Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

zondvloed

Gestart door danseres, augustus 24, 2012, 09:24:05 AM

danseres

Ik droomde dat een hele hoop mensen waren samengebracht in een groot, laag gebouw en het water overal ging stijgen. in het gebouw keken we met zn allen naar een groot wit filmscherm met daarop een film over Jezus Christus die de mensen redde van de zondvloed. Christus werd gespeeld door Sylvester Stallone :s en ik zei nog; jeeez hadden ze daar geen andere acteur voor kunnen nemen? zo ongeloofwaardig maar de mensen werden boos op me. ik zei dat Kevin Koster ofzo beter was geweest haha. ::)

maar goed, toen ging ik naar buiten en ik zei de mensen hetzelfde te doen want het water steeg en steeg en ik was samen met Christus, hij zei; laat ze maar. ze komen wel. buiten stond een grote kartonnen doos waar iedereen wat materieels had ingedaan wat ze persé wilden redden. ik redde 2 fotoalbumpjes die ik helemaal in plastic had gewikkeld tegen het water daar had ik fotos van mn hele leven in gedaan een paar van elk jaar ofzo, samengebracht tot 2 kleine albums. ik dacht aan mn kleren en spulletjes maar naarmate we verder reisden werd het steeds onbelangrijker.
Een goede vriendin van me was er ook en oud collega's en iedereen nam wat uit de dozen maar bleef dralen en ging terug naar binnen om ook meubels en nog meer dingen te redden dus ik zei; laat staan dat is niet belangrijk, dan redt je het niet! je moet kunnen zwemmen dat gaat toch niet met die spullen. maar wij gingen verder met een klein groepje. ik was verliefd op Christus. :-[

we moesten een stuk zwemmen en toen was het droog, we gingen over een klein bruggetje over een rivier. mooi bruggetje, volgens mij van hout en licht aarde over de brug. in de verte zag ik een groot containerschip aankomen en ik wist als die de brug nadert gaat het water aan alle kanten over de oevers treden dus eenmaal aan de andere kant, waren we weer in een gebouwtje, soort stationnetje en ik keek in de agenda van mn mobiel en koos om die vriendin te bellen die nog in dat eerste gebouw was. belde haar op en zei; jullie moeten nú komen er komt een schip aan en nu kunnen jullie nog het bruggetje over! straks is het te laat. ze zou eraan komen. ze zou de rest waarschuwen.
wij gingen verder en verder.

Vond het bijzonder deze droom en vroeg me af of het water symbolisch is (water staat me aan de lippen op dit moment in mn leven) maar de redding door Christus vond ik mooi en het achterlaten van de ballast (De materiele dingen in die kartonnen doos)? Op het grote scherm kijken naar die angstige film van de zondvloed is misschien een projectie van mijn angst? maar ik word gered. zoiets denk ik? 

Ricca

Lieve Danseres,

Je vraagt je door middel van deze droom af of de verlossing (Jezus als symbool voor de verlosser, de redder in de nood) kan komen van een man zoals Stallone (vul zelf de eigenschappen in die je aan hem toedicht) of eerder van een man zoals Kostner (vul ook bij hem de eigenschappen in die je aan hem toedicht). Je voorkeur gaat uit naar Kostner in die rol, maar je kunt je ook afvragen of de verlossing (uit de situatie waarin het water je aan de lippen staat) überhaupt van een man of van iemand buiten jouzelf moet komen. Zijn de eigenschappen die je opgesomd hebt niet ook in jouzelf aanwezig? En wat zijn volgens jou de eigenschappen van Jezus? Je moet zelf ook Jezus-eigenschappen hebben, anders zou je niet verliefd op hem kunnen worden.

Wat je vóór alles wilt redden zijn de twee albumpjes met foto's van je hele leven. Je wilt vasthouden aan het beeld dat je van jezelf en van je leven hebt. En dat lijkt te werken... totdat het containerschip eraan komt... Misschien toch een aanwijzing dat je dat beeld mag herzien...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Heel mooie droom danseres  :)

Suzy

Bianca

Heb met bewondering je droom gelezen. Fijn dat je dit deelt.
Het is uiteraard een verwerkingsproces, je bent er bijna......
Kan het zijn dat je ook teveel met andere bezig bent dan met jezelf?
Wat ik heel mooi vond om te lezen dat je alleen maar foto's in de doos had gedaan. Maar hahahaha je kon ook nog bellen met je mobiel.
Nog een klein stukje en dan krijg je wat meer lucht.

Groetjes Bianca

danseres

Bianca, schot in de roos ben alleen maar met mn zoontje bezig die in de 10 maanden die hij is al ziek is. sta er alleen voor en ben aan het einde van mn latijn.

ik heb ergens het gevoel dat de droom ook met de ascentie te maken heeft naar de 5e dimensie van de aarde. zegt mn gevoel althans. we zijn er allemaal bijna, even alleen dat bruggetje over. daar is Christus, het voorbeeld. daar is alleen nog liefde en laten we alle materiele ballast (ok mobieltjes mogen mee ;D) achter.

Ricca, ik hoop dat ik bepaalde van aspecten van Christus in me heb, dus daar zit je ook wel weer goed. dat dat een streven is, een voorbeeld. ik volg zijn voorbeeld maar idd mag ook naar mn eigen krachten kijken. bedankt allemaal!