Tarot legging op huidige relatie, iemand een andere interpretatie?

Gestart door shana, augustus 03, 2012, 10:15:26 AM

shana

Hallo,
Ik heb een legging gedaan op mijn relatie, er waren wat problemen, mijn vriend werd ineens heel afstandelijk zonder uitleg, hij wilnog verder met de relatie, ik heb voorgesteld hem voorlopig niet meer te zien en hem niet onder druk te zetten: dus even kaartjes op gelegd, maar leggen voor jezelf: ofwel wil ik alles te mooi zien ofwel te zwartgallig :-), normaal leg ik Lenormand, maar deze keer nog es de Tarot boven gehaald, dit was mijn legging maandag, echt heel lang bezig geweest met de interpretatie.Dit is het uiteindelijke resultaat.

De 2 van Zwaarden sprongen uit het dek.  dingen in een precair evenwicht, communicatie een belangrijk element
Eerst heb ik twee kaarten getrokken voor de manier waarop hij  voelt over mij en twee voor hoe hij zich voelt over de relatie in het algemeen.
De keizerin en 7 van bekers: hij heeft gevoelens  en ziet het aangaan van een relatie met mij wel zitten. Hij ziet de mogelijkheid om mij als partner / moeder figuur / begeleider, maar op hetzelfde moment, (de aanwezigheid van bekers) is hij ook  in de war veel gedachten over verschillende dingen (de 7 bekers) Hij zal met behulp van zijn "ruimte" die ik hem heb gegeven nadenken over die bekers…?.
Relatie op dit moment: de omgekeerde Page van Staven zegt dat hij niet per se tevreden is over de "vertraging" van de dingen op dit moment.
9 van Staven: ... met twee staven kaarten hier is er inderdaad een vonk van zijn kant, maar er is ook een element van het wachten op...... iets anders?. Ik weet niet zeker of zijn ervaringen uit het verleden hier een rol in spelen  of dat iets anders is, misschien is hij niet zeker dat hij de kracht / wil om door te zetten heeft ... bijna alsof hij verwacht problemen verwacht in de toekomst.
Positieve en negatieve kanten in een vaste relatie met hem.
Positieve kant, de wereld en 6 van Bekers: laten zien dat hij echt een soulmate is
De wereld: elkaar aanvullen op een universeel niveau.
De 6 van bekers: diepe gevoelens van het kennen van elkaar en comfortabel voelen .....
De omgekeerde Dwaas en omgekeerd 5 van Zwaarden: deze relatie is in wezen bijna over alvorens een kans te hebben om te beginnen en ook een tendens om vaak woordenwisselingen / ruzie en dan weer van bekomen.
Terug naar 9 van Staven erboven, misschien voelt hij dat nu al ... en met de 7 van de Bekers eerder, dat dit deel uitmaakt van zijn besluiteloosheid. Hij voelt waarschijnlijk de verbinding, maar kan de vinger niet opleggen  waarom hij aarzelt.
Vervolgens trok ik twee kaarten om een idee te geven van de toekomst in de relatie:
. De omgekeerde Gehangene en omgekeerd Ster:.
Met de omgekeerde Gehangene, duidelijke boodschap dat het tijd is om los te laten van de gedachte van deze relatie voort te zetten? de mogelijkheid voorbij is.
De omgekeerde Ster: uiteindelijk teleurgesteld en dingen die niet verlopen zoals ik wens. Een soulmate, maar niet een romantische relatie?.
Ik trok nog twee kaarten om een idee te krijgen van hoe ik nu verder moet:  omgekeerde Rad van Fortuin en omgekeerd 8 van Bekers samen met de vorige twee kaarten: realistisch zijn over wat echt hier aan de hand en een nieuwe weg zoeken?. Een relatie met hem zou een resem van problemen geven, misschien onderbroken door korte perioden of momenten van belofte en geluk ...

niet echt een oplossing :-(

Tot slot keek ik vooruit op toekomstige relatie vooruitzichten:
De Ridder van Staven, 6 van Staven en 6 van Pentagrammen zijn positiever en meer veelbelovend. 
Iemand anders???
de twee 6's: 6 weken tot 6 maanden termijn?.
Een staven persoonlijkheid: vurig, spannend, gewaagd en avontuurlijk. De vonk zal groot zijn en de verbinding en verlangen heel  sterk, geen twijfel daarover. De 6 van Staven toont hem een leider... of een militaire man
De 6 van Pentagrammen: ... zal hij uitermate gul zijn  ...  Hij zal maken dat u zich veilig voelt en verzorgd op alle niveaus..
Tja..

groetjes
Shana

dameblanche

eigenlijk veel te veel kaarten getrokken om een helder beeld te kunnen krijgen...
zlef ook nooit doen alles wordt idd te rose kleurig voorgestelt of juist laat het weer de andere kant zien en die je overal draken...

de zwaarden 2 geeft al aan dat hierdoor door te veel kaarten het overzicht kwijt is...
de keizerin laat ook groei zien, maar is groei niet een illussie...
de relatie op dit moment staat stil, en kan ook geen duidelijk gesluit genoem wrden hierin, ieder is dan ook te koppig om ook maar ee nstrobreed toe te geven...

de positeive kant is de wereld aan je voeten hebben althans dat gevoel, maar de negtieve kant is de dibalans in geven en nemen...

de toekomst voor de relatie...de omgekeerde gehangene en de omgekeerde ster, zoals het nu gaat is er weinig hoop, jullie zijn vastgelopen...
je weigert iets onder ogen te zien shana, en dat brengt je in een innerlijk conflikt

de toekomstige relatie??
die 6zen wijzen niet op een tijd van 6 weken of 6 maanden hoor...
ze verwijzen naar het herstellen van harmonie en evenwicht, waarbij je geduld [staven ridder] in acht moet nemen.....

shana

Bedankt Marianne,

da's weer helemaal anders.Ik heb altijd andere interpretaties dan julli, als ik naar die dagkaarten van sommigen kijk heb ik meestal een totaal ander idee, en soms zit ik er wel bonk op maar ook soms er flink naast...Misschien ga ik het soms een beetje te ver zoeken?
Deze legging: ik leg  telkens 2 kaarten: hoe hij to mij staat
2 voor hoe hij to  de relatie staat
2 voor wat is positieve invloed
2 voor wat werkt ons tegen
en dan uiteindelijke uitkomst
maar dan het advies of eindbesluit heb ik altijd moeite mee, dan ga ik verder sukkelen met vragen: als ik dit doe wat is dan de uitkomst, en als ik dat doe ....
Dus in feite hem beetje met rust laten is een goed idee?
Wil je zelf nog es op leggen voor ons?

xo
Shana

klaproos1945

Hoe ziet de toekomst er voor je uit

de toekomstige relatie??
die 6zen wijzen niet op een tijd van 6 weken of 6 maanden hoor...
ze verwijzen naar het herstellen van harmonie en evenwicht, waarbij je geduld [staven ridder] in acht moet nemen.....

De draak
De draak stamt uit lang vervlogen tijden,
en wanneer de draak verschijnt worden wij eraan herinnerd dat je altijd bedacht
moet zijn op veranderde omstandigheden.

De tweede boodschap van de draak is dat het niet goed is om in het verleden te leven.
De draak spoort je aan om zorg te dragen voor het heden én de toekomst.

Je moet je eigen levensdoel niet uit het oog verliezen,
de juiste weg ligt altijd ergens in het midden.
Alleen met de toekomst voor ogen kun je dingen nu in gang zetten,
ook wanneer dat misschien pijnlijk lijkt.

Je onbewuste verlangens

Het hert
Het bronstige hert is altijd op zoek naar een partner,
en pas wanneer hij zijn wederhelft heeft gevonden kan hij zich aan andere taken wijden.

Alleen voelt het hert zich nutteloos en overbodig,
en zijn zwaarmoedigheid maakt hem minder aantrekkelijk dan hij in wezen is.
Zo maakt hij het zichzelf extra moeilijk een geschikte partner tegen te komen.

Het hert waarschuwt je dat je je leven niet afhankelijk mag laten zijn van anderen,
je moet je opnieuw van jezelf bewust worden, en moedig en vastberaden je eigen weg vervolgen.

Wat de toekomst je brengt

De goede geest
De goede geest is de tegenpool van de boze geest. De goede geest geeft je kracht en positieve gedachten, en helpt je om tegenslagen en moeilijkheden te boven te komen.

De goede geest is als een begeleider die je leert zelfstandig te leven,
vol vertrouwen in je eigen kunnen. Zo ben je steeds minder van anderen afhankelijk.

De goede geest kun je soms ook ontmoeten in de gedaante van een ander mens.
Je herkent hem wanneer je je in aanwezigheid van die persoon vrolijker en sterker voelt.

Je kunt de goede geest ook in jezelf ontwikkelen door je zwakke karaktertrekken
niet als onoverkomelijk te zien, maar er probeert aan te werken.

klaproosje ;)

shana

Bedankt Klaproosje,

een mens wordt er zowaar wat weemoedig van...
Misschien scheelt er wel iets met mij dat het toch altijd misloopt, ben ik te moeilijk of te makkelijk, hoh!
bon, we maker er het beste van met wat we hebben.

xo
Shana

shana

@ Marianne,

welke legging zou dan wel geschikt zijn voor mijn vraag?
Hoeveel kaarten dan, ja en ze niet zelf leggen, ik kan niet altijd iemand gaan lastigvallen om voor mij kaarten te trekken.
deze relatie zit een beetje vast, veel mensen moeien zich ook ermee, wat echt niet leuk is.
En ik wil hem ook niet onder druk zetten, en ga er van uit dat als ik hem niet hoor, dat hij dan ook niet aan mij denkt en mij helemaal niet mist, dus dat hij weinig liefde voor mij voelt.
Of misschien heeft hij schrik om afgewezen te worden, ik weet het allemaal niet meer. Ik draag zelf ook nog die schrik mee uit vorige slechte relaties...
Ik wou dat alles wat makkelijker was, misschien denken wij beiden er teveel over na...

xo
Shana

dameblanche

ik zal hier een een relatie legging op doen...
1 hij; de bekers 7
2 jij; de zon
3 waar het hem om gaat; de bekers 10
4 waar het jou om gaat; de aas van pentakels
5 jullie gezamelijk doel; de pentakels 5 op de kop

wat ik hier zie liggen is dat hij nogal in de fantasie leeft, hij heeft een geheel andere voorstelling van een relatie aangaan en onderhouden dan jij

jij bent de stuwende kracht hierin, maar je wordt ook teveel mee gevoerd door hem, en daardoor raak je de grond niet meer...
jullie gezamelij doel; de pentakels 5 op de kop
het blijft de vraag of jullie iets positiefs kunnen opbouwen het hangt van jullie beide af en ook van jullie omgeving
lfs marianne