Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Verwerking

Gestart door Purper, juli 10, 2012, 17:25:33 PM

Purper

Op dit moment moet ik een abrupt gestopte liefde verwerken.
Hij en ik, BAM, klik.. thuiskomen...vrolijk, rust, jezelf zijn, heftig, snel.
Iedereen vond ons leuk, wij waren tot over onze oren verliefd " ik lijk wel weer 16" was zijn uitspraak.

Vorige week nog een cadeautje als aandenken als hij weg was, toen ging hij weg voor zijn werk, en daar sloeg de twijfel toe.
En deze week " zijn de gevoelens er niet meer" bij meneer.
" Maar, ik geef heel veel om je, je bent mooi en lief blabla, maar ik mis je nog niet."

Heel heftig.
Ik heb in deze periode wel wat steun nodig, af en toe trek ik eens een kaartje.
Dan trok ik deze turbulente twijfelweek kaarten als " de dood, de hierofant, de priesteres, de zon, de geliefden, pentakels 3, staven 7. Niet geheel wanhopige kaarten. Ik putte er (helaas) hoop uit.
En sinds de heftige klap kaarten als Pentakels koning, zwaarden koningin, zwaarden 8.

En schrijf ik mijn dromen op.

Ik zou het heel fijn vinden als iemand mij kan helpen met deze droom.

Ik zit met X en mijn zus en zwager in de auto. Ik rijd, X naast mij, zus en zwager achterin.
We stoppen bij een huis die het huis van X moet voorstellen.
Een prachtig groot huis met zo'n landgoed trap. Zo grote in de hal.
Sfeer is grimmig in mijn buik, kwa gevoel over deze droom. Zijn huis ziet er trouwens anders uit in het echt.
We gaan eten. Blijkbaar is zijn moeder (wel overeenkomstig met de realiteit) er in de keuken, en zijn tante met nichtje (geen bekende personen). Mijn moeder is er ook.

We eten boven, op een groot soort dakterras. Voor ik boven ben neem ik een trap, een trap waar ik verwonderd over ben. Deze heb ik nog niet gezien!! Wat een gave trap roep ik uit! Die neem ik!
Het is een flauwe trap in een open ruimte met een flauwe halve bocht.
De trap is een bijzondere, het is een "open trap" van schots en scheef gelegde treden. Ene tree dik, andere dun, de ene dicht bij de ander, dan weer meer ruimte tussen de treden. Houten treden. Kleurverschil.
De "leuning"/ draagconstructie is van wit ijzerachtig materiaal. Deze is enkel aan weerszijde te zien als een dunne rol (leuning). Op 10 a 15 cm van de treden schat ik. Kun je dus niet aan vasthouden.
Eigenlijk is het dus een trap zonder echte leuning, een luchtige trap schots en scheef.

Op het dakterras is de tafel gedekt voor meer personen dan wij zijn. Ik merk alleen beide moeders, mij en de tante met nichtje op. Wordt weinig gepraat. Men lijkt verdrietig.
Ik ben X kwijt dus ik ga naar beneden via een andere trap. Zoeken, nergens. Dan ben ik de weg naar boven kwijt. Ik vind wel zo'n grote landhuis trap met allerlei druk pratende mensen. Maar die hoort bij een ander huis (was mijn gedachte). Dus verder zoeken.
Op een of andere manier ben ik weer op het dakterras, nog zoekende, en hoor gitaarmuziek.
Ik loop er op af. Ik blijf staan boven een klein gat (zo'n zolder opening), en sta aan zo'n uitklapbare stijle zoldertrap achtige trap.
X leunt tegen de trap terwijl hij gitaar speelt. Wauw, dat wist ik niet! Ik daal de trap af en X speelt dan ineens viool. Prachtig. Met zijn rug naar mij toe. Sfeer is zwaar.
" wauw kun je dat! Wat mooi. Zou ik ook wel willen". Hij speelt door, blijft met zijn rug en gebogen schouders naar mij toe doorspelen. Ik leg mijn hand in zijn nek/schouder als ik bijna de trap af ben (ik sta er nog op geloof ik).
Gaat het een beetje vraag ik?

Einde droom, en een ontzettend vervelend zwaar gevoel.

Kan iemand mij helpen met deze droom? De trappen zijn natuurlijk een duidelijk terugkomende.
Ik hoop dat ik er wat kracht uit kan putten, want door deze hevige ontmoeting en verliefdheid ben ik volledig uit het veld geslagen. Dat zo iets moois zo abrupt tot een einde kan komen.

Edit: trek ik vandaag alweer de zon!  ??? ::) ;D

Sonja Irene

Beste Purper,

De hektiek in jouw droom lijkt me een aardige weergave van je werkelijkheid.
Droom noch werkelijkheid kan ik verklaren, maar ik heb wel wat associaties.

Om te beginnen is het begrijpelijk dat je zo’n geweldige liefde wel van de daken wilt schreeuwen, maar ik denk dat het toch wat te vroeg was om een familiefeest te geven. Dat blijkt uit de sfeer die je zelf voelt in je droom, maar ook uit de houding van X. Er is nog zoveel wat jij niet van hem weet....
Het zou dus kunnen dat jij (of jullie) gevoelsmatig wat te hard van stapel bent (of zijn) gelopen. Verliefdheid kan zo overweldigend zijn dat je als het ware verliefd wordt op de liefde zelf en de aanleiding â€" de hoofdpersoon daarachter â€" niet meer ‘ziet’.
Jouw onbewuste lijkt dat wèl te weten!

Je rent rond over allerlei trappen op zoek naar hem, deze trappen hebben ook een belangrijke rol. De ‘gave’ trap die je beschrijft lijkt me bij uitstek het product van een creatieve geest, dus (?) deze droom gaat ook daarover. Deze trap in een open ruimte (‘overzicht’) is interessant om naar te kijken, bestaat uit verschillende materialen, heeft meerdere kleurnuances, is schots en scheef en luchtig en lijkt weinig steun te bieden. Toch is dit ‘jouw’ trap en kies je deze.
Hieruit leid ik af dat je ondanks alles de situatie meester bent (ondanks je eigen beleving ervan) en kiest voor de speelsere en ietwat riskante route.
Verder: een huis staat voor het leven, het huis van je vriend voor zijn leven. Gezien de situatie (een familiefeest waar hij niet echt present is) denk ik niet dat het echt zijn eigen huis of leven is, maar een dat jij voor hem bedacht hebt.
Trappen verbinden het hogere en het lagere, dat zijn (volgens mij) zaken die bij uitstek in de liefde gelijktijdig beleefd kunnen worden. Jouw heen en weer geren wijst misschien op wat verwarring in dezen.

Hoe het nu werkelijk zit tussen jou en X weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt me goed om je ervan bewust te zijn dat het mogelijk is dat je X nog niet helemaal kent en dat zoiets tijd nodig heeft.
Zeker is dat X heel wat gevoelige snaren weet te beroeren, en dat maakt het zwaar voor jou. Realiseer je dat ook die geweldige X misschien meer aandacht, begrip en bevestiging nodig heeft dan je had vermoed (dit laatste haal ik niet uit je droom, is zomaar een gedachte).

Tot zover mijn associaties, gek genoeg is de ‘boodschap’ van deze droom naar mijn idee niet zo onplezierig. Ik denk dat jij (of misschien wel jullie) gewoon nog wat uit te zoeken hebt (of hebben) en dat dat tijd kost.
Daarbij nog een goede raad van een Lieve Lita: “Meid, geloof in jezelf! Je kan zoveel!”
En toen trok je ook nog een mooie kaart!

Purper

Bedankt Sonja Irene!
Heel helder.

Het laatste stukje vind ik zelf ook wel een mooie, al weet ik nog niet zo goed wat er mee is.
Het nog staan op de zoldertrap, de gitaar veranderende in de viool, het mooie spelen, en mijn hand op zijn nek/schouder.

Ik kan maar niet begrijpen waarom zo'n mooie ontmoeting met een persoon, die de zon knetterhard doet stralen en je van oor tot oor een glimlach geeft voordat je diegene lijfelijk hebt ontmoet... zucht.
Ik begrijp onze weg niet. Zonde hoor.
(ik hemel hem niet op, ook hij heeft negatieve kanten zoals iedereen.. maar die ontmoeting en de daaropvolgende tijd... was een hele speciale.. dus we hebben iets, maar wat)

Vandaag trok ik een heel mooie toepasselijke kaart:
Bekers Koning

Ik weet wat mij iig voor nu te doen staan: muziek opzetten.
Ik kan al de hele week geen muziek verdragen. Overal lijken de zoetsappige liedjes de overhand te voeren.
In de auto, in de trein, in een wachtkamer.. langzaam, treurig en love in de muziek.
Laat maar stromen!
We beginnen met het vreselijke " Thomas Berge, Mijn Woord"

Droom van vannacht, weer lekker typisch.

Eerste moment: Ik paste mannenkleren in een winkel. Het stond vreselijk. Grote rechte broek en een dik vest. Het was echt geen gezicht. Terwijl de kleren heel mooi waren, ik geloof dat ik dacht " he jammer zeg..". Maar ik wist niet hoe snel ik ze uit moest doen.
Vervolgens kwam mijn moeder in die winkel aanlopen met het mooiste en schattigste babyrompertje...

Tweede moment: ik had 3 paar schoenen in mijn handtas. Ik wisselde steeds, ik kon niet kiezen welke ik van die 3 schoenen aan wilde doen. Volgensmij zwarte pumps, bruine leren gympen/korte laarsjes en iets van zwarte fijne slippertjes.

De mannenkleding en het babyrompertje kan ik niet duiden. Mannenenergie past mij nu niet?
De schoenen... ik weet mij geen houding te geven? Ik weet niet wat juist is?

Purper

Na 3 dagen niet gereageerd op zijn " hoe gaat het met je, ik voel mij zo ***lig nu" ben ik erover uit dat negeren negatief is.
En iets anders dan geen contact.
Ik heb geantwoord met " Dankjewel, maak je geen zorgen".

Ik hoop dat dat een goede stap is geweest na alle dagen het advies van mijn naasten " die jongen verdient niks meer, reageer niet want laat maar voelen wat hij mist"

Ik hoop dat hij zonder contact zijn gevoel terugkrijgt.
En dat mijn instelling daar nu aan bijdraagt. Negeren is een negatieve emotie, en loopt elk doel voorbij denk ik.

Nadeel dat ik nu weer zo graag wat wil horen, dat stukje is er nog.

Ik trek meestal 1 dagkaart, vandaag 2.
Vanochtend de bekers koning, en ik heb druk muziek geluisterd en uitgewaaid!
Nu, Net na mijn antwoord trek ik:
Bekers 2.
Mooi of niet. Mooi voor mij. En een klein stukje hoop op mooi voor ons. G
Stom hè!

Sonja Irene

Beste Purper,

Het laatste stukje uit je eerste droom:
Je staat boven X, hij met zijn rug naar je toe â€"  eerst gitaar, dan vioolspelend â€" je legt je hand op zijn nek/schouder en vraagt of het een beetje gaat. Bij dit alles voel je je niet prettig.

Ik had nog niets over dit stukje gezegd omdat ik niet weet of ik het begrijp. Op mij komt het een beetje ruw over om een spelende muzikant van boven en van achteren te benaderen en een hand op zijn nek of schouder te leggen. En dan nog vragen of het een beetje gaat!
Het gaat hier om de intentie waarmee je die vraag stelt. Is het oprechte belangstelling? Maak je je zorgen om hem? Of is het eerder sarcastisch bedoeld, omdat je iets van jaloezie voelt om zijn muzikale talent waar je niets van wist?
In elk geval merk ik hier iets van een dominante houding bij jou, en dat zou oprechte interesse voor de persoon van X in de weg kunnen staan.
Verder speelt hij eerst gitaar; een gevoelig, romantisch, populair snaarinstrument. Dan gaat hij over op viool; ook een gevoelig en romantisch snaarinstrument, maar verfijnder, voor hooggeschoolden, als het ware een paar treetjes hoger op de denkbeeldige ladder in de instrumentenwereld.
X maakt dus in dat ogenblik even een ontwikkeling door van het lagere naar het hogere in zijn gevoelswereld. Of van een eerlijke rechttoe-rechtaan melodie naar eentje met meer ‘beschaving’ en meer status; het gaat om hoe jij het beleeft in je droom. Die nek zou trouwens kunnen staan voor de verbinding tussen geest en lichaam.

En dan nog even dit, door mij later opgemerkt:
“Op het dakterras is de tafel gedekt voor meer personen dan wij zijn. Ik merk alleen beide moeders, mij en de tante met nichtje op”. Allemaal vrouwen! Er is ook voor de mannen gedekt maar die zijn er geen van allen! Zou dit misschien een verwijzing naar je familiestructuur kunnen zijn? Wees dan alert op patronen in je familie die zich in jou zouden kunnen herhalen.

Dan je droom met mannenkleren.
Mijn ingeving is dat je ze aantrok om je sterker te voelen, maar je komt er al direct achter dat de mannenmanier niet de jouwe is. Dat babyrompertje is weer het andere uiterste, de afhankelijkheid van een baby is ook niet echt wat je zoekt.

En die schoenen. Ook weer twijfels alom. Je voeten op de grond, dat is belangrijk. Horen daar speciale schoenen bij? De schoenen die je past zijn gemaakt voor verschillende situaties, voor diverse rollen. Geen enkel paar past bij de situatie waar je nu in zit, je moet nieuwe (laten) maken.

En dan nog dit: Ik heb de indruk dat X misschien een stuk(je) ouder is dan jij. Verder heb ik het gevoel dat je de verantwoordelijkheid voor (het stuklopen van) de relatie tamelijk automatisch bij hem legt. Je schreef al eerder dat hij zich weer 16 voelde. Zoals je misschien wel weet kunnen jongens van 16 ook aardig de kluts kwijt zijn. Toen hij een weekje weg ging voor zijn werk, belandde hij weer in een andere werkelijkheid, die van de grotemensenwereld, waar je altijd moet weten wat je doet.
Goh, zullen we maar een liefdesrubriek beginnen...?

Afijn, ik ga nog even verder: het is goed dat je hem niet negeert. Laat je hart spreken, en uit je gevoelens zonder zielig te doen. Het advies van je naasten is natuurlijk goed bedoeld, maar alles komt echt aan op eerlijke communicatie. En twijfels horen erbij.

Purper

Dankjewel, ik laat het nog even inwerken.

Kwa leeftijd schelen we niet veel, kwa ervaringen wel. De ene op het ene gebied meer, de andere op het andere gebied meer.

Ik ben benieuwd wat ons pad is, en welke wij kiezen.
Uit alles blijkt (tarot, astro, synastrie) dat er een zeer grote aantrekkingskracht is, en een basis. Ook negatieve aspecten, maar die zijn er in alle synastrieen neem ik aan.

Onze relatiekaart is de Geliefden. Hulpkaart de duivel.
Diepgaande contact dat is wel duidelijk.

Purper

Lastig zeg dromen. Al dagen heel roerende dromen met n vieze nasmaak. Verwarrend en chaotisch.
Voordat ik net ging slapen vroeg ik raad, leid mij, laat mij zien, geef mij hoop, geef ons mij iedereen liefde, show de weg.

En ik wordt wakker met n heldere droom vanuit een zwembad.
Waar ik liet zien hoe de borstcrawl moest en ineens was X in de droom patsboem en keek hij verbaasd, meteen daarna het schreeuwende verlangen " ik mis je, mijn maag draait om bij de gedachte aan onze afspraak vd week."" om te sms'en.
Als ik een telefoon in mijn handen had, had ik het gedaan in die sluimerende tussen wakker en dromend.
Als een kind die net beseft, neeee ik lig in bed eb zit niet op de wc, niet plassen!
Flinterdun.

Kiezen is moeilijk, je gevoel volgen nog meer.
Maak je stuk of heel je.