Iemand ervaring met de e-books van raymond daelman? Graag jullie mening!

Gestart door snoopy_girl87, juli 17, 2012, 04:03:13 AM

snoopy_girl87

Iemand ervaring met de e-books van raymond daelman? Graag jullie mening! Ze behoren tot de reeks: ' de enige weg om astrologie te leren.'

Jullie zouden me hier echt wel mee vooruit helpen.

Alvast bedankt!

Kiwiwoman

Zoooooo, dat is arrogant van die Raymond! De enige weg.... nou ja. ::) Nee, ik heb er nog nooit van gehoord.

Jean

ASstrologie leer je toch al niet uit boeken maar door ermee bezig te zijn.
Groeten uit Groningen
https://jcremers.com

cathy

Nooit van gehoord  ::)
Maar ik ga ze eens opzoeken.
Ze zijn toch wel gratis he, anders
ben ik niet geinteresseerd  :P

Cathy

cathy


Adriana

De manier om astrologie te leren is door er veel mee bezig te zijn. Alles wat je leest is mooi meegenomen.
Ga gewoon voor de stof wat je aantrekt. Er is genoeg gratis te vinden of loop eens een bieb binnen  ;)

snoopy_girl87

De e-books zijn spijtig genoeg niet gratis, vandaar dat ik wilde weten of er mensen ervaring mee hebben vooraleer ik er geld aan uit geef.


Greet

Ik heb de e-boeken van Raymond Daelman in mijn bezit. Iemand geïnteresseerd in mijn mening daarover?

Ricca

From Ricca with Love

Pegasus

Hey
Ik heb misschien wel een ideetje waar je misschien gratis kunt vandaan haalen
Op torrent kun je ebooks downloaden maar weet niet of ze deze hebben maar je kunt altijd proberen
Gr. Pegasus

Greet

De aanschaf van de e-boeken van Raymond Daelman was in het kader van een rechtszaak omtrent plagiaat. De boeken zijn een verzameling van artikels van tal van auteurs, zonder vermelding van hun naam.

Jimmy

In de groep waarmee ik maandelijks samenkom, zijn we met vier die de boeken van R. Daelman hebben. Vooral deel 4 met de interpretaties van meer dan 1700 Mini-Dwads is echt een pareltje en aanrader.

libram

ervaring met de e-books van R. Daelman heb ik niet. Heb er ook niets van gelezen dus een oordeel hierover kan ik niet geven, echter de subtitel "de enige weg om astrologie te leren" stoot mij al af aangezien ik de stelling hanteer: "Hij die zegt de waarheid te verkondigen verkondigd hem niet".

Astrologie leer je uiteindelijk om er mee bezig te zijn. Bestudeer je het samen met een groep mensen heb je het voordeel om er verschillende intepretaties tot je te krijgen. Boeken waarin uitwerkingen van bv aspecten en uitleg van diverse standen beschreven worden zijn niets meer dan recepten die je tot je neemt, met als doel daar jouw eigen verhaal van te vormen. Om astrologie te leren zijn er veel boeken voorhanden, zelf hebben, tijdens mijn studies het boek van Halle v/d Velde "Astrologie voor beginners en gevorderden....." alsmede diverse boeken van Karen Hamaker-Zondag en diverse boeken van Robert Hand veel bijgedragen om tot de kern door te dringen.

diverse studies/workshops bij gerenomeerde astrologen brachten mij veel kennis. Mijn advies indien je astrologie wil bestuderen: doe het niet alleen uit boeken maar zoek een gezamelijke groep of schrijf je in voor een studie bij een (AVN) erkende opleiding.

liefs,

libram 

Jimmy

Beste Libram, bij ons in België leer je op enkele uitzonderingen na overal praktische en concrete astrologie die je onmiddellijk in de praktijk kan toetsen. Met de psychologische of Jungiaanse astrologie interpretaties kun je steeds alle richtingen uit. Deze laatste is trouwens ook helemaal ongeschikt om voorspellingen te doen. Wat mij en heel wat van mijn collega’s betreft  mag R. Daelman de titel van zijn boekenreeks ‘De Enige Weg om Astrologie te Leren’ gebruiken. Alleen als je ze gelezen heb weet je waarom deze titel meer dan gepast is.

Reeds van in Deel 1 leer je het Technische en Astronomische gedeelte van Astrologie, iets wat geen enkele Nederlandse opleiding aan durft te beginnen (meestal omdat zij deze stof zelf niet beheersen). Realiseer u echter dat wanneer u het Astronomische gedeelte niet geleerd heb u dus helemaal niet begrijpt hoe hierboven ons alles reilt en zeilt, u nooit een ECHT bekwaam astroloog kan worden. In deel 2 ‘De Huizen staan er meer dan 750 professionele interpretaties en deel 3 om en bij de 900 aspectinterpretaties (ook alle mineure, waar geen enkele Nederlandse opleiding zich aan waagt, want dan wordt het al iets moeilijker om een horoscoop te interpreteren en haken de cursisten iets sneller af). De meeste maken zich daar vanaf door te zeggen dat de Mineure aspecten niet werken, terwijl om het even wie die serieus met astrologie bezig zijn maar al te goed weten dat de werking van de mineure aspecten reeds bewezen werd door Johannes Kepler). In deel 4 leer je werken met Decanaten, Dwads, Mini-Dwads en Micro-Dwads, samen meer dan 1924 professionele interpretaties waarbij de meeste met heel wat voorbeelden. Ook de Mini-Dwads, 1728 interpretaties kan je onmiddellijk op om het even welke horoscoop controleren. Bovendien zijn de Dwads en Mini-Dwads enorm geschikt om een horoscoop te corrigeren (er vanuit gaande dat je de astrologische symboliek voldoende beheerst). Ik kan zo nog verder gaan over deel 5 en 6 en over deel 7 waarvan ik reeds een deel heb mogen lezen toen ik Raymond onlangs thuis bezocht juist voor hij het zware auto ongeval heeft gehad op 9 oktober 2014.
Deel 7 Down-to-earth-Astrology “Horoscoopduiding volgens Jean-Baptiste Morin de Villefranche” De grootste Astroloog aller tijden wordt wellicht het beste interpretatie boek dat ooit werd geschreven met meer dan 130 voorbeeldhoroscopen. Dit boek dat eerst voorzien was voor eind 2014 zal door het ongeval waarbij ook de echtgenote van Raymond zwaar gewond werd eerst verschijnen begin 2015.

Jimmy

Jimmy

Libram, het verschil tussen de door u aangehaalde in Nederland verkochte astrologie boeken en de E-Books van R. Daelman is dat de eerste geschreven zijn uit commercieel oogpunt en de tweede vanuit professioneel oogpunt.

Even wat de gele serie boekjes van Karen betreft: KHZ kwam als werkzoekende Doctorandus (lees licentiaat) terecht als verkoopstertje in de boekhandel van uitgeverij Schors, dat toen gevestigd was op de Reguliersgracht te Amsterdam.
Mevrouw Schors had nogal snel door dat Karen de Engelse taal machtig was en interesse toonde voor astrologie en dat zij ook vlot kon schrijven. De uitgeverij Schors beschikte in hun winkel over een enorm pak Engelse titels in verband met astrologie en zij beschikte tevens over een zeer groot antiquariaat. Mevrouw
Schors zag hierin direct mogelijkheden en stelde aan Karen het volgende voor: ik betaal u (Karen) gewoon uw loon als verkoopster verder uit en jij mag naar huis gaan om enkele boeken in het Nederlands over astrologie te schrijven.
Karen ging akkoord, nam een stapeltje Engelstalige boeken onder haar arm en ging thuis aan het schrijven (terwijl zij daar ook voor haar kleine kinderen kon zorgen). En op die manier ontstonden al die gele boekjes. Karen heeft daar NOOIT een cent commissieloon op gekregen (dat normaal minimum 10% is op de totale verkoop), zij kreeg gewoon haar loon als verkoopster verder uitbetaald). Dat even terloops in verband met het Copyright e.a.. Die gele boekjes hebben haar wel gelanceerd, maar wat heeft dit met ECHTE astrologie
te maken.

Ik volgde zelf ‘n viertal jaren les bij Uranus vzw in Antwerpen dat geleid werd door R. Daelman en Greet Fransen en waar nog een zestal andere astrologen betrokken waren. Ik leerde daar mensen kenen die vier jaar bij Karen les hadden gevolgd en bij Uranus vzw van Raymond en Greet volledig terug van NUL starten omdat zij in Schiedam niet hadden geleerd om horoscopen op de juiste manier te interpreteren. Uranus had in die periode 1475 leden. Het was de enige Academie in Europa waar Dag- en avondlessen werden georganiseerd. De meeste die daar les volgden hadden trouwens een Academische titel. Ik bezit zoals zo velen alle Report-Writers en E-Books van R. Daelman en ben hierover 100% tevreden.

Even terloops, wist je dat  ± 20% van de erkende astrologen in Nederland werken met de Astrologische Report-Writers van R. Daelman. Trouwens ook Para-Astro maakt gebruik van dezelfde Report-Writers.

Magda Wenselaers