wel erg mager was bedeeld en dat ik zeker niet goed. Dat mag zeker meer, daar heb je gelijk in.
Bijzonder dat je nog wat dingen weet van vorige keren. Praat wel makkelijker.

Uiteraard heb ik nog 1 vraag maar dat komt omdat ik niet goed visueel ingesteld ben, zeg maar. Ik merk vaker dat ik zinnen als ik die lees niet altijd goed begrijp. Ik ben meer auditief ingesteld. Dan kan ik ook navragen en zo, denk ik.
Het gaat om deze zin:
Citaat van: Ricca op september 03, 2012, 19:24:09 PM
maar dat geldt alleen in het geval dat de ongelijkwaardigheid inderdaad dit beroep op jou doet.
Bedoel je dat koningin van Zwaarden voor mij zou kunnen staan die de "wijste" zou moeten zijn in het geval van een ongelijkwaardige relatie? Phoe, het kost me al moeite om dit op te schrijven. Misschien is dit allemaal te hoog gegrepen voor mij  ;)

Liefs, H.

Ricca

Citaat van: hatsjepsoet op september 03, 2012, 20:14:00 PM
Bedoel je dat koningin van Zwaarden voor mij zou kunnen staan die de "wijste" zou moeten zijn in het geval van een ongelijkwaardige relatie? Phoe, het kost me al moeite om dit op te schrijven.

Ja, dat bedoelde ik. In vergelijking met Zwaarden Ridder staat Zwaarden Koningin ook voor volwassenheid (binnen de Zwaarden hofkaarten is de koningin veel volwassener dan de ridder). Je hebt de wijsheid in je die nodig is... 

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

hatsjepsoet

Bedankt, Ricca, voor de uitleg.