Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

charotti

Gestart door heleen, juni 25, 2012, 09:28:52 AM

heleen

In mijn droom ben ik in een lange gang. Aan de ene kant hangen jassen, aan de ander kant zijn er allemaal ramen. Ik loop door de gang, en kom in een klein zaaltje, waar het heel druk is, het lijkt op een soort bruin cafeetje. Ik zie een popcorn automaat. Ik moet voor een voorstelling kaartjes kopen, maar ik weet helemaal niet voor welke voorstelling. Dan zie een meisje staan die ik ken (niet uit mijn dagelijks leven, ik ken haar alleen in mijn droom), zij zit bij mij in de klas. Ik vraag aan haar, waar gingen we ook weer naar toe. Zij zegt tegen mij naar Charotti. Ik bestel kaartjes aan de bar, maar ik moet terug omdat ik mijn tasje aan de kapstok heb laten hangen (terwijl mijn tasje om mijn schouder hing). Ik loop terug, om plotseling weer te verschijnen bij de bar.
De juffrouw achter de bar lacht naar me en zegt: zo leuk, jullie beide maken dezelfde fout.
Dan word ik wakker.

Ik weet niet wie of wat charotti is en ook niet hoe ik hierop ben gekomen. En welke fout maken we beiden?

Heleen.

heleen

Carotti is een verbastering van het Italiaanse woord carota dat wortel betekent. De wortel is belangrijk. Zonder wortel is er geen plant. Planten hebben wortels, maar mensen hebben deze ook; waar liggen jouw wortels? Waar kom jij vandaan en wat is jouw verhaal?

Je kan een plant verwaarlozen, de bladeren gaan hangen en het geheel ziet er nogal triest uit. Met mensen is het net zo. Maar de wortel is sterk. Wanneer je hebt geleerd wat er voor nodig is om te herstellen zal het beter gaan. Goede aandacht zal haar voeden en de plant gaat bloeien en groeien als nooit te voren.

Heleen.

Vlinder

heleen,
Vandaar dat meisje wat je kent van school, ze is een onderdeel van je verleden.
denk je dat je vroeger op school een verkeerde keuze hebt gemaakt, en dus de verkeerde kaartjes hebt gekocht?

Vlinder

heleen

vlinder

Ik had vroeger geen keuze's, ik moest. Moest van mijn ouders naar de LHNO. Later mocht ik niet meer naar het HBO omdat ik een kind had, dus ik heb nooit de opleiding mogen volgen die ik wou doen. En uiteindelijk ben ik de financiële wereld in gerold. Ik had de keuze tussen secretaresse of  de financiële wereld. Gelukkig ben ik geen secretaresse geworden, want dat past al helemaal niet bij me.

Heleen

Vlinder

ja meid je moest je schikken.
Als je zelf had mogen kiezen had je wrs voor een andere voorstelling gekozen, maar dat weet je niet, je hebt die keuze nooit gehad.
Je tas heb je bij je, daar zit je verleden met al je ervaringen in, en door terug te lopen denk je dat je nog een kans hebt, maar dat is dus niet zo, het verleden staat vast!

Acepteren en het heden gebruiken voor een mooie toekomst, gun ik je!
liefs vlinder

heleen

waarom zegt ze dan niet dat ik een foute keuze heb gemaakt, ze zegt jullie maken dezelfde fout. :-\
en hoe kom ik op charotti, het is net of daar iets fout mee is.
niet met de voorstelling want daar ben ik niet naar toe geweest.

Heleen

Vlinder

Mmm, moeilijke vraag,
ik hoop dat iemand jouw verder kan helpen met deze droom, of verder aanvullen.

Groet Vlinder

heleen

in ieder geval dank je wel voor het meedenken, en samen zijn we toch verder gekomen.

Liefs Heleen :-*

Sonja Irene

Hoi Heleen,

Ik had bij jouw droom heel andere associaties dan jijzelf. Misschien helemaal fout, misschien is deze bijdrage juist een goede aanvulling.

In het begin van je droom de lange gang: jassen en ramen. Door de ramen valt het licht op de jassen. Was het inderdaad licht buiten? Een jas is een warm omhulsel, een bescherming tegen de elementen van buiten, de stormen en buien van het leven. Kennelijk kun je hier zonder jas zijn, kun je je bescherming afgooien.
Bij popcorn denk ik aan knapperig gebakken lucht, voedsel dat meer lijkt dan het is, maar niettemin: gezond.
Bij de naam Charotti dacht ik meteen aan een samentrekking van Char en Pavarotti. Misschien zeggen ze jou niks, dan zit ik ernaast en kun je dit overslaan. Char en Pavarotti zijn allebei mensen die een groot publiek aan hun lippen hebben (of hadden) hangen en zijn (of waren) daar ook aan gewend. De één een vrouw en bekend paranormaal medium, de ander man en operazanger. Hoe denk jij over hun kwaliteiten en wat hebben ze gemeen? In elk geval zou dit kunnen verklaren om wat voor voorstelling het zou kunnen gaan en - niet te vergeten - wat je ervan zou kunnen of willen verwachten.
Het meisje uit je klas is je droomvriendinnetje, een verpersoonlijking van je onbewuste. Ze is precies even ver in haar leerproces als jij, maar weet net iets meer, dat neem je tenminste aan.
Je bent een beetje verstrooid of in de war, en denkt dat je je tasje bent vergeten terwijl het om je schouder hangt. Dat tasje kan staan voor allerlei aspecten van je persoonlijkheid, je (seksuele) identiteit. Vergeten en toch niet vergeten, onzekerheid, twijfels!
De kapstok waaraan het tasje niet bleek te hangen zou ook ergens voor kunnen staan, misschien gaat het om een woordspeling, een verwijzing naar de figuurlijke kapstok waaraan een mens van alles kan ophangen. Wat is jouw kapstok en wat hang je er zoal aan op? In elk geval niet zoiets belangrijks als je tasje! Blijkbaar ben je zorgvuldiger dan je denkt.
De juffrouw achter de bar is ook een deel van jouzelf, maar al een stuk wijzer. Ik weet niet op welke fout ze je wijst, maar naar mijn gevoel heeft het iets met de voorstelling te maken. Het theater, je verwachtingen.
Zit je misschien in de 'verkeerde film'? Anders verkeerd dan je misschien zou denken? Bijvoorbeeld dat je denkt dat je in de verkeerde film zit, maar dat die gedachte juist uit een verkeerde film komt?
Dat je heus je plaats in het leven wel gevonden hebt, maar dat je voor bepaalde aspecten (nog) geen oog hebt?
Wat mij in elk geval opvalt in deze droom: hij gaat over een voorstelling, maar dat is niet het eigenlijke onderwerp!

heleen

Hoi Sonja Irene.

de jassen hingen in het donker. ik stond in de gang bij het raam. Maar ik had geen jas bij me. Er hing ook geen jas van mij aan de kapstok. Maar toch kan ik me er wel in vinden dat ik hier geen jas nodig had.
De popcorn apparaat viel me zo op omdat hij zoveel licht gaf. En ik houd van popcorn.
De naam van char was ook in mijn gedachten opgekomen, vooral omdat ik het idee had dat de letter fout waren.
Citaat van: heleen op juni 25, 2012, 18:44:29 PM

en hoe kom ik op charotti, het is net of daar iets fout mee is.

Pavarotti, daar luisterde mijn vader vroeger naar. Ik houd niet van zijn muziek, maar op de een of andere manier vind ik dit een hele mooie man, zijn ogen, en de manier van kijken. Heel gek, als kind was ik gefascineerd door deze man, en waarom weet ik niet.

Met char heb ik niet zoveel. Ik heb wat programma's van haar gezien, maar ben nooit door haar gefascineerd geraakt. Ik ben niet opgevoed met spiritualiteit, en vooral mijn vader kon het hier heel minderwaardig over doen. Dus ben ik daar best cynisch over. Hoewel ik wel geloof dat het kan, en dat er van andere identiteiten info doorgegeven kan worden. .

Mijn droomvriendinnetje had info op dat moment, die ik niet had. toch had ik geen vertrouwen in haar, want ik ging terug naar de jassen (bescherming) terwijl ik wist dat mijn tasje aan mijn schouder hing.

Ik weet niet of ik in de verkeerde film zit. Ik weet ook niet of ik mijn plaats in mijn leven gevonden heb. Dat gevoel heb ik namelijk niet. Ik heb altijd gedaan wat andere van mij verwachte, en daardoor ben ik een film terecht gekomen, die misschien niet van mij is. Misschien is dat de fout die ik maak, dat ik andere vraag naar welke voorstelling ik moet, en heb ik dat in mijn verleden ook altijd zo gedaan.

Heleen