Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

slaapverlamming

Gestart door Chaoot, juni 18, 2012, 16:06:50 PM

Chaoot

Goedemiddag allemaal,

Ik vind hier niet meteen iets terug over 'slaapverlamming'.
Dat is een fenomeen waar ik toch al een tiental jaren last van heb.
Ik probeer het even te schetsen.

Ik word wakker en voel me angstig.  Ik probeer het licht aan te steken, maar mijn nachtlampje lijkt kapot.  ik ga naar beneden en probeer ook daar het licht aan te doen.  Dat werkt ook niet.  Ik probeer iemand te bellen, maar slaag er maar niet in om het juiste nummer in te toetsen.
Dan word ik echt wakker en lig in bed, ik wil het licht aansteken, maar ik kan me niet bewegen.  Mijn ogen zijn open, en ik zie mijn partner naast me liggen, de poes op het bed liggen, ... maar ik kan me niet bewegen.  Na +/- 30 seconden raak ik dan toch uit die 'roes' en wordt ook mijn lichaam wakker zodat ik kan bewegen.

Nu weet ik al dat, wanneer het licht niet aangaat in mijn droom, ik effectief aan het dromen ben (ik droom héél vaak lucide).  Maar telkens moet ik toch weer de ganse weg afleggen voor ik effectief helemaal echt wakker ben.

Iemand ervaring hiermee?

mieke

hallo chaoot!
ik had onlangs ook zo'n droom die je kan lezen "angst" van mieke ,maar ik weet ook de bedoeling niet van de droom en er geef ook nog niemand een reactie gegeven dus leef ik nog in twijfel ,ben benieuwd wat ze over uw droom zullen schrijven ik volg het op !grt mieke  ::)
MIEKE

Chaoot

Ik heb het ooit aan de dokter gevraagd, en die vertelde me over het fenomeen dat slaapverlamming heet.
Ik ben het dan gaan opzoeken op het net: http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Maar ik heb nog geen mensen gesproken die dit hebben meegemaakt en herkennen ...  ???

Ricca

Citaat van: Chaoot op juni 18, 2012, 16:06:50 PM
Ik vind hier niet meteen iets terug over 'slaapverlamming'.

Als je de zoekfunctie van het forum had gebruikt en binnen het dromenforum gezocht had op 'spieren verlamd', was je bij deze dromen uitgekomen:

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,1749.msg27400.html#msg27400

http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php/topic,1467.msg24598.html#msg24598

Geef je zoekpogingen niet te snel op, want heel veel is al op het dromenforum besproken. :)

Liefs,
Ricca

From Ricca with Love

Chaoot

Dankje Ricca, ik had enkel op 'slaapverlamming' gezocht!  ;)

rianna

hoi hoi
toevallig las ik net dit topic en  ik heb het gehad tot 2 keer toe
ik was nog een stuk jonger en had 3 kleine kinderen
altijd druk natuurlijk dat snap je
ik was even op de bank gaan liggen en de kinderen keken tv
ik werd wakker (naar mijn idee) en ik zag de kinderen zitten
maar ik kon mij niet bewegen  en ook kon ik niet roepen ik deed mijn best en naar mijn gevoel riep ik maar er kwam niets uit  dit was de eerste keer
een maand of zo later  had ik het in bed
ik werd midden in de nacht wakker en had het warm dus ik wilde de dekens iets terug slaan maar helaas ik kon niet bewegen niet om draaien  ik riep mijn man maar er kwam geen geluid
ik denk dat het misschien 1 minuut heeft geduurd  maar het leek een eeuwigheid
het is echt heel angstig
ik heb daarna echt  een hele tijd de angst gehad het weer te krijgen maar het is nooit meer terug gekomen
ik weet tot op vandaag  en ik spreek minstens van 35 jaar terug  niet wat het geweest is
het is echt toeval dat ik dit nu hier lees
ik heb er nog nooit iemand over gehoord

liefs Rianna

Chaoot

Ik heb dit toch een aantal keren per jaar.
Ondertussen weet ik al dat het niks eng is, dus als het gebeurt wacht ik rustig af tot mijn lichaam besluit om wakker te worden  :)
Het feit dat ik ook lucide droom (quasi altijd) maakt het ook een stuk makkelijker.