Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

De bange schim

Gestart door Sweetie, juni 07, 2012, 14:59:17 PM

Sweetie

Dit is van enkele weken terug

Ik sta in een huis, het is leeg en nogal ouderwets ( papier aan de muur, vloer en deuren )
ik ga naar een deur en trek ze open ik kijk naar boven en zie een man staan die naar mij kijkt en zijn schouders optrekt , naast hem zie ik een schim weg flitsen in een kamer.
Ik ben ontzettend benauwd, maar mijn nieuwsgierigheid is groot en ik kijk nog even naar boven .
Die schim wordt heel erg boos waarop hij blanco papieren naar beneden gooit, ik sta versteven van de angst, ik wil eigenlijk zo snel mogelijk de deur dicht doen en weg vluchten maar dit gaat niet.
Ik raap al mijn moed bijeen die ik in mijn lijf heb en met knikkende knieen waag ik het erop om toch naar boven te gaan, halverwege zie ik een blonde slanke kerel staan die wegvlucht naar de kamer.
Ik ga de kamer binnen en zie hem aan het raam staan, in de kamer staat een bed waarop ik mij neer zet, ik sla zachtjes met mijn hand op het bed om hem duidelijk te maken dat hij naast mij moet komen zitten.
De angst trekt weg en we worden rustiger, hij aarzelt eerst en komt dan toch op het bed zitten ... opeens lig ik op mijn zij op het bed ik aan de ene kant van het bed en hij aan de andere kant van het bed ook op zijn zij , we praten en lachten en aten chips uit een wit schaaltje die midden op het bed staat.
Ik weet niet wat we gezegd hebben alleen dat hij het moeilijk had, hij vond zijn "weg" niet en hij was bang, ik zei hem dat ik hem zal helpen en dat hij niet bang hoefde te zijn ... dat ik hem naar het licht zal helpen ... plots had ik een witte brandende kaars in mijn handen die ik rechtop hield en zei dat ik engel GABRIEL zal roepen om je te komen halen, ik roep de engel ( heb ik niet gezien), we nemen afscheid van elkaar en hij bedankte me nog

Wat heeft dit te betekenen ??

Liefs Suzy

Varen

In hoeverre heb jij je "mannelijke" kant ontdekt en gebruikt?

Laat je alles over je heen komen of sta je duidelijk achter je standpunt?

Wees meer recht door zee en zeg waar het op staat. Probeer niet het gevoel te hebben dat je maar niemand kwetst door je gedrag. Hierdoor kwets je enkel jezelf.

Kom meer op voor jezelf en neem zelf de leiding over je leven.

Ricca

Lieve Suzy,

Leeg huis: het aardse huis (aardse zelf) is verlaten, maar de bewoner kan nog geen afscheid nemen. Volgens mij heb je daadwerkelijk een overledene, die nog aan het aardse vastzat, geholpen de weg naar het licht te vinden. Dat is heel mooi werk dat je daar mocht doen.

Er is natuurlijk altijd hulp aanwezig voor overledenen en meestal komt die hulp van engelen of van gidsen (wijze mensenzielen aan gene zijde), maar soms ook van mensen die nog gewoon op aarde leven en die dit werk in hun slaap verrichten. Ooit hadden we hier Tez (Tezalel) op het forum die met grote regelmaat 's nachts onbekende dwalende zielen naar het licht hielp. Ze vond het niet altijd prettig, soms zelfs een last, maar ze deed het met liefde. Het is ook mogelijk dat mensen op deze manier eenmalig een overleden dierbare helpen. We hoeven niet altijd herinneringen mee terug te nemen aan die activiteiten gedurende de slaap, maar jij kunt het in geuren en kleuren navertellen. :)

Ik weet niet of jij echt voor deze taak hebt gekozen, of dat je gewoon een keer iets uitprobeerde, maar je lijkt er wel een talent voor te hebben en gaat ondanks de schrik heel zelfverzekerd te werk... Je weet de blonde man met zachte overreding tot een gesprek over te halen en hebt ook een mooi ritueel bij de hand: nog één keer samen chips eten, nog één keer van de aarde proeven (chips zijn aardappels). Het is voor de overledene een mooie afleiding van waar hij mee bezig was, en dan is hij tenslotte zover dat hij hulp kan aanvaarden en roep je Gabriël erbij.

Als een overledene geen hulp wil, kunnen de engelen niets voor hem doen, want zij hebben het grootste respect voor de menselijke keuzevrijheid, ook ná de dood. En dan kan menselijke hulp goed van pas komen, om de dwalende ziel nét even een duwtje in de goede richting te geven. Je weet niet meer hoe het gesprek verliep, alleen dat de man erg bang was. Bij het afscheid bedankt hij jou, dus blijkbaar heb je de goede woorden gevonden om zijn angst te verlichten. En nu hij bereid is de aarde echt te verlaten, zal er vanzelf engelenhulp komen. Misschien inderdaad van Gabriël, of anders zeker van zijn eigen beschermengel.

Vaak zijn dwalende zielen zeer plotseling overleden (bijvoorbeeld door een ongeluk of in een oorlog) en beseffen ze nog niet dat ze overleden zijn. Zo iemand kan midden in het ongeluk blijven steken en het steeds weer her-beleven, met alle angst en paniek. Zijn aandacht moet dan afgeleid worden van het ongeluk. Het kan ook gaan om mensen die niet in een hiernamaals geloofden en nu erg in de war zijn omdat ze toch blijken voort te leven na de dood. Of om mensen die door sterke negatieve en aardgebonden emoties (schuld, wrok woede, haat) lang in het niemandsland (lege huis) blijven steken. Er zijn nog veel meer redenen waarom de overgang naar het licht kan stagneren, maar gelukkig gaat het bij verreweg de meeste mensen wél goed. :)

Lieve Suzy, denk niet dat het alleen maar een droom was. Je hebt echt iets heel moois voor een medemens in nood gedaan.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Sweetie

Citaat van: Ricca op juni 11, 2012, 11:20:53 AM

Ik weet niet of jij echt voor deze taak hebt gekozen, of dat je gewoon een keer iets uitprobeerde, maar je lijkt er wel een talent voor te hebben en gaat ondanks de schrik heel zelfverzekerd te werk... Je weet de blonde man met zachte overreding tot een gesprek over te halen en hebt ook een mooi ritueel bij de hand: nog één keer samen chips eten, nog één keer van de aarde proeven (chips zijn aardappels). Het is voor de overledene een mooie afleiding van waar hij mee bezig was, en dan is hij tenslotte zover dat hij hulp kan aanvaarden en roep je Gabriël erbij.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets droom en het is enkele weken geleden want ik durfde dit niet goed plaatsen ...maar het volgde mij .. ik kon het niet loslaten en ben het  toch maar komen plaatsen

Hoe bedoel je met
"Ik weet niet of jij echt voor deze taak hebt gekozen"  ??
ik heb het niet in de hand ... 
en hoe kan je zoiets uitproberen ??

Ik herinner me nu wel dat ik jaren geleden zo iets gehoord heb maar in het echt iemand die dit voor een vrouw had gedaan omdat ze heel bang was maar dit is jaren geleden en daar sta je dan eigenlijk niet stil bij

Als een overledene geen hulp wil, kunnen de engelen niets voor hem doen, want zij hebben het grootste respect voor de menselijke keuzevrijheid, ook ná de dood. En dan kan menselijke hulp goed van pas komen, om de dwalende ziel nét even een duwtje in de goede richting te geven. Je weet niet meer hoe het gesprek verliep, alleen dat de man erg bang was. Bij het afscheid bedankt hij jou, dus blijkbaar heb je de goede woorden gevonden om zijn angst te verlichten. En nu hij bereid is de aarde echt te verlaten, zal er vanzelf engelenhulp komen. Misschien inderdaad van Gabriël, of anders zeker van zijn eigen beschermengel.

Toen ik de deur de eerste keer opende zag ik een man die zijn schouders optrok zo van " ik kan niets doen hij wil niet luisteren "
En toen is de schim ( die naast die man stond) in een flits de kamer ingelopen

Vaak zijn dwalende zielen zeer plotseling overleden (bijvoorbeeld door een ongeluk of in een oorlog) en beseffen ze nog niet dat ze overleden zijn. Zo iemand kan midden in het ongeluk blijven steken en het steeds weer her-beleven, met alle angst en paniek. Zijn aandacht moet dan afgeleid worden van het ongeluk. Het kan ook gaan om mensen die niet in een hiernamaals geloofden en nu erg in de war zijn omdat ze toch blijken voort te leven na de dood. Of om mensen die door sterke negatieve en aardgebonden emoties (schuld, wrok woede, haat) lang in het niemandsland (lege huis) blijven steken. Er zijn nog veel meer redenen waarom de overgang naar het licht kan stagneren, maar gelukkig gaat het bij verreweg de meeste mensen wél goed. :)

Ja dat zou kunnen het was een kerel van rond de 35 jaar jong
Wat ik beetje raar vind .. hij bedankte mij ...en ik werd wakker !! Alsof ik het moest weten

Ik heb toch echt geen normale dromen hé Ricca ??
Als je naar de andere 2 dromen kijkt " ik ben een geest" en "Mr Miyagi " en nu deze

Ik was zo blij toen ik zag dat je gereageert hebt want ik wist ergens wel dat er meer is in deze droom... dat het iets betekent
Ik heb het wel 3 keer moeten proberen om deze droom op het topic te plaatsen daar mijn pc blokeerde nadat ik het hele verhaal had ingetikt
2de maal had ik op verzenden gedrukt en niet gelukt was en ik weer alles kwijt was en de derde keer heb ik eerst alles in word gezet , opgeslagen , gekopieerd en geplakt, dit was waarschijnlijk een teken dat ik dit niet mocht plaatsen maar ik wilde zo graag weten wat het betekende

Allerliefste schat van de wereld ik dank je voor deze uitleg en dat je daar je tijd hebt voor gemaakt  :)

Ik geef je hierbij een dikke kus en een knuffel  :-* :)

Liefs
Suzy

Vlinder

Susy, wat een bijzonder droom,  en wat een bijzondere gave heb jij!
Ik ga er wel vanuit dat dit niet zomaar een droom was.

De uitleg met de chips/ aardse vind ik heel mooi.

groetjes Vlinder

Sweetie

Heel mooi hé hoe Ricca dit heeft uitgelegd  8)
Mijne mond valt telkens weer open van verbazing hoe zij dit doet , hoe ze dit overbrengt
Maar ik schrok dat dit niet zomaar een droom was  ???
Ik droom heel vaak en kan ze meestal wel navertellen vooral die speciale dromen en sommige moet ik natuurlijk onmiddellijk opschrijven maar deze dit kan ik zo oproepen en zie het ook weer voor mij
Dit zal me wel heel lang bij blijven  :)

Ricca

Lieve Suzy,

Waar die dromen vandaan komen? Daar waar alle dromen vandaan komen, uit je innerlijke zelf, je hart en je ziel. Je hebt het niet in de hand, zeg je... maar toch zou je deze droom niet gehad hebben als je er niet zelf mee had ingestemd. Die instemming kan natuurlijk onbewust geweest zijn.

Citaat van: SuzyIk heb toch echt geen normale dromen hé Ricca ??

Ik zou zeggen dat je de mogelijkheden van de droomwereld goed benut. Er is zóveel mogelijk in dromen en jouw bewustzijn is heel nieuwsgierig (gezond nieuwsgierig :) ) om dat allemaal te ontdekken. In de perioden van de diepste slaap hebben wij allemaal contact met andere zielen, bekenden en onbekenden, in onze omgeving of aan de andere kant van de wereld, aan deze of aan gene zijde. Zo bijzonder is dat op zich niet, het bijzondere is vooral dat jij je dat herinnert. Maar daarnaast zul je vast ook wel de 'gewone' huis- tuin- en keukendromen hebben. ;)

Ik kan eigenlijk geen reden bedenken waarom je deze droom niet mocht posten. Dat het posten de eerste twee keer mislukte, heeft waarschijnlijk meer met je eigen aarzeling te maken, met het feit dat je het niet goed durfde... Zelf typ ik de wat langere teksten ALTIJD eerst op mijn computer (in Kladbloc) en dan kopiëer en plak ik het verhaal op het forum. Er kan namelijk altijd iets misgaan bij het verzenden en dan zou je inderdaad je hele tekst kwijt zijn! Ik typ het dus niet in Word, want van een eigen opmaak in Word blijft op het forum toch niets over. Met Kladbloc maak je zgn. platte tekst (zonder opmaak) en dat is ideaal in combinatie met het forum. Gewoon eenmalig een fijn lettertype instellen in Kladbloc, snelkoppelingetje op het bureaublad maken, en je hebt het altijd bij de hand.

Wat mij ook nog opviel in je droom: toen je beneden aan de trap stond, zag je de man slechts als een schim. Pas toen je halverwege de trap was, zag je hem als die blonde jongeman. Het beklimmen van de trap ging dus samen met het verhogen van je bewustzijnsniveau en het vergroten van je waarnemingsvermogens. Je ontwaakte meteen nadat de man jou bedankt had... ja, je moest inderdaad weten wat er in de droom gebeurd was... om daaraan een besef te ontlenen van de liefde en de kracht van je eigen wezen. :)

Veel liefs en ook een dikke kus van mij,
Ricca   
From Ricca with Love

Sweetie

Lieve Ricca
Ja ik heb ook gewone dromen ...
Ja dat viel mij ook op hij heeft zich laten zien en toen de kamer in gelopen maar die andere man was dan weg ( de man die zijn schouders op haalde)

Ben ik een geluksvogel dat ik dat kan meemaken en dat ik mag meemaken dat ik zo een prachtige vrouw mag leren kennen die dat voor mij uit de doeken kan / wil doen !!!!

Dikke kus mmwwaaa  en dikke knuf

Liefs Suzy

En nogmaals bedankt  ;)