Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

rad van fortuin

Gestart door heleen, juli 04, 2012, 21:28:47 PM

heleen

Er draait een rad in mijn buik (rad van fortuin). Ik ga kijken naar het rad en zie een tredmolen. Het lijkt of mijn gedachten door de molen gaan. Aan de ene kant van de molen weet ik alles, aan de onderkant weet ik niets, en als mijn gedachten weer naar boven komen, weet ik weer alles. Het spelletje blijft zich herhalen, tot dat ik wakker word.

Heleen.

Ricca

Lieve Heleen,

Je ziet je gedachten op het niveau van het derde chakra (het wiel in de buik) in kringetjes ronddraaien. Even denk je alles te weten en dan weet je weer niets. Toch zetelt het echte weten niet in het derde chakra, maar in het hart. Misschien zou je op het hoogste punt de overstap naar een ander wiel kunnen maken, het hartchakra, het wiel van liefde en begrip en ook vergevingsgezindheid. Het verlangen van het hart stelt je in staat het tredmolentje van het ego te verlaten. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

heleen

Lieve Ricca.

Ik heb me de afgelopen dagen afgevraagd wat er met mijn gedachten gebeurde als de tredmolen boven was.
Ik had geen idee, zou ik dan weten of niet weten. Nu weet ik het, daar ligt dus het overstappunt.
Dank je wel. :D

Liefs
Heleen.

heleen

hmmm, omdat ik vannacht weer een droom had over beweging, gaan mijn gedachten terug naar deze droom. In mijn gedachten heette hij schoepenrad. Maar ik omschrijf het als tredmolen. Maar toch het woord schoepenrad gebruikt.

Citaat van: Ricca op december 06, 2005, 18:19:08 PM
Het is lang geleden dat ik deel 1 van de Zegewagen (Rider-Waite) schreef... De notities voor deel 2 moet ik ergens hebben, maar ben ze op het moment even kwijt. 8) Zal eens op zoek gaan. In de tussentijd eerst maar even de Zegewagen uit de Haindl tarot:

http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/WG_HN.jpg

De held staat met losse handen bovenop de massieve kubus van de stoffelijke wereld. De kubus staat op een boot die zich met grote snelheid (de opspattende kleuren) voortbeweegt. Boot en schoepenraderen zijn rood, de kleur van het 1e chakra: hij is bezig te overleven in de stoffelijke wereld. En hoewel hij geen enkel houvast heeft, lukt het hem overeind te blijven. Dank zij zijn grote wilskracht (de kleur geel is de kleur van de plexus solaris, het centrum van de wil). Toch is hij in feite aan het slaapwandelen (hij is gekleed in een soort nachthemd). Waar het werkelijk om gaat in het leven, daarvan heeft hij geen idee. De witte kleur laat zien dat het ego op zich heel zuiver is, en nuttig en noodzakelijk... voor de praktische zaken in het leven. Maar het is niet in staat om het waarom en waartoe van de dingen te bevatten, de diepere zin van het leven te begrijpen. Eigenlijk wordt de figuur op de kaart voortgedreven door angst. Hij voelt de hete (oranje) adem van een beest in zijn nek. Het dier is een mythologisch dier en net als de sfinxen bij Rider-Waite een hybride: deels beer, deels wolf. Het staat voor zijn diepste angst, onnoembaar en onbeheerst. De angst om de controle te verliezen...

Liefs,
Ricca

De man van de zegewagen, de  vrouw van de ster de verbintenis die ik erin gemaakt heb. Hij is verbonden met Maria, het klopt zo met hetgeen Maria nu voelt. En dan kom ik zelfs uit op mijn (droom) mediteren. Ook daar had ik het gevoel van dezelfde ronddraaiende beweging.

Citaat van: Ricca op juli 07, 2012, 11:59:37 AM
Lieve Heleen,

Misschien zou je op het hoogste punt de overstap naar een ander wiel kunnen maken, het hartchakra, het wiel van liefde en begrip en ook vergevingsgezindheid. Het verlangen van het hart stelt je in staat het tredmolentje van het ego te verlaten. :)

Liefs,
Ricca

Wie moet ik dan wat vergeven? Wie is de Ego, ik weet uit de cursus in wonderen wie het ego is, maar wie is in mijn leven het Ego? Maria? of de man van de zegewagen, waar Maria denkt mee verbonden te zijn? Het is in ieder geval Maria die ergens van geschrokken is, en daardoor "haar geloof, vertrouwen"achterliet, en daardoor afdwaalde naar de pentakels 5 kaart.

Heleen

Ricca

Lieve Heleen,

Ik ken alleen Heleen. :) Op een gegeven moment begon je over Maria te schrijven en vanaf dat moment ben ik de draad een beetje kwijtgeraakt. En helemaal toen er ook nog een Nina en een Eva opdoken. Waarschijnlijk je dochters, althans datgene in hen waarmee jij je kunt identificeren? En nu vraag je aan mij of Maria je ego is? Dat geloof ik niet. Alle namen die je gebruikt zijn delen van jouzelf, deelzelven, en ze kunnen allemaal wel egotrekjes hebben, of niet. Ieder deel van jou dat in één richting neigt, creëert haar tegendeel. Dit betekent dat, als je bijvoorbeeld een deel hebt dat heel behoudend is, dat wil dat je leven hetzelfde blijft en niet van verandering houdt, er ook een tegendeel van dat deel zal zijn - een deel dat spontaan dingen wil doen, vrij wil zijn en verandering wil. In de Maria/Heleen-droom draaien ze precies de tegenovergestelde kant op. Misschien merk je dat die twee voortdurend tegenover elkaar staan.

Wij hebben allemaal vele delen in ons, een deel dat het ene zegt en altijd een deel dat het tegenovergestelde zegt. Als je een oplossing vindt voor deze twee kanten, laat je het hogere zelf doorkomen. Een van de manieren waarop je dat kunt doen is om de twee delen een dialoog te laten houden. Tot nu toe heb ik Heleen en Maria met de kaarten horen spreken. En soms over elkaar horen spreken. Maar nog niet met elkaar. Zou dat niet mooi zijn?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love