Iemand ervaring met de e-books van raymond daelman? Graag jullie mening!

Gestart door snoopy_girl87, juli 17, 2012, 04:03:13 AM

Xuma

Citaat van: Jimmy op december 28, 2014, 10:22:34 AM
Libram, het verschil tussen de door u aangehaalde in Nederland verkochte astrologie boeken en de E-Books van R. Daelman is dat de eerste geschreven zijn uit commercieel oogpunt en de tweede vanuit professioneel oogpunt.

Even wat de gele serie boekjes van Karen betreft: KHZ kwam als werkzoekende Doctorandus (lees licentiaat) terecht als verkoopstertje in de boekhandel van uitgeverij Schors, dat toen gevestigd was op de Reguliersgracht te Amsterdam.
Mevrouw Schors had nogal snel door dat Karen de Engelse taal machtig was en interesse toonde voor astrologie en dat zij ook vlot kon schrijven. De uitgeverij Schors beschikte in hun winkel over een enorm pak Engelse titels in verband met astrologie en zij beschikte tevens over een zeer groot antiquariaat. Mevrouw
Schors zag hierin direct mogelijkheden en stelde aan Karen het volgende voor: ik betaal u (Karen) gewoon uw loon als verkoopster verder uit en jij mag naar huis gaan om enkele boeken in het Nederlands over astrologie te schrijven.
Karen ging akkoord, nam een stapeltje Engelstalige boeken onder haar arm en ging thuis aan het schrijven (terwijl zij daar ook voor haar kleine kinderen kon zorgen). En op die manier ontstonden al die gele boekjes. Karen heeft daar NOOIT een cent commissieloon op gekregen (dat normaal minimum 10% is op de totale verkoop), zij kreeg gewoon haar loon als verkoopster verder uitbetaald). Dat even terloops in verband met het Copyright e.a.. Die gele boekjes hebben haar wel gelanceerd, maar wat heeft dit met ECHTE astrologie
te maken.

Ik volgde zelf ‘n viertal jaren les bij Uranus vzw in Antwerpen dat geleid werd door R. Daelman en Greet Fransen en waar nog een zestal andere astrologen betrokken waren. Ik leerde daar mensen kenen die vier jaar bij Karen les hadden gevolgd en bij Uranus vzw van Raymond en Greet volledig terug van NUL starten omdat zij in Schiedam niet hadden geleerd om horoscopen op de juiste manier te interpreteren. Uranus had in die periode 1475 leden. Het was de enige Academie in Europa waar Dag- en avondlessen werden georganiseerd. De meeste die daar les volgden hadden trouwens een Academische titel. Ik bezit zoals zo velen alle Report-Writers en E-Books van R. Daelman en ben hierover 100% tevreden.

Even terloops, wist je dat  ± 20% van de erkende astrologen in Nederland werken met de Astrologische Report-Writers van R. Daelman. Trouwens ook Para-Astro maakt gebruik van dezelfde Report-Writers.

Magda Wenselaers

Mijns inziens is astrologie geen religie waarbij gestreden wordt wie wel dan niet de waarheid in pacht heeft.
Het is in mijn ogen eerder een kunst en/of een wetenschap waarbij de verschillende benaderingen en methodes naast en met elkaar werken teneinde elkander te bevruchten en van elkaar te leren.
Tevens is het geen doel op zich maar een middel als instrument ter meerdere zelfkennis en zelfinzicht.

Dientengevolge gaat het niet aan anderen, zij het persoonlijk zij het vanwege andere invalshoeken respectloos te benaderen of
te beschrijven in een poging het eigen gelijk binnen te halen; er is geen eigen gelijk de waarheid is te vinden in het midden.

Ik heb respect voor de wijze waarop u de astrologie bedrijft Magda W.
u impliceert geen respect te hebben voor de wijze waarop ik de astrologie beoefen.
Het zij zo.



Just a closer walk with Thee...........

pabilsag


Ik ben op de hoogte van het werk van R. Daelman en het is waarschijnlijk ook één van de vele manieren om astrologie te leren.  Maar beweren dat dit nu de enige methode is om de Kunst onder de knie te krijgen is wel erg kort door de bocht.  Daelman is wel een verdienstelijke auteur alhoewel, als ik me niet vergis, het vooral Greet Fransen was die achter de astrologische knowhow stond.  Als ik me het goed herinner was er ,zoals  hier reeds vermeld trouwens een rechtszaak omtrent Plagiaat met Gr. Fransen zijn toenmalige partner en voorzitster van "Uranus " de astrologische gemeenschap van toen.

De bewering dat Jean Bapiste Morin de Villefranche de grootste astroloog aller tijden was is ook wel ietwat overdreven.  Morin was een uitstekend astroloog zoals er trouwens zoveel waren en zijn "astrologica Gallica " mag er zeker zijn .  Maar er zijn boeken van andere auteurs die op zijn minst even goed zijn en beter de astrologie weergeven zoals die beoefend werd in de Middeleeuwen , die dan vooral een "voorspellende astrologie" was.

Ik denk maar aan Guido Bonatti's "Liber Astonomiae" en William Lilly's " Christian astrology"  . Morin, een eigenwijs man (zoals zoveel astrologen) had nogal dikwijls kritiek op de methodes van de oudere auteurs alhoewel het deze waren die de basis vormden van de astrologie van toen ,die een mengeling waren van de Hellenistische en Araabse  astrologie.

Dus, zoals er meer dan "één koning van de Rockn'roll "was zijn er ook wel meerdere methodes om astrologie te leren.  Het hangt er ook vanaf  wat je het meest interesseert : is het de psychologische tak van het vak ( waarom is het zo) of ben je meer geïnteresseerd in de klassieke astrologie die dan meer het "wanneer " van een gebeurtenis in iemands leven kan verklaren.  Wanneer je dan meer wil weten waarom bepaalde zaken in de wereld gebeuren (oorlogen, rampen, 9/11 enz....) dan moet je "mundane astrologie " leren.  Dus, voor elk wat wils .  En zoals de uitstekende Amerikaanse astroloog James Holden het ooit zegde: er is niet iets zoals astrologie er zijn alleen "astrologie-ën".





Raymond Daelman

RECHT OP ANTWOORD
Antwoord op de reactie van Pabilsag datum 31/12/2014 11H23'46"

Even de Puntjes op de i.
Beste ...., wat mij betreft zijn insinuaties hetzij ‘bedekte beschuldiging of zijdelingse verdachtmakingen’. Als u ECHT wil weten in wie zijn NADEEL het Copyright Proces werd beslecht voor de Rechtbank van Antwerpen - in de zaak Greet Fransen versus DAELMAN Raymond, mag u dit gerust bij mij thuis eens komen inkijken. Wanneer u mij hierna ALSNOG van dergelijke verdachtmakingen wil blijven beschuldigen zal ik u spijtig genoeg moeten dagvaarden voor de Rechtbanken hier in Antwerpen wegens ‘laster en eerroof’ en hiervoor de door de Wet voorziene schadevergoeding eisen. Informeer u dus in het vervolg eerst HEEL GOED (en luister niet naar praatjes en leugens en fantasieën van anderen) alvorens u tot dergelijke valse beschuldigingen overgaat, deze zéér lage praktijken zijn niet alleen verwerpelijk doch tevens walgelijk,- en ze zijn voornamelijk op jalousie gebaseerd - en hebben alleen de bedoeling iemand onderuit te halen. Voor het overige distantieer ik mij volledig van al deze amateuristische bedoeningen. Verberg u niet achter een schuilnaam want dit is alleen maar achterbaks gedoe. Getekend DAELMAN Raymond.

libram

Citaat van: snoopy_girl87 op juli 17, 2012, 04:03:13 AM
Iemand ervaring met de e-books van raymond daelman? Graag jullie mening! Ze behoren tot de reeks: ' de enige weg om astrologie te leren.'

Jullie zouden me hier echt wel mee vooruit helpen.

Alvast bedankt!

hallo snoopy girl,

ik hoop dat je na al deze berichten een end op weg geholpen bent

liefs,

libram

libram

Citaat van: Jimmy op december 28, 2014, 10:22:34 AM
Libram, het verschil tussen de door u aangehaalde in Nederland verkochte astrologie boeken en de E-Books van R. Daelman is dat de eerste geschreven zijn uit commercieel oogpunt en de tweede vanuit professioneel oogpunt.

Even wat de gele serie boekjes van Karen betreft: KHZ kwam als werkzoekende Doctorandus (lees licentiaat) terecht als verkoopstertje in de boekhandel van uitgeverij Schors, dat toen gevestigd was op de Reguliersgracht te Amsterdam.
Mevrouw Schors had nogal snel door dat Karen de Engelse taal machtig was en interesse toonde voor astrologie en dat zij ook vlot kon schrijven. De uitgeverij Schors beschikte in hun winkel over een enorm pak Engelse titels in verband met astrologie en zij beschikte tevens over een zeer groot antiquariaat. Mevrouw
Schors zag hierin direct mogelijkheden en stelde aan Karen het volgende voor: ik betaal u (Karen) gewoon uw loon als verkoopster verder uit en jij mag naar huis gaan om enkele boeken in het Nederlands over astrologie te schrijven.
Karen ging akkoord, nam een stapeltje Engelstalige boeken onder haar arm en ging thuis aan het schrijven (terwijl zij daar ook voor haar kleine kinderen kon zorgen). En op die manier ontstonden al die gele boekjes. Karen heeft daar NOOIT een cent commissieloon op gekregen (dat normaal minimum 10% is op de totale verkoop), zij kreeg gewoon haar loon als verkoopster verder uitbetaald). Dat even terloops in verband met het Copyright e.a.. Die gele boekjes hebben haar wel gelanceerd, maar wat heeft dit met ECHTE astrologie
te maken.

Ik volgde zelf ‘n viertal jaren les bij Uranus vzw in Antwerpen dat geleid werd door R. Daelman en Greet Fransen en waar nog een zestal andere astrologen betrokken waren. Ik leerde daar mensen kenen die vier jaar bij Karen les hadden gevolgd en bij Uranus vzw van Raymond en Greet volledig terug van NUL starten omdat zij in Schiedam niet hadden geleerd om horoscopen op de juiste manier te interpreteren. Uranus had in die periode 1475 leden. Het was de enige Academie in Europa waar Dag- en avondlessen werden georganiseerd. De meeste die daar les volgden hadden trouwens een Academische titel. Ik bezit zoals zo velen alle Report-Writers en E-Books van R. Daelman en ben hierover 100% tevreden.

Even terloops, wist je dat  ± 20% van de erkende astrologen in Nederland werken met de Astrologische Report-Writers van R. Daelman. Trouwens ook Para-Astro maakt gebruik van dezelfde Report-Writers.

Magda Wenselaers

beste Jimmy cq Magda,

dank voor je reactie.
wat fijn voor jou dat jij de invalshoek van astrologie die bij jouw past hebt gevonden. Ik ben het geheel met je eens dat indien je astrologie bestudeert of tot je neemt ook het technische en astronomische gebeuren tot je moet nemen. (Ik ben  trouwens ook de mening toegedaan dat indien je jezelf met een specifieke richting van astrologie bezig houdt ook kennis moet hebben van de achtergrond. bv bij Medische astrologie dien je in mijn optiek ook kennis te hebben van geneeskunde of in ieder geval een medische achtergrond)  In diverse opleidingen wordt dit wel degelijk onder de loupe genomen. Jammer dat je jezelf hier niet echt in hebt verdiept wat betreft de opleidingen die voor handen zijn. Zelf heb ik een drietal opleidingen gevolgd en ja ook ik ben bij mijn tweede opleiding op eigen verzoek vanaf nul begonnen al kon ik in het derde cursusjaar instromen. Wat betreft dat verkoopstertje bij uitgeverij Schors het volgende: Karen was al jaren voordat zij aan de slag ging bij de uitgeverij Schors gepassioneerd bezig met astrologie. Zij had reeds enkele banen gehad waaronder oa lerares op naar ik meen een Havo. Op een gegeven moment richtte zij zich volledig op de astrologie doch inkomsten hieruit waren niet voldoende om haar kindjes te voeden. Wat een geluk voor haar dat zij aan de slag kon bij uitgeverij Schors en toeval bestaat niet, daar kreeg zij de mogelijkheid om voor die uitgeverij te gaan schrijven en had toegang tot een uitgebreide (antiquarische) bibliotheek. Inkomsten daaruit heeft zij i.o.m. Schors dus wel degelijk afgesproken met een zakelijke overeenkomst en vanuit een proffesioneel oogpunt is ze aan de gang gegaan en heeft ze zich ontwikkeld tot een naar mijn mening zeer deskundig astrologe die mijn inziens veel heeft bijgedragen aan de astrologie. Dat Schors hier een commercieel belang in heeft gehad lijkt mij alleen maar logisch anders had de uitgeverij geen recht van bestaan gehad, boeken moeten verkocht worden en kosten nu eenmaal wat geld. Mij heeft het veel inzicht gebracht in de taal die astrologie spreekt.

ik wens je nog veel plezier op jouw astrologische reis.

en nog even terloops: ik weet niet uit welk onderzoek dit komt maar wist je dat +/- 80 % van de erkende astrologen in Nederland niet werken met de Astrologische report-Writers en vele hun eigen visie en verhaal vertellen.

liefs,
libram

Xuma

Citaat van: Raymond Daelman op januari 08, 2015, 12:52:14 PM
RECHT OP ANTWOORD
Antwoord op de reactie van Pabilsag datum 31/12/2014 11H23'46"

Even de Puntjes op de i.
Beste ...., wat mij betreft zijn insinuaties hetzij ‘bedekte beschuldiging of zijdelingse verdachtmakingen’. Als u ECHT wil weten in wie zijn NADEEL het Copyright Proces werd beslecht voor de Rechtbank van Antwerpen - in de zaak Greet Fransen versus DAELMAN Raymond, mag u dit gerust bij mij thuis eens komen inkijken. Wanneer u mij hierna ALSNOG van dergelijke verdachtmakingen wil blijven beschuldigen zal ik u spijtig genoeg moeten dagvaarden voor de Rechtbanken hier in Antwerpen wegens ‘laster en eerroof’ en hiervoor de door de Wet voorziene schadevergoeding eisen. Informeer u dus in het vervolg eerst HEEL GOED (en luister niet naar praatjes en leugens en fantasieën van anderen) alvorens u tot dergelijke valse beschuldigingen overgaat, deze zéér lage praktijken zijn niet alleen verwerpelijk doch tevens walgelijk,- en ze zijn voornamelijk op jalousie gebaseerd - en hebben alleen de bedoeling iemand onderuit te halen. Voor het overige distantieer ik mij volledig van al deze amateuristische bedoeningen. Verberg u niet achter een schuilnaam want dit is alleen maar achterbaks gedoe. Getekend DAELMAN Raymond.

Recht op reactie:
Veel geschreeuw om weinig wol of
zoals de engelsen zeggen:
Much ado about nothing
Just a closer walk with Thee...........

Greet

De reacties van Jimmy zijn wel heel pro Daelman. Natuurlijk, Jimmy is de schuilnaam van Raymond Daelman. Grappig!

eddy

ik heb geen ervaring met zijn e-books,maar ik ben wel op zoek naar zijn report writers.Kunt je mij daar soms mee helpen ?

eddy

kan er mij iemand zeggen hoe ik aan de report writers kan komen van Raymond Daelman ?

libram

volgens mij kun je ze bestellen via de site van raymond daelman
http://www.first-in-astrology.com

(je moet er wel diep voor in de buidel tasten)

eddy

Libram, bedankt voor je hulp maar spijtig genoeg is Raymond Daelman overleden.

eddy

ik zou graag willen weten hoe ik alsnog aan reportwriters kan komen van Raymond Daelman ?